Gå til innhold

vold i barnehagen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør vi med voldelige barn i barnehagen de er til fare for både barn og voksne

Nå har et barn skadet en av de ansatte slik at denne ble sykmeldt med mulig varig skade. Tenk om det hadde vært et barn som ble utsatt?

Har man noen rettigheter i det hele tatt eller skal dette voldelige barnet få styre på?

Anonymkode: 6ea22...154

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det heter da ikke vold når barnet er så lite. Dette er jo tydeligvis et barn med store vansker som ikke får den hjelpen det trenger. Klag inn barnehagen til Oppvekst i kommunen eller barnehagesjefen. Forhåpentligvis er det snakk om en kommunal barnehage for er den privat er det lite du får gjøre. 

Anonymkode: 543e0...d84

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er du som lurer på det??

Anonymkode: 18c0f...ded

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er du som lurer på det??

spiller det noen rolle? 

AnonymBruker
Skrevet

Det heter da ikke vold når barnet er så lite. Dette er jo tydeligvis et barn med store vansker som ikke får den hjelpen det trenger. Klag inn barnehagen til Oppvekst i kommunen eller barnehagesjefen. Forhåpentligvis er det snakk om en kommunal barnehage for er den privat er det lite du får gjøre. 

Anonymkode: 543e0...d84

Jo det heter vold. 
Ofte er det barn som er under utredning og enda ikke har fått noen ekstra ressurser, slike ting kan ta tid. Og i mellomtiden skjer dessverre slike ting. 

Anonymkode: 2f3b7...ac3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei desverre ikke. 

Jeg sluttet i barnehagen fordi det var ett barn på 4 som var under utredning. Jeg ble slått, sparka og bite hver dag når jeg prøvde å hindre ungen i å skade andre unger. Vi hadde null ekstra ressurser fra kommunen til denne ungen, så vi var ekstremt underbemannet siden ungen krevde 1:1. Så en dag slo denne ungen meg i bakhodet med en stor stein når jeg trøstet ett annet barn. 

Da bestemte jeg meg for at det ikke er verdt det. Jeg er mamma. Jeg har egne barn og ta vare på. Og ikke faen at jeg tar ansvar for andres barn mot denne ungen heller. Det er ikke verdt skadene. 

I mine øyne burde noen barn holdes unna andre barn, helt. Helt frem til de får en voksen alene på seg 100%. 

Min yngste sønn fikk også en stor stein i panna og måtte sy 3 sting av en sånn unge under utredning nå nylig. Ingen ekstra voksen på han heller, annet enn en dag i uka. 

Det er ikke trygt i barnehagen for unger eller voksne når disse barna ikke har en voksen på seg 100%.

Anonymkode: d7e92...d5f

• Liker 8
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

spiller det noen rolle? 

Ja

AnonymBruker
Skrevet
Spoiler
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja

ok annen forelder i barnehagen hvis det har betydning for hva som kan gjøres, vet ungen har ekstraresurs på seg  og det var denne som ble skadet

AnonymBruker
Skrevet

Nei desverre ikke. 

Jeg sluttet i barnehagen fordi det var ett barn på 4 som var under utredning. Jeg ble slått, sparka og bite hver dag når jeg prøvde å hindre ungen i å skade andre unger. Vi hadde null ekstra ressurser fra kommunen til denne ungen, så vi var ekstremt underbemannet siden ungen krevde 1:1. Så en dag slo denne ungen meg i bakhodet med en stor stein når jeg trøstet ett annet barn. 

Da bestemte jeg meg for at det ikke er verdt det. Jeg er mamma. Jeg har egne barn og ta vare på. Og ikke faen at jeg tar ansvar for andres barn mot denne ungen heller. Det er ikke verdt skadene. 

I mine øyne burde noen barn holdes unna andre barn, helt. Helt frem til de får en voksen alene på seg 100%. 

Min yngste sønn fikk også en stor stein i panna og måtte sy 3 sting av en sånn unge under utredning nå nylig. Ingen ekstra voksen på han heller, annet enn en dag i uka. 

Det er ikke trygt i barnehagen for unger eller voksne når disse barna ikke har en voksen på seg 100%.

denne ungen hadde ekstraressurs , det var han som ble angrepet

Skrevet

Nei desverre ikke. 

Jepp vi hadde også en sånn udiagnosert unge i vår gamøe bhg. Han var snill mot mitt barn men herregud han var slem mot de andre. Han slo og lugget og var helt rabiat...  Det var groteskt

Vi byttet bhg og aldri opplevd noe lignende igjen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):
  Skjul innhold

ok annen forelder i barnehagen hvis det har betydning for hva som kan gjøres, vet ungen har ekstraresurs på seg  og det var denne som ble skadet

Det har ikke betydning for hva som kan gjøre men hva du får vite.

barnet har ressurs på seg og  det er det jo en grunn til. Tenker du barnet skal utestenges fra bhg??

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trist sak, men her har de jo tatt tak i saken og gjør det de kan i mens han er under utredning. Det beste for de fleste barn uansett diagnose er å få være i miljø og samspill med andre normale barn. Det er bare slik de kan lære samspill. Et spesielt utagerende barn som stadig skader voksne og barn og der 1-1 ekstraressurs ikke hjelper, vil bli plassert på institusjon for barn med særskilte behov, feks sammen med autister og lettere psykisk utviklingshemmede. Tviler derimot på at slike drastiske tiltak blir gjort før barneskolealder.

Anonymkode: 24a98...daa

AnonymBruker
Skrevet

Guttungen min satt på en benk sammen med resten av avdelingen å ventet på å gå hjem fra tur. De voksne hjalp barna på med sekkene. Den diagnoseungen tok da opp en stor stein og heiv den mot ungene på benken. Hvordan var dette uprovoserte angrepet angrep mot han? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det har ikke betydning for hva som kan gjøre men hva du får vite.

barnet har ressurs på seg og  det er det jo en grunn til. Tenker du barnet skal utestenges fra bhg??

Ja det synes jeg til en viss grad. Ungen er til fare for andre barn. Ungen burde holdes unna de andre barna og leketid med andre bør skje på avsperret område, kontrollert av voksne, hvor foreldrene til barna som leker med ungen har gitt tillatelse til at de kan leke sammen. 

Ja det er ikke optimalt, men hensynet til en kan ikke gå foran hensynet til resten. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (5 timer siden):

Jepp vi hadde også en sånn udiagnosert unge i vår gamøe bhg. Han var snill mot mitt barn men herregud han var slem mot de andre. Han slo og lugget og var helt rabiat...  Det var groteskt

Vi byttet bhg og aldri opplevd noe lignende igjen

Ja det er helt sinnsykt. 

Foreldre skulle bare visst hvor brutalt det går for seg med sånne barn mot andre. Og likevel så skrapes bemanning til beinet. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva gjør vi med voldelige barn i barnehagen de er til fare for både barn og voksne

Nå har et barn skadet en av de ansatte slik at denne ble sykmeldt med mulig varig skade. Tenk om det hadde vært et barn som ble utsatt?

Har man noen rettigheter i det hele tatt eller skal dette voldelige barnet få styre på?

Du må melde avvik til kommunen. Gå til avisa og lage rabalder. 

Noen barn må desverre holdes unna andre barn og ha to voksne på seg til enhver tid. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må be om at ditt barn ikke går på avdeling med det utagerende barnet. Hvis ikke det går bytter du barnehage. 

Anonymkode: fdcc1...363

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg samlet alle hendelsene, gikk til styrer og krevde at mitt barn byttet avdeling. Han nektet. Jeg truet med avisen. Da ordnet det seg plutselig. Han var livsfarlig, den disgnoseungen

Anonymkode: 45429...657

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det er helt sinnsykt. 

Foreldre skulle bare visst hvor brutalt det går for seg med sånne barn mot andre. Og likevel så skrapes bemanning til beinet. 

Vi foreldre vil jo også ha høyere bemanning, det er ikke vi som bestemmer bemanning eller bevilning av penger til barnehager..

Anonymkode: 647c5...b2e

AnonymBruker
Skrevet

Guttungen min satt på en benk sammen med resten av avdelingen å ventet på å gå hjem fra tur. De voksne hjalp barna på med sekkene. Den diagnoseungen tok da opp en stor stein og heiv den mot ungene på benken. Hvordan var dette uprovoserte angrepet angrep mot han? 

Bare måten du omtaler barnet på siee sitt 🤮

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...