Gå til innhold

hvis din datter kom hjem med muslimsk


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

ja,hva hadde du sagt/gjort da?hadde du akseptert det og ønsket vedkommende velkommen i familien eller hadde du tatt en "alvorsprat" med din datter?

(jeg skriver dette på sråblikk og generaliseringer da jeg regner med at tråden uansett blir flyttet hit) :ler:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det så farlig om hun kommer hjem med en muslim.?

Det finnes mange skikkelige muslimer..Husk det er 1.2 Milliarder muslimer i verden. Ikke alle er idioter 99 % er skikkelige mennesker. som lever et fredelig liv og skader ingen,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde ikke gjort meg noe at han var muslim.kjenner mange muslimer og de er reale,kjekke folk!har bestandig tatt godt imot meg.Islam er en like sunn/usunn religion som kristendommen,det er hvordan man tolker skriften som avgjør.finnes jo kristenfundamentalismer som er like ille som ekstreme islamister!hadde ønsket ham velkommen inn i familien jeg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert, først og fremst fordi jeg ikke har barn. Men velger å tro at jeg hadde latt henne styre sine valg selv. Med andre ord, på akkurat samme måte som om hun hadde valgt seg en hvilken som helst annen kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett muslim eller andre labels, det første jeg gjør i forbindelse med barnas kjærester å først snakke med dem, bli litt kjent med dem. Hvis jeg ikke synes de er tilfredsstillende, dvs. oppfyller kravene til menneskelig moral, etikette, oppførsel, ambisjoner, hvordan de behandler andre, fritidsinteresser, bakgrunn osv., så kritiserer jeg dem over og ut.

Om han er muslim er mindre viktig, men hvis det at han er muslim fører til noe jeg mener er uakseptabel atferd i forhold til vår families prinsipper, er det over og ut med ham også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun så for seg ekteskap, og hun da måtte konvertere til islam, hadde jeg blitt skeptisk.

Hvis han ikke så for seg ekteskap men ville pule rundt før han fant en from muslimsk jomfru ville jeg blitt skeptisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg hadde vært åpen og lært han å kjenne og at han var en skikkelig gutt.

Å være muslim er jo ikke ensbetydende med å være en syk faen som banker møkka ut av dama si heller, men jeg ville kanskje vært litt nervøs og fulgt ekstra nøye med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Jeg hadde valgt å tro min oppdragelse av henne hadde gitt henne en god og riktig dømmekraft. Er hun som skal ha henne som kjæreste -ikke jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma sa til meg en gang, når jeg hadde en god venn som jeg tilbragte en del tid med, at jeg måtte være litt forsiktig fordi muslimer ofte hadde et annet kvinnesyn enn det jeg var vandt til. Tror jeg hadde sagt det samme til min datter, men det hadde jeg også gjort hvis hun kom hjem med en halleluja-kristen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun så for seg ekteskap, og hun da måtte konvertere til islam, hadde jeg blitt skeptisk.

Hvis han ikke så for seg ekteskap men ville pule rundt før han fant en from muslimsk jomfru ville jeg blitt skeptisk.

her ligger det jo noe man ta hensyn til og som man gjerne kan fortelle datteren sin den dagen hun kommer hjem med muslimsk kjæreste.

Min svigerinne har en søster som er sammen med en iraner, og i den vennegjengen var det ei av jentene som fikk høre av sin kjæreste en gang hun nevnte fremtiden og ekteskap: Gifte oss? Du tror vel ikke at jeg skal gifte meg med deg?

Nei, han skulle ha ei muslimsk "ren" kone ja...

Jeg hadde valgt å tro min oppdragelse av henne hadde gitt henne en god og riktig dømmekraft. Er hun som skal ha henne som kjæreste -ikke jeg.

Hvis din datter har jentekjærester og hadde kommet hjem med muslimsk kjæreste, vil jeg anta at den jenta ikke var veldig praktiserende muslim, og ellers er det vel mannfolka som er problemet i forhold til norske kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bellatrix

Jeg tror først og fremst jeg hadde snakket med datteren min, og spurt om hun hadde noen tanker angående det at han var muslim. Og så ville jeg prøvd å blitt kjent med han, og kanskje prøvd å finne ut av hva han tenkte om at min datter ikke er muslim. Og hvis han er hyggelig, og de kan leve med forskjellene ville det bare vært fint for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg kunne si at jeg ville være helt fordomsfri og åpen, men jeg tror dessverre ikke at jeg hadde vært det.

Men det er nå engang slik med voksne barn at man ikke kan bestemme hvem de skal være sammen med, så jeg hadde vært nødt til å gi fyren en sjans og forhåpentligvis hadde han gjort fordommene mine til skamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...