Gå til innhold

Norges tøffeste 2024


OppNedPåAlt

Anbefalte innlegg

Eplepai1 skrev (14 minutter siden):

Lurer på om de selv kan velge hva de presenteres som? I så tilfelle tror jeg hun har valgt det for å høres spesiell og tøff ut, også kan hun være en underdog som imponerer. Liksom.. 

 

Jeg synes Jørgine ser helt rå ut. Men jeg må innrømme at jeg også trodde hun var eldre 😅 Måtte Google nå. Men, det endrer ikke at jeg synes hun er utrolig naturlig pen! 

Og på Hedda står det turner selv om hun driver aktivt med styrketrening (jfr tik-tok-en hennes og du ser det på rumpa også).  Det er vel for å framstille seg selv som underdogs at de sier de er råner og turner. 

Endret av Grüner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

SPOILER: 

Det er lett å vite hvem som ikke går ut i triellene. Hver episode inneholder jo en presentasjon (hjemmereportasje) av hver deltager. Og han ene som var med i triell i gårsdagens episode, hadde ennå ikke blitt presentert i en slik hjemme hos-reportasje. Derfor visste jeg at han ikke kom til å tape i går. Begge de to andre hadde blitt presentert før, derfor var det åpenbart at en av dem ble taper. 

Dette er en dramaturgisk svakhet ved programmet.

(Jeg vet hva deltagerne heter, men unnlater å bruke navnene her, for å spoile minst mulig.)


 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Virtuality skrev (2 timer siden):

 

SPOILER: 

Det er lett å vite hvem som ikke går ut i triellene. Hver episode inneholder jo en presentasjon (hjemmereportasje) av hver deltager. Og han ene som var med i triell i gårsdagens episode, hadde ennå ikke blitt presentert i en slik hjemme hos-reportasje. Derfor visste jeg at han ikke kom til å tape i går. Begge de to andre hadde blitt presentert før, derfor var det åpenbart at en av dem ble taper. 

Dette er en dramaturgisk svakhet ved programmet.

(Jeg vet hva deltagerne heter, men unnlater å bruke navnene her, for å spoile minst mulig.)


 

Har lagt merke til det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo ha det gøy når de finner på slike utspekulerte konkurranser. Gøy å se på vertfall. Jord og søle. Sterke  og tøffe er de alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebecca har tidvis crazy eyes, virker som hun fort mister empati for andre. Kan godt se for meg at hun har vært en bølle/mean girl som hun selv nevnte i introen om seg selv. Litt sånn type med raske briller som brøler «løype» når hun er ute å løper.

 

IMG_2938.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AntiBullshit said:

Rebecca har tidvis crazy eyes, virker som hun fort mister empati for andre. Kan godt se for meg at hun har vært en bølle/mean girl som hun selv nevnte i introen om seg selv. Litt sånn type med raske briller som brøler «løype» når hun er ute å løper.

 

 

Hadde jeg vært henne hadde jeg skammet meg over å ha vært en bølle på barne- og ungdomsskolen (mener jeg hun sa), og i hvertfall ikke lagt til ‘’men jeg er jo egentlig veldig snill’’ eller noe i den duren senere i samme klipp. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har unge folk blitt yngre? Eller er det bare vi som har blitt eldre? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymLala skrev (6 timer siden):

Hadde jeg vært henne hadde jeg skammet meg over å ha vært en bølle på barne- og ungdomsskolen (mener jeg hun sa), og i hvertfall ikke lagt til ‘’men jeg er jo egentlig veldig snill’’ eller noe i den duren senere i samme klipp. 

anonymLala skrev (6 timer siden):

Hadde jeg vært henne hadde jeg skammet meg over å ha vært en bølle på barne- og ungdomsskolen (mener jeg hun sa), og i hvertfall ikke lagt til ‘’men jeg er jo egentlig veldig snill’’ eller noe i den duren senere i samme klipp. 

Hun sier at hun var en bølle, som i å tulle og gjøre rampestreker. Det betyr å gjøre rampestreker. IKKE bølle = mobber. Jeg har gått på skole med henne, så kjenner henne. Bølle her betyr å finne på sprell.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (9 timer siden):

Rebecca har tidvis crazy eyes, virker som hun fort mister empati for andre. Kan godt se for meg at hun har vært en bølle/mean girl som hun selv nevnte i introen om seg selv. Litt sånn type med raske briller som brøler «løype» når hun er ute å løper.

 

IMG_2938.jpeg

Hun sier at hun var en bølle, som i å tulle og gjøre rampestreker. Det betyr å gjøre rampestreker. IKKE bølle = mobber. Jeg har gått på skole med henne, så kjenner henne. Bølle her betyr å finne på sprell.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er samme alder som soldater som er inne til førstegangstjeneste.

Noen av dem blir fallskjermjegere, marinejegere, spesialbåtoperatører, kystvaktsjegere, jegere på russergrensen, og som tar befalsutdanning og krigsskolen etc. etc.

Alt dette er ca. 10 000 ganger så hardt som "Norges tøffeste".

 

Oppskriften til dette programmet har alltid vært at borskjemte bleiunger skal utføre enkle gymøvelser noen ganger om dagen.

Hvor mye mat skal de egentlig få? I siste program fikk de en hel sau!

Hvor mye skal de sove og slappe av? Tilsynelatende er dette hva de gjør mesteparten av tiden.

Hvor mye oveskudd skal man ha for å synes at det er skrekkelig morsomt å fise inn i naborommet?

Hvor lenge skal Jesper sutre over skrubbsårene på underarmene?

 

Det er helt greit å feire middelmådigheter, men ikke kall dem Norges tøffeste.

Delryddet,fjernet sitering av slettet innhold.
Chantielle mod.

Endret av Chantielle
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (5 minutter siden):

Dette er samme alder som soldater som er inne til førstegangstjeneste.

Noen av dem blir fallskjermjegere, marinejegere, spesialbåtoperatører, kystvaktsjegere, jegere på russergrensen, og som tar befalsutdanning og krigsskolen etc. etc.

Alt dette er ca. 10 000 ganger så hardt som "Norges tøffeste".

 

Oppskriften til dette programmet har alltid vært at borskjemte bleiunger skal utføre enkle gymøvelser noen ganger om dagen.

Hvor mye mat skal de egentlig få? I siste program fikk de en hel sau!

Hvor mye skal de sove og slappe av? Tilsynelatende er dette hva de gjør mesteparten av tiden.

Hvor mye oveskudd skal man ha for å synes at det er skrekkelig morsomt å fise inn i naborommet?

Hvor lenge skal Jesper sutre over skrubbsårene på underarmene?

 

Det er helt greit å feire middelmådigheter, men ikke kall dem Norges tøffeste.

Enig. Rart å kalle det Norges Tøffeste når store deler av befolkningen er utelatt fra å delta. Skulle man kåret Norges tøffeste på ekte, måtte det vært mer seriøse konkurranser og mindre leirskole. Utslagskonkurranser der hvem som helst kunne melde seg på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (På 23.3.2024 den 1.09):

Enig. Rart å kalle det Norges Tøffeste når store deler av befolkningen er utelatt fra å delta. Skulle man kåret Norges tøffeste på ekte, måtte det vært mer seriøse konkurranser og mindre leirskole. Utslagskonkurranser der hvem som helst kunne melde seg på.




Enig! Besteforeldre som har en kaffekopp som det står "Verdens beste bestemor/bestefar" på, burde også fratas koppen. Den burde beslaglegges av myndighetene, for det kan jo ikke stemme at alle er verdens beste bestemor/bestefar. Maks 1 person kan være beste bestemor/bestefar. Det bør straks innføres forbud mot slike kopper. 

Og når kjæresten min kaller meg "verdens beste", burde hun egentlig ikke gjøre det. Først burde hun nemlig evaluere hele verdens befolkning ved å utsette 8 mrd mennesker for diverse tester hvor deres attributter og egenskaper kartlegges i detalj. Etter å ha testet alles fysiske og kognitive egenskaper gjennom mange forskjellige tester og øvelser, kunne hun funnet den som egentlig fortjener å kalles "verdens beste". 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Virtuality skrev (4 timer siden):




Enig! Besteforeldre som har en kaffekopp som det står "Verdens beste bestemor/bestefar" på, burde også fratas koppen. Den burde beslaglegges av myndighetene, for det kan jo ikke stemme at alle er verdens beste bestemor/bestefar. Maks 1 person kan være beste bestemor/bestefar. Det bør straks innføres forbud mot slike kopper. 

Og når kjæresten min kaller meg "verdens beste", burde hun egentlig ikke gjøre det. Først burde hun nemlig evaluere hele verdens befolkning ved å utsette 8 mrd mennesker for diverse tester hvor deres attributter og egenskaper kartlegges i detalj. Etter å ha testet alles fysiske og kognitive egenskaper gjennom mange forskjellige tester og øvelser, kunne hun funnet den som egentlig fortjener å kalles "verdens beste". 

Det er forskjell på å kalles seg selv verdens beste og å ha en konkurranse der man kårer den beste, i dette tilfeller Norges Tøffeste.

Så da kan jeg sette opp et skiløp i hagen og si at kun jeg får delta og så sende ut en pressemelding til verdens aviser og skrive at jeg er verdens beste skiløper siden jeg kom først i mål av alle deltakerne...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rett den som røk ut i dag. Trist episode. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på Norges tøffeste lenger. Ser heller sesongene fra 2013 og 2015. Da var det virkelig en konkurranse for tøffe folk. Dette er ingenting i sammenlikning

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (På 23.3.2024 den 1.09):

Enig. Rart å kalle det Norges Tøffeste når store deler av befolkningen er utelatt fra å delta. Skulle man kåret Norges tøffeste på ekte, måtte det vært mer seriøse konkurranser og mindre leirskole. Utslagskonkurranser der hvem som helst kunne melde seg på.

Noen skal jo henge seg opp i alt… Det er et tv-konsept; ikke et norgesmesterskap! 🙄

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Grüner said:

Noen skal jo henge seg opp i alt… Det er et tv-konsept; ikke et norgesmesterskap! 🙄

Det er kanskje det som er litt dumt og. De må legge opp til intriger, flørt, at alle får dusjet og sminket seg mellom slagene…. Det er et sosialt spill med innlagte treningsøkter, hvor deltagerne selv kan bytte en tapende part i triell ut med en annen. Eller reddes av en annen. 
 

Sminke er det siste folk burde tenkt på når livet er tøft, men dette prioriteres. Hver dag. Det som hadde vært interessant å se var om de kunne dratt ut alt lenger i tid. Ingen dusjing, sminking. Isolering, lite søvn….kanskje utforsket diverse vanlige fobier (insekter/høyder/trange rom). Unngått disse koselige festmåltidene som dukker opp i annenhver episode.

Dette er selvfølgelig ikke deltagernes feil, og de ER tøffe som har meldt seg på. Spillet er kanskje seerverdig, men serien burde ikke hatt den tittelen den har.  Slik det ser ut er de på et crossfitgym og har det kjekt med vennene sine. Ler og trives. En småbarnsmor har det sannsynligvis langt tøffere i hverdagen enn en som bekymrer seg mer for om bestevenninnen der inne ryker enn hvilke prøvelser de utsettes for. I dagens episode er det skåling i badestamp og masing om at de har det SÅ bra og ikke vil hjem. Det er kanskje litt…skuffende? 

Endret av anonymLala
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (7 timer siden):

Det er forskjell på å kalles seg selv verdens beste og å ha en konkurranse der man kårer den beste, i dette tilfeller Norges Tøffeste.

Så da kan jeg sette opp et skiløp i hagen og si at kun jeg får delta og så sende ut en pressemelding til verdens aviser og skrive at jeg er verdens beste skiløper siden jeg kom først i mål av alle deltakerne...


Du tar visst ting helt bokstavelig, og har hengt deg veldig opp i programtittelen. "Tøff" er ikke en beskyttet tittel, og det er heller ikke en kvantifiserbar egenskap. "Norges tøffeste" er et realityprogram, og i likhet med andre realityprogrammer er det iscenesatt og lagd for å underholde, først og fremst. Målet med programmet er ikke å finne den udiskutabelt "tøffeste" personen i Norge (hva nå enn det måtte innebære), men å lage underholdende fjernsyn. Da er intriger og drama vel så viktig som fysiske prestasjoner. "Tøff" er selvsagt et ord som er åpent for tolkning. 

Men for all del: Kanskje det hadde vært mer underholdende om absolutt hele Norges befolkning (spedbarn, handikappede og oldinger inkludert) skulle utsettes for diverse knallharde fysiske tester for å finne ut hvem som faktisk, objektivt sett, er Norges aller "tøffeste". Da hadde det kanskje vært et program mer i din ånd. Du får foreslå det til NRK. Det er sikkert veldig lett å gjennomføre denslags programkonsept. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Virtuality skrev (34 minutter siden):


Du tar visst ting helt bokstavelig, og har hengt deg veldig opp i programtittelen. "Tøff" er ikke en beskyttet tittel, og det er heller ikke en kvantifiserbar egenskap. "Norges tøffeste" er et realityprogram, og i likhet med andre realityprogrammer er det iscenesatt og lagd for å underholde, først og fremst. Målet med programmet er ikke å finne den udiskutabelt "tøffeste" personen i Norge (hva nå enn det måtte innebære), men å lage underholdende fjernsyn. Da er intriger og drama vel så viktig som fysiske prestasjoner. "Tøff" er selvsagt et ord som er åpent for tolkning. 

Men for all del: Kanskje det hadde vært mer underholdende om absolutt hele Norges befolkning (spedbarn, handikappede og oldinger inkludert) skulle utsettes for diverse knallharde fysiske tester for å finne ut hvem som faktisk, objektivt sett, er Norges aller "tøffeste". Da hadde det kanskje vært et program mer i din ånd. Du får foreslå det til NRK. Det er sikkert veldig lett å gjennomføre denslags programkonsept. 

Ja. Det er tittelen jeg synes er misvisende. Liker programmet ellers, selv om jeg sliter litt med den ubevegelige leppa til Jørgine (når man først ser det klarer man ikke la være 😄 )

Hvordan du klarer å blande inn spedbarn og handikappede skjønner jeg dog ikke helt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott program med spreke ungdommer som tar vare på hverandre og ordner opp på en voksen måte når det oppstår disputter. Jeg koser meg.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...