Gå til innhold

Eksen har tatt ut besøksforbud mot meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nice try :P 

Nå holder du deg helt unna, respekterer besøksforbudet og skjerper deg.
Fra 8. april kan politiet gi omvendt voldsalarm ved brudd på besøksforbudet, så sånn sett var du heldig at det skjedde nå og ikke da. Fra nå av lar du han være HELT i fred, samme hva, og ignorerer all kontakt fra hans eventuelle dame, dersom det i det hele tatt stemmer at hun kontakter deg. Det er faktisk ikke verre enn det.

I fare for å "state the obvious":
Ikke tro noe annet enn at dette ikke er fullstendig gjennomskuelig.

Anonymkode: 8ed11...91c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fra 8. april kan politiet gi omvendt voldsalarm ved brudd på besøksforbudet

Så bra!

Anonymkode: 5288a...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 15.24):

Det er bot eller fengsel for brudd, og siden du visste at han jobbet der så har du jo bevisst risikert brudd.

Man får jo ikke besøksforbud uten grunn heller.

Anonymkode: 1f9ed...828

Jo det kan man få. Vet jeg alt om. 😂 Det er null regler. Du kan ha en nabo som lyver å får besøksforbud mot deg. La oss si han er sur fordi du har en katt som bæsjer i hagen hans,han kan lyve si at du har truet han og vipps har du et besøksforbud.

TS ta det til retten. Få det bort på bevis😊Null stress.

Anonymkode: 15c96...117

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jo det kan man få. Vet jeg alt om. 😂 Det er null regler. Du kan ha en nabo som lyver å får besøksforbud mot deg. La oss si han er sur fordi du har en katt som bæsjer i hagen hans,han kan lyve si at du har truet han og vipps har du et besøksforbud.

TS ta det til retten. Få det bort på bevis😊Null stress.

Anonymkode: 15c96...117

Jeg ønsker ikke ta det til retten, da jeg har en pågående sak med min Andre eks. Ja det her høres helt på trynet ut, men jeg har falt for samme type menn de siste gangene. Jeg holder meg vekk fra de nå og kommer ikke til å ha noe med de å gjøre. Ikke vil jeg det heller. Så jeg har vel lært en lekse. Jeg uttrykte min frustrasjon til politiet over at jeg ikke ønsker dette besøksforbudet, men han kunne ikke gjøre noe der og da. Det blir nok mest sannsynligvis henlagt dette her på bevisets stilling, men har nå lært meg å holde meg til h..... Vekk. Dog kan jeg risikere å møte han på butikken for det om. 

Det at jeg svarer Hu på meldinger er fordi Hu støtt og stadig tar kontakt med meg og forhører om jeh har kontakt med han eller ditten og datten. Jeg har vært nervøs og dermed hatt behov for å forklare meg i sinne eller frustrasjon. Og blokkerer jeg Hu... Så ser jeg likevel at jeg har fått en blokkert melding fra hu. 

Anonymkode: 99e81...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ønsker ikke ta det til retten, da jeg har en pågående sak med min Andre eks. Ja det her høres helt på trynet ut, men jeg har falt for samme type menn de siste gangene. Jeg holder meg vekk fra de nå og kommer ikke til å ha noe med de å gjøre. Ikke vil jeg det heller. Så jeg har vel lært en lekse. Jeg uttrykte min frustrasjon til politiet over at jeg ikke ønsker dette besøksforbudet, men han kunne ikke gjøre noe der og da. Det blir nok mest sannsynligvis henlagt dette her på bevisets stilling, men har nå lært meg å holde meg til h..... Vekk. Dog kan jeg risikere å møte han på butikken for det om. 

Det at jeg svarer Hu på meldinger er fordi Hu støtt og stadig tar kontakt med meg og forhører om jeh har kontakt med han eller ditten og datten. Jeg har vært nervøs og dermed hatt behov for å forklare meg i sinne eller frustrasjon. Og blokkerer jeg Hu... Så ser jeg likevel at jeg har fått en blokkert melding fra hu. 

Men hvorfor i HIMMELENS NAVN BLOKKERER DU HENNE IKKE? Du skylder kun på henne, men det er på tide at du ser på deg selv også.

Anonymkode: feef3...725

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 15.35):

Jeg gjorde ingenting. Jeg skulle rygge... Han så meg da tilfeldigvis... Jeg kjørte hjemover. 

Anonymkode: 24c5f...c6a

Du gjorde jo noe, du dro på arbeidsplassen til en du har besøksforbud mot.

Anonymkode: 63d6c...f7c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet man kan besøksforbud uten grunn, opplevd det av falsk anmeldelse, men...denne historien høres litt rar ut. Tror du bør gå i deg selv 

Anonymkode: 35912...dd7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet man kan besøksforbud uten grunn, opplevd det av falsk anmeldelse, men...denne historien høres litt rar ut. Tror du bør gå i deg selv 

Anonymkode: 35912...dd7

For de aller fleste er det jo faktisk i aller høyeste god grunn motsatt. Man kjemper og kjemper tross at det finnes mange, alvorlige og tungtveiende grunner. Det er det jo f. eks. ganske mange drap gjennom årene som er eksempel på også. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For de aller fleste er det jo faktisk i aller høyeste god grunn motsatt. Man kjemper og kjemper tross at det finnes mange, alvorlige og tungtveiende grunner. Det er det jo f. eks. ganske mange drap gjennom årene som er eksempel på også. 

Ops, ser jeg jo jeg har skrevet feil (haha, sånn går det når noen snakker til en samtidig som man skriver). Skulle stå:
"For de aller fleste er det jo faktisk i aller høyeste grad motsatt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og blokkerer jeg Hu... Så ser jeg likevel at jeg har fått en blokkert melding fra hu. 

Da har du IKKE blokkert henne. Vet du hva blokkering er? Kanskje du kan få en venninne til å hjelpe deg, så slipper du det maset, på tide å ta litt ansvar. 

Anonymkode: d5175...e55

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da har du IKKE blokkert henne. Vet du hva blokkering er? Kanskje du kan få en venninne til å hjelpe deg, så slipper du det maset, på tide å ta litt ansvar. 

Anonymkode: d5175...e55

På android telefoner så får man beskjed om noen som er blokkert prøver å kontakte deg.

Anonymkode: 87040...679

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge skal det veldig mye til for å få besøksforbud, og da må det gjerne følge med en anmeldelse. Så her er det noe du unnlater å fortelle.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart at du prøver å kontakte eksen og damen hans, og at du ikke er over det forholdet. Du ønsker å ha en mulighet til kommunikasjon med de, og dermed blokkerer du ikke nummeret. Selvsagt kontakter hun deg kun fordi du gjør ting som truer husfreden til dette paret, som å kontakte dem gjennom falsk snap-profil (selv om du sier det ikke er deg). Du oppsøker eks på jobb i håp om å få pratet med han «helt tilfeldig» når du bare skulle ha bilen på reparasjon. Du later også som du ikke vet hvorfor du har fått besøksforbud, og skylder på pågående rettssak for at du ikke orker å ta tak i «feilene» besøksforbudet inneholder. Det tyder på at du vet at du ikke vil komme noen vei med det. Alt dette er veldig lett å gjennomskue.

Anonymkode: 14943...d42

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På android telefoner så får man beskjed om noen som er blokkert prøver å kontakte deg.

Ikke på min, Sony.. Hvor kan man evt finne det?

Anonymkode: c7142...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er åpenbart at du prøver å kontakte eksen og damen hans, og at du ikke er over det forholdet. Du ønsker å ha en mulighet til kommunikasjon med de, og dermed blokkerer du ikke nummeret. Selvsagt kontakter hun deg kun fordi du gjør ting som truer husfreden til dette paret, som å kontakte dem gjennom falsk snap-profil (selv om du sier det ikke er deg). Du oppsøker eks på jobb i håp om å få pratet med han «helt tilfeldig» når du bare skulle ha bilen på reparasjon. Du later også som du ikke vet hvorfor du har fått besøksforbud, og skylder på pågående rettssak for at du ikke orker å ta tak i «feilene» besøksforbudet inneholder. Det tyder på at du vet at du ikke vil komme noen vei med det. Alt dette er veldig lett å gjennomskue.

Anonymkode: 14943...d42

Det eneste som er åpenbart er at du har en svært livlig fantasi, har du vurdert og skrive bok? Du vet ingenting men er veldig klar  på hvordan alt henger sammen, hvis du ikke er eksens nye dame og vet så er dette bare fri dikting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Jeg har Samsung og der får jeg ikke opp meldinger om blokkerte folk har forsøkt å ringe meg. Er det Iphone du har?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Jeg har Samsung og der får jeg ikke opp meldinger om blokkerte folk har forsøkt å ringe meg. Er det Iphone du har?

Nei, jeg har ikke iphone. Hvis noen som er blokkert prøver å ringe deg så får du opp et varsel. På meldinger så er det en egen mappe som heter blokkert og nettsøppel, der finner du meldinger fra nr som er blokkert.

Akkurat nå har jeg Pixel telefon, men det var akkurat det samme med en gammel Huawei telefon jeg hadde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg har ikke iphone. Hvis noen som er blokkert prøver å ringe deg så får du opp et varsel. På meldinger så er det en egen mappe som heter blokkert og nettsøppel, der finner du meldinger fra nr som er blokkert.

Akkurat nå har jeg Pixel telefon, men det var akkurat det samme med en gammel Huawei telefon jeg hadde.

Altså jeg får opp varsel, vet ikke med deg 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det vel opp til rettsvesenet (politiet?) om din grunn til å være på verkstedet var god nok eller ikke.

Om det var for å klage på et kjøp og dette kunne bety mye penger for deg så hadde du jo god grunn (selv om du nok skulle kontaktet politiet først for å høre hva de mente). Om du var der for noe som et annet verksted kunne gjort, selv om du måtte reise en time, så var grunnen ikke god.

Anonymkode: 3e14a...200

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gleeem det ,testa på den nye telefonen nå, og da fikk jeg ikke beskjed. På Huaweien så fikk jeg varsel om at den som var blokkert forsøkte å ringe meg, men da har de sikkert endra det på android nå 😅

Sånn da skal jeg slutte å spore av tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...