Gå til innhold

Eksen har tatt ut besøksforbud mot meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du drar på arbeidsplassen til eksen din på grunn av noen riper? Tenker du kunne ventet med de ripene, eller gått et annet sted.

100% din egen feil.

Anonymkode: 82cfb...74d

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Okei, men hvorfor kan du ikke bare komme deg videre? 

Anonymkode: 80959...495

Vanskelig å komme seg videre når Hu stadig sender meg meldinger og beskylder mrg for ditten og datten. Og nå har jeg blitt dratt inn i noe jeg ikke ville heller. Jeg ville heller ikke at besøksforbudet skulle stå.. Men tenkte jaja.. Jeg tar ikke kontakt med han uansett. Men nå er jeg bare så irritert og lei meg for alt ståheiet. Jeg er faktisk uskyldig i det hele! 

Anonymkode: 99e81...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din eks kontakter det så er egentlig besøksforbudet ugyldig. Spar på meldingene og dokumenter at den andre parten kontakter deg.

Anonymkode: c4fc0...25e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme seg videre når Hu stadig sender meg meldinger og beskylder mrg for ditten og datten. Og nå har jeg blitt dratt inn i noe jeg ikke ville heller. Jeg ville heller ikke at besøksforbudet skulle stå.. Men tenkte jaja.. Jeg tar ikke kontakt med han uansett. Men nå er jeg bare så irritert og lei meg for alt ståheiet. Jeg er faktisk uskyldig i det hele! 

Da kontakter du en advokat. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokker nummeret hennes?

• Liker 16
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Systemet gjør feil innimellom, ingen tvil om det.

Men det er ikke nok å si til noen at "jeg vil ikke ha kontakt" med en person og så få innvilget besøksforbud!

Hva hadde du gjort før du fikk besøksforbudet?

Jeg har blitt utsatt for en fremmed stalker over år, ville han skulle få besøksforbud, men det ble ikke innvilget, tross ganske alvorlige episoder.

Anonymkode: d437e...0f3

Helt ærlig... Vi kranglet på tlf. Heftig krangel med både meg, han og dama hans. Ikke noe trusler eller noe, men det var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her har det endel å si hva du gjorde når du så han. 

Du har selvsagt lov å oppholde deg i offentlig rom og dra for å ordne bil hos din egen forhandler,  handle på egen nærbutikk osv. 

Det i seg selv er ikke brudd. 

Vinket du? Sa du hei? Startet du en samtale eller gikk mot han? 

Da er det brudd og du kan straffes. 

Anonymkode: e3900...169

Jeg gjorde ingenting. Jeg skulle rygge... Han så meg da tilfeldigvis... Jeg kjørte hjemover. 

Anonymkode: 24c5f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ingenting. Jeg skulle rygge... Han så meg da tilfeldigvis... Jeg kjørte hjemover. 

Da tviler jeg på at du kan tas for brudd med mindre grunnen for besøksforbudet er stalking.  Da er det veldig strengt. 

Anonymkode: e3900...169

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://advokatmatch.no/hva-er-vilkarene-for-a-fa-besoksforbud

Et eller annet du ikke forteller her? Du skal jo få skriftlig begrunnelse på besøksforbudet og grunnlaget, og du har anledning til å ta det til retten og anke om du synes det er urimelig. Så hvorfor i alle dager har du akseptert et «urimelig besøksforbud» og hvorfor i alle dager velger du verkstedet eksen din jobber på?

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at man får besøksforbud av å krangle med eksen sin.... Så her er det noe du ikke forteller.

Anonymkode: b14e8...4ed

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (Akkurat nå):

https://advokatmatch.no/hva-er-vilkarene-for-a-fa-besoksforbud

Et eller annet du ikke forteller her? Du skal jo få skriftlig begrunnelse på besøksforbudet og grunnlaget, og du har anledning til å ta det til retten og anke om du synes det er urimelig. Så hvorfor i alle dager har du akseptert et «urimelig besøksforbud» og hvorfor i alle dager velger du verkstedet eksen din jobber på?

Fordi jeg står i en annen "rettsak" med en voldelig kjæreste av meg. Jeg har ikke makt til å fortsette på noe annet. Jeg synes det absolutt var urimelig... Og jeg ble bare fortalt at jeg har besøksforbud via tlf. Jeg vet med meg selv at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre så tenkte at jaja det får bare være sånn. Jeg er utrolig deprimert om dagene og har ikke energi til å kjempe noe særlig.  Jeg synes det var urimelig absolutt. For det ble ilagt på ingenting faktisk. Og folk kan mene at det må ligge ordentlig grunn til det...men her er jeg levede vesen på at han har fått det fordi han ikke ønsker kontakt rett og slett. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis hun kontakter deg og du ikke vil ha kontakt så blokker du henne på telefonen og sosiale medier. Problem solved. Om du var uenig i besøksforbudet burde du ha anket det. Og du burde aldri dratt til verkstedet han jobber. Det kunne vært vagt akseptabelt om du bor i gokk og det var eneste verksted i mils omkrets. Men du skriver jo «han jobber i samme by». I byer kan man velge et annet verksted. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig mandag? 

Anonymkode: c500c...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor beholder du kontakten med de i det hele tatt? Er bare å blokkere nummer og some og gå videre i livet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke sånn at man får besøksforbud av å krangle med eksen sin.... Så her er det noe du ikke forteller.

Anonymkode: b14e8...4ed

Det eneste jeg kan komme på at han fikk besøksforbud... Var at når vi kranglet på tlf... Så truet jeg han med å si til sjefen hans at vi hadde sex på verkstedet han jobbet på. Etter det fikk jeg besøksforbud. Og ja.. Da fikk vite om utroskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg står i en annen "rettsak" med en voldelig kjæreste av meg. Jeg har ikke makt til å fortsette på noe annet. Jeg synes det absolutt var urimelig... Og jeg ble bare fortalt at jeg har besøksforbud via tlf. Jeg vet med meg selv at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre så tenkte at jaja det får bare være sånn. Jeg er utrolig deprimert om dagene og har ikke energi til å kjempe noe særlig.  Jeg synes det var urimelig absolutt. For det ble ilagt på ingenting faktisk. Og folk kan mene at det må ligge ordentlig grunn til det...men her er jeg levede vesen på at han har fått det fordi han ikke ønsker kontakt rett og slett. 

Drama

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svarer du henne på meldinger da?

Er du ute av stand til å blokkere henne?

Rydd opp i det du kan og holde deg unna. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra lenken jeg kopierte 

«Først og fremst må påtalemyndigheten finne at det er grunnlag for nedleggelse av besøksforbud. Når påtalemyndigheten har besluttet å ilegge et slikt, kreves det etter § 222 a. følgende:

Besøksforbudet skal gjøres skriftlig. Det skal angi den forbudet er rettet mot, den det skal beskytte og grunnlaget for forbudet. Merk at det samme skal gjøres dersom påtalemyndigheten beslutter at det ikke skal ilegges besøksforbud. Begge parter skal altså skriftlig varsles uansett utfall.

Når partene i saken er skriftlig informert om påtalemyndighetens beslutning, har begge rett til å ta saken videre til retten. Det vil for eksempel være naturlig å gjøre for den som får et eventuelt forbud rettet mot seg. Om beslutningen faller på at det ikke skal ilegges et forbud, vil den som begjærer forbudet naturligvis også kunne kreve rettssak.»

Et besøksforbud formidles ikke over telefon. Sorry. Jeg kjøper ikke  historien din. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (2 minutter siden):

Fra lenken jeg kopierte 

«Først og fremst må påtalemyndigheten finne at det er grunnlag for nedleggelse av besøksforbud. Når påtalemyndigheten har besluttet å ilegge et slikt, kreves det etter § 222 a. følgende:

Besøksforbudet skal gjøres skriftlig. Det skal angi den forbudet er rettet mot, den det skal beskytte og grunnlaget for forbudet. Merk at det samme skal gjøres dersom påtalemyndigheten beslutter at det ikke skal ilegges besøksforbud. Begge parter skal altså skriftlig varsles uansett utfall.

Når partene i saken er skriftlig informert om påtalemyndighetens beslutning, har begge rett til å ta saken videre til retten. Det vil for eksempel være naturlig å gjøre for den som får et eventuelt forbud rettet mot seg. Om beslutningen faller på at det ikke skal ilegges et forbud, vil den som begjærer forbudet naturligvis også kunne kreve rettssak.»

Et besøksforbud formidles ikke over telefon. Sorry. Jeg kjøper ikke  historien din. 

SÅ du mener oppriktig at politibetjenten som ga meg besøksforbudet via tlf ikke eksisterer? I så fall eksisterer vel heller ikke besøksforbudet da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Eksen tok ut besøksforbud mot meg for en del måneder siden. Jeg vet ikke grunnlaget for det.sånn juridisk sett.. Da jeg verken har vært voldelig mot han eller vært truende. 

Jeg og eksen min gikk bak ryggen på hans nåværende dame og vi var rett og slett utro. Jeg hadde mye problemer pyskisk på den tiden og tenkte ikke klart... Dumt ja, men sånn ble det. Etter at jeg fortalte hun om utroskapet etc begynte jeg og eksen min og krangle. Han fikk så besøksforbud mot meg.  

Den siste uken her har ting vært vanskelig. Hans dame driver stadig å kontakter meg og sier at jeg har lagt til min eks på en fake snapchat konto... Noe jeg altså ikke gjorde. Det kan jo ha vært en annen?!  Samtidig her on dagen så var jeg for å spørre på en bilforhandler der jeg kjøpte bilen min om noen riper på ruta.. Og der jobber jo eksen min, men han jobber på verkstedet.. Og ikke der jeg egentlig skulle inn. 

Jeg snakket med en hyggelig mann som hjalp meg, og når jeg skulle rygge ut.. Så SÅ eksen min meg..og i dag ble jeg ringt opp av politiet fordi jeg er siktet i brudd på besøksforbud😭! Jeg knakk sammen på jobb. Jeg vil jo ikke ha noe med de å gjøre! Og ting bare baller seg på nå. Måtte ha avhør i tlf for å forklare meg. Men i bunn og grunner det hu som driver å sender meg meldinger støtt og stadig! 

NÅ må jeg gå med påkjenning i flere dager om hva som blir ut av dette! Er redd. Vil ikke ha noe med de å gjøre, men har havnet i en slik knipe pga dama hans er sjalu😭

Altså, først ligger du med kona hans. Så krangler du med ham selv om du egentlig burde skygge banen når kona fikk vite. Så oppsøker du bilverksted der han jobber, som om dette var det eneste bilverksted i hele verden. Selv om du vet at du har forbud mot å kontakte ham, så dukker du opp på jobben hans. Selvfølgelig skal du straffes. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...