Gå til innhold

«The secret», manifestering

Anbefalte innlegg

Dette er et spennende tema. Energien man sender ut i verden, får man tilbake. Man skaper sin egen virkelighet. Det vi tenker og fokuserer på, er det vi får mer av i livet. Jeg tror virkelig på dette. Men det er utrolig vanskelig å bevege seg ut av gamle tankemønstre, eller klare å endre tankene i positiv retning. Forstå meg rett, jeg tenker positivt om mye i livet, men har bl.a mye fysiske smerter som lett tar over oppmerksomheten, allerede fra jeg våkner om morgenen. Jeg har tenkt mye på dette, at smertene overtar oppmerksomheten. Det er vanskelig å unngå, da smertenivået ofte er ganske høyt. Men hvis jeg fokuserer på smerter, kjenner at de er der, tenker at smertene er tungt å leve med, tenker på hva smertene får meg til å gå glipp av i livet, alt jeg må si nei til.. ja da er jo hovedfokuset «smerter» da. Da er det den energien jeg sender ut, og da får jeg bare mer av det tilbake. Tror dere på dette? At man skaper sin egen virkelighet på denne måten? Hvordan skal man da klare å bevege seg bort fra smerte-fokuset, når smertene er sterkt tilstede hele tiden? Noen med egne erfaringer her? Eller tanker rundt dette?

Anonymkode: 61cb7...b55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bevis det.

Anonymkode: 08b4c...5a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bevis det.

Anonymkode: 08b4c...5a5

Dette er ikke en «bevis det»- tråd, dette er en «undringstråd»😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har manifestert en bil, en leilighet, en mastergrad og godt over to millioner kroner. Så ja, jeg vet at det fungerer. 

Anonymkode: 994db...386

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at man "sender" ikke energi ut i verden. Hvordan skulle dette gå til og hva slags energi skulle det vært?

Ufattelig at dette engang blir tatt opp.

Anonymkode: ac8f2...1cc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er bare at man "sender" ikke energi ut i verden. Hvordan skulle dette gå til og hva slags energi skulle det vært?

Ufattelig at dette engang blir tatt opp.

Du kan finne mye interessant om dette om man søker, men noe sier meg at du ikke er interessert i temaet, så da forstår jeg heller ikke hvorfor du gidder å delta i denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har manifestert en bil, en leilighet, en mastergrad og godt over to millioner kroner. Så ja, jeg vet at det fungerer. 

Så bra da🤗 Jeg tenker mer på de som har litt problemer med fysisk og evt psykisk sykdom. Om man virkelig sliter med fysisk og/eller mental sykdom, så sender man nettopp de tankene «ut i verden», fordi sykdommen tar så mye oppmerksomhet. Man kjemper hele tiden, med f.eks smerter, sykdom og/eller depresjon og angst, man kjenner på det hele tiden, og da er det disse tankene man sender ut, og kanskje da får tilbake mer av. Skal tro om man hadde blitt bedre av alt dette dersom man klarte å blokke ut de tankene, blokkere ut smerte og sykdom, og øve seg på å si at man føler seg bra, at man er lykkelig, frisk, har masse energi osv. Men det krever enormt mye, vet nesten ikke om det er helt mulig? Man kan ikke bare si ordene, men man må leve og tenke som om det er den fulle sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan finne mye interessant om dette om man søker, men noe sier meg at du ikke er interessert i temaet, så da forstår jeg heller ikke hvorfor du gidder å delta i denne tråden.

Det er ikke noe tema, all den tid dette er umulig. Les deg opp på hvor mye energi kroppen bruker på selvdrift og svar så på hvordan i himmelens navn energien som "sendes ut" kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så bra da🤗 Jeg tenker mer på de som har litt problemer med fysisk og evt psykisk sykdom. Om man virkelig sliter med fysisk og/eller mental sykdom, så sender man nettopp de tankene «ut i verden», fordi sykdommen tar så mye oppmerksomhet. Man kjemper hele tiden, med f.eks smerter, sykdom og/eller depresjon og angst, man kjenner på det hele tiden, og da er det disse tankene man sender ut, og kanskje da får tilbake mer av. Skal tro om man hadde blitt bedre av alt dette dersom man klarte å blokke ut de tankene, blokkere ut smerte og sykdom, og øve seg på å si at man føler seg bra, at man er lykkelig, frisk, har masse energi osv. Men det krever enormt mye, vet nesten ikke om det er helt mulig? Man kan ikke bare si ordene, men man må leve og tenke som om det er den fulle sannheten.

Ja, du må jo klare å "lure" deg selv til å tro at du allerede lever i den virkeligheten du ønsker å manifestere. Og blir man fanget i negativ tankegang så baller det fort på seg, det opplever jeg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke noe tema, all den tid dette er umulig. Les deg opp på hvor mye energi kroppen bruker på selvdrift og svar så på hvordan i himmelens navn energien som "sendes ut" kommer fra.

Vi lever på helt ulike planeter, og det er helt greit😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever på helt ulike planeter, og det er helt greit😊

Det er sikkert og visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må jo klare å "lure" deg selv til å tro at du allerede lever i den virkeligheten du ønsker å manifestere. Og blir man fanget i negativ tankegang så baller det fort på seg, det opplever jeg selv også.

Ja det er det man må prøve på da, lure seg selv, skal virkelig gjøre et forsøk på det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det der er vanskelig. Et slags paradoks at vi skal erfare det vi går gjennom og samtidig kunne manifestere noe annet ved å føle annerledes?? Kanskje trikset er å erfare smerten uten å tenke så mye om den. Registrere at den er der uten å gå inn i sånne ting som «åh, hvorfor skal jeg ha det så vondt» eller «typisk at jeg skal gå glipp av livet og bare ligge inne her og ha det vondt». 

Anonymkode: 15177...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, det der er vanskelig. Et slags paradoks at vi skal erfare det vi går gjennom og samtidig kunne manifestere noe annet ved å føle annerledes?? Kanskje trikset er å erfare smerten uten å tenke så mye om den. Registrere at den er der uten å gå inn i sånne ting som «åh, hvorfor skal jeg ha det så vondt» eller «typisk at jeg skal gå glipp av livet og bare ligge inne her og ha det vondt». 

Anonymkode: 15177...e31

Jeg føler jeg for det meste klarer å bare erfare smerten, som du sier, det er sjelden jeg går ned den destruktive spiralen du snakker om, men det hender jo. Smerte-tilstandene er der jo og setter sitt preg på hverdagen og livet, og innimellom kjenner man jo litt på alt man går glipp av som man skulle ønske man kunne bli med på. Men for det meste har jeg funnet en god balanse i hverdagen, og prøver å ikke tenke på smertene, men tankene er der jo hele tiden likevel, litt sånn i underbevisstheten, eller man registrerer dem jo. Og da tror jeg kanskje jeg likevel sender mye ut den energien og de tankene. Ja, hvordan skal vi både erfare og samtidig manifestere noe annet enn det vi erfarer? Veldig godt spørsmål! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å manifistere min egen lykke HVER LØRDAG kl:19:45. Til nå - Ikke oppnådd!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker jeg leste boka. Og første eksempel handler om forfatterens svigerinne (?) som manifesterer å få en jobb....hos forfatterens bedrift! 

Det blir som om rederisønnen manifesterer jobb hos faren sin. Mirakel.

Anonymkode: 90386...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg husker jeg leste boka. Og første eksempel handler om forfatterens svigerinne (?) som manifesterer å få en jobb....hos forfatterens bedrift! 

Det blir som om rederisønnen manifesterer jobb hos faren sin. Mirakel.

Anonymkode: 90386...822

Boka var veldig enkelt skrevet, men idéen er den samme. Jeg har lest og hørt en del om dette i ettertid (leste boken for sikkert snart 20 år siden), det er mange åndelige, spirituelle veiledere som snakker om dette. Jeg har hørt så mye om dette at jeg er overbevist om at det er noe i det, energien man sender ut, får man tilbake, og sånn skaper man sin egen virkelighet. Man tiltrekker seg mer av den energien man sitter med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste "the secret" har funket for er forfatteren av boka "the secret"... Hun manifesterte en haug av tullinger som kjøpte og betalte for den. Sånn ble hun styrtrik og fikk manifestert masse penger. Tviler sterkt den funker for andre.

Anonymkode: 5c4a4...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan dere være så vennlige å INTENSIVT sende positiv energi i rettning Russland/Ukraina og Israel/Gaza? Slik at vi endelig kan få fred igjen? 

Anonymkode: f5f85...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...