AnonymBruker Skrevet 12. mars #1 Del Skrevet 12. mars Noen som har kuttet ut smart phone og gått tilbake til bestemortelefon? Hvordan var det å ikke ha tilgang til apper som forenkler livet? Vurderer å droppe iphonen fordi jeg ikke er interessert i å bruke tusenvis av kroner på en ny og unødig skjermbruk. Anonymkode: 539fa...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. mars #2 Del Skrevet 13. mars (endret) Det blir altfor tungvint i dagens samfunn. Man kjøper så og si alt med app for tiden. Vipps, mobilbank, førerkort, nasjonalt ID-kort, podkaster, musikk, billetter på kollektiv. Har man en ny bil er mobilen også nøkkelen. Tilogmed ytterdøra på huset kan mobilen åpne. Kjekt med nøkkel, førerkort, ID-kort og ApplePay/Googlepay på mobilen, da trenger man stort sett ikke mer når man skal i butikken. Kan jo med fordel droppe å installere alle spill og andre tidstyver. Endret 13. mars av newman01 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Del Skrevet 13. mars Nei det blir for lameass for meg. Anonymkode: fd8a7...864 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. mars #4 Del Skrevet 13. mars Du får det jo til å høres ut som telefonen tvinger deg med makt til å bruke tid på og sitte og glane på skjermen? Det er jo valg du tar, ingen som tvinger deg til det. I dagens samfunn trenger man smarttelefon til omtrent alt. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skulle brukt offentlig transport uten telefonen min nå. Det er årevis siden jeg hadde et fysisk reisekort i plast. Finnes de i det hele tatt lenger? Bruken, altså nyttebruken, av smarttelefoner er nesten uendelig. Jeg hadde ikke klart meg uten den. Men jeg klarer helt fint å legge den ned og ikke glane på sosiale medier på skjermen hver ledige stund. Med litt øvelse klarer sikkert du det også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Del Skrevet 13. mars Nei, det kunne jeg ikke tenke meg. Som andre sier så bruker jeg smarttelefon til så mye. Vipps, betale parkering, mail, jobbmail, logge egentrening, se og delta på oppsatte treninger, bank-ID, vekkerklokke, mobilbank, GPS, kamera osv osv. Mye mer enn bare SoMe og spill, og det hadde blitt altfor tungvint uten. Men jeg reduserer tiden på SoMe og har skrudd av en del varslinger for å ikke kaste bort så mye tid. Anonymkode: c5934...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #6 Del Skrevet 13. mars Folk som mener at smarttelefon er noe man "må" ha, minner meg om russere som mener at det er like greit å stemme på Putin da man likevel ikke har et annet valg. Selv nekter jeg å underkaste meg Apples klaustrofobiske univers eller overvåkningsmarerittet Google, og lever fortsatt uten å noen sinne ha hatt en smarttelefon. Til tross for at jeg er en datanerd, og liker å skrive egne koder i Linux. Anonymkode: ed6db...325 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. mars #7 Del Skrevet 13. mars 1 minutt siden, AnonymBruker said: Folk som mener at smarttelefon er noe man "må" ha, minner meg om russere som mener at det er like greit å stemme på Putin da man likevel ikke har et annet valg. Selv nekter jeg å underkaste meg Apples klaustrofobiske univers eller overvåkningsmarerittet Google, og lever fortsatt uten å noen sinne ha hatt en smarttelefon. Til tross for at jeg er en datanerd, og liker å skrive egne koder i Linux. Anonymkode: ed6db...325 Så hvordan løser du "hverdagsproblemene"? Bare det å ikke kunne bruke Microsoft Authenticator for å autorisere meg på ymse jobbrelaterte ting hadde blitt utfordringer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 13. mars #8 Del Skrevet 13. mars 4 minutter siden, Million said: Det er årevis siden jeg hadde et fysisk reisekort i plast. Finnes de i det hele tatt lenger? Men jeg klarer helt fint å legge den ned og ikke glane på sosiale medier på skjermen hver ledige stund. Man kan få fysisk reisekort i «papp» for engangsreise om man ikke har på app. Hva kaller man KG? <_< 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #9 Del Skrevet 13. mars Jeg har begge deler, og tvilling-sim. Tar gjerne med ‘dum-telefonen’ på hytta f.eks, og lar den andre ligge igjen hjemme. Anonymkode: 1b608...5ae 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #10 Del Skrevet 13. mars Peanut skrev (1 minutt siden): Man kan få fysisk reisekort i «papp» for engangsreise om man ikke har på app. Hva kaller man KG? <_< KG er også kalt Kvinneguiden. Anonymkode: fd8a7...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #11 Del Skrevet 13. mars Jeg har en bekjent som har gjort det, han elsker det. Synes det er helt fantastisk. Går helt fint i hverdagen. Anonymkode: 97cc6...f27 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #12 Del Skrevet 13. mars newman01 skrev (6 minutter siden): Så hvordan løser du "hverdagsproblemene"? Bare det å ikke kunne bruke Microsoft Authenticator for å autorisere meg på ymse jobbrelaterte ting hadde blitt utfordringer. Når folk er i stand til å hyle opp på førstesiden i avisene fordi de føler seg krenket av en eller annen fillesak, burde det være et minstekrav til et fungerende samfunn å la det være et fritt valg om man ønsker å ha smarttelefon eller ei. Alle "hverdagsproblemer" kan fint løses uten å bli fordummet av smarttelefonen, og hva Microsoft kan gjøre, vil jeg nødig kommentere her. Anonymkode: ed6db...325 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 13. mars #13 Del Skrevet 13. mars 9 minutter siden, AnonymBruker said: KG er også kalt Kvinneguiden. Anonymkode: fd8a7...864 Beklager altså men, jeg mente hva KG går som. IMHO er det jo et sosialt medium. Jeg vet seff at det står for Kvinneguiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. mars #14 Del Skrevet 13. mars Peanut skrev (10 minutter siden): Man kan få fysisk reisekort i «papp» for engangsreise om man ikke har på app. Hva kaller man KG? <_< Usikker på hva du spurte om der? Mener du KG er en SOME app på tlf? Jeg har aldri brukt KG på mobilen. Kun på pc (sitter i sofaen med bærbar pc på fanget nå). Jeg var også borte fra KG i to måneder nylig, etter eget valg, da jeg var lei og tenkte det var godt med en pause. Så jeg er ikke avhengig av å sjekke KG hver ledige stund, hvis det var noe sånt du mente? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #15 Del Skrevet 13. mars Million skrev (1 minutt siden): Usikker på hva du spurte om der? Mener du KG er en SOME app på tlf? Jeg har aldri brukt KG på mobilen. Kun på pc (sitter i sofaen med bærbar pc på fanget nå). Jeg var også borte fra KG i to måneder nylig, etter eget valg, da jeg var lei og tenkte det var godt med en pause. Så jeg er ikke avhengig av å sjekke KG hver ledige stund, hvis det var noe sånt du mente? Godt du er tilbake😊 Anonymkode: fd8a7...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. mars #16 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt du er tilbake😊 Anonymkode: fd8a7...864 Takk, det var hyggelig sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 13. mars #17 Del Skrevet 13. mars Jeg kunne nok fint klart det for en periode 😊 Jeg er ikke avhengig av å ha masse apper på tlf. Bruker ikke vipps eller f.eks Vy app. Har i grunn lite apper på tlf min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 13. mars #18 Del Skrevet 13. mars 1 minutt siden, Million said: Usikker på hva du spurte om der? Mener du KG er en SOME app på tlf? Jeg har aldri brukt KG på mobilen. Kun på pc (sitter i sofaen med bærbar pc på fanget nå). Jeg var også borte fra KG i to måneder nylig, etter eget valg, da jeg var lei og tenkte det var godt med en pause. Så jeg er ikke avhengig av å sjekke KG hver ledige stund, hvis det var noe sånt du mente? Nei ikke på app, jeg feks er kun på KG via Safari på mobil. Sletter aldri historie og logger aldri ut så «jeg» er pålogget hele tiden. Jeg mener at KG er en SoMe. Som jeg dessverre er litt avhengig av Har kun ett annet forum jeg er sjelden på. Iht trådens tittel kunne jeg aldri gått tilbake til «ole skool» mobil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #19 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har en bekjent som har gjort det, han elsker det. Synes det er helt fantastisk. Går helt fint i hverdagen. Anonymkode: 97cc6...f27 Jeg tenker at hvis man "elsker" å bli frarøvet et veldig praktisk verktøy, så har man ikke brukt dette verktøyet riktig. Man kan ikke skylde på telefonen for at man ikke har selvdisiplin nok til å minimere bruken til det som er nyttig for deg. Jeg synes man i så fall bør være ærlig nok til å innrømme at man har et problem med begrense egen bruk utover det praktiske. Så kan man selvsagt klage på at samfunnet i stor grad "presser" folk til å bruke denne dingsen til alt mulig. Men for de fleste av oss (med selvkontroll) har det gjort hverdagen uendelig mer praktisk og utvikling vil aldri stoppe opp for de som ikke vil henge med videre. Anonymkode: 7d170...988 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #20 Del Skrevet 13. mars Million skrev (6 minutter siden): Takk, det var hyggelig sagt En av de beste debattantene😊 Anonymkode: fd8a7...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå