Gjest kah Skrevet 5. februar 2006 #161 Skrevet 5. februar 2006 Hva har du tenkt å gjøre med det da? Skal du forby smileys? ← Nei, jeg har tenkt til å ignorere deg
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #162 Skrevet 5. februar 2006 og tror ikke det kommer noe særllig mer ut av å diskutere på forum... ← Nei ikke sant..... Øye for øye, tann for tann...
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #163 Skrevet 5. februar 2006 (endret) Muhammed en ny type HITLER Synes at hele greia med å brenne flagget vårt er så barnslig, jeg kjenner det ingen plass,synes de er så laaaaaangt etter oss i utvikling at jeg tar de ikke på alvor. At de dreper og terroriserer og får med millioner i et massehysteri er jo helt borti natta,sikker på at over halvparten av de muslimske demonstrantene ikke vet hva de demonstrere for en gang, de tørr bare ikke å ytre sin mening så da er det like greit å følge strømmen hvis man vil beholde livet. Endret 6. februar 2006 av Remyline
KR-øst Skrevet 5. februar 2006 #164 Skrevet 5. februar 2006 Muslimer har skal ikke ha bilder eller figurer, da det kan føre til avgudsdyrkelse. Dette gjelder for profeten selv. Man skal "dyrke" profeten, ikke et bilde av han. I tillegg så kan ingen menneske til det fulle avgi et godt nok bilde av profeten, dermed blir et portrett uperfekt, som må være en fornærmelse av den gudommelig, perfekte profeten. ← At muslimer ikke skal ha figurer eller bilder av Muhammed for at de er redd for avgudsdyrkelse, kan ikke være årsaken til denne reaksjonen overfor Vesten. De mener jo allerede at alle andre tilber avguder.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #165 Skrevet 5. februar 2006 At muslimer ikke skal ha figurer eller bilder av Muhammed for at de er redd for avgudsdyrkelse, kan ikke være årsaken til denne reaksjonen overfor Vesten. De mener jo allerede at alle andre tilber avguder. ← Det er mange muslimer der ute som ikke lenger vet hvorfor de har forbudet. Her er en muslim fra et annet forum: " I koranen står det at det er GUDSBESPOTTELSE å avbilde profeten Muhammed på noen som helst måte. Når de får vite at dansker og normenn har avbildet han med bomber i turbanen, er det IKKE RART de blir sinte." Fyren tror muhammed er gud og er sinte på magazinet. Jeg tror han bør være sint på seg selv fordi han ikke kjenner sin koran (det står ikke noe om dette i koranen) og at han tror muhammed er gud.
KR-øst Skrevet 5. februar 2006 #166 Skrevet 5. februar 2006 Det der med å skjære alle over samme kam... Hva skal vi ellers gjøre da?? Det er farlig å være en hvilken som helst nordmann i muslimske land nå, hvorfor skal det være helt naturlig å være muslim i Norge?? DE erklærer krig med oss! Halloooo!!! ← Hvorfor skal vi lære av disse muslimene? Dette vil være å godta det de gjør. Det er ikke muslimene i Norge som skjærer alle over en kam.
KR-øst Skrevet 5. februar 2006 #167 Skrevet 5. februar 2006 For enkelt. Grunnet Israels manipulasjon og invasjon, glem ikke det. Det var kristne falangister som utførte massakren i flyktningeleirene Sabra og Shatila, formodentlig på ordre fra Arial Sharon. ← Siden du har greie på flyktningeleire: Hvor ligger flyktningeleirene til palestinerne? Jeg har aldri sett dem vist på TV. Ligger de i de samme områdene som vi har sett palassene deres? I bakgårdene kanskje?
Brunhilde Skrevet 5. februar 2006 #168 Skrevet 5. februar 2006 Siden du har greie på flyktningeleire: Hvor ligger flyktningeleirene til palestinerne? Jeg har aldri sett dem vist på TV. Ligger de i de samme områdene som vi har sett palassene deres? I bakgårdene kanskje? ← Du kan ikke si at du aldri har hørt om Sabra og Shatila? I så fall anbefaler jeg at du leser her og her. Men det er klart...er det ikke på TV så stemmer det nok ikke.
KR-øst Skrevet 5. februar 2006 #169 Skrevet 5. februar 2006 Du kan ikke si at du aldri har hørt om Sabra og Shatila? I så fall anbefaler jeg at du leser her og her. Men det er klart...er det ikke på TV så stemmer det nok ikke. ← Nå var det faktisk flyktningeleirene i Gaza og på den såkalte Vestbredden jeg etterlyste.
Donnie Darko Skrevet 6. februar 2006 #170 Skrevet 6. februar 2006 Nå var det faktisk flyktningeleirene i Gaza og på den såkalte Vestbredden jeg etterlyste. ← Nei. Du etterlyste flyktingsleirene til palestinerne.
Brunhilde Skrevet 6. februar 2006 #171 Skrevet 6. februar 2006 (endret) Siden du har greie på flyktningeleire: Hvor ligger flyktningeleirene til palestinerne? Jeg har aldri sett dem vist på TV. Ligger de i de samme områdene som vi har sett palassene deres? I bakgårdene kanskje? ← Nå var det faktisk flyktningeleirene i Gaza og på den såkalte Vestbredden jeg etterlyste. ← Da må du være mer spesifikk enn du var, for du etterlyste bare flyktningeleirene, du sa ikke noe om hvor de skulle ligge. (Kan jeg også spørre hvorfor du ikke svarer på henvendelser på Personlige meldinger..?) Endret 6. februar 2006 av Brunhilde
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #172 Skrevet 6. februar 2006 det var ikke mange kristne som snakket om ytringsfrihet da filmen "life of Brian" kom ut gitt!
KR-øst Skrevet 6. februar 2006 #173 Skrevet 6. februar 2006 Nei. Du etterlyste flyktingsleirene til palestinerne. ← Da kan du kanskje si meg hvor de er? Spesielt de som angivelig ligger i Gaza og Judea/Samaria? Det er disse som stadig blir omtalt i media, men som aldri vises. Du kan sikkert også fortelle meg hvorfor?
Gjest gjest1 Skrevet 6. februar 2006 #174 Skrevet 6. februar 2006 det var ikke mange kristne som snakket om ytringsfrihet da filmen "life of Brian" kom ut gitt! ← Eh, den ble faktisk forbudt i norge p.g.a blasfemiparagrafen.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #175 Skrevet 6. februar 2006 Eh, den ble faktisk forbudt i norge p.g.a blasfemiparagrafen. ← Det var derfor de kristne ikke pratet om ytringsfrihet
KR-øst Skrevet 6. februar 2006 #176 Skrevet 6. februar 2006 Da må du være mer spesifikk enn du var, for du etterlyste bare flyktningeleirene, du sa ikke noe om hvor de skulle ligge. (Kan jeg også spørre hvorfor du ikke svarer på henvendelser på Personlige meldinger..?) ← Hvorfor ikke svare på mitt spørsmål før du stiller nye til meg? Men jeg skal gi deg svar her, selv om jeg har sendt deg en PM om dette. For det første så fant jeg ingen melding fra deg, bare din privatside. For det andre så skjedde det ingenting når jeg trykket på kofferten med uleste meldinger. Jeg har fått og lest meldinger tidligere uten at dette har vært noe problem For det tredje så må det være opp til meg om jeg vil svare på en PM, men det var ikke grunnen denne gangen.
Gjest gjest1 Skrevet 6. februar 2006 #177 Skrevet 6. februar 2006 Det var derfor de kristne ikke pratet om ytringsfrihet ← Jeg var litt raskt ute der ja
biuq Skrevet 6. februar 2006 #178 Skrevet 6. februar 2006 Jeg vet egentlig ikke hva jeg mener om denne saken enda. Har sett det florert av tråder ang det som har skjedd den siste tiden vedrørende Muhammed-karikaturene - både her, og andre nettforas - uten å ha blitt noe klokere. Men i korte trekk kan jeg vel si at jeg støtter redaktøren i Magazinet, Vebjørn Selbekk, i publiseringen av karikaturene. Det kan kanskje være at verden er mye mindre enn hvordan jeg opplever den selv. Men å reagere slik på at noen karikaturer blir trykt i en liten kristenavis i norge - en del tusen mil unna - hører ikke hjemme noen steder. Det ville vært noe helt annet hadde det vært den norske, - og den danske stat som hadde stått bak disse meningene. Jeg føler ikke bare at Islam har blitt møtt med den respekten de - og hvilken som helst annen religion - fortjener. Men også at de har blitt møtt med all den respekt det er mulig å oppdrive. Folk er forskjellige og har rett til sine meninger. Det vil alltid være folk som fordømmer noe. Samtidig kan man vel kanskje si at en religion som ikke tåler dette, i prinsippet er et regime for totalitær tankekontroll. Og om ikke slike ting bør opp for dagen slik at noe kan gjøres, kan det vel kanskje være vanskelig å tenke seg hva som skal.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #179 Skrevet 6. februar 2006 Da kan du kanskje si meg hvor de er? Spesielt de som angivelig ligger i Gaza og Judea/Samaria? Det er disse som stadig blir omtalt i media, men som aldri vises. Du kan sikkert også fortelle meg hvorfor? ← http://www.un.org/unrwa/refugees/gaza.html
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #180 Skrevet 6. februar 2006 QUOTE(Gjest @ 05.02.2006 (13:38) ) Det der med å skjære alle over samme kam... Hva skal vi ellers gjøre da?? Det er farlig å være en hvilken som helst nordmann i muslimske land nå, hvorfor skal det være helt naturlig å være muslim i Norge?? DE erklærer krig med oss! Halloooo!!! Hvorfor skal vi lære av disse muslimene? Dette vil være å godta det de gjør. Det er ikke muslimene i Norge som skjærer alle over en kam. ← Nei, men det er heller ikke nordmennene i muslimske land som trykker tegninger... Men jeg er enig i at vi ikke skal synke ned på samme nivå som dem, men noen "fredlige" men negative reaksjoner bør norge vise også, ellers tror de vel at vi er redd dem og at de kan gjøre hva som helst i fremtiden. Bl.a. synes jeg regjeringen bør gå ut med en advarsel om at ulovlige demonstrasjoner som er planlagt av muslimer i Norge, vil få negative konsekvenser for de som deltar og blir tatt. Umiddelbar utvisning fra landet. Det er ikke fiendtlig, det er å vise at vi ikke godtar slik oppførsel her i landet, og dessuten er det jo et lovbrudd som vi heller ikke godtar. Jeg synes også at Norge burde vært først ute med å melde om brudd i handelsavtaler mellom landene og stopp av økonomisk hjelp hvis truslene og volden mot Norge fortsetter. Men isteden var DE først ute og sier at de ikke vil motta hjelp eller ha handel med Norge, som for å straffe OSS. Det er ydmykende må jeg si!!! Håper forøvrig disse pengene som vi sparer vil gå til våre kjære gamle her hjemme istedenfor, og ALDRI mer vurderes å sende nedover!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå