AnonymBruker Skrevet 20. mars #81 Del Skrevet 20. mars Det er noe av det mest slitsomme med å bo her. Veldig vanskelig å bli kjent med enkelte, de ser liksom bare rart på deg og avviser... Anonymkode: b77ce...e7f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissJolie Skrevet 20. mars #82 Del Skrevet 20. mars (endret) Maleficenta skrev (12 timer siden): Jeg er også introvert. Bruker det ikke som unnskyldning til å gi faen i andre fordi jeg, jeg, jeg Du er ikke alle for det første, alle introvert også helt ulike menneske. Du gir selv faen i folk som ikke velger å følge akkurat hva du sier. Du er faktisk ikke snill, og dine svar og holdningen bare bekrefter det opprinnelige inntrykket. Inkluderende my ass, for et kvinnemenneske. Du kunne vært mer deg deg deg, om det hadde slått deg i hodet, snakk om å mangle totalt selvinnsikt. Endret 20. mars av MissJolie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. mars #83 Del Skrevet 20. mars MissJolie skrev (27 minutter siden): Du er ikke alle for det første, alle introvert også helt ulike menneske. Du gir selv faen i folk som ikke velger å følge akkurat hva du sier. Du er faktisk ikke snill, og dine svar og holdningen bare bekrefter det opprinnelige inntrykket. Inkluderende my ass, for et kvinnemenneske. Du kunne vært mer deg deg deg, om det hadde slått deg i hodet, snakk om å mangle totalt selvinnsikt. Nei jeg syns det er dårlig gjort å ha tankegangen jeg har nok med meg selv. Ikke mitt ansvar at en annen person er ensom. Er den holdningen jeg reagerer på 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissJolie Skrevet 20. mars #84 Del Skrevet 20. mars Maleficenta skrev (19 minutter siden): Nei jeg syns det er dårlig gjort å ha tankegangen jeg har nok med meg selv. Ikke mitt ansvar at en annen person er ensom. Er den holdningen jeg reagerer på Det er DIN tolkning. Du evner ikke å se flere sider og kompleksiteten i situasjonen. En person kan selvsagt tvinge seg til å være ekstra sosial for å please andre, men det gir ingen reell verdi. Ensomhet er ikke det å være fysisk alene, du kan være midt blant mange mennesker og fortsatt føle deg ensom. I en relasjon må man føle en viss tilknytning og tilhørlighet, samt en ektehet, det er det som minsker ensomhet. La det være helt klinkende klart at du ikke nødvendigvis er et bedre menneske fordi du inviterer et par fremmede her og der. Du vet heller ikke hva andre ellers gjør i livet sitt for samfunnet, til å ha alle disse meningene om dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. mars #85 Del Skrevet 21. mars MissJolie skrev (10 timer siden): Det er DIN tolkning. Du evner ikke å se flere sider og kompleksiteten i situasjonen. En person kan selvsagt tvinge seg til å være ekstra sosial for å please andre, men det gir ingen reell verdi. Ensomhet er ikke det å være fysisk alene, du kan være midt blant mange mennesker og fortsatt føle deg ensom. I en relasjon må man føle en viss tilknytning og tilhørlighet, samt en ektehet, det er det som minsker ensomhet. La det være helt klinkende klart at du ikke nødvendigvis er et bedre menneske fordi du inviterer et par fremmede her og der. Du vet heller ikke hva andre ellers gjør i livet sitt for samfunnet, til å ha alle disse meningene om dem. Har ikke snakket om å please andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissJolie Skrevet 21. mars #86 Del Skrevet 21. mars (endret) Maleficenta skrev (16 timer siden): Har ikke snakket om å please andre Det er nettopp det du ber folk gjøre. Når man ikke føler seg bra med en aktivitet, og så har man mennesker som deg som kaller dem alt mulig rart fordi du mener de ikke inkluderer andre. Lar man seg pushe av folk som deg og møter nye menneske i situasjonen man ikke ønsker det, så gjør man det for å please andre jo. Så lenge disse møtene ikke kommer fra et genuint sted, så er det verdiløst. Endret 21. mars av MissJolie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #87 Del Skrevet 21. mars Jeg ser ikke hva som er psykopatisk (=antisosialt) med dette? Anonymkode: d5aec...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #88 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 20.09): TS: Her var det mange av de samme forklaringsmodellene som jeg opplever at folk har. At man heller må verne om enkeltes mulige behov i "gjengen" foran å inkludere en ny (kollegaen min er ny til byen jeg bor). Det er noe med at når det er er så utrolig vanskelig å få nye venner, så føler jeg at folk bør strekke seg litt. Det er jo det vi gjør i jobb, da må man jo omgås nye mennesker og tåle å bli kjent med andre. Når det er sagt så hadde jeg aldri "pushet på" noen dersom jeg ikke trodde at det ville være en god match sosialt. Venninnegjengen har vært hjemme hos meg på sammenkomster hvor jeg har hatt besøk fra folk fra landet jeg bodde i. Alle syns det var hyggelig. Og selvfølgelig så er det viktig å også ha intime små fellesskap hvor man kan prate ut om alt personlig. Og det har vi. Men det trenger ikke å være sånn hver gang vi møtes. Jeg ser bare hvor isolerte mange føler seg i dag, og syns det er så trist at vi ikke kan strekke oss litt utav komfortsonen. I sær vi som er så heldige som faktisk har et sosialt nettverk. Anonymkode: 2be1d...b16 Når man er en liten gjeng på 3 stykker, endrer dynamikken seg som regel veldig om en drar med seg en helt ukjent person med seg. Da blir kvelden gjerne helt annerledes enn man først hadde sett for seg, for fokuset blir da å bli kjent med den ukjente og kun snakke om tema som gjør at hun ikke føler seg utenfor. Så jeg regner med det var derfor de sa nei; den kvelden dere hadde planlagt og sett frem til, ville plutselig bli helt annerledes. Ønsker du å inkludere denne kollegaen i vennegruppen din, kan det gjøres på andre måter. Inviter vennene dine og denne kollegaen din hjem til deg, enten på middag eller voers før dere drar ut på noen drinker. Da er alle klar over premissene før de kommer, og innstiller seg på at kvelden blir som den blir da. Du kan jo også foreslå at de andre også kan ta med seg en gjest hver, om du syns det er så kjekt å utvide nettverket ditt og bli kjent med nye mennesker. Anonymkode: 3eca9...cf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå