Moliwia Skrevet 10. mars 2024 #1 Del Skrevet 10. mars 2024 Kan du hjelpe meg er dette riktig? Jeg lærer norsk og lurer på om jeg har gjort noen feil: Jeg driver mitt eget selskap for personlige kjeks. Da jeg var liten, var jeg alltid med på kjøkkenet for å "hjelpe" mamma med baking, og mine første kjeks laget jeg til mitt eget bryllup - de var bordkort til gjestene. Jeg gleder meg over å være en del av deres viktige øyeblikk. Hvis du leter etter noe spesielt, vil jeg med glede lage personlige kjeks som oppfyller dine drømmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #2 Del Skrevet 10. mars 2024 Hva mener du med personlige kjeks? Det betyr ingenting på norsk. Anonymkode: 46fad...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moliwia Skrevet 10. mars 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du med personlige kjeks? Det betyr ingenting på norsk. Anonymkode: 46fad...d75 Custom cookies Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 10. mars 2024 #4 Del Skrevet 10. mars 2024 (endret) anbefaler deg å bruke chatgpt til dette og det kan du gjøre helt gratis. her en en ny foreslått versjon "Jeg driver mitt eget selskap for personlig tilpassede kjeks. Da jeg var liten, var jeg alltid med på kjøkkenet for å hjelpe mamma med baking, og mine første kjeks laget jeg til mitt eget bryllup - de var bordkort til gjestene. Jeg gleder meg over å være en del av deres viktige øyeblikk. Hvis du leter etter noe spesielt, vil jeg med glede lage personlig tilpassede kjeks som oppfyller dine drømmer" her er hvorfor endringene ble gjort "Begrunnelsen for justeringene jeg foreslo er hovedsakelig for å forbedre flyten og klarheten i teksten din. Ved å justere ordrekkefølgen i setningen "mine første kjeks laget jeg," blir det mer naturlig og forståelig. Videre, ved å fjerne anførselstegnene rundt ordet "hjelpe," unngår vi unødvendig forvirring og understreker at du faktisk bidro til bakingen som barn. Disse justeringene bidrar til å gjøre teksten din mer presis og enklere å lese for mottakeren." forøvrig kan du bruke chatgpt til å hjelpe deg med alt på norsk stort sett. jeg bruker chatgpt til alt i livet. Endret 10. mars 2024 av megda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #5 Del Skrevet 10. mars 2024 1 minutt siden, Moliwia said: Custom cookies Bedre med "Jeg driver mitt eget selskap for spesialdesignet kjeks". Anonymkode: 8dd0c...ed1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moliwia Skrevet 10. mars 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bedre med "Jeg driver mitt eget selskap for spesialdesignet kjeks". Anonymkode: 8dd0c...ed1 Er dette et naturlig ord på norsk? 😅 Jeg tenkte at siden det er personlige gaver, kan det også være personlige gaver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Del Skrevet 10. mars 2024 13 minutter siden, Moliwia said: Er dette et naturlig ord på norsk? 😅 Jeg tenkte at siden det er personlige gaver, kan det også være personlige gaver Begge fungerer men hvis du vil vektlegge "personlig" i setningen så gå for "personlig tilpassede" som i oversettelsen over. Anonymkode: 8dd0c...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moliwia Skrevet 10. mars 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Begge fungerer men hvis du vil vektlegge "personlig" i setningen så gå for "personlig tilpassede" som i oversettelsen over. Anonymkode: 8dd0c...ed1 ‚Jeg driver mitt eget selskap for spesialdesignet kjeks. Da jeg var liten, var jeg alltid med på kjøkkenet for å "hjelpe" mamma med baking, og mine første kjeks laget jeg til mitt eget bryllup - de var bordkort til gjestene. Jeg gleder meg over å være en del av deres viktige øyeblikk. Hvis du leter etter noe spesielt, vil jeg med glede lage pyntede kjeks som oppfyller dine drømmer. Cookies til enhver anledning, designet spesielt for deg og dine kjære. Gjør hver anledning enda mer spesiell’ Er dette bra og naturlig på norsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #9 Del Skrevet 10. mars 2024 7 minutter siden, Moliwia said: ‚Jeg driver mitt eget selskap for spesialdesignet kjeks. Da jeg var liten, var jeg alltid med på kjøkkenet for å "hjelpe" mamma med baking, og mine første kjeks laget jeg til mitt eget bryllup - de var bordkort til gjestene. Jeg gleder meg over å være en del av deres viktige øyeblikk. Hvis du leter etter noe spesielt, vil jeg med glede lage pyntede kjeks som oppfyller dine drømmer. Cookies til enhver anledning, designet spesielt for deg og dine kjære. Gjør hver anledning enda mer spesiell’ Er dette bra og naturlig på norsk? Trenger ikke " rundt hjelpe. Ellers er den bra. Anonymkode: 8dd0c...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moliwia Skrevet 10. mars 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trenger ikke " rundt hjelpe. Ellers er den bra. Anonymkode: 8dd0c...ed1 du er fantastisk! Takk skal du ha ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 10. mars 2024 #11 Del Skrevet 10. mars 2024 Nå henger jeg meg alltid opp i reklametekster, men jeg synes det er dårlig sammenheng mellom å bake sammen med mor fra man er liten, og så ikke lage kjeks selv, før man skal gifte seg. Jeg får fornemmelsen av at poenget er å understreke hvor vanskelig det er å lage kjeks, men jeg synes ikke det treffer, helt. Men så er jeg sikkert ikke engang i målgruppa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 10. mars 2024 #12 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trenger ikke " rundt hjelpe. Ellers er den bra. Anonymkode: 8dd0c...ed1 Det er ikke noe å henge seg opp i. Med anførselstegn antyder man at det lille barnet går like mye i veien som å faktisk hjelpe, og det er bare søtt, og naturlig å skrive på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moliwia Skrevet 10. mars 2024 Forfatter #13 Del Skrevet 10. mars 2024 Pringle skrev (2 minutter siden): Nå henger jeg meg alltid opp i reklametekster, men jeg synes det er dårlig sammenheng mellom å bake sammen med mor fra man er liten, og så ikke lage kjeks selv, før man skal gifte seg. Jeg får fornemmelsen av at poenget er å understreke hvor vanskelig det er å lage kjeks, men jeg synes ikke det treffer, helt. Men så er jeg sikkert ikke engang i målgruppa. Jeg ville heller skrive at jeg alltid har elsket å bake 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moliwia Skrevet 10. mars 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 10. mars 2024 Pringle skrev (7 minutter siden): Nå henger jeg meg alltid opp i reklametekster, men jeg synes det er dårlig sammenheng mellom å bake sammen med mor fra man er liten, og så ikke lage kjeks selv, før man skal gifte seg. Jeg får fornemmelsen av at poenget er å understreke hvor vanskelig det er å lage kjeks, men jeg synes ikke det treffer, helt. Men så er jeg sikkert ikke engang i målgruppa. Men du har rett, jeg må skrive det annerledes! 🤔♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #15 Del Skrevet 11. mars 2024 Jeg driver mitt eget selskap for spesialdesignet kjeks. Da jeg var liten, var jeg alltid med på kjøkkenet for å hjelpe mamma med baking. Jeg har spesiallaget kjeks til mitt eget bryllup - de var bordkort til gjestene, og gleder meg over å kunne delta i deres viktige øyeblikk! Hvis du leter etter noe spesielt, vil jeg med glede lage pyntede kjeks som oppfyller dine drømmer. Cookies til enhver anledning, designet spesielt for deg og dine kjære. Gjør hver anledning enda mer spesiell! Anonymkode: 8dd0c...ed1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #16 Del Skrevet 11. mars 2024 Moliwia skrev (9 timer siden): Er dette et naturlig ord på norsk? 😅 Jeg tenkte at siden det er personlige gaver, kan det også være personlige gaver Nei, du kan ikke bruke personlig på denne måten på norsk. Personlig peker på karakteristika ved en person. Du kan ikke bruke det om en gjenstand. Anonymkode: 46fad...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moliwia Skrevet 11. mars 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, du kan ikke bruke personlig på denne måten på norsk. Personlig peker på karakteristika ved en person. Du kan ikke bruke det om en gjenstand. Anonymkode: 46fad...d75 Fantastisk! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moliwia Skrevet 11. mars 2024 Forfatter #18 Del Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg driver mitt eget selskap for spesialdesignet kjeks. Da jeg var liten, var jeg alltid med på kjøkkenet for å hjelpe mamma med baking. Jeg har spesiallaget kjeks til mitt eget bryllup - de var bordkort til gjestene, og gleder meg over å kunne delta i deres viktige øyeblikk! Hvis du leter etter noe spesielt, vil jeg med glede lage pyntede kjeks som oppfyller dine drømmer. Cookies til enhver anledning, designet spesielt for deg og dine kjære. Gjør hver anledning enda mer spesiell! Anonymkode: 8dd0c...ed1 Tusen takk! ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå