Gå til innhold

Hvor handler dere dagligvarer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at Coop Xtra har videreført den lave prisen på Pizza Grandiosa.

Kiwi hadde en plakat i den lokale butikken der jeg handler der det stod at tilbudet/kampanjen på 29,90 for Pizza Grandiosa varte til den 29. februar. Nå kjører de fortsatt den samme prisen på Grandis. Dette er vel ene og alene fordi Xtra viderførte denne prisen. Dette synes jeg er suspekt, og lurer på hvor mye avanse de store dagligvarekjedene egentlig har på de forskjellige varene. Kiwi har jo sin egen merkevare kalt "Eldorado", og en liten pizza med samme innhold som Grandiosa selges for akkurat samme pris (29 kroner omtrent).....Blir vi lurt? Finnes det noen reelle alternativer til disse store, dominante kjedene?

Anonymkode: 15c3c...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handler virkelig ikke etter hvor grandis er billigst. Ja, vi spiser frossen pizza innimellom, men grandis er ikke godt.

Uansett, handler på Rema til vanlig. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler der det er billigst. Hva som står på posen betyr ingenting. Er ikke lojal mot matvarekjedene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler det meste på Extra, da jeg jobber der. 
 

Anonymkode: 26dfe...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extra, Rema av og til Meny (sjelden) .. innvandrer butikker også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurospar, Kiwi, Rema og Asia butikken. 

Anonymkode: 61c2a...78a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje noen blir lurt, men vi blir nesten alle tvunget, til å handle fra de kjedene vi har her i landet. Det finnes ikke noe reelt alternativ for de fleste. Reko-ringer, innvandrerbutikker, dyrke selv, jakte og fiske, harryhandle, det har liten påvirkning på totalen, og det vet kjedene, dermed kan de gjøre det de gjør. De trenger ikke satse på goodwill så lenge det ikke er reell konkurranse. Det ligner mer på prissamarbeid. Det er noe som kalles "ulovlig prissamarbeid", så da er vel dette lovlig, da. Det føles ikke riktig av den grunn.

Jeg kjøper der den enkelte varen er billigst. Jeg bor i gåavstand til flere matbutikker, så jeg kan tillate meg det. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hemmelighet at matvarebransjen i Norge er pill råtten. Jeg handler mye på innvandrerbutikk og rekoring, og dyrker en del selv. Resten blir kjøpt der det lønner seg, men prøver å unngå EMV. 

Anonymkode: 8cc7c...3bc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler mest på Extra siden jeg bor rett ved sidenn av. Ellers følger jeg med på kundeaviser og tar turen til Rema, Obs, Kiwi eller Spar alt ettersom.

Anonymkode: 4833b...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

Extra, Rema av og til Meny (sjelden) .. innvandrer butikker også

Signerer denne. Innvandrerbutikker representerer et fullverdig alternativ til den norske dagligvarehandelen. Flere burde handlet hos innvandrerne. De har veldig ofte et stort utvalg av frukt og grønt, de tar kilopris på for eksempel chili (der Kiwi får seg til å ta 25 kroner for 3 stk. chilistilker), osv...

Anonymkode: 15c3c...f3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Signerer denne. Innvandrerbutikker representerer et fullverdig alternativ til den norske dagligvarehandelen. Flere burde handlet hos innvandrerne. De har veldig ofte et stort utvalg av frukt og grønt, de tar kilopris på for eksempel chili (der Kiwi får seg til å ta 25 kroner for 3 stk. chilistilker), osv...

Anonymkode: 15c3c...f3f

enig ! og masse man ikke finner i vanlige butikker i tillegg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler på Kiwi, det er nærmeste billig dagligvare for min del. Handler innimellom på REMA men nærmeste ligger 6 mil unna, så blir kun om jeg har flere ærend i nærheten. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (3 minutter siden):

enig ! og masse man ikke finner i vanlige butikker i tillegg

Ja, det er for eksempel store krukker med oliven, ordentlig ris i sekker, ting som selges som om det skulle vært en premiumvare på KIWI/Extra/Rema...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler mest på Rema, men sjekker alltid om det er tilbud på andre butikker 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser over tilbudsavvisene hver søndag. 

Det blir en tur på Meny og en på Rema hver uke. Obs, Kiwi og Gigaboks, om de har gode tilbud som gjør at det er verdt en stopp. Og eksotiske butikker, som nevnt over, om jeg trenger påfyll av krydder, ris, syltede grønnsaker, bønner, varianter av mel, med mer. 

Handler bulk, så slipper å måtte handle et produkt en gitt uke. Grandiosa, for eksempel, selv om det ikke er noe vi spiser ofte så tror jeg de vi har i fryseren nå kostet ca 20 kroner stk. 

Anonymkode: 3bfae...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler mest på Coop extra, Rema, Bunnpris og Kiwi. Innimellom handler jeg på Spar/Eurospar og Coop Mega.

Anonymkode: df029...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjekker tilbud på butikkene som er nærmest meg og handler på Kiwi, Rema1000 og Meny av og til. Jeg liker virkelig ikke Extra, de ansatte på den som ligger nærmest meg finnes ikke hyggelige, så der er jeg bare innom hvis jeg har en gratiskupong jeg gjerne vil bruke.

Jeg bryr meg ikke om prisen på Grandiosa, det er noe jeg kjøper veldig, veldig sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid Oda. Hjemlevering 👌

Anonymkode: 10ec7...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler stort sett mest på Kiwi. Av og til på Rema, men jeg liker ikke at de har fått så mye "egne merkevarer" der (det jeg har smakt har smakt høgg).

Noen ganger handler jeg litt på Coop Mega også, men de er så dyre at det er kun spesielle varer jeg ikke får tak i hos de andre eller noe de har på kampanjetilbud. Da går det an å handle akkurat de varene der.

Noen ganger, som i dag, har jeg tatt ukeshandelen på Oda.no og fikk det hjemlevert på en søndag. Enkelt! :) 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett så handler jeg på Rema 1000 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...