Gå til innhold

Jeg har bursdag på mamdag. Og har lyst ut og spise.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man vet da cel når venner har bursdsg??

Anonymkode: 365c6...368

Overhodet ikke. Vet knapt når de i familien har bursdag. Pga det er ikke noe som tar plass i hodet mitt.

Anonymkode: ff5d4...0d8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde svart nei om å gå ut og spise pga jeg vil prioritere pengene annerledes nå. Men hadde jeg visst det var pga bursdag så hadde jeg prioritert det.

Eller inviter hjem til kake på ettermiddagen.

Anonymkode: b8c64...828

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sitter langt inne etter å bli utfryst og ikke inkludert av folk jeg trodde likte meg å spørre om noen vil bli med ut og spise på mandag. Ville ikke nevne at det var bursdagen min. Vil ikke ha noe pes om gaver. Men jeg er ensom og sitter mye alene så tenkte jeg får spørre . Hadde vært så trivelig å fått feiret dagen min litt.

Men alle avslo… opptatt opptatt opptatt. Greit nok. 
Da blir det alene bursdag i år og som de siste 6 åra.  
På mandag vil de skjønne hvorfor jeg inviterte 😔

Flere som har det sånn? Bedre å vite at vi er flere i samme bås. 

kvinne godt voksen 

Anonymkode: 14f5e...30f

Herregud så mange sure svar du får... Veldig leit å høre at alle takket nei. Håper at de som er dine "venner" våkner opp på mandag om de i det hele tatt gidder å sjekke face. Har du noe familie du kan be med ut kanskje? 

Anonymkode: b4508...927

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud så mange sure svar du får... Veldig leit å høre at alle takket nei. Håper at de som er dine "venner" våkner opp på mandag om de i det hele tatt gidder å sjekke face. Har du noe familie du kan be med ut kanskje? 

Er det surt at folk påpeker at de ser forskjellig på mandagsmiddag på restaurant og bursdagsfeiring? 

Anonymkode: 2d879...098

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at ingen kunne, men mandager er gjerne ikke den beste dagen. I hvor god tid i forveien inviterte du? Og det er forskjell på en "vanlig" vennemiddag og middag i forbindelse med med burdag. Og dette "på mandag vil de skjønne hvorfor" - hva mener du med dette? At de skal få dårlig samvittighet?

Anonymkode: ace86...e00

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er det surt at folk påpeker at de ser forskjellig på mandagsmiddag på restaurant og bursdagsfeiring? 

Måten de sier det på, ja. Og at alle er bedrevitere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Måten de sier det på, ja. Og at alle er bedrevitere. 

Jeg er uenig. 

Å være bedreviter er heller ikke automatisk å være sur. 

Når så mange er enig i at TS har vært utydelig på hvordan hun inviterte, og utfallet hennes er som det er så tenker jeg at det har noe for seg. Så kan TS ta til seg det, eller så kan hun lytte til deg som sier vi er sure, og så kan hun være ensom i 6 år til. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er uenig. 

Å være bedreviter er heller ikke automatisk å være sur. 

Når så mange er enig i at TS har vært utydelig på hvordan hun inviterte, og utfallet hennes er som det er så tenker jeg at det har noe for seg. Så kan TS ta til seg det, eller så kan hun lytte til deg som sier vi er sure, og så kan hun være ensom i 6 år til. 

Yes, sir, yes! 🙄🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Yes, sir, yes! 🙄🙄 

Ok, da var vi visst enig da. Så bra! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ok, da var vi visst enig da. Så bra! 

Hvis du tror at det ironiske svaret mitt var å si seg enig med deg, tar du feil. 🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at det hun trodde var nære venner, viser seg å ikke være det (siden de ikke husker bursdagen hennes og ikke stiller opp generelt). Da frister det nok lite å komme tryglende til de og tigge om selskap. Selv hadde jeg droppet disse folka og forsøkt å finne noen andre.

Anonymkode: 11175...f06

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene dine hadde sikkert svart anderledes om du hadde skrevet at det var bursdagen din på mandag. 

Send ut en ny melding til dem der du skriver at siden det ikke passet så godt på mandag , og siden du har bursdag- så vil du gjerne invitere dem hjem til deg på ost, kjeks og vin feks? Kanskje til helgen? Det er trange økonomiske tider for mange, og å få invitasjon hjem til noen er lettere å takke ja til enn å spise ute (dyrt).

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du tror at det ironiske svaret mitt var å si seg enig med deg, tar du feil. 🤡

Jeg tror åpenbart ikke det, jeg bare svarte like klovnete som deg. Hvis du tror at du bidrar med noe positivt i denne diskusjonen når du velger å oppføre deg klovnete så tar du feil. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv nære venner har ikke alltid tid, mulighet og økonomi til å spise ute en tilfeldig mandag. Hvor kort eller langt varsel ts gav de nevnes vel heller ikke. I travle hverdager må mange planlegge og vi lever i en tid mange må prioritere penger også. Da blir nok en tilfeldig vennemiddag en mandag fort bortprioritert.

TS er heller ikke 5 år og kunne ha feiret påfølgende helg eksempel… Eller faktisk sagt til venner «hei jeg vil gjerne feire bursdagen min helgen om noen uker, hvilken dag passer best?»

Anonymkode: cd564...924

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten inviterer du til bursdag eller middag. 

Hadde jeg blitt bedt med ut sånn på en mandag,  så hadde jeg nok takket pent. En bursdag hadde jeg prioritert.  Hadde vel stusset på at du ikke la feiringen i helgen da , på fredag eller lørdag.  

Du kan ikke invitere sånn og sitte som burdagsoffer etterpå.da blor du egentlig litt vrien å ha med å gjøre

Anonymkode: b2dcb...992

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke foreslå at du inviterer på middag og dessert isteden? Du kan gjøre det veldig enkelt, f.eks moussé til dessert. Å spise ute er en ekstra kostnad og maten er ofte ikke god heller.

Anonymkode: 56ab8...950

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg (ikke samme ab) sleit faktisk med å tolke svaret ditt 😅

Anonymkode: 6e5ec...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

En venninne av meg bestiller alltid Morgenlevering til seg selv på bursdagen :D Anonymkode: f668d...133

Det kunne jeg ha tenkt meg å forsøke, men det er kanskje bare et tilbud i større byer? 

Anonymkode: 15fa5...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men dette fremstår nokså passivt-aggressivt.

Du legger jo opp til å sette vennene dine i en dårlig situasjon mandag, bare fordi du liksom ikke ønsket fokus på bursdag og gaver på bursdagen din - som du likevel ønsket å feire sammen med andre, uten å si til dem at dere skulle feire deg.

Selv om de faktisk hadde svart ja til en random middag på en mandag, så hadde du satt vennene dine i en pinlig situasjon om de møtte opp og de fant ut det var bursdagen din.

Slutt å opptre som om du ønsker å være i offerrollen.

Hadde ærlig talt ikke orket en venn som holdt på som dette.

Nei, folk har ikke alltid oversikt over når alle har bursdag. Jeg har i hvert fall ikke det. Det er mye som skal huskes på og styres med.

Jeg forventer også å få en faktisk invitasjon til feiring, om en venn ønsker å feire bursdagen sin. Ikke alle ønsker det, hvert år. Er null stress å si at ønsker ingen gaver, lurte på om vi heller kunne gå ut å spise sammen?

Det er vanlig i min gjeng i hvert fall.

Og som voksen har jeg stort sett alltid feiret bursdagen min på andre dager enn selve dagen. Det skal jo passe med andre også?

Anonymkode: 8accf...24e

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Leit at alle takket nei, men ser jeg på meg selv, er mandag en travel dag. Muligheten hadde vært stor for at jeg også hadde takket nei. Om jeg hadde fått det til om jeg fikk vite at det var bursdag, vet jeg heller ikke. Mandager er like travle og økonomien den samme. Men jeg ville muligens sjekket muligheter litt bedre.

Angående at venner våkner opp mandag om de i det hele tatt sjekker face. Facebook har vært med på å meg sløvere i forhold til det å huske bursdager. For det dukker jo alltid opp der. Men, livet mitt er ikke på Facebook. Ikke er jeg innom Facebook hver dag og heller ikke gratulerer jeg alle som har bursdag. Og flere gjør som meg og gjør bursdagsdato usynlig. Og helt ærlig, jeg setter utrolig mye mer pris på de 10 som ringer eller sender en sms på bursdagen min, fremfor 300 gratulasjoner på Facebook.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...