Gå til innhold

Samme lokale som vennepar?


Cipher

Anbefalte innlegg

Hei, flotte damer! 

Jeg og samboer skal gifte oss september 2025, og hadde egentlig funnet lokalet vi ønsket å gifte oss i. Problemet er at etter to måneder med purring, så har vi fortsatt ikke fått tilbud på meny og diverse fra lokalet, så nå har jeg på trass begynt å se på andre lokaler. 

Vi fant et lokale som er right up our alley! Rustikk, fjøs, nydelig treverk, og billigere enn lokalet vi først hadde tenkt. Problemstillingen er som følger: 

Vi har et vennepar som skal gifte seg nå i august 2024... I dette lokalet. Det siste jeg vil er å tråkke på noen tær og "stjele" et lokale som de på en måte "hadde først", men akkurat dette lokalet kan virkeliggjøre barndomsdrømmen min om bryllup.

Søsteren og broren min hadde sine feiringer på samme gård (ikke denne gården, men en annen en), og der virket det helt okei. 

 

Har dere noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes der ikke noe annet? 

Anonymkode: b4060...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har en barndomsdrømom bryllup er direkte trist.

 

Gift dere etter venneparet, så går det nok fint.

Anonymkode: a5531...390

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe problem å gifte seg i et lokale ett år etter et vennepar?!  Det må jo være supert, for da ser dere jo i praksis hvordan de løser et sånt type arrangement, 

Anonymkode: fd1fa...ca2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At du har en barndomsdrømom bryllup er direkte trist.

 

Gift dere etter venneparet, så går det nok fint.

Anonymkode: a5531...390

Var den øverste der virkelig nødvendig?

Som det står i innlegget så gifter venneparet seg i 2024, og jeg gifter meg i 2025.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere gifter dere ett år etter de som skal ha i samme lokalet, bør det jo ikke tråkke noen på tærne i hvert fall. Da er det jo i så fall dere som er de som kopierer. 

Anonymkode: ae77a...adf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cipher skrev (Akkurat nå):

Var den øverste der virkelig nødvendig?

Som det står i innlegget så gifter venneparet seg i 2024, og jeg gifter meg i 2025.

Jeg mener det er nødvendig fordi det er så mange kvinner som ikke har noen annen mening med livet enn ekteskap.

Anonymkode: a5531...390

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år etter burde ikke være noe problem. Snakk med den andre bruden. 

Anonymkode: b4060...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg mener det er nødvendig fordi det er så mange kvinner som ikke har noen annen mening med livet enn ekteskap.

Anonymkode: a5531...390

Hadde også en barndomsdrøm om å kjøpe meg hus før jeg fylte 25, og det løste seg helt utmerket. En barndomsdrøm er ikke nødvendigvis meningen med livet. Barndomsdrømmen min om å bli politi gikk rett i dass, men jeg føler ikke livet er meningsløst av den grunn.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene deres eier vel ikke lokalet? Det ville jeg ikke tenkt over i det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, jeg hadde aldri tenkt over at dette kunne bli et problem engang. 

 

Anonymkode: 7dceb...6a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet. Hvem sine reaksjoner er du redd for - det andre brudeparets eller gjestenes (forutsatt at dere har felles gjester, hvis ikke er det jo virkelig ikke noe å tenke på) - og hvorfor? Det andre paret skal jo gifte seg før dere, så det burde uansett ikke ha noe å si for dem. Som gjest kan det være en praktisk fordel å kjenne til lokalet og ha vært der før, ut over det er det neppe noe de vil tenke på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke noe problem her...?

Anonymkode: e0fab...e91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke problemet.

Hadde dere ønsket å bruke «deres» lokale før dem, så hadde jeg skjønt om det ble tatt litt ille opp, men et år etterpå bør da ikke være noe problem i det hele tatt. 

Mange bor jo på små steder hvor det ikke er så mange alternativer. Skulle tatt seg ut om ett par skulle ha monopol på der eneste fine selskapslokalet i bygda, hehe.

Anonymkode: 618dd...c8f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen problemer så lenge dere ikke kopierer hele bryllupet: altså pynten, gjestene, maten. 

Anonymkode: 57391...f5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok se på meg selv som en people pleaser, så er veldig opptatt av andres meninger og tanker. Vi har ikke samme krets, så det blir totalt forskjellige gjester. Men når så mange av dere ikke ser noe problem med det, så er jo alt i boks! 
 

Om det blir samme pynt/mat er vi dog usikre på, for vi vet ikke hva de skal ha før vi er i bryllupet. Vi, derimot, er ganske sikre på at vi vil ha høstfarger (brun, oransje, grønn), og gjerne vilt til mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere skal i bryllup i disse lokalene i august 2024 og dere skal selv gifte dere i september 2025.

Det er jo så enkelt som å si at dette var et så flott sted at vi også ønsker å holde bryllupsfesten her, det er vel - om noe - et kompliment til første par ut?

Jeg syns dere skal ha en egen meny, det blir jo kjedelig hvis det er mange samme gjester og de får akkurat det samme å spise. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg, men folk er jo forskjellig, så jeg aner jo ikke om du tråkker på venneparet sine tær.

Anonymkode: 1a4cb...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste tanken jeg har om det er at din venninne må være en selvsentrert, latterlig primadonna om dette skulle være et problem.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Cipher said:

Jeg vil nok se på meg selv som en people pleaser, så er veldig opptatt av andres meninger og tanker. Vi har ikke samme krets, så det blir totalt forskjellige gjester. Men når så mange av dere ikke ser noe problem med det, så er jo alt i boks! 
 

Om det blir samme pynt/mat er vi dog usikre på, for vi vet ikke hva de skal ha før vi er i bryllupet. Vi, derimot, er ganske sikre på at vi vil ha høstfarger (brun, oransje, grønn), og gjerne vilt til mat. 

Her hvor jeg bor gifter 90% på sanke sted. Må si jeg ikke husker hvilken pynt det har vært. 

Og veldig mange serverer lokalmaten vi er kjent for. 

Det gjør ingenting! Ingen går i bryllup for dekoren. God mat er viktig , men om man får servert samme maten som forrige bryllup er likegyldig. Ingen går vel i bryllup hver uke 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...