Gå til innhold

Boligdilemma


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i vertikaldelt bolig nå i et nabolag vi liker. Her har jeg flere venninner som også bor. Vi har det vi trenger av soverom og et ekstra. Ellers to bad, to stuer et kjøkken og to boder. Kunne gjerne tenkt oss større stue/kjøkken løsning, men i hverdagen går det fint. 

Har nå tilbud om å ta over huset til mine foreldre. Er et totalrenoveringsprosjekt der alt må byttes av rør, elektrisk, drenering, isolering, vinduer etc. Barna er tenåringer.

Pluss mot å flytte er bedre plass og litt finere utsikt. Det negative er den enorme jobben vi har foran oss og at sola er borte pga et fjell 5 måneder vinterhalvåret. Her vi bor er den borte kanskje 5 uker toppen. 

Begge boligene ligger sentralt. 

Hva bør veie tyngst? Sol og nabolag eller større plass? 

 

 

Anonymkode: 8e439...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik du beskriver og ordlegger deg høres det absolutt ut som om du vil bli boende der du er. Om det stemmer med magefølelsen, så lytt til den🙂

Anonymkode: 1778c...9b8

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Slik du beskriver og ordlegger deg høres det absolutt ut som om du vil bli boende der du er. Om det stemmer med magefølelsen, så lytt til den🙂

Anonymkode: 1778c...9b8

Takk for svar ❤️ Jeg er bare så redd for å angre og følelser når barndomshjemmet blir solgt. Skal jeg tenke hus er et hus evt om drømmeboligen (som ikke er renoveringsprosjekt) dukker opp senere? 

Anonymkode: 8e439...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset til foreldrene dine er det nær der dere bor nå? Hvis det betyr å flytte langt så ville jeg tenkt meg godt om, du sier det er ved et fjell så tenker kanskje det er et stykke unna.

Det høre ut som dere har det bra der dere er. Men det er klart hadde kanskje vært gøy å få et hus akkurat slik dere vil, om det er totalrenovering det er snakk om så gir jo det muligheter for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt i huset dere har nå. Mangel på sol hadde vært avgjørende. 

Anonymkode: 6eb51...bb1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og nabolag!

Anonymkode: 8c391...447

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ungene flytter ut får dere større plass…

Anonymkode: e63aa...c48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (25 minutter siden):

Huset til foreldrene dine er det nær der dere bor nå? Hvis det betyr å flytte langt så ville jeg tenkt meg godt om, du sier det er ved et fjell så tenker kanskje det er et stykke unna.

Det høre ut som dere har det bra der dere er. Men det er klart hadde kanskje vært gøy å få et hus akkurat slik dere vil, om det er totalrenovering det er snakk om så gir jo det muligheter for det.

Det er Ikke langt. Like langt til sentrum og skoler. Det er bare på hver side av elva. Sørvendte her jeg bor og nordvendt det andre. 

Anonymkode: 8e439...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt boende, uten tvil! 

Anonymkode: 3ccd3...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg hadde blitt i huset dere har nå. Mangel på sol hadde vært avgjørende. 

Anonymkode: 6eb51...bb1

Mangelen på sol om vinteren plager meg, men til gjengjeld er der sol til 23 om kvelden der. Her er den nesten hele året og til 2230 midt på sommaren. 

Anonymkode: 8e439...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når ungene flytter ut får dere større plass…

Anonymkode: e63aa...c48

Ja det er sant. Vi har også råd til hytte om vi ikke bruker penger til totalrenovering 😊

Anonymkode: 8e439...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dere får huset så og si gratis? siden det trenger totalrenovering? 

Hva med å ta over og så totalrenovere, så ta et valg? enten flytte inn eller selge med god fortjeneste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amistad skrev (9 minutter siden):

men dere får huset så og si gratis? siden det trenger totalrenovering? 

Hva med å ta over og så totalrenovere, så ta et valg? enten flytte inn eller selge med god fortjeneste? 

Det er akkurat renoveringen jeg gruer meg innmari til. Redd for at vi aldri blir ferdig og med full jobb ved siden av.. 

Anonymkode: 8e439...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er akkurat renoveringen jeg gruer meg innmari til. Redd for at vi aldri blir ferdig og med full jobb ved siden av.. 

Anonymkode: 8e439...f59

totalrenovering og fulle jobber og unger er ikke å anbefale nei haha. de fleste som har prøvd er nok enig, bortsett fra en og annen særing. 

hva med å få en sånn takst ... hva heter det ... man kan få en takstmann til å skrive en takst hva huset er verd nå, og hvilken verdi det vil få når det og det er gjort. Kanksje dere kan sende fagfolk på mye av det og enda kunne sitte igjen med en god del penger hvis dere velger å selge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en som har totalrenovert et hus fra 1952 vil jeg si bli hvor du er 🤣

Anonymkode: 8c9c9...0cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rastløs og elsker å flytte på meg, og elsker å pusse opp, men her hadde jeg nok blitt der jeg er. Lys og et trivelig nabolag er så mye verdt, spesielt når dere teknisk sett har nok plass. Og fritid, spesielt om dere har mindre barn, minst mulig tidsklemme gjør livet lettere. Er det ev. mulig å utsette overtakelse noen år? Hvor store er barna?

Anonymkode: dde78...f84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Førde? Ville blitt boende på solsiden. Vi vurderer å flytte pga sol.

Anonymkode: 194b9...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et langvarig og dyrt renovasjonsprosjekt som kan ta flere år. Ønsker dere å leve i kaos og bruke nesten all fritid på det? Evt bruke mer penger for å kunne sette bort det meste av jobben. Kanskje ikke bli ferdig før barna begynner å flytte ut - årene går fort.

Forstår at det er sentimentalt og du er redd for å angre om huset selges ut av familien.😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barndomshjemmet er borte, historie, noe du uansett ikke får tatt vare på. 

Barndomshjemmet er den gamle kjernefamilien, minner fra oppveksten, og opplevelsene dere hadde i huset. Nå er det et renoveringsprosjekt med dårlige solforhold. 

Anonymkode: c2730...e4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er rastløs og elsker å flytte på meg, og elsker å pusse opp, men her hadde jeg nok blitt der jeg er. Lys og et trivelig nabolag er så mye verdt, spesielt når dere teknisk sett har nok plass. Og fritid, spesielt om dere har mindre barn, minst mulig tidsklemme gjør livet lettere. Er det ev. mulig å utsette overtakelse noen år? Hvor store er barna?

Anonymkode: dde78...f84

Hvis du leste hovedinnlegget hadde du sett at barna er tenåringer.

Anonymkode: d368f...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...