Gå til innhold

Eksen har tatt ut besøksforbud mot meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg ringte politiet og sa at jeg har bevis for at Hu hele tiden tar kontakt med meg uoppfordret. Jeg skjønner at folk har vanskelig for å forstå at uskyldige mennesker kan rammes av rettsystemet... Men jeg mener oppriktig at besøksforbudet ble ilagt meg på veeeldig få betingelser. Bascilly sa han"jeh vil ikke ha kontakt meg Hu.. Kan jeg få besøksforbud " og det ble ilagt. 

Anonymkode: 99e81...e74

Men HUN har jo ikke besøksforbud mot deg. Du kan be politiet å ilegge henne det. Selvfølgelig kan du som singel gjøre det du vil, men hva forventet du da du la deg etter en opptatt mann? At kona hans skulle være hyggelig og snill? At hun skulle synes sexen deres var koselig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det spiller jo ingen rolle! Det er ingen unnskyldning. 

Anonymkode: 1f9ed...828

Det _kan_ faktisk spille en rolle, la oss si man kjøper en ny bil og forhandler gir ett tilbud på la oss si 10000 for ei service-pakke på 4 år og man kjøper den pakka, da må service utføres der, hvis ikke må man ta service ett annet sted og de 10000 er tapt, det kan også være at det er noen mil til et annet verksted.
Hva om han arbeider i et stort kjøpesenter, kan han da kreve at hun handler et annet sted?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

SÅ du mener oppriktig at politibetjenten som ga meg besøksforbudet via tlf ikke eksisterer? I så fall eksisterer vel heller ikke besøksforbudet da.. 

Jeg tror at enten så dikter du opp hele historien og har ikke gjort god nok research mht hvordan besøksforbud fungerer, eller så er det et eller annet du velger å ikke fortelle. For det jeg er helt sikker på er at politiet følger loven mht hvordan et besøksforbud pålegges, for hvis ikke er det som du sier - besøksforbudet eksistere ikke, for det er ikke et gyldig vedtak all den tid loven i klartekst sier det skal formidles skriftlig, skal begrunnes, og kunne ankes. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Men HUN har jo ikke besøksforbud mot deg. Du kan be politiet å ilegge henne det. Selvfølgelig kan du som singel gjøre det du vil, men hva forventet du da du la deg etter en opptatt mann? At kona hans skulle være hyggelig og snill? At hun skulle synes sexen deres var koselig?

Det er ikke kona hans... De hadde vært sammen knappe 4 mnd når det holdt på. Å være utro er ikke en straffesak uansett. Det var jeg som fortalte det til hun fordi jeg var lei av at han fikk bak ryggen på oss begge. Fortalte meg en ting.. Så hun en ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er tydeligvis noe du ikke forteller her. Har du ingen gode venner å prate med? Noen som kan se det fra utsiden med all fakta ofæg evt hjelpe deg? 

Det er masse du ikke sier her, men du HAR sagt ar du valgte å oppsøke stedet han jobber vel vitende om et besøksforbud så du har tydeligvis issues. Snakk med noen du stoler på, du kan ikke holde på sånn! 

Anonymkode: d5a98...535

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier innledningsvis at du ikke vet det juridiske grunnlaget for besøksforbudet. Du sier du kun har fått en telefon om at du har besøksforbud. Jeg kjøper ikke historien din, men om den mot formodning skulle være sann så kan du jo bare ringe politiet tilbake og si at det besøksforbudet ikke er i henhold til loven (lov og paragraf finner du i innlegget mitt over) og dermed ugyldig.  Problem solved. 

you’re welcome. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
bvp skrev (13 minutter siden):

Det _kan_ faktisk spille en rolle, la oss si man kjøper en ny bil og forhandler gir ett tilbud på la oss si 10000 for ei service-pakke på 4 år og man kjøper den pakka, da må service utføres der, hvis ikke må man ta service ett annet sted og de 10000 er tapt, det kan også være at det er noen mil til et annet verksted.
Hva om han arbeider i et stort kjøpesenter, kan han da kreve at hun handler et annet sted?

Da ber du noen andre dra innom med bilen. Eller.. Da avklarer du med politiet først. Så nei det spiller absolutt ingen rolle når du er ilagt besøksforbud. 

Anonymkode: 1f9ed...828

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lite med denne storyen som høres riktig ut.

Anonymkode: 47a6b...76d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

SÅ du mener oppriktig at politibetjenten som ga meg besøksforbudet via tlf ikke eksisterer? I så fall eksisterer vel heller ikke besøksforbudet da.. 

Tror de fleste tenker at du har gjort mer enn du skriver her. Om du ikke har blokkert disse menneskene allerede, så lever du jo for litt drama. Du må nok innse at du har mer skyld i dette enn du vil inrømme. 

Jeg mener, du oppsøker arbeidsplassen til eksen din på grunn av noen riper. Du er en stalker med besøksforbud. Slutt å stalke eksen din. Blokker nummeret til dama hans.

Anonymkode: 82cfb...74d

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er ikke kona hans... De hadde vært sammen knappe 4 mnd når det holdt på. Å være utro er ikke en straffesak uansett. Det var jeg som fortalte det til hun fordi jeg var lei av at han fikk bak ryggen på oss begge. Fortalte meg en ting.. Så hun en ting. 

Du elsker altså drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre en lang historie om til noen veldig korte råd; 

1. Dra til politiet og fremlegg bevis på at du blir kontaktet.

2. Blokker begge to overalt!

3. Finn deg ett annet verksted!!

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (2 timer siden):

Jeg tror at enten så dikter du opp hele historien og har ikke gjort god nok research mht hvordan besøksforbud fungerer, eller så er det et eller annet du velger å ikke fortelle. For det jeg er helt sikker på er at politiet følger loven mht hvordan et besøksforbud pålegges, for hvis ikke er det som du sier - besøksforbudet eksistere ikke, for det er ikke et gyldig vedtak all den tid loven i klartekst sier det skal formidles skriftlig, skal begrunnes, og kunne ankes. 

Det hender politiet ringer. Men det kommer selvsagt et vedtak i tillegg. 
Det sagt, så kan det h vært en oppfordring mer enn noe annet. 🤷🏻‍♀️ Det eneste som er helt sikkert er at ts elsker drama og at ingen av dem har et fnugg av integritet eller moral.

Endret av Rotemor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akebrett skrev (57 minutter siden):

Jeg skal gjøre en lang historie om til noen veldig korte råd; 

1. Dra til politiet og fremlegg bevis på at du blir kontaktet.

2. Blokker begge to overalt!

3. Finn deg ett annet verksted!!

1. At hun blir kontaktet av en som ikke har besøksforbud er ikke relevant for noe som helst, annet enn at det bekrefter hvor simple og umodne de alle er. Og det er ikke interessant for politiet, selv om de forstod dette fra starten av.

2. absolutt

3. opplagt! Her skapes det drama!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta alle meldingene og telefonloggen din til politiet og be om besøks/kontakt forbud for henne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (17 minutter siden):

Det hender politiet ringer. Men det kommer selvsagt et vedtak i tillegg. 
Det sagt, så kan det h vært en oppfordring mer enn noe annet. 🤷🏻‍♀️ Det eneste som er helt sikkert er at ts elsker drama og at ingen av dem har et fnugg av integritet eller moral.

Men HI skriver det er lenge siden hun fikk besøksforbud per telefon. Flere mnd om jeg ikke husker feil. Så da burde hun ha fått det skriftlig i tillegg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

1. Du vet hvorfor du har besøksforbud. Du er kanskje ikke enig, men begrunnelsen står der. 

2. Ikke oppsøk arbeidsplassen til personen du har besøksforbud mot. Selv om "han jobber ikke innenfor de 5m2 kundemottaket er". Det blir som å handle på meny når eksen man har besøksforbud mot jobber i varmdisken for man jo ikke skulle ha noe derfra. Det blir for dumt. 

3. Ikke svar om nye kjæresten til eksen tar kontakt. Bare la være. De er like avhengig av drama som du er. 

4. Ikke be om besøksforbud, ikke gjør ditt og ikke gjør datt. Bare lev ditt liv og la de leve sitt. Dere har ingenting felles lenger, bare la det være. 

Når folk er frustrerte over at politiet ikke har tid til å etterforske saker hvor gjerningspersonen er kjent eller at voldtektssaker tar et år før de kommer til retten, er det delvis på grunn av politiet må bruke tid på saker som dette. Dere er voksne folk og. det. blir. for. dumt. 

Anonymkode: 8761c...26f

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, jeg synes du heller skal bruke energien din på å lære forskjellen på "hun" og "henne". 

Det ville vært mye mer konstruktivt enn å skape drama og beslaglegge politiets tid på fjas 

Anonymkode: 6f16a...8ad

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (28 minutter siden):

Men HI skriver det er lenge siden hun fikk besøksforbud per telefon. Flere mnd om jeg ikke husker feil. Så da burde hun ha fått det skriftlig i tillegg. 

Det er litt rom for tolkning der. Hun skriver at hun fikk telefon om brudd på besøksforbudet.

Men uansett så skjønner jeg at du er skeptisk. Det lukter dritt og tapping av ressurser av alle sånne historier, og det er for mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (8 minutter siden):

Det er litt rom for tolkning der. Hun skriver at hun fikk telefon om brudd på besøksforbudet.

Men uansett så skjønner jeg at du er skeptisk. Det lukter dritt og tapping av ressurser av alle sånne historier, og det er for mange av dem.

Hun skriver i HI: «Eksen tok ut besøksforbud mot meg for en del måneder siden. Jeg vet ikke grunnlaget for det.sånn juridisk sett.. Da jeg verken har vært voldelig mot han eller vært truende.» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...