Gå til innhold

Mann som snorker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har sendt ham i kjelleren. Jeg orker rett å slett ikke mer. Det er så vondt og ikke våkne opp i lag med han. Har bedt ham om å oppsøke lege, men han mener selv at det er bare bortkastet tid. Noen andre, hva kan hjelpe? Jeg kan ikke ligge våken halve natten heller, er jo i full jobb.

Anonymkode: 0db5d...34f

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å skille seg med en gang. Det kommer ikke til å bli bedre.

Anonymkode: dd24e...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, du får si noe som at det er dumt at at dere ikke kan sove sammen lenger pga snorking, fordi du er så kåt om nettene ... Da skal du nok se at han drar seg til denne legen og finner ut av det allikevel ;) 

Anonymkode: 20d80...811

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkeplaster hjalp min eks med å få bort de verste ulydene. Det ble ikke helt borte, men vil si at bråket ble redusert en god del.

Anonymkode: a48a8...c41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må han finne ut hvorfor han snorker. Når han vet det kan man gjøre tiltak. 

Jeg er kvinne og snorker. Hos meg er det ikke overvekt eller slapp gane eller liggestilling eller noe slikt. Det er kjeveanatomien min. Der underkjeven rett og slett er for nær svelget. 

Jeg gjør øvelser for ansikt- og halsmuskulatur. Finner kjapt på nett ved å google. I tillegg har jeg begynt med munntape som tvinger meg til å puste gjennom nesen når jeg sover.

Jeg sover også med snorkeapp på noen netter i uken for å høre på opptak av søvnen min. 

Litt morsomt de nettene vi har sex i halvsøvne midt på natten fordi vi er kåt og ikke klarer å vente til morgenen 😅😅😅 

Ellers er det tannskinne som er beste remediet for meg. Men en tilpasset hos tannlege koster i overkant av 15k dessverre.

Anonymkode: 0ed8f...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han snakket med legen ang søvnapné? Sjekket nesen? Er han overvektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sparker til min hver gang han snorker. Tro det eller ei men det funker. Om det er slemt driter jeg litt i. Jeg ofrer ikke nattesøvnen på å høre snorkingen hans.

Anonymkode: e4916...633

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble vekket og hadde søvnproblemer i to år fordi NABOEN i etasjen over snorket så infernalsk! Fy flate for et bråk. Og han hadde en kone der oppe? Skjønner ikke at det ekteskapet holdt. Men jeg tror ikke hun sov så godt, for den dama hadde noen alvorlige blå ringer under øynene og så alltid stuptrøtt ut. Snorkeren selv derimot, så alltid frisk og opplagt ut. Det er jo typisk.

Jeg har ikke tall på alle gangene jeg tok med meg puten min og gikk ut på stua og la meg på sofaen for å sove istedet. Det sagbruks-spetakkelet som kom ovenfra var uutholdelig, og jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan det må være for deg å ligge rett ved siden av en sånn snorker. 

Det hjalp noe å bruke ørepropper mot snorkelydene. Men mange ganger kunne jeg høre snorkingen gjennom øreproppene også (når han holdt på som verst) og da var det bare å labbe ut på sofaen. Herregud, så glad jeg er for at den familien flyttet... Stille om natten nå.

Regner med du allerede har prøvd ørepropper? Hvis du har prøvd, men forkastet dem fordi du ikke likte følelsen av å ha noe i ørene, prøv igjen. Gi det en ny sjanse. Det krevde en del tilvenning fra min side før jeg klarte å sove med dem, men det gikk til slutt. Sov helt fint med dem i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var min mann også. Etter en søvnundersøkelse på sykehuset fant vi ut at han hadde søvnapné. Stakkars. Det var veldig slitsomt for ham. Han sover nå med maske og vi sover begge myyye bedre.

Anonymkode: cccf3...ebf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann snorket også og fikk pustestopp om natten. Sendte han til legen og han ble henvist sykehus og tok søvnanalyse test. Han hadde ikke nok pustestopp til at det var et problem, men han har skjev neseskillevegg og smal nese som gjør at han hovner opp i nese eller noe slikt. Fikk nesespray på resept som fikset problemet 

Anonymkode: 4b243...46f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn kartlegging. Hvis han har søvnapne så får han gjerne en c-pap maskin. Noen synes det er helt jævlig, andre lever godt med den. Har en selv, jeg hadde 79 pustestopp i timen. Da kan jeg faktisk dø. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen. Det er vits i. Min mann fikk god hjelp, og dermed jeg også. 😄

Anonymkode: 09fd3...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få han til legen. Det er bare idioter som nekter å gå til legen når en åpenbart har medisinske problemer. Spesielt når de og går ut over andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei

Jeg har sendt ham i kjelleren. Jeg orker rett å slett ikke mer. Det er så vondt og ikke våkne opp i lag med han. Har bedt ham om å oppsøke lege, men han mener selv at det er bare bortkastet tid. Noen andre, hva kan hjelpe? Jeg kan ikke ligge våken halve natten heller, er jo i full jobb.

Anonymkode: 0db5d...34f

Vi har prøvd forskjellige ting. Snorkeplaster, operasjon,  men det har hjulpet lite.

Så vi sover på hvert vårt rom. Når vi reiser på ferie forsøker vi å bo mest mulig på hoteller  / rom hvor vi kan sove på forskjellig rom.

(Vi reiste på ferie for 2 år siden sammen hvor vi delte rom, og da var jeg helt utslitt av lite søvn i en uke,  så det gjør vi ikke igjen)...

Anonymkode: 946c1...973

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også med en snorker 😄 Jeg er forsåvidt blitt immun med årene. Blir det for ille med snorkingen, så får han seg en dytt eller to 😄

Han skal utredes for søvnapne i juni, så vi håper begge på noen svar da. Han har prøvd flere forskjellige remedier for snorking, men ingenting har hjulpet så langt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 11.55):

Hei

Jeg har sendt ham i kjelleren. Jeg orker rett å slett ikke mer. Det er så vondt og ikke våkne opp i lag med han. Har bedt ham om å oppsøke lege, men han mener selv at det er bare bortkastet tid. Noen andre, hva kan hjelpe? Jeg kan ikke ligge våken halve natten heller, er jo i full jobb.

Anonymkode: 0db5d...34f

Vi tok separate soverom og bokstavlig talt reddet forholdet😀

Det er noen år siden vi tok separate soverom og mannen min sin snorking har siden den gang mer eller mindre blitt borte. Det er allikevel uaktuelt å noen gang dele seng og soverom på fast basis igjen. 
 

Mannen min sin snorking ble borte relativt kort etter han la om kosthold og begynte med trening. 

Anonymkode: 37579...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mann er slank og veltrent, men han har polypper i nesen, og selv om de fjernes vil de komme tilbake. Han snorker tidvis helt hinsides høyt, så høyt at ørepropper ikke hjelper. Vi har separate soverom, og det fungerer helt fint, vi har ikke mindre sex enn før, og koser på sofaen når vi ser tv istedenfor ved leggetid. Bonus er at jeg er uthvilt og våken.

Anonymkode: acb8c...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snorker også, heldigvis har jeg barn den ene uka og da sover vi ikke sammen, så er vel mer uthvilt i barneuker enn kjæresteuker😫

Vurderer sterkt om forholdet er verdt det. 

Anonymkode: 0c01a...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Min eks snorket brått som et vogntog på en trafikkert motorvei ved siden av en flyplass. Etter 2 uker var jeg frynsete av søvnmangel og la meg på stua. Jeg foreslo at han gikk til legen. Han ville ikke til noen lege. Etter nye 2, 5 uker fra hverandre gikk han endelig til legen - og kom hjem med tabletter mot huastøvmiddallergi. For det var det han hadde fått. Etter 2 dager med tabletter var alle lyder borte. 

Ellers er vel som nevnt i tråden pusteapne, polypper/skeiv nesevekt, overvekt mm grunner til at folk snorker. Noen ting er lettere å kurere enn andre. 

Anonymkode: da5d2...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 11.55):

Hei

Jeg har sendt ham i kjelleren. Jeg orker rett å slett ikke mer. Det er så vondt og ikke våkne opp i lag med han. Har bedt ham om å oppsøke lege, men han mener selv at det er bare bortkastet tid. Noen andre, hva kan hjelpe? Jeg kan ikke ligge våken halve natten heller, er jo i full jobb.

Anonymkode: 0db5d...34f

Overtal ham til å gå til lege. Si at du savner å ligge vedsiden av ham.
Hvis du savner nærhet om morgenen , gå ned til ham da vel. 

Anonymkode: c7b6e...6e8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...