AnonymBruker Skrevet 12. mars #41 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den verste, som var på barne- og ungdomsskolen, sparket ei jente i ansiktet mens hun lå nede, stengte ei jente i en søppelcontainer, dyttet ei jente så hun stupte fremover og falt og slo seg, sparket meg i ankelen med en sko med metallslag på og prøvde å kvele en av venninnene mine. Kom fra et hjem der foreldrene ga faen. Røyka og luktet vondt. Ville ikke vært overrasket om han hadde vært i fengsel for vold mot kvinner… Anonymkode: cdac5...e38 Høres ut som vi gikk på samme skole? Jeg ble overfalt av en guttegjeng og sparket i ansiktet, ble også låst inne i en søppelcontainer Det burde vært rene gutte og jenteskoler, så man slapp all volden fra gutter. Anonymkode: 998e3...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #42 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres ut som vi gikk på samme skole? Jeg ble overfalt av en guttegjeng og sparket i ansiktet, ble også låst inne i en søppelcontainer Det burde vært rene gutte og jenteskoler, så man slapp all volden fra gutter. Anonymkode: 998e3...c45 Ring ring, 50-tallet ringer og vil ha tilbake holdningene sine Anonymkode: c9af3...d1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #43 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ring ring, 50-tallet ringer og vil ha tilbake holdningene sine Anonymkode: c9af3...d1f Så du mener man bare skal ha det som nå, at gutter får lov å banke opp medelevene sine daglig? Uten konsekvenser? Jeg har selv masse arr etter all volden fra guttene som gikk på skolen min. Og jeg vet det finnes voldelige jenter og (ref Kristiansand) men jeg tror det hadde vært bedre å dele opp skoler etter kjønn. Evt at Securitas var tilstede og kunne bryte inn når guttebarna drar fram kniver etc. Anonymkode: 998e3...c45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #44 Del Skrevet 12. mars 1. Jente uten grenser hjemme, overlatt litt til seg selv. Fikk eldre venner i rusmiljøet. Har vært tungt narkoman siden hun skulle begynt på vgs . Hun har et barn som er overlatt til barnevernet og er dypt inn i rusen. Overrasket over at hun lever enda . 2. Gutt uten de store støttene hjemme , gikk for å være litt treg , klassens klovn. Stikker seg arbeidsløs fram med alt mulig galskap på fb. Jo mer spesielt , jo verre. Kommenterer i alt av aviser. Arbeidsuføre pga psyke og rygg etter hva han har lagt ut . 3. Jente med adhd , og null grenser hjemme. Hang med eldre gutter, var på fest med alkohol fra første året på ungdomsskolen. Fikk barn som 16 åring . Bipolar , mor til 4 med 3 forskjellige menn. Eldste er nå under barnevern som ungdom , og sliter .Stadig oppdateringer på fb med alt fra følsomme dikt og hvor tøff hun er til hvor bra hun har det . Alt roper at hun ikke har det bra . Stadige jobb bytter , kjøp og salg av hus, økonomi utfordringer og stadige forlovelser . Vil si at alle begynte litt turbulent, og at det fortsatte nedover . Anonymkode: 2a20a...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #45 Del Skrevet 12. mars Overlevde å skyte seg selv i hodet i russisk rulett, drepte en dame og ble til slutt drept selv. Anonymkode: ae173...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 12. mars #46 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og hva var historien deres? Typ, en MBD-gutt på skolen min, "Martin", en skikkelig grenseløs pøbelfyr, endte uoverraskende som narkoman og kriminell. Møtte han nylig da jeg fikk ny jobb på en rusinstitusjon. Trist å se at dette lå i kortene allerede på barneskolen også var det ingen som tok tak nok til at det endret seg i løpet av alle skoleårene hans. Vet lite om foreldrene hans, annet enn at jeg regner med det ikke sto så bra til. Fikk vondt av han. Så bortkasta liv. Han er 37 nå. Anonymkode: de40f...14a Han kjøpte bitcoin å lever godt med sin kjærste i Dubai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #47 Del Skrevet 12. mars Tre jenter ble heroinmisbrukere, men alle tre klarte å komme ut av det i tjueårene og fikk skikk på livet. Ei ble lærer bl.a. En tok selvmord. Tenker han hadde autisme/asberger, men ikke noe kjent diagnose (dette var på 80/90 tallet) En jobber som megler. En er ufør (usikker på hvorfor) Det rare er at jeg husker ennå at vi i vennegjengen snakket om hvem som ville klare seg i livet og hvem som ville havne utenfor.. tror vi var rundt 14. Vi var gode på å spå.. Anonymkode: 80c44...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #48 Del Skrevet 12. mars Den ene er rusmisbruker, og det er et under at han fortsatt lever, vi er 50+. En av de i gjengen hans skøyt seg, også rusmisbruker og en flyttet til København. Om han, slom også var rusmisbruker, fortsatt lever vet jeg ikke. Det er førstnevnte som har fortalt dette, jeg har truffet han på gata noen ganger og slår av en prat. Anonymkode: 13864...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 12. mars #49 Del Skrevet 12. mars Har gått galt med alle gutta som hadde slik ekstrem oppførsel. Mye dop, ikke i arbeidslivet. Siste jeg hørte, var at en av de døde. Vet ikke om det stemmer, for har ikke sett noen dødsannonse. Forundrer meg dog ikke. Den ene ekstreme jenta, tror jeg har endret seg. Jeg har egentlig ikke sett henne på mange år. Hun kom ikke på reunion sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #50 Del Skrevet 12. mars «Galningen» i klassen min på barne- og ungdomsskolen må på et eller annet tidspunkt ha blitt voksen, utrolig nok. Han er ordførerkandidat for et ganske stort parti i hjembyen min, og så vidt jeg vet har han en greit betalt jobb. Vet ikke om han har familie, og det interesserer meg egentlig ikke heller. Hvordan det gikk med de andre som knapt nok kunne stave navnene sine riktig da de gikk ut av 9. klasse aner jeg ikke. Anonymkode: f7a35...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #51 Del Skrevet 12. mars Den mest pøblete jenta på skolen skjerpet seg etter vgs, ble lege fra UIO og er gynekolog idag😄 Anonymkode: 05672...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #52 Del Skrevet 12. mars Vi var en gjeng på 4 som satte grå hår i hodet på lærere og andre. Jeg er i jobb i offentlig administrasjon og har et normalt familieliv, en er svært høyt oppe i akademia. En ble platanarkoman før han totalt snudde det og nå utrolig nok lever et A4 liv med familie. Siste døde av alkoholisme. Anonymkode: 867b1...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #53 Del Skrevet 12. mars Endte opp med bruker her på KG. Anonymkode: 7e124...abf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smarf Skrevet 13. mars #54 Del Skrevet 13. mars Han drev mye med musikk, vektløfting og hadde fast jobb. Men tok desverre selvmord for noen år siden. Heftig ADHD aldri møtt noen som ble så rabiat som han. Ikke noe vondt i fyren egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #55 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 22.17): Og hva var historien deres? Typ, en MBD-gutt på skolen min, "Martin", en skikkelig grenseløs pøbelfyr, endte uoverraskende som narkoman og kriminell. Møtte han nylig da jeg fikk ny jobb på en rusinstitusjon. Trist å se at dette lå i kortene allerede på barneskolen også var det ingen som tok tak nok til at det endret seg i løpet av alle skoleårene hans. Vet lite om foreldrene hans, annet enn at jeg regner med det ikke sto så bra til. Fikk vondt av han. Så bortkasta liv. Han er 37 nå. Anonymkode: de40f...14a Martin ble narkoman😅👏🏽 rævhål De 2 mest populære jentene er i dag fulle av botox og lever et overfladisk liv der garantert ekteskapene deres kun er en fasade🙈 Bjørn ble lege. En mobber av rang! Burde aldri vært lege,en jævla drittsekk. Eivind har psykiske problemer og tror han bare enda er en low life. Drittsekk og mobber han og. De andre drittsekkene vet jeg ikke. Anonymkode: 63a63...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #56 Del Skrevet 13. mars Han kræsjet bilen sin da han var noen-og-tjue, døde momentant. Anonymkode: 6ad68...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #57 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 22.17): Og hva var historien deres? Typ, en MBD-gutt på skolen min, "Martin", en skikkelig grenseløs pøbelfyr, endte uoverraskende som narkoman og kriminell. Møtte han nylig da jeg fikk ny jobb på en rusinstitusjon. Trist å se at dette lå i kortene allerede på barneskolen også var det ingen som tok tak nok til at det endret seg i løpet av alle skoleårene hans. Vet lite om foreldrene hans, annet enn at jeg regner med det ikke sto så bra til. Fikk vondt av han. Så bortkasta liv. Han er 37 nå. Anonymkode: de40f...14a Et lite tips: hvis du ønsker en karriere innenfor helse og omsorg ikke bruk slike utrykk om andre mennesker, egentlig generelt ikke greit, men spessielt ikke innenfor dit yrke. Diagnosen MBD er en utgått diagnose som i dag er et skjellsord på samme måte som N ordet. Med det sagt er det veldig mange årsaker til rusavhengighet, men det er jo selvsagt noen som bærer med seg større risikofaktorer enn andre, som f.eks uoppdagede diagnoser som kan føre til selvmedisinering, ulike former av omsorgs svikt, oppvekst miljø ect. Her vil Urie Bronfenbrennes modell kunne sette ting i et system. Vis interesse i hans livshistorie om han ønsker å dele så kanskje du får svar på om det var noen som faktisk tok tak og forsøkte å skape endring, for det har du ingen grunnlag til å uttale deg om før du vet hele historien. Anonymkode: 7bd92...dba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #58 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 10.29): Jeg synes det er rart dere vet om sånne ting. Jeg har de 5 vennene jeg vokste opp med fremdeles. Alle andre på skolen aner jeg ikke hva skjedde med. Husker nesten ikke navnet på noen av dem, og hadde garantert aldri kjent dem igjen om jeg møtte dem. Anonymkode: e03e9...31e Fordi Norge er veldig lite, jeg kan navnene på alle jeg gikk i klasse med 1-12, og mange 1-2 kull over og under. Har hatt jubileum for både barne-ungdomsskole og vgs og da går jo praten om hvordan det har gått med folk. Anonymkode: 0c1ff...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #59 Del Skrevet 13. mars Nå er det mere fokus på psykisk helse og diagnoser. Mange «klager» over at «alle» har Adhd og andre diagnoser. Men denne tråden fikk meg til å tenke på hvor bra det er at det er mere kunnskap og fokus på det og dermed får også flere idag diagnose og også hjelp tidlig. Anonymkode: 066d8...2b8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #60 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 22.38): Han blei spesialsjukepleier på ein svær psykiatrisk institusjon. Haldt på å dette av stolen då eg høyrte det. Men han er flink! Og eg er så glad på hans vegner. Anonymkode: cea2f...153 ØR? Anonymkode: 2c9a8...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå