Gå til innhold

Eksen har tatt ut besøksforbud mot meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke bare å blokkere damen og benytte et annet verksted? Jeg skjønner ikke problemet. 

Anonymkode: ee724...198

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gleeem det ,testa på den nye telefonen nå, og da fikk jeg ikke beskjed. På Huaweien så fikk jeg varsel om at den som var blokkert forsøkte å ringe meg, men da har de sikkert endra det på android nå 😅

Sånn da skal jeg slutte å spore av tråden.

Anonymkode: 87040...679

Var samme på min Huawei mob, og det var utrolig irriterende. For hele poenget med å blokkere er jo å slippe maset fra personen man blokkerer. 

Ellers så synes jeg at TS skal ringe politiet på ett hovednummer og sjekke at det faktisk foreligger ett besøksforbud. Det skal hun få på digipost, og ikke på den vanlige mail adressen. For ville ikke vært første gang noen blir lurt til å tro at politiet har ringt dem i forskjellige situasjoner som dette.

Ellers så var det lite gjennomtenkt å reise på det verkstedet🙈 

Anonymkode: 107d2...169

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg har ikke iphone. Hvis noen som er blokkert prøver å ringe deg så får du opp et varsel. På meldinger så er det en egen mappe som heter blokkert og nettsøppel, der finner du meldinger fra nr som er blokkert.

Akkurat nå har jeg Pixel telefon, men det var akkurat det samme med en gammel Huawei telefon jeg hadde.

Anonymkode: 87040...679

Nei, ikke hos meg.

Anonymkode: feef3...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 16.26):

Jeg ønsker ikke ta det til retten, da jeg har en pågående sak med min Andre eks. Ja det her høres helt på trynet ut, men jeg har falt for samme type menn de siste gangene. Jeg holder meg vekk fra de nå og kommer ikke til å ha noe med de å gjøre. Ikke vil jeg det heller. Så jeg har vel lært en lekse. Jeg uttrykte min frustrasjon til politiet over at jeg ikke ønsker dette besøksforbudet, men han kunne ikke gjøre noe der og da. Det blir nok mest sannsynligvis henlagt dette her på bevisets stilling, men har nå lært meg å holde meg til h..... Vekk. Dog kan jeg risikere å møte han på butikken for det om. 

Det at jeg svarer Hu på meldinger er fordi Hu støtt og stadig tar kontakt med meg og forhører om jeh har kontakt med han eller ditten og datten. Jeg har vært nervøs og dermed hatt behov for å forklare meg i sinne eller frustrasjon. Og blokkerer jeg Hu... Så ser jeg likevel at jeg har fått en blokkert melding fra hu. 

Anonymkode: 99e81...e74

Når jeg får melding fra noen jeg har blokkert så får jeg melding fra min mobiloperatør og må logge inn for å lese meldingen. Du kan fint velge å la være å lese. Du kan fint bare ta screenshot av bildet og slette mulighetene for å svare på melding. Ingenting unnskylder noe for deg her. 

For meg som har opplevd faktiske trusler og trakassering så er rådene mine:

Blokker på alle plattformer.

Aldri svar på noe. 

Dokumenter alt du har muligheten til for senere bevis.

X sendte stadig melding fra nytt nummer, så jeg måtte bytte nummer og skjule det for å få fred fra han.

Husk å blokkert folk på vips og alle andre sosiale medier.

Gi beskjed til de rundt deg om at du ikke kan delta på ting x deltar på. Eller noen i x sin omkrets.

Bruke et annet verksted eller annet som x jobber, evt send en venn på vegne av deg selv. 

Om disse tingene ikke hjelper fordi x vet hvor du bor og dukker opp der. Flytt og sørg for at dine nærmeste ikke forteller noen om det 

Har du gjort disse tingene for å få fred? Hvis ikke, ønsker du egentlig fred?

Anonymkode: 10fd2...1f3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert, Men dette høres ut som dramatiserende personlighetsforstyrrelse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 15.23):

Sorry men du er jo bra teit å bruker et verksted det du vet han jobber når du vet at han har et besøksforbud mot deg. Misstenker det er flere sider av saken her

Anonymkode: 5a4e3...dbe

Søtter denne!

Endret av AnonymBruker91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Stor påkjenning fordi dama hans er sjalu? Stor påkjenning fordi du fikk besøksforbud? Stygt av dere å i det hele tatt gå bak ryggen på dama hans. Syntes synd på deg som i det hele tatt har så lite mindreverdighetskompleks at du godtok å i det hele tatt gjøre sånt mot noen. Dere var vel ekser for en grunn?. Stakkars. Du skriver nok ikke hele sannheten er tror jeg. Ingen får besøksforbud «bare for». Han fikk det nok mot deg for en veldig god grunn. Politiet innvilger ikke slikt uten rimelig grunn, vi som leser dette aner jo ikke hva som egentlig er årsaken. Du kan være en farlig person som har prøvd å angripe eksen din for eksempel. Å samtidig er dette en rimelig smålig måte å sanke sympati fra folk. Ekkelt menneske. 

Anonymkode: 3d282...2de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stor påkjenning fordi dama hans er sjalu? Stor påkjenning fordi du fikk besøksforbud? Stygt av dere å i det hele tatt gå bak ryggen på dama hans. Syntes synd på deg som i det hele tatt har så lite mindreverdighetskompleks at du godtok å i det hele tatt gjøre sånt mot noen. Dere var vel ekser for en grunn?. Stakkars. Du skriver nok ikke hele sannheten er tror jeg. Ingen får besøksforbud «bare for». Han fikk det nok mot deg for en veldig god grunn. Politiet innvilger ikke slikt uten rimelig grunn, vi som leser dette aner jo ikke hva som egentlig er årsaken. Du kan være en farlig person som har prøvd å angripe eksen din for eksempel. Å samtidig er dette en rimelig smålig måte å sanke sympati fra folk. Ekkelt menneske. 

Skaff deg selv hjelp. Det er mitt beste råd. Høres ut som personlighetsforstyrrelse/borderline/bipolar, samtidig som du tror du lever i en såpeserie fylt av drama. Du lagde nok drama når du valgte godta å gå bak ryggen på dama hans med han. Ingen andre ringere enn din egen feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 15.17):

Eksen tok ut besøksforbud mot meg for en del måneder siden. Jeg vet ikke grunnlaget for det.sånn juridisk sett.. Da jeg verken har vært voldelig mot han eller vært truende. 

Jeg og eksen min gikk bak ryggen på hans nåværende dame og vi var rett og slett utro. Jeg hadde mye problemer pyskisk på den tiden og tenkte ikke klart... Dumt ja, men sånn ble det. Etter at jeg fortalte hun om utroskapet etc begynte jeg og eksen min og krangle. Han fikk så besøksforbud mot meg.  

Den siste uken her har ting vært vanskelig. Hans dame driver stadig å kontakter meg og sier at jeg har lagt til min eks på en fake snapchat konto... Noe jeg altså ikke gjorde. Det kan jo ha vært en annen?!  Samtidig her on dagen så var jeg for å spørre på en bilforhandler der jeg kjøpte bilen min om noen riper på ruta.. Og der jobber jo eksen min, men han jobber på verkstedet.. Og ikke der jeg egentlig skulle inn. 

Jeg snakket med en hyggelig mann som hjalp meg, og når jeg skulle rygge ut.. Så SÅ eksen min meg..og i dag ble jeg ringt opp av politiet fordi jeg er siktet i brudd på besøksforbud😭! Jeg knakk sammen på jobb. Jeg vil jo ikke ha noe med de å gjøre! Og ting bare baller seg på nå. Måtte ha avhør i tlf for å forklare meg. Men i bunn og grunner det hu som driver å sender meg meldinger støtt og stadig! 

NÅ må jeg gå med påkjenning i flere dager om hva som blir ut av dette! Er redd. Vil ikke ha noe med de å gjøre, men har havnet i en slik knipe pga dama hans er sjalu😭

Anonymkode: 24c5f...c6a

Dette er det største sprøytet jeg har lest her inne på en god stund.

Ingen tar ut et besøksforbud, og ingen får et besøksforbud uten å vite grunnen. 

Finn på noe bedre å tulle med. Dette er for dumt. Særlig når du ikke vet hvordan ting foregår og dermed har gjentatte logiske brister i din fremstilling. Tren deg og på rettskriving.

Anonymkode: 4dd88...937

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (På 11.3.2024 den 15.30):

En får ikke gjennom et besøksforbud bare fordi.. Ting skal kunne dokumenteres, eller bevises, for at det skal kunne fås. Og at noen er sjalu, er IKKE en grunn. Og dessuten, som noen skriver over her, skal en få beskjed fra politiet med en begrunnelse, og du skal kunne stille spørsmål. 

Hæ har typen din vært utro og så fått besøjsforbud mot en damme som ikke prøver å kontakte han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 15.17):

Eksen tok ut besøksforbud mot meg for en del måneder siden. Jeg vet ikke grunnlaget for det.sånn juridisk sett.. Da jeg verken har vært voldelig mot han eller vært truende. 

Jeg og eksen min gikk bak ryggen på hans nåværende dame og vi var rett og slett utro. Jeg hadde mye problemer pyskisk på den tiden og tenkte ikke klart... Dumt ja, men sånn ble det. Etter at jeg fortalte hun om utroskapet etc begynte jeg og eksen min og krangle. Han fikk så besøksforbud mot meg.  

Den siste uken her har ting vært vanskelig. Hans dame driver stadig å kontakter meg og sier at jeg har lagt til min eks på en fake snapchat konto... Noe jeg altså ikke gjorde. Det kan jo ha vært en annen?!  Samtidig her on dagen så var jeg for å spørre på en bilforhandler der jeg kjøpte bilen min om noen riper på ruta.. Og der jobber jo eksen min, men han jobber på verkstedet.. Og ikke der jeg egentlig skulle inn. 

Jeg snakket med en hyggelig mann som hjalp meg, og når jeg skulle rygge ut.. Så SÅ eksen min meg..og i dag ble jeg ringt opp av politiet fordi jeg er siktet i brudd på besøksforbud😭! Jeg knakk sammen på jobb. Jeg vil jo ikke ha noe med de å gjøre! Og ting bare baller seg på nå. Måtte ha avhør i tlf for å forklare meg. Men i bunn og grunner det hu som driver å sender meg meldinger støtt og stadig! 

NÅ må jeg gå med påkjenning i flere dager om hva som blir ut av dette! Er redd. Vil ikke ha noe med de å gjøre, men har havnet i en slik knipe pga dama hans er sjalu😭

Anonymkode: 24c5f...c6a

Dere har vært utro mot dama hans og hun tålte det tydeligvis ikke, psykisk sett. På en måte er det konsekvensen du opplever nå da. Det som er viktig er at du forstår at hun sliter med dette, og sliter sikkert veldig med sjalusi, noe som er forståelig. Hun er nok veldig veldig såret. Det du kan gjøre, er å si til de begge at du vil være i fred og at du ikke vil kontakte de mer, og at du legger alt bak deg. Det er forresten veldig merkelig at noen utgir seg for å være deg på nett, Kan jo være det er hun dama som selv gjør det, hvem vet?? men det er på en måte ikke ditt problem. Vi kan jo ikke kontrollere hva rare folk finner på å gjøre. Så blokker, blokker nummer, osv. Si til politiet at dette er en dame som ikke har det så greit. Vær helt rolig. Si at du vil være i fred og at du så klart ikke ønsker mer kontakt og at du gjerne ønsker at de skal slutte å kontakte deg også. Polititet forstår nok at det er hun som sliter, ikke du. 

Anonymkode: 64bbb...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...