AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #41 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er en dame som ikke er noe spes heldig med utseende, ikke noe spes godt ivaretatt kropp, ikke noe spes god økonomi, men med draget. Cluet er at jeg møter likesinnede. Det er lettere å møte noen når man vet hvem man er og hva man ser etter. Folk i visse subkulturer, med et visst verdisett o.lign tror jeg har lettere for å finne noen. Ts, hvis du vet hva du ser etter er det lettere å finne det. Men brukte du ordet hustru i fullt alvor, eller ironisk? Anonymkode: 07d59...866 Her tror jeg mye av løsningen ligger. Mennesker i det moderne samfunn hører ikke hjemme noen andre steder enn på jobb og i familien. Dermed blir man ekstremt sårbar hvis man ikke har familie eller ikke møter den rette på jobb. jeg har nylig flyttet til andre siden av landet og på bare 2 måneder har jeg fått flere nye vennskap. Jeg deltar i en kirke, og jeg går på møter i en lukket kvinnesirkel. De to tingene alene har nå gjort at jeg har fått flere invitasjoner om møter i privat regi. Så langt kun venninner, men det er jo slik ting utvikler seg. Å føle tilhørighet rundt felles interesser skaper også lettere menneskemøter som kan utvikle seg. Ser også at biblioteket her jeg bor har veldig mye fine opplegg. Bla grupper for diskusjon av ulike temaer, sy eller data hjelp osv. Anonymkode: 7188b...420 1
Trek Skrevet 11. mars 2024 #42 Skrevet 11. mars 2024 Hva hvis det ikke er noe galt? Hva hvis du ikke har for høye, men rett og slett ikke har møtt den rette enda? Det hjelper ingen verdens ting at folk er bra på papiret dersom ikke kjemien er der. Mange ganger er det vanskeligere, fordi man ser hvor flotte de er så man vil så gjerne og inderlig at det skal fungere da. Du sier du har opplevd omsorgssvikt. Det kan ha gjort at hva du oppfatter som kjemi/kjærlighet ikke nødvendigvis er det? Noen ganger så tiltrekkes vi mot en del dårlige karakter trekk nettopp fordi det føles kjent og «riktig». Hva er kjærlighet for deg helt konkret. Hvilket forhold er det du ønsker deg? Og er du klar for det? Kan du møte opp for ett slikt forhold dersom det dukket opp? Eller har du fortsatt en del ting du burde bearbeidet først? Å være tiltrukket, føle kjemi, være betatt og beundre den man dater, det er da noe alle bør ha som krav. Jeg antar du ikke har tullete krav som må gå med høye hæler eller få håret i en hestehale typ ting. For det er bare slike trivielle krav man skal legge bort. Ikke verdier og behov.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #43 Skrevet 11. mars 2024 Jeg tenker at 10 års aldersforskjell i 50-årsalderen er for mye. I det hele tatt å lete etter noen yngre enn deg selv er litt rart. F.eks fem år opp og ned fra din egen presise alder er lurt. Dessuten tror jeg at mange damer vil ha en mann der det er rom for at damene kan bestemme ca halvparten av aktiviteter, temaer og gjøremål, og da er ikke hus og økonomi så viktig, for det har de fleste damer også. Kanskje du bør vektlegge at du er åpensinnet og fleksibel og interessert i å gjøre nye og spennende ting med en ny person? Du bør også justere alderen. Det er ekkelt med menn som vil ha yngre dame. Anonymkode: 6be59...ace
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #44 Skrevet 11. mars 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at 10 års aldersforskjell i 50-årsalderen er for mye. I det hele tatt å lete etter noen yngre enn deg selv er litt rart. F.eks fem år opp og ned fra din egen presise alder er lurt. Dessuten tror jeg at mange damer vil ha en mann der det er rom for at damene kan bestemme ca halvparten av aktiviteter, temaer og gjøremål, og da er ikke hus og økonomi så viktig, for det har de fleste damer også. Kanskje du bør vektlegge at du er åpensinnet og fleksibel og interessert i å gjøre nye og spennende ting med en ny person? Du bør også justere alderen. Det er ekkelt med menn som vil ha yngre dame. Anonymkode: 6be59...ace Ikke enig! Kjærligheten er blind og 10 år trenger ikke være mye. Litt interessant at du mener det er "ekkelt" med menn som ser på yngre damer samtidig som du tar til orde for å date eldre damer og dermed underforstått mener det er ok at damer ser på yngre menn men ikke motsatt. Min erfaring med damer på 50+ fra Tinder har hittil vært veldig dårlig. Har datet noen få. De har vært 50-52. Men de blir fort flakkende og de snakker mye om uavhengigheten sin. De virker ferdige med forhold. Jeg vet ikke hva de egentlig ser etter. Kanskje et eventyr med en skikkelig kjekkas og det er alt... I IRL er jeg ganske sosial av meg og jeg får "hint" fra felles kjente om nå tre ulike damer fra ulike sosiale arenaer som er 6-12 år yngre enn meg og som er interessert. Jeg kjenner disse som pene og smarte damer og vet at de ikke flyr rundt. Et par av dem er sånn at vi henger sammen som erteris når vi møtes og hun ene liker jeg veldig godt. Men jeg har forholdt meg som kun venn pga alderen. Nå slapp jeg litt opp på dette og vupps så sitter vi og planlegger date... Jeg kommer ikke til velge dater basert på alder lenger. Bare hvem dem er som person og hvordan jeg føler meg når jeg er sammen med dem. Jeg opplever nesten damer i 40-åra som mer seriøse og emosjonelt tilgjengelige enn de på 50. Men det er kun min anekdote. Og når det er de som oppsøker meg, så vet jeg ikke om jeg skal tvilholde på prinsipper og lytte til sånne som deg, "...ace". Jeg tenker at hvis jeg, TS eller andre menn i samme situasjon opplever full klaff med en som er en del yngre, så drit i stigma og sats på kjærligheten. Jeg har ikke noe trylleformel til TS - men han har fått mange gode råd her. Jeg gjør ikke noe spesielt for det. jeg bare holder på med alt fra fotturer, treningsaktiviteter, sosiale lag med vennenettverk osv. Anonymkode: ce640...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #45 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke enig! Kjærligheten er blind og 10 år trenger ikke være mye. Litt interessant at du mener det er "ekkelt" med menn som ser på yngre damer samtidig som du tar til orde for å date eldre damer og dermed underforstått mener det er ok at damer ser på yngre menn men ikke motsatt. Min erfaring med damer på 50+ fra Tinder har hittil vært veldig dårlig. Har datet noen få. De har vært 50-52. Men de blir fort flakkende og de snakker mye om uavhengigheten sin. De virker ferdige med forhold. Jeg vet ikke hva de egentlig ser etter. Kanskje et eventyr med en skikkelig kjekkas og det er alt... I IRL er jeg ganske sosial av meg og jeg får "hint" fra felles kjente om nå tre ulike damer fra ulike sosiale arenaer som er 6-12 år yngre enn meg og som er interessert. Jeg kjenner disse som pene og smarte damer og vet at de ikke flyr rundt. Et par av dem er sånn at vi henger sammen som erteris når vi møtes og hun ene liker jeg veldig godt. Men jeg har forholdt meg som kun venn pga alderen. Nå slapp jeg litt opp på dette og vupps så sitter vi og planlegger date... Jeg kommer ikke til velge dater basert på alder lenger. Bare hvem dem er som person og hvordan jeg føler meg når jeg er sammen med dem. Jeg opplever nesten damer i 40-åra som mer seriøse og emosjonelt tilgjengelige enn de på 50. Men det er kun min anekdote. Og når det er de som oppsøker meg, så vet jeg ikke om jeg skal tvilholde på prinsipper og lytte til sånne som deg, "...ace". Jeg tenker at hvis jeg, TS eller andre menn i samme situasjon opplever full klaff med en som er en del yngre, så drit i stigma og sats på kjærligheten. Jeg har ikke noe trylleformel til TS - men han har fått mange gode råd her. Jeg gjør ikke noe spesielt for det. jeg bare holder på med alt fra fotturer, treningsaktiviteter, sosiale lag med vennenettverk osv. Anonymkode: ce640...ee5 Da velger du jo utifra alder da. Er mye yngre enn dere så har ingen personlig grunn til å reagere. Men ser rett gjennom dette igjen og igjen. Anonymkode: b0996...966 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #46 Skrevet 11. mars 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Da velger du jo utifra alder da. Er mye yngre enn dere så har ingen personlig grunn til å reagere. Men ser rett gjennom dette igjen og igjen. Anonymkode: b0996...966 Hvordan endte du opp på den konklusjonen? Det jeg sier er at jeg startet med å holde meg til min egen alder, men nå ser jeg bort fra alder og treffer den personen jeg har hatt kjemi med hele tiden selv om hun er yngre. Jeg tror ikke du evner å se noe som helst annet enn dine egne fordommer. Anonymkode: ce640...ee5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #47 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan endte du opp på den konklusjonen? Det jeg sier er at jeg startet med å holde meg til min egen alder, men nå ser jeg bort fra alder og treffer den personen jeg har hatt kjemi med hele tiden selv om hun er yngre. Jeg tror ikke du evner å se noe som helst annet enn dine egne fordommer. Anonymkode: ce640...ee5 Du er bare redd for å være en klisjé, noe du er. Anonymkode: b0996...966
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #48 Skrevet 11. mars 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Du er bare redd for å være en klisjé, noe du er. Anonymkode: b0996...966 Ok. Jeg skjønner. Du er en av de som er innom alle trådene bare for å vri om på ting og fyre av teite personangrep bare for å provosere og lage en krangel. Lykke til med personligheten din. Du får sikkert bedre napp hos KallePils eller en av dem. Anonymkode: ce640...ee5 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #49 Skrevet 11. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke enig! Kjærligheten er blind og 10 år trenger ikke være mye. Litt interessant at du mener det er "ekkelt" med menn som ser på yngre damer samtidig som du tar til orde for å date eldre damer og dermed underforstått mener det er ok at damer ser på yngre menn men ikke motsatt. Min erfaring med damer på 50+ fra Tinder har hittil vært veldig dårlig. Har datet noen få. De har vært 50-52. Men de blir fort flakkende og de snakker mye om uavhengigheten sin. De virker ferdige med forhold. Jeg vet ikke hva de egentlig ser etter. Kanskje et eventyr med en skikkelig kjekkas og det er alt... I IRL er jeg ganske sosial av meg og jeg får "hint" fra felles kjente om nå tre ulike damer fra ulike sosiale arenaer som er 6-12 år yngre enn meg og som er interessert. Jeg kjenner disse som pene og smarte damer og vet at de ikke flyr rundt. Et par av dem er sånn at vi henger sammen som erteris når vi møtes og hun ene liker jeg veldig godt. Men jeg har forholdt meg som kun venn pga alderen. Nå slapp jeg litt opp på dette og vupps så sitter vi og planlegger date... Jeg kommer ikke til velge dater basert på alder lenger. Bare hvem dem er som person og hvordan jeg føler meg når jeg er sammen med dem. Jeg opplever nesten damer i 40-åra som mer seriøse og emosjonelt tilgjengelige enn de på 50. Men det er kun min anekdote. Og når det er de som oppsøker meg, så vet jeg ikke om jeg skal tvilholde på prinsipper og lytte til sånne som deg, "...ace". Jeg tenker at hvis jeg, TS eller andre menn i samme situasjon opplever full klaff med en som er en del yngre, så drit i stigma og sats på kjærligheten. Jeg har ikke noe trylleformel til TS - men han har fått mange gode råd her. Jeg gjør ikke noe spesielt for det. jeg bare holder på med alt fra fotturer, treningsaktiviteter, sosiale lag med vennenettverk osv. Anonymkode: ce640...ee5 Jeg er 42, dater en på 52, og kunne ikke vært med enig med deg… ti år er ikke mye. Og jeg synes gjerne menn i 50-årene er veldig flotte, så når jeg satt opp mitt match-søk gikk jeg for 45-55…. Anonymkode: 3e618...5eb
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #50 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er en skilt mann i 50-åra, alt på stell, ingen gjeld, har nedbetalt hus og bil, ingen mangler på det materialistiske. Lever i verdens beste land osv, har flere hobbier, kjæledyr, penger i banken og i fond. Normalt utseende. Så alt er helt topp, neida. Det er en ting jeg mangler som ødelegger hele livet mitt (føler jeg), og det er kjærlighet. En å elske og bli elsket av. Jada, det er mange fisk i havet, men det må jo være DEN rette, nytter ikke med hvem som helst (har prøvd). Har vært singel i endel år nå, og utsiktene ser dårlig ut. Er vanskelig å finne glede og motivasjon til å leve. Har gått i terapi tidligere og er på et mye bedre sted nå med mye bedre selvinnsikt. Men å plages ved å leve med et tomt kjærlighetsliv drar meg voldsom ned. Sjønner ikke helt hvorfor jeg er singel. En ting jeg vet er at jeg er kresen. Har prøvd med damer som jeg i utgangspunktet ikke synes er bra nok, og det viser seg fort at det ikke funker. Så jeg har nok høye krav. Men å senke de funker jo ikke, da jeg har prøvd. Så da er jeg ikke interessert lengre og avbryter det hele. Så jeg tenker at jeg er ikke bra nok selv for å tiltrekkes de som jeg selv er interessert i. Så da blir det å forbli singel, og i smerte. Må nevne at jeg vokste opp under omsorgssvikt og at det er nok med på å skape disse negative følelsene ved å være alene. Synes Kvinneguiden er veldig bra fordi det er mange som kaller spade for en spade, er ærlige og kommer med intelligente svar. Og det liker jeg, også i valg av dame for forhold. Kom gjerne med tilbakemeldinger. Jeg har det vondt, har hatt det slik lenge. Singellivet for meg funker ikke. Ett alternativ er å gjøre som mange menn gjør, å avslutte det hele. Anonymkode: 3a177...570 Trist å høre, men hvis det er sånn at du har kolleger og venner, jobb og hobbyer, økonomisk frihet osv., og likevel føler at livet er tomt og trist bare fordi du mangler en kjæreste, synes jeg du bør oppsøke en psykolog. Anonymkode: 8ba9e...93e 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #51 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke enig! Kjærligheten er blind og 10 år trenger ikke være mye. Litt interessant at du mener det er "ekkelt" med menn som ser på yngre damer samtidig som du tar til orde for å date eldre damer og dermed underforstått mener det er ok at damer ser på yngre menn men ikke motsatt. Min erfaring med damer på 50+ fra Tinder har hittil vært veldig dårlig. Har datet noen få. De har vært 50-52. Men de blir fort flakkende og de snakker mye om uavhengigheten sin. De virker ferdige med forhold. Jeg vet ikke hva de egentlig ser etter. Kanskje et eventyr med en skikkelig kjekkas og det er alt... I IRL er jeg ganske sosial av meg og jeg får "hint" fra felles kjente om nå tre ulike damer fra ulike sosiale arenaer som er 6-12 år yngre enn meg og som er interessert. Jeg kjenner disse som pene og smarte damer og vet at de ikke flyr rundt. Et par av dem er sånn at vi henger sammen som erteris når vi møtes og hun ene liker jeg veldig godt. Men jeg har forholdt meg som kun venn pga alderen. Nå slapp jeg litt opp på dette og vupps så sitter vi og planlegger date... Jeg kommer ikke til velge dater basert på alder lenger. Bare hvem dem er som person og hvordan jeg føler meg når jeg er sammen med dem. Jeg opplever nesten damer i 40-åra som mer seriøse og emosjonelt tilgjengelige enn de på 50. Men det er kun min anekdote. Og når det er de som oppsøker meg, så vet jeg ikke om jeg skal tvilholde på prinsipper og lytte til sånne som deg, "...ace". Jeg tenker at hvis jeg, TS eller andre menn i samme situasjon opplever full klaff med en som er en del yngre, så drit i stigma og sats på kjærligheten. Jeg har ikke noe trylleformel til TS - men han har fått mange gode råd her. Jeg gjør ikke noe spesielt for det. jeg bare holder på med alt fra fotturer, treningsaktiviteter, sosiale lag med vennenettverk osv. Anonymkode: ce640...ee5 Vel, jeg er 50 +, og da jeg skulle finne meg ny kjæreste (forhåpentligvis den siste) var jeg opptatt av at han ikke skulle være mer enn to - treår eldre enn meg fordi jeg vil ha glede av ham lengst mulig. Jeg har også dårlig erfaring med menn mer enn fem - seks år eldre enn meg, de er for satte og gubbene. Den andre tingen jeg reagerte på i innlegget ditt, var at du presiserte du hadde hus og ok økonomi. Det hat de fleste jevnaldrende damer også. Og en kvinne på 50 + (eller 40 +) for den saks skyld, vil stort sett være veldig bevisst på hvordan hun skal leve resten av livet sitt, altså hvilke komponenter hun vil ha for egen del. Jeg endte meg en helt jevnaldrende mann, og det var et sjakktrekk. Vi er på samme sted i livet. Anonymkode: 6be59...ace 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #52 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, jeg er 50 +, og da jeg skulle finne meg ny kjæreste (forhåpentligvis den siste) var jeg opptatt av at han ikke skulle være mer enn to - treår eldre enn meg fordi jeg vil ha glede av ham lengst mulig. Jeg har også dårlig erfaring med menn mer enn fem - seks år eldre enn meg, de er for satte og gubbene. Den andre tingen jeg reagerte på i innlegget ditt, var at du presiserte du hadde hus og ok økonomi. Det hat de fleste jevnaldrende damer også. Og en kvinne på 50 + (eller 40 +) for den saks skyld, vil stort sett være veldig bevisst på hvordan hun skal leve resten av livet sitt, altså hvilke komponenter hun vil ha for egen del. Jeg endte meg en helt jevnaldrende mann, og det var et sjakktrekk. Vi er på samme sted i livet. Anonymkode: 6be59...ace ..gubbete, ikke gubbene... Anonymkode: 6be59...ace
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #53 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trist å høre, men hvis det er sånn at du har kolleger og venner, jobb og hobbyer, økonomisk frihet osv., og likevel føler at livet er tomt og trist bare fordi du mangler en kjæreste, synes jeg du bør oppsøke en psykolog. Anonymkode: 8ba9e...93e Det er vel ganske vanlig å tenke sånn? Anonymkode: 727f1...f4d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #54 Skrevet 11. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Vel, jeg er 50 +, og da jeg skulle finne meg ny kjæreste (forhåpentligvis den siste) var jeg opptatt av at han ikke skulle være mer enn to - treår eldre enn meg fordi jeg vil ha glede av ham lengst mulig. Jeg har også dårlig erfaring med menn mer enn fem - seks år eldre enn meg, de er for satte og gubbene. Jada. Jeg tenkte jo litt i samme baner som deg, men har altså opplevd liten vilje og evne til å gå seriøst inn i datingen fra damer på din og min alder, samtidig som jeg opplever seriøs interesse fra yngre, som virker som har mer intensjon med datingen sin også. Det er for meg et paradoks. 1 hour ago, AnonymBruker said: Den andre tingen jeg reagerte på i innlegget ditt, var at du presiserte du hadde hus og ok økonomi. Det hat de fleste jevnaldrende damer også. Og en kvinne på 50 + (eller 40 +) for den saks skyld, vil stort sett være veldig bevisst på hvordan hun skal leve resten av livet sitt, altså hvilke komponenter hun vil ha for egen del. Dette skriver jeg ikke noe om i innlegget du siterer, men jeg har nevnt tidligere at jeg har ok økonomi selv om jeg har huslån. Hva med dette er det du reagerer på?? Det er da helt normalt? Uansett finnes der altså kvinner som vet mye om meg som er interessert og kvinner som vet lite om meg som er uinteressert... 🤷 (forresten, jeg er ikke TS, men det ser du sikkert.) Anonymkode: ce640...ee5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #55 Skrevet 11. mars 2024 Ettersom at du er så kresen, klarer du å møte din egen standard for hva du selv søker i en partner? Anonymkode: 16a76...b07
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #56 Skrevet 12. mars 2024 Bygg et sterkt og godt forhold til deg selv. Da er du aldri ensom. Selvkjærlighet Anonymkode: 54c76...04c 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #57 Skrevet 12. mars 2024 Det er så mye lettere at en kjærlighet dukker opp når vi først har et godt forhold til oss selv og har lært å transformere ensomheten til egen kjærlighet Anonymkode: 54c76...04c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå