Fighter83 Skrevet 11. mars #21 Del Skrevet 11. mars (endret) Også i andre enden så har du de barna som kommer fra "perfekte" familier med pent ytre, lange utdannelser som det oser høystatus av, medlem av x antall organiserte fritidsaktiviteter, foreldre som var 110 % tilstede før og etter skole med alt som er. De blir lyttet til men blir også dynket med høye forventninger fra sitt opphav og får/har dermed altfor store forventninger til seg selv. Slikt ender altfor ofte med selvmord på videregående eller etter de har kommet seg inn på høyere utdannelse fordi de ikke taklet å bli dumpa av kjæresten de var sinnsykt forelsket i o.l. Eller at de tar dårlige valg der de ender med å bruke dop for å holde ut/bedre prestasjon/ en spiseforstyrrelse tar totalt kontroll over livet ditt o.l. Å bli et robust barn krever at man har et sterkt og variert nettverk for både det å motivere, støtte og det å bli ivaretatt på en grensesettende omsorgsfull måte av folk ved behov. Det gjør at man lærer å stå på egne bein og stole på at man fint kan jobbe mot å følge sine egne "drømmer" i både gode og dårlige dager. For noen kan man få alt i 1 person under oppveksten og for andre så kreves det flere personer der de voksne personene kan være en forelder, forelder til en venn av deg, en sterk og stødig vennegjeng, en ansatt på skolen, en onkel osv. Noen treffer på denne ene som utgjør så sinnsykt mye for en og andre har større nettverk der dette blir mye lettere da man nesten kan få velge selv hvem man kan benytte seg av til de ulike rollene man har behov for i livet sitt. Endret 11. mars av Fighter83 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #22 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og hva var historien deres? Typ, en MBD-gutt på skolen min, "Martin", en skikkelig grenseløs pøbelfyr, endte uoverraskende som narkoman og kriminell. Møtte han nylig da jeg fikk ny jobb på en rusinstitusjon. Trist å se at dette lå i kortene allerede på barneskolen også var det ingen som tok tak nok til at det endret seg i løpet av alle skoleårene hans. Vet lite om foreldrene hans, annet enn at jeg regner med det ikke sto så bra til. Fikk vondt av han. Så bortkasta liv. Han er 37 nå. Anonymkode: de40f...14a Min samboer var den gærningen på sin skole. Begynte å røyke på barneskolen, sloss, dro ikke på skolen bestandig, fulgte sjelden med i timen, mobbet andre, knuste ruter, ble også mobbet selv for hva forelder jobbet med. Vgs ble ikke fullført, kjørte uten lappen i mange år, mistet lappen flere ganger. Nå er han utredet, fått diagnose, fått hjelp. Han er utrolig flink til det han driver med og får stadig mye jobbtilbud, tjener godt. Vi eier et flott hus, har to barn, flere biler og et godt liv. Hadde han hatt et stabilt hjem uten omsorgssvikt så hadde han tatt helt andre valg. Anonymkode: 993fc...1b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #23 Del Skrevet 12. mars Han ble desverre narkoman og henger med gjengen med narkomane/drankerne i byen. Anonymkode: 6f1b6...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #24 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han er 43 år gammel, kom nettopp ut av fengsel og leier en liten rønne. Prøver å få seg en jobb, men har ikke klart å fullføre mye skole, og med den CVen er han vel ikke veldig ansettelig. Anonymkode: bd501...e78 Kjenner medlidenhet fordi han ikke har fått hjelpen han trenger. Håper at noen arbeidsgivere med et hjerte vil gi ham en sjanse til å få prøve å få livet på rett kjøl. Anonymkode: 559b7...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 12. mars #25 Del Skrevet 12. mars Han ble narkoman og hengte seg, da han var 22 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #26 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): verstingen lever og ånder som "heks" i en av storbyene altså har det som levebrød, en annen ble kvinnemishandler, den tredje lever som en "klovn" klarer ikke å holde på damene. Anonymkode: db18c...364 Hvordan har du heks som levebrød ? Lyses det ut stilling på Finn ? Anonymkode: 2cde7...f48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #27 Del Skrevet 12. mars Jeg synes det er rart dere vet om sånne ting. Jeg har de 5 vennene jeg vokste opp med fremdeles. Alle andre på skolen aner jeg ikke hva skjedde med. Husker nesten ikke navnet på noen av dem, og hadde garantert aldri kjent dem igjen om jeg møtte dem. Anonymkode: e03e9...31e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #28 Del Skrevet 12. mars Hun ene gærne i klassen min på videregående døde av hjerneblødning da hun var 26 år. Hun hadde veldig mange helseproblemer, og det hjalp ikke med rus og dårlige livsvalg. Er egentlig litt flad hun fikk fred, for hun hadde det virkelig ikke bra da hun levde… Familien hennes er helt kaos fremdeles, de livnærer seg som gatemusikanter, lever i helt håpløse leiligheter og sliter økonomisk hele gjengen. Den ene stesøsteren hennes ser ut til å ha fått livet på stell men resten er enten på kjøret med rus eller økonomisk kaos… Anonymkode: c9af3...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #29 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er rart dere vet om sånne ting. Jeg har de 5 vennene jeg vokste opp med fremdeles. Alle andre på skolen aner jeg ikke hva skjedde med. Husker nesten ikke navnet på noen av dem, og hadde garantert aldri kjent dem igjen om jeg møtte dem. Anonymkode: e03e9...31e Kanskje du er en av de særingene som klassekameratene dine nå diskuterer hvordan det gikk med? 😬 Anonymkode: c9af3...d1f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #30 Del Skrevet 12. mars En er leder i coop, en er leder i noe nordsjø-greier og den siste er eskorte. Anonymkode: 78d94...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #31 Del Skrevet 12. mars Av de jeg vet om er det én som nå er taxisjåfør og nyforlovet, én sitter i fengsel for flere grove voldtekter. Anonymkode: 57135...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #32 Del Skrevet 12. mars Han «gærningen» fra barneskolen som alltid var i klinsj med foreldre, lærere, rektor og andre elever - han som ruset seg i ung alder - er død. Han døde i en brann i ungdomsskolealder.. Anonymkode: 1d717...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatti Skrevet 12. mars #33 Del Skrevet 12. mars Han ene er inn og ut av fengsel og rehab. Han andre er professor i matematikk😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 12. mars #34 Del Skrevet 12. mars Han ene som alle jentene på skolen fryktet hvert eneste minutt ble drept for noen år siden. Sto masse om dette drapet i media. Den verste i klassen min skikket seg og fikk bra jobb, samboer og barn. Kjørte seg ihjel for en del pr siden. Verste i parallellklassen er ut og inn av fengsel pga bråk og både selger og bruker narkotika. En skikkelig bølle som svært få likte på skolen er idag en person mange setter stor pris på. Han har en skikkelig bra jobb med stort ansvar. Han er totalt forandret og mange spør han om hjelp til det meste. Han er en blid og flink mann som har blitt bestefar. Trudde aldri han skulle «bli noe». Jeg er en av de som skydde han på skolen, nå idag omgåes vi hverandre ofte. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #35 Del Skrevet 12. mars Den ene jeg vet om har fast jobb og er etablert. Han hadde det veldig vondt, mistet sin far da vi gikk på barneskolen og ingen brydde seg. Den ene jenta som var skikkelig mobber, fikk anoreksi, var nok mye som foregikk i den "vellykka" familien hennes. Anonymkode: 79226...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #36 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er rart dere vet om sånne ting. Jeg har de 5 vennene jeg vokste opp med fremdeles. Alle andre på skolen aner jeg ikke hva skjedde med. Husker nesten ikke navnet på noen av dem, og hadde garantert aldri kjent dem igjen om jeg møtte dem. Anonymkode: e03e9...31e Jeg lurer på det samme. Er det Facebook stalking eller hva ? . Har ingen kontakt med noen fra skoledagene . Men jeg har ADD og fucka foreldra og var utenfor så er nok også kanskje en av de «verstingene» . I dag går jeg til psykolog og jobber med dritten min . Har gradert uføre men klart å jobbe deltid hvertfall. Har samboer og leilighet i storbyen men klarte aldri fullføre bachelorgraden min. Anonymkode: 2cde7...f48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #37 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er rart dere vet om sånne ting. Jeg har de 5 vennene jeg vokste opp med fremdeles. Alle andre på skolen aner jeg ikke hva skjedde med. Husker nesten ikke navnet på noen av dem, og hadde garantert aldri kjent dem igjen om jeg møtte dem. Anonymkode: e03e9...31e Jeg har veldig sporadisk kontakt med en venninne fra barne- og ungdomsskolen, hun er en sånn som vet alt om alle. Anonymkode: 57135...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #38 Del Skrevet 12. mars En ble ordfører, en annen jobber i militæret, og en jobber i barnevernet, men han populære gutten fra skolen som både var kjekk, smart, snill og omgjengelig, han døde kort tid etter vgs. Som noen nevnte tidlig i tråden at de som har perfekt fasade utad ikke nødvendigvis har det innenfor husets fire vegger. Godt at han endelig fikk fred. Anonymkode: e3c6c...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #39 Del Skrevet 12. mars Den verste, som var på barne- og ungdomsskolen, sparket ei jente i ansiktet mens hun lå nede, stengte ei jente i en søppelcontainer, dyttet ei jente så hun stupte fremover og falt og slo seg, sparket meg i ankelen med en sko med metallslag på og prøvde å kvele en av venninnene mine. Kom fra et hjem der foreldrene ga faen. Røyka og luktet vondt. Ville ikke vært overrasket om han hadde vært i fengsel for vold mot kvinner… Anonymkode: cdac5...e38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #40 Del Skrevet 12. mars Fighter83 skrev (13 timer siden): Også i andre enden så har du de barna som kommer fra "perfekte" familier med pent ytre, lange utdannelser som det oser høystatus av, medlem av x antall organiserte fritidsaktiviteter, foreldre som var 110 % tilstede før og etter skole med alt som er. De blir lyttet til men blir også dynket med høye forventninger fra sitt opphav og får/har dermed altfor store forventninger til seg selv. Slikt ender altfor ofte med selvmord på videregående eller etter de har kommet seg inn på høyere utdannelse fordi de ikke taklet å bli dumpa av kjæresten de var sinnsykt forelsket i o.l. Eller at de tar dårlige valg der de ender med å bruke dop for å holde ut/bedre prestasjon/ en spiseforstyrrelse tar totalt kontroll over livet ditt o.l. Å bli et robust barn krever at man har et sterkt og variert nettverk for både det å motivere, støtte og det å bli ivaretatt på en grensesettende omsorgsfull måte av folk ved behov. Det gjør at man lærer å stå på egne bein og stole på at man fint kan jobbe mot å følge sine egne "drømmer" i både gode og dårlige dager. For noen kan man få alt i 1 person under oppveksten og for andre så kreves det flere personer der de voksne personene kan være en forelder, forelder til en venn av deg, en sterk og stødig vennegjeng, en ansatt på skolen, en onkel osv. Noen treffer på denne ene som utgjør så sinnsykt mye for en og andre har større nettverk der dette blir mye lettere da man nesten kan få velge selv hvem man kan benytte seg av til de ulike rollene man har behov for i livet sitt. Skrev ikke du i en annen tråd at barnet ditt er en voldelig mobber? Hva tenker du om det? Jeg syns synd på alle barn som får ødelagt livene sine pga vold fra medelever. Tenk å få PTSD resten av livet pga barn Anonymkode: 998e3...c45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå