Gå til innhold

Ingen venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en jævlig situasjon helt ærlig. Har ingen venner igjen. Er en gutt på 22, innflytter i storby og har blitt kjent med folk tidligere gjennom andre bekjente, men havna i feil miljø, og måtte kutte alle ut. Hadde frem til nå ei vennine, som jeg hang med en gang i uka minst. Nå vil hun ikke møtes mer. Har ingen igjen. Jeg er sinnsykt introvert og engstelig av meg, og å bli kjent med fremmede er ikke lett for meg. Har blitt mobba oppigjennom hele oppveksten, så sliter med å stole på folk. Er ekstremt rastløs av meg og begynner å kjenne at å sitte inne, dag etter dag tærer veldig på meg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har meldt meg inn i rødekors men de har ikke kurs før om flere måneder her, og som sagt, det å bli kjent med fremmede er ikke min sterke side. Sitter å nå, helt alene i en stor by uten noen å snakke med, begynner å kjenne at ensomheten spiser meg levende. Alt føles helt håpløst. 

Anonymkode: ea794...4a5

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen hobbyer? Gaming, idrett, trening osv? Kan være fine arenaer for å møte nye mennesker. Bli med i «Hey man!» gruppen som er på Facebook, der er det mange som skaper et nettverk. Har du flyttet til Oslo? Sjekk i så fall ut Ungt fellesskap på Instagram 😊 

Anonymkode: 22b48...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde Kors er bra! Men hva med andre hobbyer? Liker du noe spesiell musikk? Jobb? Studie?

Anonymkode: 0cd67...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit som det kanskje kan verke for gut 22 år: start i kor. 

Så lenge du finn eit amatørkor som ikkje driv med prøvesynging e. l. (og det er dei fleste av dei), så vil du bli teke imot med opne armar då mange av dei har manko på herrestemmar. Korsong krev ingen forkunne, og så lenge du ikkje er komplett tonedøv så vil du plukke opp det du treng rimeleg raskt. Amatørmusikarar - både i kor og i korps - er gjerne sosiale typar der halve poenget er å ha det gøy saman, og det å vere med på å arrangere konsertar etc. vil uansett inkludere deg utanom det reint musikalske. 

Dessutan er det vitskapeleg bevist at ein blir lukkelegare av å synge. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve Venn-appen? Der er det mange som også søker nye venner.

Anonymkode: 8d6dc...8df

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i en jævlig situasjon helt ærlig. Har ingen venner igjen. Er en gutt på 22, innflytter i storby og har blitt kjent med folk tidligere gjennom andre bekjente, men havna i feil miljø, og måtte kutte alle ut. Hadde frem til nå ei vennine, som jeg hang med en gang i uka minst. Nå vil hun ikke møtes mer. Har ingen igjen. Jeg er sinnsykt introvert og engstelig av meg, og å bli kjent med fremmede er ikke lett for meg. Har blitt mobba oppigjennom hele oppveksten, så sliter med å stole på folk. Er ekstremt rastløs av meg og begynner å kjenne at å sitte inne, dag etter dag tærer veldig på meg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har meldt meg inn i rødekors men de har ikke kurs før om flere måneder her, og som sagt, det å bli kjent med fremmede er ikke min sterke side. Sitter å nå, helt alene i en stor by uten noen å snakke med, begynner å kjenne at ensomheten spiser meg levende. Alt føles helt håpløst. 

Anonymkode: ea794...4a5

Gå på treningsstudio og heng. 

Anonymkode: 9e5c9...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandagsunge skrev (10 timer siden):

Så lenge du finn eit amatørkor som ikkje driv med prøvesynging e. l. (og det er dei fleste av dei), så vil du bli teke imot med opne armar då mange av dei har manko på herrestemmar. Korsong krev ingen forkunne, og så lenge du ikkje er komplett tonedøv så vil du plukke opp det du treng rimeleg raskt. Amatørmusikarar - både i kor og i korps - er gjerne sosiale typar der halve poenget er å ha det gøy saman, og det å vere med på å arrangere konsertar etc. vil uansett inkludere deg utanom det reint musikalske. 

Ikke minst så får en bedre selvtillit!

Anonymkode: e5205...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen hobbyer? 

Hvis det kan være av interesse kan jeg anbefale å se etter en spillklubb (brettspill, rollespill, kortspill) der du bor. Som regel er det lav terskel for å være med, sosialt og mange ulike mennesker. 

Anonymkode: 8d3f0...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Mandagsunge said:

Har drivd med musikk i årevis før, var trommis. Men nå har det gått såpass lang tid at om jeg dkal plukke opp musikken igjen, trenger jeg musikktimer, og det er jo ikke akkurat gratis. 

Anonymkode: 1cea9...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Gå på treningsstudio og heng. 

Anonymkode: 9e5c9...136

Trener på treningsstudio hver dag, er ikke så sosialt akkurat det. Som sagt, å bare gå bort til tilfeldige folk å slå av en prat er veldig vanskelig for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Røde Kors er bra! Men hva med andre hobbyer? Liker du noe spesiell musikk? Jobb? Studie?

Anonymkode: 0cd67...f9c

Har bare en tilkallingsjobb, og der flyttes jeg rundt i byen fra gang til gang, så rekker ikke å bli kjent med noen. Har slitt veldig psykisk den siste tiden så studie er ikke akkurat en prioritet akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Har du noen hobbyer? Gaming, idrett, trening osv? Kan være fine arenaer for å møte nye mennesker. Bli med i «Hey man!» gruppen som er på Facebook, der er det mange som skaper et nettverk. Har du flyttet til Oslo? Sjekk i så fall ut Ungt fellesskap på Instagram 😊 

Anonymkode: 22b48...286

Nei bor i Trondheim. Ja er glad i gaming, og driver med kampsport, men der er vi bare 3 stk for øyeblikket og de er godt oppi åra, så er ikke akkurat jevnaldrende. skal sjekke ut gruppa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som de andre her: Finn en hobby. Fins det for eksempel grupper som løper sammen jevnlig? Orientering? Akt og kroki-tegning? Sjekk ut arrangementer og grupper via Facebook. Finn en annen jobb, f eks som servitør eller noe annet der du får kolleger .

Ikke gi opp, dette ordner seg hvis du legger litt innsats i det.

Anonymkode: 2effd...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du noen hobbyer? 

Hvis det kan være av interesse kan jeg anbefale å se etter en spillklubb (brettspill, rollespill, kortspill) der du bor. Som regel er det lav terskel for å være med, sosialt og mange ulike mennesker. 

Nå som jeg ser du bor i Trondheim, så vet jeg i alle fall om Hexagon som er en spillklubb der. Kjenner dem ikke, for jeg bor et annet sted i landet - men det er et konkret tips i alle fall. Om det skulle være aktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kunne flyttet på deg igjen og brukt det som grunn for å knytte nye bånd?

Anonymkode: 25e93...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei bor i Trondheim. Ja er glad i gaming, og driver med kampsport, men der er vi bare 3 stk for øyeblikket og de er godt oppi åra, så er ikke akkurat jevnaldrende. skal sjekke ut gruppa. 

Finnes flere gamingtilbud i byen. 

https://sites.google.com/trondheim.kommune.no/fritid-og-aktivitet-for-voksne/aktiviteter/gaming-e-sport-og-brettspill

Jeg har vært på Lade Gaming et par ganger, men har ikke vært der på en lang stund nå

Anonymkode: 0c54c...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har drivd med musikk i årevis før, var trommis. Men nå har det gått såpass lang tid at om jeg dkal plukke opp musikken igjen, trenger jeg musikktimer, og det er jo ikke akkurat gratis. 

I så fall: korps! som erfaringsmessing har større sjansar for folk på din eigen alder då studentar kan finne på å søke dit, og sjeldan takkar nei til slagverkarar. Viss du trur du vil like å spele, så ville eg ha sendt nokon ein mail og spurt; vore ærleg om at det er nokre år sidan du har spelt, men at du har lyst til å prøve. Det er noko heilt anna enn å spele i band, men har du spelt sett er du godt på veg; eg vil tru at dei vil gje opplæring å lese slagverknotar viss du ikkje har gjort det før.

Det frivillege musikklivet er ikkje den kulaste hobbyen på insta, men etter eit par-tre flytteprosessar i tjue- og trettiåra kan eg love deg at det er ein plass der ein garantert blir teke imot med opne armar så lenge ein kan traktere eit instrument eller lære seg ein melodilinje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale å følge rollespillsalongen til Outland på Facebook. Det kommer mange events der. Også for nybegynnere. Det er genialt, for du kan mer enn gjerne være beskjeden. Har ikke noe å si. Game master styrer hele greia. Og det er nok flere der på din alder og i samme situasjon. 

Kor er et godt forslag. Finnes mange forskjellige i byen. 

Du kan også melde deg inn i et politisk parti. Da blir du med i et lokallag, inviteres med i møter og ulike gratis arrangementer. Fin måte å bli kjent med andre med samme verdier som deg selv. 

Jobber du? Hvis du finner et sted med unge arbeidstakere, er det ofte sosialt på og utenfor jobb.

Anbefaler også gaming. Finn deg et online multiplayer-spill, og noen folk på FB-gruppe eller Discord. Lavterskel og gøy. 

Sjekk din lokale frivillighetssentral om de trenger hjelp med noe. 

Lykke til! Det er dritt å være ung, introvert og i en storby uten særlig nettverk. Det er tungt å hive seg uti det. Man får ikke bestevenner med en gang. Anbefaler derfor å gjøre flere ting parallellt. Fyll kalenderen, og bare møt opp flere ganger. Det løsner til slutt, selv om det kan ta tid. 

Anonymkode: 9b6b3...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...