Gå til innhold

Mann med høy FSH-verdi - erfaring med å bli gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mannen min har en FSH på 20. Noen som har noen erfaringer/kunnskap å dele her ift å bli gravid. 

Anonymkode: 70f38...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva viser sædanalyse da?

Anonymkode: 474f8...c07

Moderate oligospermia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Moderate oligospermia

Da regner jeg med dere har fått beskjed om at det er sjanser for å bli gravid med icsi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Da regner jeg med dere har fått beskjed om at det er sjanser for å bli gravid med icsi? 

Nei. Det de sa til mannen min, var at han må aller mest sannsynlig må via IVF for å gjøre en kvinne gravid. Har satt opp felles time hos fertilitetsklinikk, så vil vel komme mer informasjon da. Lurer på om det er noe som de vil forsøke å korrigere. Leser det stort sett ikke er til å behandle, men ser også eksempel i litteraturen der det er korrigert med østrogen-testosteron terapi hvor kvinnen er blitt naturlig gravid etter to måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Det de sa til mannen min, var at han må aller mest sannsynlig må via IVF for å gjøre en kvinne gravid. Har satt opp felles time hos fertilitetsklinikk, så vil vel komme mer informasjon da. Lurer på om det er noe som de vil forsøke å korrigere. Leser det stort sett ikke er til å behandle, men ser også eksempel i litteraturen der det er korrigert med østrogen-testosteron terapi hvor kvinnen er blitt naturlig gravid etter to måneder.

ICSI er bare er mer avansert versjon av IVF, hvor sædcellene injiseres direkte i egget fremfor at de finner hverandre i en skål som ved IVF. ICSI brukes når mannen har nedsatt sædkvalitet :) 

Anonymkode: ed7ed...521

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...