Gå til innhold

Hvor handler dere dagligvarer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prisen på Grandiosa er det minst viktige når jeg velger hvor jeg skal handle…

Som regel handler jeg på Kiwi, for den er nærmest, men følger med på tilbud fra Rema, Prix, Extra og Meny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler stort sett på Kiwi. OBS og Meny om de har noen gode tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda.

Anonymkode: 4eef7...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom jobben og hjemme har jeg ca 20 minutters spasertur. På denne veien passerer jeg, avhengig av rute, 3-4 Rema-butikker, 2-3 Kiwi og 1 Coop Extra. I tillegg til 2 Meny. Så utvalge er bredt. Bruker mest Rema 1000, deretter Extra, som jeg dog oftere er innom fordi de har selvbetjeningskasser som er fint når man skal ha 2-3 varer, så Meny og til sist Kiwi. Følger med på tilbud. Meny brukes stort sett når jeg skal ha noe ferskmat som ikke finnes ander steder, og da ser jeg også på tilbudene hva de har. De er litt forskjellig hva de ulike buttikkene er best på. F.eks. har Rema ikke helt topp brød, og de er dårlige på f.eks. poteter, der Kiwi er bedre.

Anonymkode: 88893...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper kjøtt direkte fra bonden. ❤️ Gressfôrede kuer som beiter på utmarksbeite i 6 måneder og spiser rent høy (ikke silo) resten av året. Ullgris som går ute hele året. Ikke er det spesielt dyrt heller. Jeg betaler bare litt mer enn jeg betaler for dårligere kvalitet i butikken, og nesten alle pengene går til bonden, slik det burde være. :) 

Jeg kjøper rå melk direkte fra bonden. Den beste og den sunneste melka!

Jeg kjøper egg direkte fra bonden.

Jeg handler flittig på gårdsbutikker. Det er mange av dem i Rogaland.

Ellers kjøper jeg alt annet "vanlig" på den Coop Prix for å støtte lokalbutikken. Det hadde vært kjipt hvis den ene butikken i bygda forsvant, så jeg passer på å bruke den.

Anonymkode: b2e4c...5b0

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler for det meste på extra, fordi den er nærmest. Iblant på meny for salatbar eller varmmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extra, og av og til på Meny for varer vi ikke finner på Extra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi, Oda, Meny og såkalte innvandrerbutikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Moxer på Kiwi og Rema.Kun småting som er overpriset.

Anonymkode: 33e0f...e6a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukeshandler på Oda. Trenger jeg varer de ikke har der supplerer jeg gjerne med varer fra f.eks Meny, mathallen osv. Det skjer kanskje én gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler det meste i Sverige. Varierer ellers mellom kiwi og REMA, alt etter hva jeg skal ha. 

(Grandiosa spises ikke her i huset) 

Anonymkode: efdef...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om ei som klarer å unngå å handle det aller meste fra de ulike kjedene. Hun handler på lokale helsekoster, «Asiabutikker», direkte fra bonden, en del på nett osv, men unngår så langt som mulig Rema, Norgesgruppen og Coop. Vi snakket om noen få ganger i løpet av i fjor hun endte med å handle på «vanlige butikker». Det er altså mulig, også med barn, og hun påstår det ikke er mye jobb, men for meg personlig hadde det vært det. 

Kiwi låser vel prisene for en gitt periode for en del varer, men en god del av de varene fortsetter de å låse prisene på for mer enn en periode. Nå spiser ikke jeg frossenpizza i det hele tatt (allergiker her), så det er ikke noe jeg følger med på, men jeg sjekker tilbudsavisene, og prøver å følge med på prisene. Jeg har merket meg at enkelte ting har også gått ned, mens annet klarer jeg ikke å vite helt sikkert hva koster, fordi prisene både varierer og/eller er stadig i økning. Jeg føler jeg har vært prisbevisst i mange år, men det er selvsagt mulig at prisene varierte en del før også, men nå er jeg enda mer obs 🤔 

Husker når jeg for en del år siden hadde makspris på agurk på 18kr. Kostet den mer enn det, ble det ingen agurk 🤣🤑🙈 Det hadde ikke gått idag. 

Jeg handler med sekk og gjerne på veien hjem, samt en del lørdag morgen, og går fra butikk til butikk. Jeg går eller tar bussen. For meg er det stort sett verdt å gå fra butikk til butikk. Jeg handler mest på Rema, Kiwi, og tilbudsvarer og datovarer på Meny og Spar. Jeg supplerer med tilbudsvarer fra Joker, samt smått fra Extra innimellom. Ytterst sjeldent tar jeg meg en tur på Obs og Mega. Jeg har ikke benyttet meg av Oda enda. Hender også jeg er innom en eller annen «Asiabutikk» også, men jeg synes mye på disse butikkene ikke er så billig lengre, og blandet kvalitet, men hender de har noe. Aubergine er normalt billigere da. Jeg får ofte gode kuponger på Rema, og liker både Æ og at jeg får 15% bonus på frukt og grønt på Kiwi. 

Så veldig langt oppsummert: jeg handler litt overalt alt, og bruker kuponger og tilbudene, og kan prisene ganske bra. Jeg tror ikke det lønner seg å handle alt på en plass økonomisk, men en sparer tid da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy-love skrev (5 minutter siden):

Jeg vet om ei som klarer å unngå å handle det aller meste fra de ulike kjedene. Hun handler på lokale helsekoster, «Asiabutikker», direkte fra bonden, en del på nett osv, men unngår så langt som mulig Rema, Norgesgruppen og Coop. Vi snakket om noen få ganger i løpet av i fjor hun endte med å handle på «vanlige butikker». Det er altså mulig, også med barn, og hun påstår det ikke er mye jobb, men for meg personlig hadde det vært det. 

Vi gjør litt av det samme. 

Handler på Reko, Bondens marked, lokal økologisk dagligvare, fiskebutikk, delikatesse/fetevare og internasjonal dagligvare, samt abonnerer på økologisk frukt og grønt som vi får levert på døren. Baker det meste av brød selv og kjøper aldri butikkbrød, men noen ganger bakst fra lokale bakerier.

Basisvarer utover dette handler vi på Meny (både på nett og i fysisk butikk) og på Rema, av praktiske årsaker, og pga noen personlige preferanser. Jeg foretrekker feks noen Tine-oster til hverdags, så da velger jeg dem i stedet for ost fra Bondens marked uten å gjøre noen større sak ut av det.

Vi bor sentralt og har gåavstand til alle disse butikkene, og får i tillegg tunge/store varer levert på døren via netthandel. Det fungerer helt ypperlig.

Anonymkode: b2518...034

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi, for det er nærmeste butikk i gåavstand, og vi har ikke bil. Handler derfor også en del hos oda så vi slipper så mye bæring.

Hender at vi Handler på REMA 1000, da det er like ved jobben til mannen min.

Ellers handler i Sverige en gang i mnd.

Endret av tussi84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager mat fra bunnen og spiser ikke frossen pizza. Kiwi ( torsdag og/ eller lørdag ), Meny ( tirsdag -30% på fisk ), grønnsaker, krydder, belgfrukter på innvandrerbutikker ( lørdag ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi ser i gjennom tilbudspris avisa på de butikkene vi har der vi handler kiwi, spar, rema og så ser vi hva de enkelte har og hva vi trenger og går fra butikk til butikk for å holde prisene nede

Anonymkode: 05a71...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs og Eurospar. Hender jeg er innom de andre om de har spesielle tilbud, men det går flere uker mellom hver gang det skjer. Liker generelt ikke butikker med dårlig utvalg, som feks Rema. Lav pris er ikke det viktigste for meg, men godt utvalg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker alle kommende ukes tilbud hver søndag kveld og kjøper ting hvis de har spesielle tilbud på obs, meny og spar. Resten av ukeshandelen tas på rema for generelt best kvalitet på varer, og særlig frukt og grønt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi, Coop Exstra, Rema 1000, Obs og IMS

Anonymkode: e5fa9...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...