AnonymBruker Skrevet 14. mars #81 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 10.33): En er leder i coop, en er leder i noe nordsjø-greier og den siste er eskorte. Anonymkode: 78d94...b8f Hvordan vet du det? Anonymkode: f0059...fd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #82 Del Skrevet 14. mars 14 minutter siden, AnonymBruker said: Har jobba i bhg i mange mange år. Vi kan plukke de ut allerede når de er 2-3 år. Og det snakkes pent om «tidlig innsats» osv men det skal spares penger så det er ikke ressurser til å jobbe forebyggende. Verken innen pedagogikk, psykologi eller barnevern. Anonymkode: c8420...5b4 Si litt mer om det. Sier dere ifra til foreldrene om dette? Er det som regel disse barna som får ADHD senere? Anonymkode: de40f...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #83 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si litt mer om det. Sier dere ifra til foreldrene om dette? Er det som regel disse barna som får ADHD senere? Anonymkode: de40f...14a Man sier jo ikke ungen din blir en dritt på skolen. Ærlig talt. Anonymkode: f0059...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #84 Del Skrevet 14. mars 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man sier jo ikke ungen din blir en dritt på skolen. Ærlig talt. Anonymkode: f0059...fd4 Det var din tolkning. Sier dere virkelig ikke ifra til foreldrene at ungen din har noen utfordringer med XYZ? Anonymkode: de40f...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #85 Del Skrevet 14. mars Mange av de "kule" folka der jeg vokste opp som har endt opp med nåla i armen, uføretrygda, døde eller fortsatt i det samme sporet - som enorme rasshøl. Som man reder ligger man. Anonymkode: 134eb...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #86 Del Skrevet 14. mars Den ene ble mor som tenåring, og det utløste scizofreni. Hun er 45 nå, har vært innlagt det meste av sitt voksne liv. Nå er hun aldri ute av institusjonen mer. De andre to vet jeg faktisk ikke. De er ikke på sosiale medier, og har ikke dukket opp på reunion. Håper det går bra med dem, men frykter at det kanskje ikke gjør det. Flere andre, som trodde de eide verden på ungdomsskolen, har blitt ordentlig hyggelige og nedpå. Andre igjen, peaket tydeligvis som 16-åringer og er bitre og sinte. Det er dessverre få skjebner som overrasker. Anonymkode: 97d9b...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #87 Del Skrevet 14. mars Ble litt nervøs av overskriften. Jeg har har aldri vært voldelig eller utagerende, men jeg var sikkert sett på som rar på skolen. Har slitt psykisk hele livet. Anonymkode: d79ce...a97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #88 Del Skrevet 14. mars Han droppet ut av vgs, ble først alkoholiker og postet daglig på snapchat av all spriten og ølen han kjøpte. Stjal bilen til foreldrene og fyllekjørte og var skikkelig på bærtur. Husker jeg konfronterte han og han innrømte at han sliter og følte han ikke passet inn osv... Dette var en som hadde relativt store lærevansker og var svakt mental handikkapet. Heldigvis startet han på tilrettelegagt mekaniker linje, og så langt jeg vet har han nå fagbrev. Sluttet også med alkoholmisbruk og fyllekjøring etter han startet på vgs igjen. Det meg og andre angret litt på i ettertid var at vi ikke så tegnene før han var skikkelig på avveie. Han begynte allerede og skulke og snakke om selvskading og depressive tanker på ungdommskolen. Mange trodde det var pga oppmerksomhet og latskap... Først når han begynte med alkoholismen og fyllekjøringen at jeg og andre skjønte alvoret. Veldig veldig glad at det gikk slik med han til slutt. Var redd for at han skulle drepe seg selv eller andre. Det jeg har innså er at mange av disse historiene handler nok om folk som sliter med ett eller annet. Om det er familierlatert, traumer, depresjon eller andre psykiske problemer. Mange av de det gikk til helvete med greide nok aldri å komme seg ut av spiralen, mens de som det gikk bra med greide vel det heldigvis. Anonymkode: 04730...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #89 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 10.33): En er leder i coop, en er leder i noe nordsjø-greier og den siste er eskorte. Anonymkode: 78d94...b8f AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 11.30): Hvordan vet du det? Anonymkode: f0059...fd4 Tipper den som vet det fikk seg en solid overraskelse, som en selv ikke så komme. 😂😂 AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 17.07): Endte opp med bruker her på KG. Anonymkode: 7e124...abf Beste svaret. 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 542f7...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #90 Del Skrevet 15. mars Jeg vokste opp i en belastet bydel og gikk på skole med mange "slike." Det har faktisk gått bra med de fleste av dem. De har vanlige jobber og familier. Er greie folk som lever helt ordinære liv. Anonymkode: 4daec...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #91 Del Skrevet 15. mars Fikk barn med fem forskjellige. Ja, hun er alenemor. Anonymkode: dc255...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlemor Skrevet 15. mars #92 Del Skrevet 15. mars (endret) Jeg aner ikke hvor bøllene fra skolen er i dag, og for å være helt ærlig så bryr jeg meg heller ikke Endret 15. mars av Humlemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #93 Del Skrevet 15. mars Jeg var den jenta. Lå med alt og alle, brukte sex som selvskading, brukte det meste av rusmiddel, naska, greide ikke fullføre vgs, skulka mer enn jeg deltok. Jeg var ikke kjip mot andre men ble mye mobba gjennom hele oppveksten og var omtrent som lystløgner å regne. Svidde av enorme summer i forbrukslån og kredittkort på bare skit. Endte med 250K i forbruksgjeld og hadde egentlig ikke sett for meg å bli stort eldre enn noen og tyve. Jeg ble diagnosert med asperger og ADHD som voksen, hanka meg sammen økonomisk, ble endelig voksen, med god jobb, egen leilighet og en bra kjæreste. Møtte veggen etterhvert, dels pga 22.juli, dels pga diagnosene og endte som ufør. I dag har jeg det veldig bra, er fortsatt sammen med den bra fyren, har verdens mest bortskjemte og høyt elska hund og har et lite verv i borettslaget der jeg er både godt kjent og godt lik av de fleste. Anonymkode: c1c8f...eed 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #94 Del Skrevet 15. mars Selvmord som 22 åring. Anonymkode: 6a01a...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #95 Del Skrevet 16. mars Hun var full av adhd på barneskolen og slet sosialt, begynte å drikke og ruse seg da hun var 13 og ble flytta fra lokalsamfunnet til barnevernsinstitusjon der hun bodde til hun var 18. Mye rus, feil miljøer og vold. Hun tok en bachelor, viste seg å være rå i den norske filmbransjen, det tok hun helt til California der hun har jobbet på Hollywood filmer. Gift og er fortsatt over dammen. Største suksesshistorien fra kommunen vår, er ufattelig stolt over henne. Anonymkode: e49ef...7bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #96 Del Skrevet 16. mars Kommer på 4 stykker på mitt trinn som var "ville" eller mobbere. Tre gutter og ei jente. Den ene gutten begynte med biler og rus,forfalsket signatur for å få billån ,kjørte seg ihjel i villmannskjøring ca 24 år gammel, men to passasjerer i bilen som heldigvis overlevde. Som voksen ser jeg at han nok hadde adhd, men vi er født på begynnelsen av 70-tallet og foreldrene praktiserte "fri barneoppdragelse" på sine to barn 😬 En annen mistet far og bestefar i drukningsulykke da vi gikk på barneskolen, og etter det begynte destruktiv atferd. Han ble lam etter motorsykkelulykke da han var i tenåra (han var passasjer på motorsykkel). Har strevd noe med rus, men også klart mye bra. Vet ikke hvordan det går med ham idag. En annen var aldri ondskapsfull, mer ubetenksom i sin atferd og hva han buste ut med, og skapte utrolig mye uro og styr i klassen. Opplevdes forstyrrende og krevende å være rundt . Faren hans var aldri særlig inne i bildet, mora strevde med å få ting til å gå rundt og jobbet mye kveld og natt der ungene var overlatt til seg selv med lite kontroll. Mye har jeg skjønt som voksen, det var omsorgssvikt og det ble etterhvert oppdaget at han bodde alene etter at mora flyttet ilag med en voldelig mann. Min skolekamerat nektet å bli med, og etterhvert ble lillebroren tatt ut av voldelig hjem og i fosterhjem og min skolekamerat fikk et annet fosterhjem. Han er en arbeidssom og trivelig kar med kone og barn. Jenta jeg tenker på som vill og uromoment har vel hatt det litt opp og ned. Fikk unge tidlig og det var i tillegg fortidlig fødsel med div komplikasjoner. Hun har vel stort sett vært i jobb, men jeg hører om rus og dårlige miljøer. Anonymkode: 08c46...22c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #97 Del Skrevet 16. mars Stort sett alle jeg vet om som var gærne har endt opp som alkoholikere, misbruker eller i fengsel. Anonymkode: 27799...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #98 Del Skrevet 16. mars Jeg er født på 70-tallet, og hadde derfor min skoletid på 80-tallet. Det var svært lite snakk om diagnoser på den tida, og i hvert fall var det ikke slik at vi visste hva slags diagnoser folk eventuelt hadde. At begrepet "MDB" brukes ser jeg mer på at det faktisk var en diagnose på den tida, og det var kjent at vedkommende hadde den diagnosen. Oppfatter det absolutt ikke som nedsettende i den konteksten det står nå. På 80-tallet var det mer at enkelte "ikke var helt som de skulle" og derfor gikk i spesialklasser eller lignende. Da var det også veldig tydelig at de "manglet noe". De som var "gærne" ville nok antakeligvis fått diagnose i dag . En av disse "gærne" var en trøbbel-magnet i barne- og ungdomsårene, og det førte ham nok dessverre inn i feil miljø. Han var aldri slem, tror han ikke var kriminell, men han hadde nok sine problemer med rus og fant seg nok aldri helt til rette i verden. Han gikk bort for noen år siden, og jeg vet ikke dødsårsak. Men forsto det som at han har et ganske hardt liv. Han var god på bunnen, men ble nok ikke fanget opp og veiledet slik han kanskje kunne blitt. Anonymkode: cc379...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #99 Del Skrevet 16. mars Fremdeles ingen utdannelse. Fikk vite at han var far noen uker etter at ungen ble født. Er ikke sammen med barnemor, men har klart å smelle henne på tjukka igjen. Anonymkode: 9dd50...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #100 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 22.28): Hadde 4-5 stykker med lærevansker som alle gikk bra for, 2 jenter som dabbet litt med rus (hasj) hvor den ene var litt ute på kjøret fram til nå de siste 5 åra men er clean og mor nå, de to som var de største bråkmakere hvor en hadde fysisk handicap med hørselen er "normale". Ironisk nok ble den største bråkmakeren og bølla som gikk i klasse med sistnevnte person ovenfor lærer. Mobberen ble faktisk lærer. Hadde ikke trodd det. Anonymkode: 04a65...aa4 Det er ikke så uvanlig. De søker tilbake til stedet hvor de hadde makt. Anonymkode: 15c66...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå