Gå til innhold

Hvilke kommunikasjonmiddel nytter du ...FB, Messinger, SMS, E-post, Tlf, ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikkje ment som noen gallupundersøkelse, men tråd som postes på bakrunn  av ein diskusjon blandt venner i måten den enklte nytter som kommunikasjonsmiddel.  Noen mente at Facebook var  noe dritt,og  som de t tok   sterkt avstand ifra, og som de ikkje kan tenke seg.  Facebook er til besvær for noen, men er til glede for andre  i måten å holde seg oppdatert på .  Noen hevdet at de foretrekker å abonnere på lokalavisa  i papirutgave , men  foretrekkerå  selv abonnere  på lokalavisa  på nett.  Abonnemang  på lokalavisa i papirutgave   inneberer at ein får oppdatering 2 -3 dager etter at tilsvarende oppdatering er publisering på nett. 

Har etterhvert oppdaget at facebook er blitt eit  vanleg kommunikasjonsmiddel for lag -og organisajsoner for  å nå uttil sine medlemmer i publisering,  Dessuten er det mye nyttig info som blir publisert på facebook, og stadig flere bedrifter har sin hjemmeside på FB. 

Synes selv  eg det er langt mer effektivt, og fordelaktig å kommunisere m/ fam.medlemmer, venner, og kjente  i  både inn-og utland  på FB / messinger en mobilbruk.  

E-post nyttes   i  forb. med digipost, e-poster, bestillinger, offentlige etater, etc. 

Anonymkode: 1e752...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

E-post til jobb, messenger og evt. SMS for venner/familie/andre ting. Har enkelte familiemedlemmer som sender snap også, men sender ca. aldri snap selv.

Anonymkode: 0363a...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. En må nesten bruke den tjenesten mottaker er på.

Jeg foretrekker heller å dele det inn etter hva jeg ønsker å oppnå. Er det noe som haster bruker jeg ofte SMS/FaceTime. Er det langt bruker jeg e-post. Er det en kombinasjon går det på e-post først og så en melding etterpå.

Sosialt og morro går på snap og messenger.

Jobb er stort sett e-post eller Teams (eller i eget sakssystem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til venner så benyttes telefon, messenger, snapchat og instagram. 
Til familie brukes telefon, snapchat og messenger. 

I alle sammenhenger hvor jeg skal kontakte en profesjonell part så benytter jeg den metoden de oppfordrer til, telefon, messenger eller e-post. 

Men jeg opplever at stadig færre organisasjoner og bedrifter poster informasjon på facebook, siden færre og færre bruker facebook i dag, i tillegg til personvern. 

Anonymkode: c991f...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jobbsamanheng ble e-post nyttet, men messinger er blitt det vanlige kommunikasjonform ettersom det er enklere og sende vedlegg.  Facebook  nyttes i dag i langt større grad av en rekke lag. otganisasjoner, i publisering av annonser, info etc. Kan på det viset holde seg oppdatert på hva som skjer ihjembygda når ein har bosted andre steder.

Foretrekker skriftleg kommunikasjon til fordel for å skravle i telefon når det finnes andre tilhørere, og dessuten er det ofte fordelaktig å få ting skriftleg en muntleg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie: messenger, sms.

Potensielle partnere og mannlige nett"venner": snap, til nøds Messenger.

Jobb: mail.

Selve facebook brukes nesten ikke, men funker kanskje best til arrangementer. Ellers ser jeg innom fb dating iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foretrekker e-post og chat (messenger) foran telefon. Sender sjelden sms mer og ringer omtrent aldri. Bare hvis jeg må, siden kundeservice tilsynelatende er i ferd med å fases ut igjen på nett.

Anonymkode: b4a52...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook: Foreldregruppe for klassen til barnet mitt. Måtte opprette profil kun for dette og bruker det lite ellers. Noe barneidrett er greit å følge med på, det var slik jeg fikk skaffet plass på svømmekurs. 

E-post: Familie og venner. Noen liker best messenger, men jeg synes e-post er like greit til å skrive lengre meldinger. Kundeservice, hvis de ikke har kontaktskjema. Jeg har forsøkt messenger til de bedriftene som har det, men de ignorerer meg eller bruker 4 uker på å svare så jeg gidder ikke.

Tlf: Sender helst epost, men ringer en sjelden gang.

Sms: Familie og venner, og foreldre til barnas venner. Vi bruker mye sms. 

Messenger: Sameie til leiligheten, noen forskjellige grupper relatert til barnet, og noe familie og venner. 

Jobb: E-post og Teams

Er ikke så moderne at jeg har Snap og sånt. 

Anonymkode: c752e...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Til venner så benyttes telefon, messenger, snapchat og instagram. 
Til familie brukes telefon, snapchat og messenger. 

I alle sammenhenger hvor jeg skal kontakte en profesjonell part så benytter jeg den metoden de oppfordrer til, telefon, messenger eller e-post. 

Men jeg opplever at stadig færre organisasjoner og bedrifter poster informasjon på facebook, siden færre og færre bruker facebook i dag, i tillegg til personvern. 

Opplever at  facebook o økende grad  vert nytta som info, kanaler, og publisering av annonser til fordel for lokalavisa  (papirutgave). Opplever at personer som ikkje er digiltale brukere i kommunikasjon utenom telefon er lite oppdaterte, og det er deres valg.  Mange litt eldre velger å gå på bygdas kafe og  som en blitt en slags  kommunikasjonsentral mellom dei eldre, uføre, arbeidsledige, sykmeldte o.s v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhatsApp og Signal privat, Google Chat/Meet på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke aktiv på sosiale medier, så er bare tilgjengelig på e-post og sms. Du kan i verste fall ringe meg. Men nå er ikke jeg avhengig av å kommunisere ifm skole eller jobb da.

Anonymkode: e4666...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Opplever at  facebook o økende grad  vert nytta som info, kanaler, og publisering av annonser til fordel for lokalavisa  (papirutgave). Opplever at personer som ikkje er digiltale brukere i kommunikasjon utenom telefon er lite oppdaterte, og det er deres valg.  Mange litt eldre velger å gå på bygdas kafe og  som en blitt en slags  kommunikasjonsentral mellom dei eldre, uføre, arbeidsledige, sykmeldte o.s v.

Ok. De fleste bedrifter og organisasjoner jeg har noe med har omtrent kuttet all bruk av facebook, utenom noen loppemarkeder.
I borettslaget her har vi slettet gruppen fordi det er så få som bruker facebook. På jobben har alle sosiale grupper på facebook dødd ut siden ingen sjekker der lengre, og svært mange har slettet profilene sine.

Facebook i dag er jo mer som ett digitalt reklamehefte hvor halvparten er fra større firma som sas og viaplay, resten er fra svindelselskap og de som selger billig kinesiske produkter... Mange har valgt "nei takk til reklame" på postkassen, og boikotter facebook av samme grunn.

Men mulig facebook fortsatt er populært og i økende grad på bygda da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signal

Anonymkode: 01c88...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familie: Messenger, snapchat, lese innleggene deres på Facebook

Venner/kjæreste: Snapchat, Messenger i ny og ne, Instagram

Jobb: Mail

Anonymkode: 5abdd...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Venner og familie: telefon, sms, messenger, snapchat

Jobb: telefon og e-post

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat, Messenger og Discord privat

Telefon og e-post når det gjelder formelle ting 

Anonymkode: 863b1...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SMS og snapchat

Anonymkode: 95d93...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb, eksterne, eksen: e-post

venner: snap og Messenger, noen ganger sms

Anonymkode: 4fe38...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-post, SMS og telefon, Facebook unngår jeg mer og mer fordi så mange tror Facebook er veien til frelse. Er admin for en FB-side for en Take-Away og det skjer nesten hver uke at noen bestiller mat på messenger og så blir de sure for at bestillingen ikke er ekspedert, det er jo en grunn til at man har egen nettbutikk også.

Anonymkode: 5c838...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner og familie: telefon, messenger og sms

Jobb: epost, telefon, sms, slack  

Anonymkode: 03e03...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...