Gå til innhold

Eksen har tatt ut besøksforbud mot meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Du vet hvorfor du har besøksforbud. Du er kanskje ikke enig, men begrunnelsen står der. 

2. Ikke oppsøk arbeidsplassen til personen du har besøksforbud mot. Selv om "han jobber ikke innenfor de 5m2 kundemottaket er". Det blir som å handle på meny når eksen man har besøksforbud mot jobber i varmdisken for man jo ikke skulle ha noe derfra. Det blir for dumt. 

3. Ikke svar om nye kjæresten til eksen tar kontakt. Bare la være. De er like avhengig av drama som du er. 

4. Ikke be om besøksforbud, ikke gjør ditt og ikke gjør datt. Bare lev ditt liv og la de leve sitt. Dere har ingenting felles lenger, bare la det være. 

Når folk er frustrerte over at politiet ikke har tid til å etterforske saker hvor gjerningspersonen er kjent eller at voldtektssaker tar et år før de kommer til retten, er det delvis på grunn av politiet må bruke tid på saker som dette. Dere er voksne folk og. det. blir. for. dumt. 

Anonymkode: 8761c...26f

Jeg fikk et besøksforbud ja, et jeg ikke var enig i. Jeg tok ikke den kampen fordi jeg ikke vil ha noe med de å gjøre. Jeg har gått videre og dater en annen person... Alt det her er bare surr, men greit nok. Da skal alle være veldig forsiktig i dagens samfunn.. Hvor besøksforbud bare blir slengt ut der. Jeg får vel bare ta fengselsdommen da🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 99e81...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Jeg fikk et besøksforbud ja, et jeg ikke var enig i. Jeg tok ikke den kampen fordi jeg ikke vil ha noe med de å gjøre. Jeg har gått videre og dater en annen person... Alt det her er bare surr, men greit nok. Da skal alle være veldig forsiktig i dagens samfunn.. Hvor besøksforbud bare blir slengt ut der. Jeg får vel bare ta fengselsdommen da🤷🏻‍♀️

Hvordan kan du være uenig, om du ikke vet hvorfor du har fått det?

Anonymkode: 4b2a7...03d

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan kan du være uenig, om du ikke vet hvorfor du har fått det?

Fordi jeg fikk det uten at vold har vært inni bilde... Uten at trusler har vært inni bildet... Uten at trakassering har vært inni bildet. Hvorfor ellers skal man gi et besøksforbud? Jeg trodde man gav det på bakgrunn av disse punktene? At "personen" som har blitt ilagt dette det skal være til fare for den motsatte. Dette fikk jeg for min forrige eks da han var voldelig, stalket meg osv. Ikke for alle de utallige krangle e vi hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg fikk det uten at vold har vært inni bilde... Uten at trusler har vært inni bildet... Uten at trakassering har vært inni bildet. Hvorfor ellers skal man gi et besøksforbud? Jeg trodde man gav det på bakgrunn av disse punktene? At "personen" som har blitt ilagt dette det skal være til fare for den motsatte. Dette fikk jeg for min forrige eks da han var voldelig, stalket meg osv. Ikke for alle de utallige krangle e vi hadde. 

Delululu?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Delululu?

Shut the fuck up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Shut the fuck up

Det er veldig vanskelig å i det hele tatt tro på dette når du skriver med forskjellige anonymkoder. Troll.

Anonymkode: 87040...679

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor du har fått besøksforbud skal stå i beskrevet i besøksforbudet du fikk. H is du ikke har fått noe skriftlig har du jo ikke fått noe besøksforbud. Som jeg har gjentatt til det kjedsommelige. Besøksforbud er ikke noe politier muntlig formidler uten begrunnelse. Er gyldig besøksforbud skal være begrunnet og skriflig, nettopp fordi man skal kunne bestride det om man er uenig. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er veldig vanskelig å i det hele tatt tro på dette når du skriver med forskjellige anonymkoder. Troll.

Anonymkode: 87040...679

Godt poeng. Trolling, hele innlegget.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, selvfølgelig har du brutt besøksforbudet så må du straffes. Du høres jo ikke ut som du er så veldig uskyldig. Av alle bilverksteder drar du dit eksen jobber. Er det mulig? 

Anonymkode: 63d6c...f7c

Hvis du ser på Elverum-drapet, så har tydeligvis brudd på besøksforbud ingen konsekvenser 🥺

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En annen eks av meg som brøt besøksforbudet 10 ganger fikk aldri noe straff. Og han var voldelig i tillegg.. 

Ventet i grunn bare på at du skulle komme med noe slikt som dette. 

Anonymkode: 784dd...244

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (2 timer siden):

Hun skriver i HI: «Eksen tok ut besøksforbud mot meg for en del måneder siden. Jeg vet ikke grunnlaget for det.sånn juridisk sett.. Da jeg verken har vært voldelig mot han eller vært truende.» 

Nei, men det er ikke sikkert hun har lest eller forstått det som står.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (5 timer siden):

Det _kan_ faktisk spille en rolle, la oss si man kjøper en ny bil og forhandler gir ett tilbud på la oss si 10000 for ei service-pakke på 4 år og man kjøper den pakka, da må service utføres der, hvis ikke må man ta service ett annet sted og de 10000 er tapt, det kan også være at det er noen mil til et annet verksted.
Hva om han arbeider i et stort kjøpesenter, kan han da kreve at hun handler et annet sted?

Ja, når man har greid å få seg ilagt et besøksforbud så må man kjøre de mila til nabobyen for å fikse ripa hos forhandler. Sånn er det. Hvis ikke bryter man besøksforbudet når man dukker opp på jobben til personen.

Virker ikke som om TS tar inn over seg hva besøksforbud betyr, litt som at det egentlig ikke gjelder henne liksom. Kanskje det også er litt slik hun tenker rundt det at hun har fått besøksforbud "uten å ha gjort noe som helst"? 

Alle vet at besøksforbud er vanskelig å få. Man må ha gjort veldig plagsomme ting, flere ganger, over tid og det må finnes bevis på det. Virker som om TS tøyser litt med oss.

Anonymkode: 2d49b...ade

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rotemor skrev (1 time siden):

Nei, men det er ikke sikkert hun har lest eller forstått det som står.

Nå er det jo ganske tydelig at HI er tull da siden det er i alle fall to anonymkoder som skriver innlegg som HI. Og HI har også sagt at hun kun har fått telefon og ikke brev. Så jeg tror ikke på HI.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (1 minutt siden):

Nå er det jo ganske tydelig at HI er tull da siden det er i alle fall to anonymkoder som skriver innlegg som HI. Og HI har også sagt at hun kun har fått telefon og ikke brev. Så jeg tror ikke på HI.

Som sagt så skjønner jeg at du er skeptisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eksen tok ut besøksforbud mot meg for en del måneder siden. Jeg vet ikke grunnlaget for det.sånn juridisk sett.. Da jeg verken har vært voldelig mot han eller vært truende. 

Jeg og eksen min gikk bak ryggen på hans nåværende dame og vi var rett og slett utro. Jeg hadde mye problemer pyskisk på den tiden og tenkte ikke klart... Dumt ja, men sånn ble det. Etter at jeg fortalte hun om utroskapet etc begynte jeg og eksen min og krangle. Han fikk så besøksforbud mot meg.  

Den siste uken her har ting vært vanskelig. Hans dame driver stadig å kontakter meg og sier at jeg har lagt til min eks på en fake snapchat konto... Noe jeg altså ikke gjorde. Det kan jo ha vært en annen?!  Samtidig her on dagen så var jeg for å spørre på en bilforhandler der jeg kjøpte bilen min om noen riper på ruta.. Og der jobber jo eksen min, men han jobber på verkstedet.. Og ikke der jeg egentlig skulle inn. 

Jeg snakket med en hyggelig mann som hjalp meg, og når jeg skulle rygge ut.. Så SÅ eksen min meg..og i dag ble jeg ringt opp av politiet fordi jeg er siktet i brudd på besøksforbud😭! Jeg knakk sammen på jobb. Jeg vil jo ikke ha noe med de å gjøre! Og ting bare baller seg på nå. Måtte ha avhør i tlf for å forklare meg. Men i bunn og grunner det hu som driver å sender meg meldinger støtt og stadig! 

NÅ må jeg gå med påkjenning i flere dager om hva som blir ut av dette! Er redd. Vil ikke ha noe med de å gjøre, men har havnet i en slik knipe pga dama hans er sjalu😭

Anonymkode: 24c5f...c6a

Hva gjorde du for å få besøksforbud? Det skal litt til

Anonymkode: f2881...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HSV50 skrev (27 minutter siden):

Det er to tråder med likt innhold som ble slått sammen, så derfor får ts to ulike anonymkoder. Moderator burde vært innom og gitt beskjed om det. 

Anonymkode: 5b3b2...cea

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er to tråder med likt innhold som ble slått sammen, så derfor får ts to ulike anonymkoder. Moderator burde vært innom og gitt beskjed om det. 

Anonymkode: 5b3b2...cea

Ok. Men det endrer ikke at HI sin historie Ikke henger sammen mht fakta. Enten er hele problemstillingen oppdiktet eller så lyver hun om at hun ikke har fått beskjed om hvorfor hun har fått besøksforbud. Tredje løsningen er at politiet ikke følger loven - som i så tilfelle betyr at besøksforbudet ikke er gyldig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er i rettssak med en eks som du sier har vært voldelig mot deg. Og så har du besøksforbud mot en annen eks, som da også har en «gal» kjæreste. Du har vært utro med eks. Og nå har du gått videre med ny kjæreste. 

Har du en dramatiserende personlighetsforstyrrelse? 

Anonymkode: cfc60...ba7

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner fikk besøksforbud mot eksen.

Han nektet godta det, og gikk rettens vei.

Fikk medhold. Eksen var bare sjalu, og han hadde bevis skriftlig.

Det er lettere enn man tror å få besøksforbud. 

Men du kan som sagt også bestride det.

Anonymkode: 49652...56d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...