AnonymBruker Skrevet 11. mars #61 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fatter ikke at folk kan legge seg kl 22. Livet ditt må da kun bestå av jobb og soving? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, ikke for å hetse. Du opererer med barne-tider på søvn vil jeg tro. Anonymkode: e05b8...450 Hvilke spennende sysler driver du med som oftest mellom 22 og midnatt? Anonymkode: 1f264...1d2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #62 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 17.42): Og jeg inviterer dem jeg føler for. Anonymkode: 0cee0...f4b Akkurat 😀 Anonymkode: bf3d7...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #63 Del Skrevet 11. mars Jeg syns det er godt med folk som går tidlig. Folk må gjerne bli lenge også, for jeg har en samboer som er b-menneske, men det forutsetter at de skjønner og syns det er greit at jeg går og legger meg etter hvert. Når vi inviterer på middag, er middagen 18, eller til og med 17 (om vi vet at det passer for gjestene og at de rekker det uten stress). Og folk pleier sjelden å dra senere enn 23. Nå er vi middelaldrende da. Men jeg var typen som var løp lykkelig til siste vanlige buss som gikk litt før midnatt for å dra hjem og sove mens vennene mine dro videre til nye utesteder, hjem til hverandre eller til kjekke typer de hadde truffet på byen den gangen jeg var ung også. Anonymkode: dc5dd...253 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #64 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 17.08): Dersom du feks blir invitert på fest hjemme hos noen som starter kl. 20. Det er treretters middag, fri drikke og god stemning. Du vet at festen kommer til å vare til seine natta. Når ville du likevel tenkt det var greit å gå hjem bare fordi du ikke «liker å være oppe lenge»? Anonymkode: 0cee0...f4b Tidligst kl 1 Anonymkode: cd93b...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #65 Del Skrevet 12. mars Lotta123 skrev (På 10.3.2024 den 17.13): Jeg synes du skal dra hjem når du vil med god samvittighet. Om det er bra folk vil de jo forstå det, og hvis ikke ville jeg ha forsøkt å utvide vennekretsen med mer likesinnede. Jeg har null problemer med å dra 22:30. Er en person som har blitt mer og mer glad i søvn, og får sjelden noe av å være oppe til 02:00. Det skjer unntak, men da er det spontant! Å gå 2,5 t etter det starter er frekt, da kan man heller takke nei Anonymkode: cd93b...c7c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #66 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 18.23): Hvorfor skal festen starte så sent da? Klokken 20 liksom. Hadde det ikke vært bedre og mer naturlig og invitere til middag og fest kl 18? Folk blir jo trøtte 🤷♀️ Anonymkode: 92c59...688 18 er det da ingen som starter en middag ,, for tidligv Anonymkode: cd93b...c7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #67 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, er alt for sent å spise middag da. Anonymkode: 6cb1f...c37 Nei det er det ikke Anonymkode: cd93b...c7c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #68 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er klokka 20 virkelig sent å invitere til middag? Helt normalt tidspunkt i min omgangskrets, i hvert fall. Til spørsmålet i HI vil jeg si at jeg forventer at folk blir minst til midnatt om jeg inviterer til middag kl. 20. Jeg har én venninne som er så innbarka a-menneske at hun knapt er bevisst etter kl. 22, så det hadde vært greit om hun gikk tidlig; om andre hadde forlatt før midnatt ville jeg tenkt de var kjipinger som AB...178 som bare kom for et gratis måltid og ikke var interessert i mitt selskap i det hele tatt. Anonymkode: 96ce0...73f Jeg inviterer til kl 19 men men 19/20 er hekt normalt å invitere til. Kl 18 har jeg aldri blitt onvitert til om det ikkr er middag med barn Anonymkode: cd93b...c7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 12. mars #69 Del Skrevet 12. mars I eksempelet fra HI tenker jeg man bør bli i ca 4 timer. Orker man ikke det er det bedre å takke nei så kan heller verten invitere noen andre. Å bare komme, spise og dra synes jeg er litt frekt. Om vedkommende hadde gjort det igjen og igjen, hadde jeg sluttet å invitere dem til slike sammenkomster. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #70 Del Skrevet 12. mars c_buk skrev (30 minutter siden): I eksempelet fra HI tenker jeg man bør bli i ca 4 timer. Orker man ikke det er det bedre å takke nei så kan heller verten invitere noen andre. Å bare komme, spise og dra synes jeg er litt frekt. Om vedkommende hadde gjort det igjen og igjen, hadde jeg sluttet å invitere dem til slike sammenkomster. Enig Anonymkode: cd93b...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #71 Del Skrevet 12. mars Quote Hva syns du om folk som alltid går tidig hjem? Det må de få lov til, men jeg synes de er veldig kjedelige, og det er ikke sikkert de blir invitert neste gang. Min drømmefest er når alle fortsatt sitter igjen når sola står opp. Anonymkode: 3e9e8...1aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bison Skrevet 12. mars #72 Del Skrevet 12. mars Starter du en treretters middag klokka 20, kan du uke forvente at alle blir så mye lenger enn til middagen er slutt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CamillaCollett Skrevet 12. mars #73 Del Skrevet 12. mars Det kommer an på hvor mange som er der og hvordan det utvikler seg. Er det få der ville jeg følt større ansvar for å bli lenge og bidra. Men om det var ganske mange ville jeg gjort nøyaktig som jeg følte for. Og jeg ville uansett ikke blitt til to bare fordi jeg hadde blitt invitert på middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #74 Del Skrevet 12. mars c_buk skrev (1 time siden): I eksempelet fra HI tenker jeg man bør bli i ca 4 timer. Orker man ikke det er det bedre å takke nei så kan heller verten invitere noen andre. Å bare komme, spise og dra synes jeg er litt frekt. Om vedkommende hadde gjort det igjen og igjen, hadde jeg sluttet å invitere dem til slike sammenkomster. Da er de ikke så gode venner av deg hvis du ikke setter pris på at de kommer. Hvis du bare ber dem fordi de skal holde liv i festen utover natta, da kan du heller spare deg. Jeg er så glad jeg har venner som aksepterer meg for mine valg som gjest jeg. Anonymkode: 9a481...178 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #75 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 21.50): Om du kommer bare for maten slutter jeg å invitere deg rimelig kjapt. Anonymkode: 0cee0...f4b Jeg tenker at du ikke er en så god venn hvis du utelater de som ikke drikker av ulike årsaker. Både graviditet, medisiner, magesår, trøblete forhold til eget alkoholforbruk eller forpliktelser dagen etter er gode grunner til å avstå, og det bør ikke være noe problem for verten så lenge gjesten er i godt humør og ikke sprer negativitet rundt de andres alkoholinntak. Anonymkode: bdb50...99c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkarella Skrevet 12. mars #76 Del Skrevet 12. mars Jeg vil heller at folk drar enn at de sitter og er sløve og gjesper og drar ned stemninga på hele festen. Ellers er jeg enig med dem som sier det er litt frekt å bare komme, spise og så dra. Man takker ja til fest, og da skal man bidra og gjøre festen festlig. Voksne mennesker bør klare å være oppe til midnatt i helgene, og tåle å være litt trøtte dagen etter at noen har vært så rause at de har tatt initiativ og laget middag til hele gjengen! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. mars #77 Del Skrevet 12. mars Kommer ann på i hvilken happening man inviteres til selvfølgelig, men jeg vil være på vei hjem før midnatt. Da er jeg mer enn trøtt nok og mitt sosiale batteri er utladet. Totalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #78 Del Skrevet 12. mars makkarella skrev (1 minutt siden): Jeg vil heller at folk drar enn at de sitter og er sløve og gjesper og drar ned stemninga på hele festen. Ellers er jeg enig med dem som sier det er litt frekt å bare komme, spise og så dra. Man takker ja til fest, og da skal man bidra og gjøre festen festlig. Voksne mennesker bør klare å være oppe til midnatt i helgene, og tåle å være litt trøtte dagen etter at noen har vært så rause at de har tatt initiativ og laget middag til hele gjengen! For min del har det ingenting å gjøre med " dagen etter" men at når jeg vanligvis legger meg kl 22 så er kl 24 helt umulig og vondt. Flere dager og netter fremover blir ødelagt om døgnrytmen forandres. Og det sier jeg fra om og ingen har sagt noe negativt om det. Jeg er såpass voksen at jeg gambler ikke med egen helse. Anonymkode: 9a481...178 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #79 Del Skrevet 12. mars c_buk skrev (1 time siden): I eksempelet fra HI tenker jeg man bør bli i ca 4 timer. Orker man ikke det er det bedre å takke nei så kan heller verten invitere noen andre. Å bare komme, spise og dra synes jeg er litt frekt. Om vedkommende hadde gjort det igjen og igjen, hadde jeg sluttet å invitere dem til slike sammenkomster. Jeg synes det er mer frekt å si at venner ikke er velkomne på middager lengre dersom de ikke gidder feste til langt på kveld/natt... Jeg ønsker allefall heller at mine venner skal komme å kose seg noen timer og dra hjem etter maten, enn at de skal føle seg utestengt bare fordi de ikke henger med hele kvelden. Og det vet jeg er en felles tanke i vennegjengen min, vi er inkluderende selv om ikke alle er natterangler. De som trekker seg tilbake tidlig er like gode venner av meg uansett, og det kunne ikke falt meg inn å slutte invitere dem. Anonymkode: e407f...f41 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 12. mars #80 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Da er de ikke så gode venner av deg hvis du ikke setter pris på at de kommer. Hvis du bare ber dem fordi de skal holde liv i festen utover natta, da kan du heller spare deg. Jeg er så glad jeg har venner som aksepterer meg for mine valg som gjest jeg. Anonymkode: 9a481...178 Eller så bare finner jeg på andre ting med de vennene som passer bedre til deres døgnrytme 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå