Gå til innhold

Hva spiser du til frokost?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Havregryn med melk og rosiner. Eller «bollegrøt», altså havregrøt på melk med kardemomme og myke rosiner som har soaka på forhånd. Eller knekkebrød med makrell i tomat, hvitost, salami osv. 

Anonymkode: 37e1d...ccf

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt kokt på vann, med blåbærsyltetøy og et glass appelsinjuice. Klarer ikke å få i meg brød/knekkebrød klokka 06.30, det vokser i munnen. Melk kommer rett i retur om morgenen, det samme gjør egg. Og frokost må jeg ha før jeg sykler til jobb, ellers kollapser jeg før jeg er halvveis (10 km).

Anonymkode: 98dbb...538

Skrevet

Jeg er utrolig kjedelig når det kommer til frokost. Blir som regel to brødskiver med enten kremost naturell og syltetøy eller hvitost (og gjerne med syltetøy, moste bær eller eple oppå). Det fordi det er veldig lettvint. Det viktigste for meg om morgenen er uansett kaffekoppene mine. 

Men jeg skulle innimellom ønske at jeg hadde ork til å lage meg havregrøt, koke meg egg og ligende på morgenen. Ser mange fristende bilder inne på frokost-bilde tråden her inne😊

Skrevet

3 stk Sesam og havsalt Knekkebrød med smør og leverpostei. Og ett glass med melk til. Alt er laktose og glutenfritt 

Skrevet

Jeg spiser bare frokost om jeg har gjester eller er gjest, og da blir det et nystekt rundstykke delt i to med smør og syltetøy på den ene halvdelen og brunost på den andre. 

 

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

2 knekkebrød med smør og pålegg. 1 glass melk

Anonymkode: 893d7...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser to knekkebrød med smøreost, jarlsberg eller egg. Jeg drikker et krus oppvarmet lettmelk med sjokoladesmak (uten sukker) tilsatt litt ekstra sterk kaffe. Det blir vel teknisk sett en latte. Jeg har aldri kjøpt en latte noe sted, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Anonymkode: 16e6e...2eb

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (19 timer siden):

Jeg er veldig glad i kornprodukter. Det er ingenting jeg har mer lyst på til frokost enn hjemmelaget brødskiver eller rundstykker. Det gjør meg kanskje til "kjedelig" ifølge kg malen men det er det jeg liker og synes er godt og gir metthetsfølelse og da gir jeg bang i resten. Gir du meg valget mellom brødmat med godt pålegg og kjøleskapsgrøt/smoothie/havregrøt/sjokoladepudding/nøtter/whatever så vil jeg garantert velge brødmat med godt pålegg 10 av 10 ganger. Jeg sper gjerne på med yoghurt med musli og bær, frukt eller annet i tillegg 

Godt pålegg varierer. De vanligste er

Bløtkokte egg, grillskinke og italiensk salat, makrell i tomat, rekesalat, leverpostei og rødbeter, salami og agurk, ostesmørbrød, ost og skinke med paprika og agurk og vårløk, eggerøre, gredarost med paprika, reker, chilikreps, tomatsild, speilegg, brunost med banan og syltetøy... 

Bare nysgjerrig, for jeg aldri tenkt sånn på det før. Men blir grøt o.l. sett på som mer fancy en brødskrive? Jeg er stor fan selv, men ser egentlig på det som noe ganske traust og hverdagslig? Og det tar jo ikke noe lenger tid å lage en brødskriver heller?

Anonymkode: 5c1c6...1fe

AnonymBruker
Skrevet

Frokost er vanligvis 1 kopp svart kaffe og 2 store glass vann. En sjelden gang blir det ett eller to grove knekkebrød med gulost og paprika / skinke og agurk / egg og kaviar / kremost med hvitløk og med kapers oppå / salami og tomat eller leverpostei og sylteagurk.

Anonymkode: 69bca...25c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare nysgjerrig, for jeg aldri tenkt sånn på det før. Men blir grøt o.l. sett på som mer fancy en brødskrive? Jeg er stor fan selv, men ser egentlig på det som noe ganske traust og hverdagslig? Og det tar jo ikke noe lenger tid å lage en brødskriver heller?

Anonymkode: 5c1c6...1fe

Jeg tenker ikke det, men jeg har fått inntrykk når en leser her på kg at brødmat er det kjedeligste som eksisterer i hele universet :PVarmmat er myyyyye mer spennende om det så bare er havregrøt. Viss en kan få snike inn et innlegg om at "jeg husker ikke hvortid siste jeg spiste brødmat" så er det goe greier og det verste med norsk matkultur er brødskiver som er djevelens verk...  Men jeg er enig med deg, havregrøt, kjøleskapsgrøt eller smoothie tar ikke så mye mer tid eller er så mye mer fancy så det kommer egentlig bare an på smaksløkene til hvermannsen vil jeg tro..

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Et proteinrundstykke med egg, eller diverse kjøttpålegg, et glass appelsinjuice og kaffe.

Anonymkode: 303d7...0bd

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spiser to knekkebrød med smøreost, jarlsberg eller egg. Jeg drikker et krus oppvarmet lettmelk med sjokoladesmak (uten sukker) tilsatt litt ekstra sterk kaffe. Det blir vel teknisk sett en latte. Jeg har aldri kjøpt en latte noe sted, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Anonymkode: 16e6e...2eb

bra tips det med kaffe og sukkerfri sjokomelk. Prøves i morgen :)

Anonymkode: 0a20c...edf

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kefir eller kulturmelk med müsli, litt banan og litt syltetøy. Nam!

Anonymkode: 64102...0f5

  • Hjerte 1
Gjest Peanut
Skrevet

Sukkerfri Alpro yoghurt med mango eller en kokosyoghurt med vanilje fra Coop med litt havregryn oppi og ekstra kokosflak og av og til noen gojibær. 
Te med litt melk som drikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 14.54):

Og for dere som spiser brødmat, hva har du på som pålegg?

Anonymkode: ab044...6b6

Kjøttpålegg/leverpostei.

Skrevet

Hjemmekontor/helger - Yt vaniljeyoghurt med sjokoladeproteinpulver og granola.

På kontoret - kun en shake da det blir for tett opptil lunsj

Vi gjør heller litt stas av lunsjen i helgene og de dagene vi ellers har tid til det. 

Skrevet

Varierer hver dag☺️

Grove lapper med brunost 

Kjøleskapsgrøt med nøttesmør og syltetøy

Cottage cheese, yoghurt og oppskjært frukt eller bær.

Knekkebrød eller brød eller lomper med: Grønt og skinke og ost. Eller brunost. Eller smøreost og kokt egg og spekemat. Innimellom avokado og kjøttpålegg. Eller mozzarella, spekemat og tomat.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Mills laksepålegg liker jeg. Spiser den på rugknekkebrød:

 

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

I hverdagen: knekkebrød eller ristet brød med gul ost,smøreost,brun ost,eller kyllingpålegg. Tomat og agurk. 

I helgene: rundstykker eller brødskiver med kokt eller stekt egg,avokado og tomat,ost. 

Av og til skikkelig egg- og baconfrokost med tomatbønner og stekte poteter eller en omelett. 

Anonymkode: db09a...03c

AnonymBruker
Skrevet

2 brødskiver med varierende pålegg. Akkurat nå bruker jeg ei skive med tubeost (parmesan og spekeskinke) og ei med laksepålegg. 
I helga har jeg kokt egg og kaviar på. 

Anonymkode: 1164e...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...