Gå til innhold

Kak jeg spørre om hjelp igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du hadde ikke råd til lodd til 20 kr? 

Jeg går selv AAP, og hadde jeg vært så heldig ha en venninne som kjørte ting for meg så hadde jeg prioritert disse loddene. Fin måte å gjengjelde på. 

Siden du ikke har råd til et par 20kr lodd, hva bruker du egentlig pengene dine på? De tingene du trenger å få fraktet har du tydeligvis heller ikke råd til. Frakt er alltid en del av kostnaden. Jeg spør aldri noen om hjelp til sånt, da lar jeg heller være å kjøpe. Det blir jo lagt merke til, og du blir ikke populær om dette blir en vane. 

Anonymkode: 69e6e...031

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig dumt å bare ta og ikke gi. Og jeg tenker du satte spikeren i ista da du takket nei til å kjøpe så lite som ett lodd til 20,-. Den 20-kroningen hadde du klart å frigi samme hvor mye du går på AAP.

Anonymkode: b98ac...c37

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe problem i å spørre på nytt, du tilbyr jo selvfølgelig å betale alle utgiftene hennes.

Jeg regner med du takket henne på en eller annen måte sist? Inviterte på middag eller lunsj, en flaske vin, eller noe?

Anonymkode: 0dba8...393

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen, oftest broren min, hjelper meg med kjøring, vippser jeg ham alltid penger etterpå. Du får vente med å be om tjenester til du kan betale eller gjøre en tjeneste tilbake.

Anonymkode: 60208...ec7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke har råd til å betale 20kr for et lodd så blir det litt utnytting av din venninne at hun skal kjøre deg rundt for å hente ting. Kjøring er dyrt. Kan du ikke ta buss?

Anonymkode: 19b25...0fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilby og vask bilen hennes innvendig for det feks. Det er noe av verdi for folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I et vennskap så gir og får man.

Gjør du noe for henne? Bor hun nært deg/der varen skal hentes? Hvor mye kjøring blir det? Det er jo ganske vesentlig.

Kan du f.eks invitere henne på middag som takk? Bake en ladning brød til henne? Kjøpe en blomst? Hjelpe henne med noe praktisk?

Anonymkode: 50821...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...