AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Kan noen klarsynte lese/ legge kort på denne sosiale situsjonen? Jeg begynte på en ukentlig fritidsinteresse i høst, men måtte ta pause etter to mnd pga helsen. Den pausen vedvarer fortsatt, men jeg har møtt noen av de ved andre anledninger/fester, så jeg har begynt å bli litt kjent med flere av de. Jeg ser ikke helt min sosiale plass enda, syns det er vanskelig å se om jeg i det hele tatt vil finne min plass. Selvsagt skyldes jo litt av dette at jeg har en lang pause og ikke får sett de ukentlig, men jeg har likevel en følelse av at jeg ikke så lett vil finne min plass hvor jeg vil trives godt, og bli skikkelig integrert og sosialt satt pris på, hvis det gir mening å si. Kan noen legge kort eller lese situasjonen, og se om dette vil gå seg til på en god måte med tiden, eller om jeg kanskje heller skal velge å avslutte hele prosjektet? Bruker en del energi på disse tankene. Anonymkode: c2379...a36 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robert_44 Skrevet 14. mars #2 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan noen klarsynte lese/ legge kort på denne sosiale situsjonen? Jeg begynte på en ukentlig fritidsinteresse i høst, men måtte ta pause etter to mnd pga helsen. Den pausen vedvarer fortsatt, men jeg har møtt noen av de ved andre anledninger/fester, så jeg har begynt å bli litt kjent med flere av de. Jeg ser ikke helt min sosiale plass enda, syns det er vanskelig å se om jeg i det hele tatt vil finne min plass. Selvsagt skyldes jo litt av dette at jeg har en lang pause og ikke får sett de ukentlig, men jeg har likevel en følelse av at jeg ikke så lett vil finne min plass hvor jeg vil trives godt, og bli skikkelig integrert og sosialt satt pris på, hvis det gir mening å si. Kan noen legge kort eller lese situasjonen, og se om dette vil gå seg til på en god måte med tiden, eller om jeg kanskje heller skal velge å avslutte hele prosjektet? Bruker en del energi på disse tankene. Anonymkode: c2379...a36 Jeg synes denne posten var vanskelig å lese/tolke... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Del Skrevet 14. mars Du finner din sosiale plass når du begynner med fritidsinteressen igjen. nå er du ikke helt inne i interessegruppen, men en utenforstående som prøver å passe inn Anonymkode: 67789...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du finner din sosiale plass når du begynner med fritidsinteressen igjen. nå er du ikke helt inne i interessegruppen, men en utenforstående som prøver å passe inn Anonymkode: 67789...6fe Ja jeg ser den at jeg er en utenforstående nå, som strever litt med å få kontakt, for jeg vil jo prøve å bli mer sosialt integrert selv om helsen stopper meg i å være med ukentlig. Men jeg får liksom litt laber respons. Ville trodd at dersom de hadde lyst å bli kjent, så hadde de vært litt mer åpen for det. Anonymkode: c2379...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja jeg ser den at jeg er en utenforstående nå, som strever litt med å få kontakt, for jeg vil jo prøve å bli mer sosialt integrert selv om helsen stopper meg i å være med ukentlig. Men jeg får liksom litt laber respons. Ville trodd at dersom de hadde lyst å bli kjent, så hadde de vært litt mer åpen for det. Anonymkode: c2379...a36 Da må du finne folk innen en interesse som du faktisk kan holde på med. Anonymkode: 67789...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da må du finne folk innen en interesse som du faktisk kan holde på med. Anonymkode: 67789...6fe Dette er en stor interesse jeg har, som ikke egentlig krever så mye, men i min situasjon ble det for mye nå. Det ville andre interesser også vært nå. Er du klarsynt eller legger du kort? Håpte noen klarsynte eller kortleggere ville se på utviklingen videre i dette. Anonymkode: c2379...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kan noen klarsynte lese/ legge kort på denne sosiale situsjonen? Jeg begynte på en ukentlig fritidsinteresse i høst, men måtte ta pause etter to mnd pga helsen. Den pausen vedvarer fortsatt, men jeg har møtt noen av de ved andre anledninger/fester, så jeg har begynt å bli litt kjent med flere av de. Jeg ser ikke helt min sosiale plass enda, syns det er vanskelig å se om jeg i det hele tatt vil finne min plass. Selvsagt skyldes jo litt av dette at jeg har en lang pause og ikke får sett de ukentlig, men jeg har likevel en følelse av at jeg ikke så lett vil finne min plass hvor jeg vil trives godt, og bli skikkelig integrert og sosialt satt pris på, hvis det gir mening å si. Kan noen legge kort eller lese situasjonen, og se om dette vil gå seg til på en god måte med tiden, eller om jeg kanskje heller skal velge å avslutte hele prosjektet? Bruker en del energi på disse tankene. Anonymkode: c2379...a36 Men kjærasten din driv jo på med denne interessa endå. Kan ikkje han ta litt ansvar for å få deg inn i den "sosiale varmen"? Anonymkode: 343e4...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men kjærasten din driv jo på med denne interessa endå. Kan ikkje han ta litt ansvar for å få deg inn i den "sosiale varmen"? Anonymkode: 343e4...9d5 Kjæresten min? Har ikke kjæreste jeg. Svarte du i feil tråd, kanskje? Anonymkode: c2379...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Del Skrevet 14. mars Du legger nok for mye i relasjonen her og nå. Jeg ser muligheter på sikt, men per nå så er det ikke åpent, og jeg tror heller ikke at det vil bli det før du legger om tankene. Anonymkode: f81a8...f54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du legger nok for mye i relasjonen her og nå. Jeg ser muligheter på sikt, men per nå så er det ikke åpent, og jeg tror heller ikke at det vil bli det før du legger om tankene. Anonymkode: f81a8...f54 Det er evt relasjonene, i flertall. Det er mange med. Kan du si litt mer om hva du mener? At det ikke vil være muligheter før jeg legger om tankene? Hva tenker du på da? Anonymkode: c2379...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Del Skrevet 14. mars Du legger for stor vekt på din betydning og det å bli sett føler jeg, trenger du mye bekreftelse føler du? Føler du at du må ha anerkjennelse? Anonymkode: 9cee4...f91 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #12 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du legger for stor vekt på din betydning og det å bli sett føler jeg, trenger du mye bekreftelse føler du? Føler du at du må ha anerkjennelse? Anonymkode: 9cee4...f91 Nja, vet ikke om det er det, det er mer den følelsen av å høre til, hvor man føler man trives godt. Gjennom livet har man vært i alle mulige typer sosiale settinger, noen ganger mistrives man, andre ganger er det litt sånn midt på treet, og andre ganger igjen finner man plassen sin med en gang, stortrives og føler seg hjemme. Det er denne type relasjoner jeg søker nå i voksen alder, ikke noe halveis eller noe jeg skal måtte bruke enorme krefter på å få til. Det er for tidlig å si hva dette kan bli enda, derfor spør jeg klarsynte og kortleggere, om de ser hvordan dette kan utvikle seg, om de får opp noe. Nye vennskap skal jo ikke føles så tunge å få igang? Men samtidig vet jeg jo at vennskap trenger tid til å utvikle seg. Derfor spør jeg Anonymkode: c2379...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #13 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Kjæresten min? Har ikke kjæreste jeg. Svarte du i feil tråd, kanskje? Anonymkode: c2379...a36 Du har jo hatt fleire trådar her tidlegare. Der du var lei deg fordi kjærasten din vart invitert på hyttetur med denne gjengen, og du vart ikkje invitert med ❤️ Anonymkode: 343e4...9d5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #14 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har jo hatt fleire trådar her tidlegare. Der du var lei deg fordi kjærasten din vart invitert på hyttetur med denne gjengen, og du vart ikkje invitert med ❤️ Anonymkode: 343e4...9d5 Det var ikke meg Anonymkode: c2379...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #15 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var ikke meg Anonymkode: c2379...a36 Oi, då må eg beklage Anonymkode: 343e4...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #16 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oi, då må eg beklage Anonymkode: 343e4...9d5 Ingen problem Anonymkode: c2379...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #17 Del Skrevet 16. mars Hei! Jeg er ikke en sånn du spør om råd fra, men lurer på om du kan si litt om typen aktivitet det er snakk om uten å avsløre for mye? Er det mulig å være til stede uten å gjøre aktiviteten, for eksempel? Slik at du opprettholder det sosiale aspektet? Eller være med annenhver gang eller kortere tid enn resten? Eller er det noe som koster penger som du dermed har sagt opp? Er det selve hobbyen eller menneskene som gjør at du ønsker å holde kontakten? når du har truffet dem i andre anledninger, er det da gjennom denne hobbyen? Er de akkurat de samme som samles hver gang eller varierer det? Du kunne jo feks invitert de to du (evt kun en) har sett mest til et lite cafebesøk for å bli bedre kjent? Snakke om at du ikke har gitt opp hobbyen men ikke har mulighet akkurat for tiden, men være ærlig på at du ønsker å holde kontakten til du er klar til å delta igjen? Anonymkode: 4cbbe...35e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #18 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Jeg er ikke en sånn du spør om råd fra, men lurer på om du kan si litt om typen aktivitet det er snakk om uten å avsløre for mye? Er det mulig å være til stede uten å gjøre aktiviteten, for eksempel? Slik at du opprettholder det sosiale aspektet? Eller være med annenhver gang eller kortere tid enn resten? Eller er det noe som koster penger som du dermed har sagt opp? Er det selve hobbyen eller menneskene som gjør at du ønsker å holde kontakten? når du har truffet dem i andre anledninger, er det da gjennom denne hobbyen? Er de akkurat de samme som samles hver gang eller varierer det? Du kunne jo feks invitert de to du (evt kun en) har sett mest til et lite cafebesøk for å bli bedre kjent? Snakke om at du ikke har gitt opp hobbyen men ikke har mulighet akkurat for tiden, men være ærlig på at du ønsker å holde kontakten til du er klar til å delta igjen? Anonymkode: 4cbbe...35e Takk for hyggelig svar Jeg kan ikke være tilstede der enda, men når jeg prøver meg igjen, så blir det nok litt forsiktig sporadisk i begynnelsen. Jeg er med der både for hobbyen i seg selv, og det sosiale. Totalpakken. Jeg prøver å innimellom gjøre som du foreslår, treffer et par stykker en gang i blant, og blir med når de en sjelden gang har organiserte fester med alle sammen. Jeg spurte litt fordi jeg lurer på om jeg kommer til å finne min sosiale plass der på sikt, og mener ikke bare om de «tar meg inn i varmen», men også om jeg vil finne en plass der hvor jeg vil trives. Noen ganger kjenner man fort at dette er mennesker man vil trives sammen med, og andre ganger tar det lenger tid å finne den følelsen. Jeg håpte noen kunne se om de fikk opp noe ang dette Anonymkode: c2379...a36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå