miss summers Skrevet 10. mars 2024 #21 Skrevet 10. mars 2024 Jeg er litt lik deg TS, men har egentlig ingen spesielle krav. En venninne syns det er utrolig hvor lite krav jeg egentlig har. Jeg ønsker å ha det bra og trygt, og det må være en tiltrekning der. Men det skjer altså ikke med hvemsomhelst. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #22 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er interessant hvordan enkelte trekker fram penger, det å ha nedbetalt hus osv som et viktig poeng i forbindelse med dating. Jeg er skeptisk. Det er klart - særlig de som synes de har lite penger tenker at penger er viktig. Men er det det? Jeg er også litt over 50, men jeg har huslån etter å ha kjøpt meg ny bolig etter skilsmisse og når man må gi bort halvparten av egenkapitalen så merkes det. Jeg tjener ganske mye penger, heldigvis, men det går med på høye renter osv om dagen. Men når alt kommer til alt så har jeg ganske ok økonomi. Men "rik" er jeg ikke.. Jeg føler ikke det på noen måte nedsetter min "verdi" på markedet. Hadde jeg vært lutfattig, kanskje damer hadde vært mer skeptisk. Men om jeg skulle tiltrekke meg damer fordi jeg har penger, så tenker jeg det bare er trist. Jeg håper damer ser etter personen og ikke pengesekken. Som sagt, er ikke min erfaring at damer er så opptatt av dette som noen vil ha det til. Enkelte, kanskje, men ikke alle. Jeg tror man bare må jobbe med seg selv, være sosial, utadvendt og generelt en ålreit person å være rundt. Ikke overtenke dette så mye. Anonymkode: ce640...ee5 Hensikten med å dra frem det med penger er at det er ikke pengeproblemer som er greia. Mange sliter når de har dårlig råd. Hos meg er det motsatt, penger gjør meg ikke lykkelig, og bortsett fra manglende kjærlighet så har jeg ingen grunn til å klage. Det har ingenting med om damer foretrekker meg mer eller mindre hvor mye penger jeg har Anonymkode: 3a177...570
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #23 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hensikten med å dra frem det med penger er at det er ikke pengeproblemer som er greia. Mange sliter når de har dårlig råd. Hos meg er det motsatt, penger gjør meg ikke lykkelig, og bortsett fra manglende kjærlighet så har jeg ingen grunn til å klage. Det har ingenting med om damer foretrekker meg mer eller mindre hvor mye penger jeg har Anonymkode: 3a177...570 Penger kan ikke erstatte noens sosiale behov nei. Anonymkode: b0996...966
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #24 Skrevet 10. mars 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Det er interessant hvordan enkelte trekker fram penger, det å ha nedbetalt hus osv som et viktig poeng i forbindelse med dating. Jeg er skeptisk. Det er klart - særlig de som synes de har lite penger tenker at penger er viktig. Men er det det? Nei, det er ikke så viktig, iallefall ikke her. Fattige musikere drar damer som bare det. Det damer liker er at du faktisk jobber mot noe bedre og er fokusert på det, og tar "vågale", men bestemte beslutninger. Anonymkode: df91f...26f 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #25 Skrevet 10. mars 2024 Jeg tenker det er positivt å være kresen. Å jenke seg fører ikke noe bra med seg. Man skal selvsagt sikte høyt. det gjør jeg også. Prisen er at det kan ta lenger tid å finne noen. har selv vært singel lenge, men heller det enn å finne en som ikke matcher. Jeg kan ikke snakke for deg, men for egen del har det hjulpet å kjenne på aksept rundt det å være singel. Å finne roen i seg selv gjør også at man utstråler trygghet og mer glede. Det igjen tiltrekker. Å ta livet av seg er aldri noen god løsning, og jeg håper inderlig du legger bort de tankene! Det bør og skal aldri være en løsning. Hva med å begynne på en form for selvutviklings kurs? Kurs i NLP coaching er for eksempel ekstremt lærerikt og utviklende. Anonymkode: 7188b...420 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #26 Skrevet 10. mars 2024 29 minutter siden, AnonymBruker said: Hensikten med å dra frem det med penger er at det er ikke pengeproblemer som er greia. Mange sliter når de har dårlig råd. Hos meg er det motsatt, penger gjør meg ikke lykkelig, og bortsett fra manglende kjærlighet så har jeg ingen grunn til å klage. Det har ingenting med om damer foretrekker meg mer eller mindre hvor mye penger jeg har Anonymkode: 3a177...570 Ser den. Det er bare det at det er en del andre på KG som trekker fram det samme på samme måten. Som flere andre her påpeker er paradokset at du må lære deg å trives med deg selv, og faktisk trives litt som singel for å attrahere damer. Største turn-off er ulykkelige og needy menn som er desperate etter å finne noen å klamre seg til. Hvis du har det bra og lever et interessant liv som du bærer preg av å trives med så synes damer det er interessant. Og du kan ende med å attrahere nettop den type damer du er ute etter. Det er kontrainstinkivt, men det er det som fungerer best. Anonymkode: ce640...ee5 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #27 Skrevet 10. mars 2024 Dette var nesten skremmende å lese, nemlig fordi jeg har det nøyaktig likedan. Forskjellen er at jeg en en dame på 49. Det er det med kjemien, den er ikke synbar før du kjenner den. Og da hjelper det ikke med hverken flott utseende, penger og ordnede forhold. Jeg klarer ikke å finne han som jeg trenger for å trives og vokse sammen med. Jeg går ikke videre med halvveis heller, derav flere avsluttede forhold. Og ja, jeg savner, jeg føler meg ensom, og har følelsen av å revne av denne håpløse situasjonen av å ikke klare å finne den rette. Joda det er fint å bo alene og ha full enerett på både ene og det andre, flere gode venner og nok å fylle fritiden med. Men likevel er ensomheten dominerende, å ikke ha den nærheten og det samholdet en har som når en er tosammen - tosammen med den en elsker og er føler seg fullstendig med. Jeg er redd for at jeg aldri får oppleve det igjen. Virker som helt håpløst å finne. Det gjør meg til tider fryktelig lei meg og motløs. Og jeg vil bare si, ikke les for mye her på KG. Det er ingen positivt sted å være når en virkelig kjenner på motløshet og tristhet over å være singel, 50 og desperat. Det gjør bare at en får lyst til å grave seg enda mer ned. Vær oppe før du leser deg ned. Anonymkode: f5682...57d 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #28 Skrevet 10. mars 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Dette var nesten skremmende å lese, nemlig fordi jeg har det nøyaktig likedan. Forskjellen er at jeg en en dame på 49. Det er det med kjemien, den er ikke synbar før du kjenner den. Og da hjelper det ikke med hverken flott utseende, penger og ordnede forhold. Jeg klarer ikke å finne han som jeg trenger for å trives og vokse sammen med. Jeg går ikke videre med halvveis heller, derav flere avsluttede forhold. Og ja, jeg savner, jeg føler meg ensom, og har følelsen av å revne av denne håpløse situasjonen av å ikke klare å finne den rette. Joda det er fint å bo alene og ha full enerett på både ene og det andre, flere gode venner og nok å fylle fritiden med. Men likevel er ensomheten dominerende, å ikke ha den nærheten og det samholdet en har som når en er tosammen - tosammen med den en elsker og er føler seg fullstendig med. Jeg er redd for at jeg aldri får oppleve det igjen. Virker som helt håpløst å finne. Det gjør meg til tider fryktelig lei meg og motløs. Og jeg vil bare si, ikke les for mye her på KG. Det er ingen positivt sted å være når en virkelig kjenner på motløshet og tristhet over å være singel, 50 og desperat. Det gjør bare at en får lyst til å grave seg enda mer ned. Vær oppe før du leser deg ned. Anonymkode: f5682...57d Enig! Det er en del innlegg på KG som er verd å lese. Men det er veldig mye trolling, veldig mange som projiserer sine egne traumer, sine egne trust-issues, forskrudde sexuelle meninger/erfaringer og mye annet drit over på andre. Mye ren trolling. Mye av dette blir man rett og slett deprimert av å lese. Jeg har i perioder holdt meg unna KG fordi jeg mista helt trua på dating og damer. Men har balansert det litt nå, og vet hvilke debattanter som er verd å lese og kjenner igjen trolla som er innom hver eneste tråd og går til stygge personangrep. Bare ignorer dem. Anonymkode: ce640...ee5 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #29 Skrevet 10. mars 2024 Egoistisk av deg, du har valgt å ha dyr, da får du ta vare på de livet dems ut. Jobb med deg selv, forhold er ikke noe slevfølge eller must, det er kun en forventning DU har. Og du føler det som du gjør, fordi du velger å ha så mye fokus på nettopp det. Du ville at vi skulle kalle en spade for en spade: Fortsett hos psykolog/psykiatiker, jobb med deg selv, og ikke bare lev for at du skal bli tilfredstilt på alle punkter, tenk på andre og dyra dine, dyrk andre relajsonen. Anonymkode: dd20e...97c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #30 Skrevet 10. mars 2024 Jeg er kvinne, i stor grad mye på stell, og opplever mye av det samme, selv om jeg har hatt en god oppvekst og ikke egentlig har relasjonsproblematikk. Nesten så jeg kunne bli nysgjerrig på hvem du var 🤪. Anonymkode: 25c40...e80
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #31 Skrevet 10. mars 2024 Helt enig med deg TS. Har det på samme måte når det gjelder å finne den rette. Jeg har i tillegg måtte flytte til en helt ny by, der jeg nesten ikke har noe nettverk. Ensomhet er noe herk, og gjør det også verre å finne kjærligheten. Anonymkode: 6ac24...b04
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #32 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er kvinne, i stor grad mye på stell, og opplever mye av det samme, selv om jeg har hatt en god oppvekst og ikke egentlig har relasjonsproblematikk. Nesten så jeg kunne bli nysgjerrig på hvem du var 🤪. Anonymkode: 25c40...e80 En mann skjønner ikke sånne halvkvedede viser vettu.😂 Hva om du tar en liten sjanse nå og skriver " tror jeg liker deg, tør du sende meg en PM?"..og med nicket denne gangen? Anonymkode: 1bb53...fc8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #33 Skrevet 11. mars 2024 Jeg er en dame som ikke er noe spes heldig med utseende, ikke noe spes godt ivaretatt kropp, ikke noe spes god økonomi, men med draget. Cluet er at jeg møter likesinnede. Det er lettere å møte noen når man vet hvem man er og hva man ser etter. Folk i visse subkulturer, med et visst verdisett o.lign tror jeg har lettere for å finne noen. Ts, hvis du vet hva du ser etter er det lettere å finne det. Men brukte du ordet hustru i fullt alvor, eller ironisk? Anonymkode: 07d59...866 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #34 Skrevet 11. mars 2024 Vis nicket deres, her er det jo en fin tråd og kanskje noen kan finne hverandre???🥰 Anonymkode: 6ed31...ab8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #35 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): TS Svarer felles på noen av spørsmålene: 1. Jeg har nettverk. Men er ikke den mest sosiale personen selv om jeg fungerer sammen med mange. Har venner og hobbier jeg gjør sammen med andre. 2. Jeg er kresen på det det at jeg må være tiltrukket av henne. Det er vanskelig å bestemme hvem jeg skal være tiltrukket av, det er kjemi som ikke kan styres. Jeg må synes hun i det minste er søt. Personligheten teller 90%, og utseende 10%. Men om ikke jeg er tiltrukket på utseende så er det no deal. Jeg tar heller en dame som er litt søt og fantastisk personlighet enn litt bra personlighet og fantastisk utseende. 3. Jeg går hovedsaklig etter 40-50 åringer. Min X-hustru som jeg var gift med i nesten 20 år var 10 år yngre enn meg. Det funket fint aldersmessig. Har også datet damer som er 20 år yngre enn meg, hvor alt var bra unntatt at hun ville ha barn. 4. Ja jeg har også vurdert damer i utlandet men er skeptisk da det som oftes innebærer at en må gifte seg for å få oppholdstillatelse. Jeg tenker og tror at det ofte totalt sett kan føre til mere problemer enn løsninger med utenlandske damer. Også når en ser på muligheten for dating og hva motivasjonen deres er. Har også datet utenlandske damer som bor i Norge, og er mye mer åpen for det. 5. Jeg er også heller singel enn sammen med "feil" dame. Derfor jeg har avsluttet flere forhold etter jeg ble skilt. Anonymkode: 3a177...570 Reis til Thailand så ordner alt seg skal du se. Anonymkode: 53fe2...507
Nettrollet Skrevet 11. mars 2024 #36 Skrevet 11. mars 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Reis til Thailand så ordner alt seg skal du se. Anonymkode: 53fe2...507 Kjempestas med en golddigger når man ser etter ekte kjærlighet 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #37 Skrevet 11. mars 2024 Nettrollet skrev (2 minutter siden): Kjempestas med en golddigger når man ser etter ekte kjærlighet Plenty av menn som reiser dit og skryter av at de er de beste og peneste damene i verden, så ekte kjærlighet finner du også tydeligvis. Han får en ung og pen jente som gjør alt i huset og han må brødfø henne. Det er kjærlighet det. Mannen lever for å beskytte og forsørge, kvinnen lever for å gi omsorg, oppdra barn og ta vare på hjemmet. Ikke min mening det her altså, er det jeg hører mannfolka si. Anonymkode: 53fe2...507
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #38 Skrevet 11. mars 2024 Just now, AnonymBruker said: Plenty av menn som reiser dit og skryter av at de er de beste og peneste damene i verden, så ekte kjærlighet finner du også tydeligvis. Han får en ung og pen jente som gjør alt i huset og han må brødfø henne. Det er kjærlighet det. Mannen lever for å beskytte og forsørge, kvinnen lever for å gi omsorg, oppdra barn og ta vare på hjemmet. Ikke min mening det her altså, er det jeg hører mannfolka si. Anonymkode: 53fe2...507 Kjempestas å signalisere at man har kjøpt seg sex og hushjelp, gitt. (Skjønner det ikke er din mening). Anonymkode: 07d59...866 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #39 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Helt enig med deg TS. Har det på samme måte når det gjelder å finne den rette. Jeg har i tillegg måtte flytte til en helt ny by, der jeg nesten ikke har noe nettverk. Ensomhet er noe herk, og gjør det også verre å finne kjærligheten. Anonymkode: 6ac24...b04 Sånn er det hos meg og. Nytt sted null venner. Dame 55 Anonymkode: 94595...c12 1
BobTheNoob Skrevet 11. mars 2024 #40 Skrevet 11. mars 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Vis nicket deres, her er det jo en fin tråd og kanskje noen kan finne hverandre???🥰 Anonymkode: 6ed31...ab8 Ja. Enig i at det kan være en fordel å bruke nicket hvis man vil komme i kontakt med folk. Men ikke sikkert de synes KG er stedet. Jeg håper TS finner noen. Jeg stusser over reaksjonen til enkelte - som om det er første gangen de har hørt om en voksen, normal mann som er ute etter et seriøst forhold med "the one". Det er mange av dem. Men de ser ikke etter "the anyone" 😉 Ikke så mange kan skryte av å være gjeldsfrie, og ikke alle har gått igjennom livet uten å ha fått seg noen på trynet, men nettopp det kan gjøre dem sterkere gjennom erfaringer. Både damer og menn som passer til TS sin beskrivelse synes dating er vanskelig, for det er så j.. vanskelig å finne den rette i mølja av selvrealiserende seriedatere som bare surrer med dette for å ha litt sex og liksom-forhold i kontinuerlig søken etter noe bedre. Jeg oppfordrer TS til å ikke miste seg selv midt i dette men innse at dette kan ta litt tid. Jo mer sosial du er og treffer nye folk i sammenheng med ting du interesserer deg for, jo større er sannsynligheten for at det klaffer en vakker dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå