Gå til innhold

Spontanabort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle hvordan de opplevde en spontanabort? Har hadd en blødning å lure på om jeg har en pågående spontanabort 😕

Anonymkode: 879be...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen som kan fortelle hvordan de opplevde en spontanabort? Har hadd en blødning å lure på om jeg har en pågående spontanabort 😕

Hos meg så begynte det med brun utflod, deretter lys rosa også kom det mye blod med klumper.
Hadde en SA i uke 7. 

Ble kvitt alt selv i løpet av 2 dager og når jeg var hos legen dagen etter hadde jeg en HCG på 8. 

Tiden etterpå var vondere psykisk enn fysisk. 

Husk at 50% av blødninger tidlig i svangerskapet ikke er en SA. 
Helt normalt å ha blødninger. 
Følg med på farge, mengde og om du får smerter❤️❤️❤️ Lykke til! 

Anonymkode: d34b4...749

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun hatt det tidlig, så de har ikke vært så veldig vonde. Det startet med bittelitt blod når jeg tisset. Etter noen dager økte det. 

Kjente kraftige menssmerter ved selve aborten, også bare vanlig blødning noen dager. 

Anonymkode: 92e0e...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en blødning for en uke siden, mensen blødning. Var noe spotting dagen etter. Ikke hatt noe blødning etter det. Kan vel ta det med ro siden det ikke er kommet noen klomper? Er i uke 11.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde en blødning for en uke siden, mensen blødning. Var noe spotting dagen etter. Ikke hatt noe blødning etter det. Kan vel ta det med ro siden det ikke er kommet noen klomper? Er i uke 11.

TS

Jeg ville bedt om henvisning til ultralyd for å undersøke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkna skrev (2 minutter siden):

Jeg ville bedt om henvisning til ultralyd for å undersøke. 

Hadde en ultralyd som viste hjerteslag 2 dager etter blødningen. Men de kunne ikke si noe om det var en begynnende spontanabort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det utarter seg veldig variabelt. Hatt flere, ingen like. Kan eventuelt være en truende abort. Men igjen - det er veldig vanlig med blødninger som er ufarlig. Noen opplever lette blødninger når morkaken overtar jobben.. 

Men i uke 11, dersom det er en spontanabort, så vil du merke det godt på klumper og vev som kommer ut. 

Hvis du har hatt UL etter blødningen som viste normale hjerteslag så er det nok ikke en spontanabort. Da kroppen først utstøter graviditeten når den er stoppet opp. 

Anonymkode: a18d8...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk gjennom en SA i slutten av uke 11. Det begynte med spotting allerede i uke 7 som eskalerte. Dagen alt skjedde var det dessverre ingen tvil, jeg blødde og blødde. Måtte bytte nattbind konstant og i tillegg ha håndkle i buksa på veien til sykehuset. Vannet gikk også. Jeg ble innlagt og måtte ha utskraping pga. stort blodtap som ikke stoppet da det var rester.

Har du snart toul? 

Anonymkode: abbcb...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gikk gjennom en SA i slutten av uke 11. Det begynte med spotting allerede i uke 7 som eskalerte. Dagen alt skjedde var det dessverre ingen tvil, jeg blødde og blødde. Måtte bytte nattbind konstant og i tillegg ha håndkle i buksa på veien til sykehuset. Vannet gikk også. Jeg ble innlagt og måtte ha utskraping pga. stort blodtap som ikke stoppet da det var rester.

Har du snart toul? 

Det var også veldig mye klumper, mest fra morkaken og koagulert blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis svangerskapssymptomene dine forsvinner i første trimester, samtidig som du starter å spotte/blø litt, så er det et veldig dårlig tegn. At puppene plutselig ikke er ømme mer, at du føler deg mer opplagt eller at kvalmen plutselig forsvinner.

Anonymkode: 2faa4...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde voksesmerter hele tiden fra bim til sa I uke 8. Så mulig det begynte med smerter, men kan ikke vite. Men blødningen begynte rolig som ved mens men økte raskt sammen med smertene i løpet av 36 timer fra første blod til sa. Blødde i 2 uker etter og hadde hcg i 6 uker. 

Anonymkode: 631b3...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis svangerskapssymptomene dine forsvinner i første trimester, samtidig som du starter å spotte/blø litt, så er det et veldig dårlig tegn. At puppene plutselig ikke er ømme mer, at du føler deg mer opplagt eller at kvalmen plutselig forsvinner.

Anonymkode: 2faa4...d66

Dette blir litt feil.. For det spørs hvor mye og pågående symptomene er i utgangspunktet. Dessuten helt normalt at symptomene kommer og går like raskt som de dukket opp i utgangspunktet når man er passert uke 8-9.  Mange mister symptomer etterhvert som hormonene stabiliserer seg. Man kan helt fint ha lite eller ingen symptomer uten at det betyr noe.

MEN har man hatt masse sterke symptomer som plutselig fordufter helt og blir borte - er det noe helt annet så klart. Men selv da kan det være helt naturlig og ikke ha noe betydning. 

Har f.eks knapt kjent på kvalme i mine svangerskap annet enn max 2 uker rundt uke 6-8. Men blødd ukentlig frem til uke 11 i mine svangerskap - både de som lykkes og de hvor jeg mistet. 

Anonymkode: a18d8...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...