AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #1 Skrevet 10. mars 2024 Jeg er en skilt mann i 50-åra, alt på stell, ingen gjeld, har nedbetalt hus og bil, ingen mangler på det materialistiske. Lever i verdens beste land osv, har flere hobbier, kjæledyr, penger i banken og i fond. Normalt utseende. Så alt er helt topp, neida. Det er en ting jeg mangler som ødelegger hele livet mitt (føler jeg), og det er kjærlighet. En å elske og bli elsket av. Jada, det er mange fisk i havet, men det må jo være DEN rette, nytter ikke med hvem som helst (har prøvd). Har vært singel i endel år nå, og utsiktene ser dårlig ut. Er vanskelig å finne glede og motivasjon til å leve. Har gått i terapi tidligere og er på et mye bedre sted nå med mye bedre selvinnsikt. Men å plages ved å leve med et tomt kjærlighetsliv drar meg voldsom ned. Sjønner ikke helt hvorfor jeg er singel. En ting jeg vet er at jeg er kresen. Har prøvd med damer som jeg i utgangspunktet ikke synes er bra nok, og det viser seg fort at det ikke funker. Så jeg har nok høye krav. Men å senke de funker jo ikke, da jeg har prøvd. Så da er jeg ikke interessert lengre og avbryter det hele. Så jeg tenker at jeg er ikke bra nok selv for å tiltrekkes de som jeg selv er interessert i. Så da blir det å forbli singel, og i smerte. Må nevne at jeg vokste opp under omsorgssvikt og at det er nok med på å skape disse negative følelsene ved å være alene. Synes Kvinneguiden er veldig bra fordi det er mange som kaller spade for en spade, er ærlige og kommer med intelligente svar. Og det liker jeg, også i valg av dame for forhold. Kom gjerne med tilbakemeldinger. Jeg har det vondt, har hatt det slik lenge. Singellivet for meg funker ikke. Ett alternativ er å gjøre som mange menn gjør, å avslutte det hele. Anonymkode: 3a177...570 2 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #2 Skrevet 10. mars 2024 Da håper jeg ikke du tilbringer for mye tid her. Kg er det ensomste stedet i verden for menn. Anonymkode: 1bb53...fc8 3 4
Million Skrevet 10. mars 2024 #3 Skrevet 10. mars 2024 Hva slags krav er det du har da, siden du sier du er så "kresen"? Er det rimelige krav, så har du jo bare hatt uflaks eller ikke leitet godt nok. Bor du på et lite sted med lite utvalg? Eller bor du i by? Eller har du krav om at kvinnen skal være 25 år og ung og lekker, mens du selv er i femtiårene og rynkete? Hvilken alder krever du eller synes du er "rett og rimelig" at hun er i for et forhold med deg? 8 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #4 Skrevet 10. mars 2024 Tror du har litt store forventninger til kjærlighet. Det viktigste er å ha noen gode folk å være sammen med. Venner og familie. Anonymkode: f2ca6...d1b 7 1
Nymerïa Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 Det er absolutt ingen grunn til at du skal bli drept av ensomhet selv om du ikke finner den rette. Hvis du har et normalt sosialt liv så er du ikke ensom i den forstand at det dreper deg. Og du har også større sjanser for å møte noen hvis du har et nettverk. Hvis det derimot er slik at du er så fastlåst på at den eneste sosiale kontakten som er verdt å leve for er "den rette" så har du gjort det svært vanskelig for deg selv. Da bør du egentlig få profesjonell hjelp, for dette er jo ikke sunt. Spesielt hvis du tenker på å avslutte livet. Du ville ha svar fra noen som kaller en spade for en spade. Det har jeg gjort. 11 4
ennivk Skrevet 10. mars 2024 #6 Skrevet 10. mars 2024 Omsorgssvikt er roten til vansker med relasjoner i voksenlivet. Har du andre gode relasjoner i livet ditt? Å ha gode relasjoner til venner eller familiemedlemmer kan gjøre det enklere å være singel. Det er vondt å ikke få det man vil ha. Kan du gå en ny runde i terapi? 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Skrevet 10. mars 2024 Mange utsatt for omsorgssvikt blir litt rare og skada, snakker av erfaring. Hvordan er du i relasjoner? Dropper du folk før de får sjansen til å droppe deg? Sammenligner du alle med Den Enestående Ene? Er du litt på vakt, tolker kanskje ting i verste mening? Hvilken alder dater du? Anonymkode: 44e97...949 2
MsWabiSabi Skrevet 10. mars 2024 #8 Skrevet 10. mars 2024 Hvor er du på skalaen i forhold til utseende, kropp, interesser, verdier? Har du for høye krav i forhold til hvordan andre oppfatter deg? Kan du spørre noen du kjenner, som er ærlige nok til å fortelle deg hva de synes er dine svake sider, som du kan jobbe med? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #9 Skrevet 10. mars 2024 Inviterer og tar du initiativ med de du liker da? Virker som du bare forsøker med de som kommer til deg Anonymkode: 16948...e4b 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 Tja, både jeg og typen har hatt tøff barndom med omsorgssvikt. Vi har begge jobbet med oss selv og fått selvinnsikt om hva vi trenger og ønsker for oss selv og i en evt partner. Vi møttes på dating app. Jeg 42 og han 48. For å møte noen må du jo ha et åpent sinn. Og så bør intensjonen være å møte nye mennesker og så se om den rette kjemien kommer. Du sier de du vil ha ikke vil ha deg. Hva erfaringer har du mht til forhold. Og er du i kontakt med deg selv og det emosjonelle? For om du ikke klarer å gi av deg selv så vil du jo heller ikke få noe tilbake.
miniomelett Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 Kanskje du kan fortelle oss hvilke krav du har til din fremtidige partner? Jeg syns du høres flott ut, men kan være jeg er for ung 😂 og selvsagt kanskje jeg er for stygg, for fattig, for dum, etc haha, det spørs jo hva du krever av en kvinne. Og jeg syns absolutt at man skal få ha krav til partner, selvsagt. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 Som noen over her skriver: du må bygge ditt eget liv! Skaffe deg venner, hobbyer og nettverk. Du kan ikke legge alle eggene i én kurv og tro at Drømmedama skal fikse alt! Selvsagt vil du forbli ensom hvis du ikke klarer å bygge et selvstendig liv, hvor du ikke er avhengig av en dame. Anonymkode: 0b1e5...301 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #13 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er en skilt mann i 50-åra, alt på stell, ingen gjeld, har nedbetalt hus og bil, ingen mangler på det materialistiske. Lever i verdens beste land osv, har flere hobbier, kjæledyr, penger i banken og i fond. Normalt utseende. Så alt er helt topp, neida. Det er en ting jeg mangler som ødelegger hele livet mitt (føler jeg), og det er kjærlighet. En å elske og bli elsket av. Jada, det er mange fisk i havet, men det må jo være DEN rette, nytter ikke med hvem som helst (har prøvd). Har vært singel i endel år nå, og utsiktene ser dårlig ut. Er vanskelig å finne glede og motivasjon til å leve. Har gått i terapi tidligere og er på et mye bedre sted nå med mye bedre selvinnsikt. Men å plages ved å leve med et tomt kjærlighetsliv drar meg voldsom ned. Sjønner ikke helt hvorfor jeg er singel. En ting jeg vet er at jeg er kresen. Har prøvd med damer som jeg i utgangspunktet ikke synes er bra nok, og det viser seg fort at det ikke funker. Så jeg har nok høye krav. Men å senke de funker jo ikke, da jeg har prøvd. Så da er jeg ikke interessert lengre og avbryter det hele. Så jeg tenker at jeg er ikke bra nok selv for å tiltrekkes de som jeg selv er interessert i. Så da blir det å forbli singel, og i smerte. Må nevne at jeg vokste opp under omsorgssvikt og at det er nok med på å skape disse negative følelsene ved å være alene. Synes Kvinneguiden er veldig bra fordi det er mange som kaller spade for en spade, er ærlige og kommer med intelligente svar. Og det liker jeg, også i valg av dame for forhold. Kom gjerne med tilbakemeldinger. Jeg har det vondt, har hatt det slik lenge. Singellivet for meg funker ikke. Ett alternativ er å gjøre som mange menn gjør, å avslutte det hele. Anonymkode: 3a177...570 Men hva er du kresen på da? Høres ko kanskje er mer opptatt av praktiske ting enn kjærlighet. Og da finner du den ikke heller. Kjærlighet er noe du vet er når det dukker opp, og det er som en blomst som må vannes for å få det til å blomstre. Å finne sammen bare fordi man er to ensomme sjeler er vel heller ikke kjærlighet Hva er det som har blitt feil med de damene du har prøvd det ut med? Anonymkode: 52009...92b 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #14 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er en skilt mann i 50-åra, alt på stell, ingen gjeld, har nedbetalt hus og bil, ingen mangler på det materialistiske. Lever i verdens beste land osv, har flere hobbier, kjæledyr, penger i banken og i fond. Normalt utseende. Så alt er helt topp, neida. Det er en ting jeg mangler som ødelegger hele livet mitt (føler jeg), og det er kjærlighet. En å elske og bli elsket av. Jada, det er mange fisk i havet, men det må jo være DEN rette, nytter ikke med hvem som helst (har prøvd). Har vært singel i endel år nå, og utsiktene ser dårlig ut. Er vanskelig å finne glede og motivasjon til å leve. Har gått i terapi tidligere og er på et mye bedre sted nå med mye bedre selvinnsikt. Men å plages ved å leve med et tomt kjærlighetsliv drar meg voldsom ned. Sjønner ikke helt hvorfor jeg er singel. En ting jeg vet er at jeg er kresen. Har prøvd med damer som jeg i utgangspunktet ikke synes er bra nok, og det viser seg fort at det ikke funker. Så jeg har nok høye krav. Men å senke de funker jo ikke, da jeg har prøvd. Så da er jeg ikke interessert lengre og avbryter det hele. Så jeg tenker at jeg er ikke bra nok selv for å tiltrekkes de som jeg selv er interessert i. Så da blir det å forbli singel, og i smerte. Må nevne at jeg vokste opp under omsorgssvikt og at det er nok med på å skape disse negative følelsene ved å være alene. Synes Kvinneguiden er veldig bra fordi det er mange som kaller spade for en spade, er ærlige og kommer med intelligente svar. Og det liker jeg, også i valg av dame for forhold. Kom gjerne med tilbakemeldinger. Jeg har det vondt, har hatt det slik lenge. Singellivet for meg funker ikke. Ett alternativ er å gjøre som mange menn gjør, å avslutte det hele. Anonymkode: 3a177...570 Du har veldig mange muligheter, selv om jeg forstår at det er vondt å være ensom. To muligheter som jeg kommer kjapt på er: 1) Utvid horisonten, se etter kvinner fra andre land. Man kan rett og slett IKKE begrense seg til det som er i Norge. 2) Penger har du, det er svært viktig, dessverre kan en si, men du har det du trenger av det materialistiske i et brutalt, kapitalistisk samfunn. Regner med at du har råd til å betale psykolog privat, uten noe særlig ventetid. Så du får psykisk hjelp privat + utvid horisonten ved å se etter andre type damer. Anonymkode: 08094...91a 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #15 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Som noen over her skriver: du må bygge ditt eget liv! Skaffe deg venner, hobbyer og nettverk. Du kan ikke legge alle eggene i én kurv og tro at Drømmedama skal fikse alt! Selvsagt vil du forbli ensom hvis du ikke klarer å bygge et selvstendig liv, hvor du ikke er avhengig av en dame. Anonymkode: 0b1e5...301 han har jo alt det nettverk, hobbyer og venner og alt på stell i livet. Selv om man har venner så kan man føle seg like ensomme som oss uten venner. Til og med folk i forhold kan føle seg ensomme, vil tro den siste er den verste. Vet godt hvordan det føles å være ensom. Man føler at ingenting hva man gjør betyr noe. Man finner ikke motivasjon når alt en må gjøre må gjøres alene man orker bare ikke. Det er lettere og bare sitte i sofa'n. Og slik dating har blitt nå er det jo umulig å finne noen bra via nettet i hvertfall. Beste om man kan møtes face to face, nå har jeg blitt ditcha fire ganger av folk på nett som har sagt de vil møtes så jeg skjønner ikke en gang hvordan jeg skal få til en date lengre en gang. Det går åt skogen. Skulle ønske jeg hadde råd til privat psykolog men det har jeg ikke da jeg har gjeldsordning. Få noen til å gi meg noen verktøy til å komme meg på tur igjen. Begynte å trene men er så lei av å gå alene og ikke ha noen å snakke med. Så mister jeg motivasjonen fordi det blir kjedelig å bare gjøre de samme tingene alene. Ingen og dele ting med Ingen og dele at man syns sjøl man har gjort noe bra osv osv.. noen som kan støtte meg og som jeg kan støtte tilbake. Alt skal en klare alene. Det er slitsomt. Så forstår TS veldig godt her. Det er kjipt og føle at man ikke er verd noe for noen at man ikke betyr noe for noen. Selv om man har hobbyer og ting man er med på ser blir man ikke invitert utenfor hobbyen uansett har jeg erfart. Det sosiale skjer der og da.. for alle har sitt sett med venner fra før. Så selvbildet blir forskrudd av det. Stor klem tli deg TS. Jeg og er kresen på menn. Jeg er heller single enn sammen med noe jeg absolutt ikke liker men som er det jeg kan få lissom. Da melder jeg pass. Men jeg gir lissom ikke opp å lete da for det. Blir en hobby det og. Anonymkode: 94595...c12 1
Nymerïa Skrevet 10. mars 2024 #16 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): han har jo alt det nettverk, hobbyer og venner og alt på stell i livet. Selv om man har venner så kan man føle seg like ensomme som oss uten venner. Til og med folk i forhold kan føle seg ensomme, vil tro den siste er den verste. Vet godt hvordan det føles å være ensom. Man føler at ingenting hva man gjør betyr noe. Man finner ikke motivasjon når alt en må gjøre må gjøres alene man orker bare ikke. Det er lettere og bare sitte i sofa'n. Og slik dating har blitt nå er det jo umulig å finne noen bra via nettet i hvertfall. Beste om man kan møtes face to face, nå har jeg blitt ditcha fire ganger av folk på nett som har sagt de vil møtes så jeg skjønner ikke en gang hvordan jeg skal få til en date lengre en gang. Det går åt skogen. Skulle ønske jeg hadde råd til privat psykolog men det har jeg ikke da jeg har gjeldsordning. Få noen til å gi meg noen verktøy til å komme meg på tur igjen. Begynte å trene men er så lei av å gå alene og ikke ha noen å snakke med. Så mister jeg motivasjonen fordi det blir kjedelig å bare gjøre de samme tingene alene. Ingen og dele ting med Ingen og dele at man syns sjøl man har gjort noe bra osv osv.. noen som kan støtte meg og som jeg kan støtte tilbake. Alt skal en klare alene. Det er slitsomt. Så forstår TS veldig godt her. Det er kjipt og føle at man ikke er verd noe for noen at man ikke betyr noe for noen. Selv om man har hobbyer og ting man er med på ser blir man ikke invitert utenfor hobbyen uansett har jeg erfart. Det sosiale skjer der og da.. for alle har sitt sett med venner fra før. Så selvbildet blir forskrudd av det. Stor klem tli deg TS. Jeg og er kresen på menn. Jeg er heller single enn sammen med noe jeg absolutt ikke liker men som er det jeg kan få lissom. Da melder jeg pass. Men jeg gir lissom ikke opp å lete da for det. Blir en hobby det og. Anonymkode: 94595...c12 Hvor leser du at han skriver at han har nettverk?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #17 Skrevet 10. mars 2024 Jeg er nysgjerrig på hva TS mener med at han er kresen og har høye krav. Er han alminnelig kresen, eller snakker vi urimelig krav og forventinger? Anonymkode: 93df7...b11 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #18 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): han har jo alt det nettverk, hobbyer og venner og alt på stell i livet. Selv om man har venner så kan man føle seg like ensomme som oss uten venner. Til og med folk i forhold kan føle seg ensomme, vil tro den siste er den verste. Vet godt hvordan det føles å være ensom. Man føler at ingenting hva man gjør betyr noe. Man finner ikke motivasjon når alt en må gjøre må gjøres alene man orker bare ikke. Det er lettere og bare sitte i sofa'n. Og slik dating har blitt nå er det jo umulig å finne noen bra via nettet i hvertfall. Beste om man kan møtes face to face, nå har jeg blitt ditcha fire ganger av folk på nett som har sagt de vil møtes så jeg skjønner ikke en gang hvordan jeg skal få til en date lengre en gang. Det går åt skogen. Skulle ønske jeg hadde råd til privat psykolog men det har jeg ikke da jeg har gjeldsordning. Få noen til å gi meg noen verktøy til å komme meg på tur igjen. Begynte å trene men er så lei av å gå alene og ikke ha noen å snakke med. Så mister jeg motivasjonen fordi det blir kjedelig å bare gjøre de samme tingene alene. Ingen og dele ting med Ingen og dele at man syns sjøl man har gjort noe bra osv osv.. noen som kan støtte meg og som jeg kan støtte tilbake. Alt skal en klare alene. Det er slitsomt. Så forstår TS veldig godt her. Det er kjipt og føle at man ikke er verd noe for noen at man ikke betyr noe for noen. Selv om man har hobbyer og ting man er med på ser blir man ikke invitert utenfor hobbyen uansett har jeg erfart. Det sosiale skjer der og da.. for alle har sitt sett med venner fra før. Så selvbildet blir forskrudd av det. Stor klem tli deg TS. Jeg og er kresen på menn. Jeg er heller single enn sammen med noe jeg absolutt ikke liker men som er det jeg kan få lissom. Da melder jeg pass. Men jeg gir lissom ikke opp å lete da for det. Blir en hobby det og. Anonymkode: 94595...c12 Jeg ser ikke at han skriver at han har venner og nettverk? De færreste med godt nettverk er så ensomme som TS beskriver. Anonymkode: 0b1e5...301
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #19 Skrevet 10. mars 2024 TS Svarer felles på noen av spørsmålene: 1. Jeg har nettverk. Men er ikke den mest sosiale personen selv om jeg fungerer sammen med mange. Har venner og hobbier jeg gjør sammen med andre. 2. Jeg er kresen på det det at jeg må være tiltrukket av henne. Det er vanskelig å bestemme hvem jeg skal være tiltrukket av, det er kjemi som ikke kan styres. Jeg må synes hun i det minste er søt. Personligheten teller 90%, og utseende 10%. Men om ikke jeg er tiltrukket på utseende så er det no deal. Jeg tar heller en dame som er litt søt og fantastisk personlighet enn litt bra personlighet og fantastisk utseende. 3. Jeg går hovedsaklig etter 40-50 åringer. Min X-hustru som jeg var gift med i nesten 20 år var 10 år yngre enn meg. Det funket fint aldersmessig. Har også datet damer som er 20 år yngre enn meg, hvor alt var bra unntatt at hun ville ha barn. 4. Ja jeg har også vurdert damer i utlandet men er skeptisk da det som oftes innebærer at en må gifte seg for å få oppholdstillatelse. Jeg tenker og tror at det ofte totalt sett kan føre til mere problemer enn løsninger med utenlandske damer. Også når en ser på muligheten for dating og hva motivasjonen deres er. Har også datet utenlandske damer som bor i Norge, og er mye mer åpen for det. 5. Jeg er også heller singel enn sammen med "feil" dame. Derfor jeg har avsluttet flere forhold etter jeg ble skilt. Anonymkode: 3a177...570
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #20 Skrevet 10. mars 2024 Det er interessant hvordan enkelte trekker fram penger, det å ha nedbetalt hus osv som et viktig poeng i forbindelse med dating. Jeg er skeptisk. Det er klart - særlig de som synes de har lite penger tenker at penger er viktig. Men er det det? Jeg er også litt over 50, men jeg har huslån etter å ha kjøpt meg ny bolig etter skilsmisse og når man må gi bort halvparten av egenkapitalen så merkes det. Jeg tjener ganske mye penger, heldigvis, men det går med på høye renter osv om dagen. Men når alt kommer til alt så har jeg ganske ok økonomi. Men "rik" er jeg ikke.. Jeg føler ikke det på noen måte nedsetter min "verdi" på markedet. Hadde jeg vært lutfattig, kanskje damer hadde vært mer skeptisk. Men om jeg skulle tiltrekke meg damer fordi jeg har penger, så tenker jeg det bare er trist. Jeg håper damer ser etter personen og ikke pengesekken. Som sagt, er ikke min erfaring at damer er så opptatt av dette som noen vil ha det til. Enkelte, kanskje, men ikke alle. Jeg tror man bare må jobbe med seg selv, være sosial, utadvendt og generelt en ålreit person å være rundt. Ikke overtenke dette så mye. Anonymkode: ce640...ee5 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå