Gå til innhold

Hva spiser du til frokost?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og for dere som spiser brødmat, hva har du på som pålegg?

Anonymkode: ab044...6b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiser kun litt havregryn med melk. Er i utgangspunktet ikke et frokostmenneske.

Anonymkode: 2e737...e6c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i kornprodukter. Det er ingenting jeg har mer lyst på til frokost enn hjemmelaget brødskiver eller rundstykker. Det gjør meg kanskje til "kjedelig" ifølge kg malen men det er det jeg liker og synes er godt og gir metthetsfølelse og da gir jeg bang i resten. Gir du meg valget mellom brødmat med godt pålegg og kjøleskapsgrøt/smoothie/havregrøt/sjokoladepudding/nøtter/whatever så vil jeg garantert velge brødmat med godt pålegg 10 av 10 ganger. Jeg sper gjerne på med yoghurt med musli og bær, frukt eller annet i tillegg 

Godt pålegg varierer. De vanligste er

Bløtkokte egg, grillskinke og italiensk salat, makrell i tomat, rekesalat, leverpostei og rødbeter, salami og agurk, ostesmørbrød, ost og skinke med paprika og agurk og vårløk, eggerøre, gredarost med paprika, reker, chilikreps, tomatsild, speilegg, brunost med banan og syltetøy... 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

To kokte egg med litt kaviar. 

Eller en grønn smoothie med frø/kjerner.

Eller gresk yoghurt med granola og bær. 

Anonymkode: 0174b...88b

AnonymBruker
Skrevet

Avokadomos (kjøper fryst og blander med litt salt, pepper og chiliflak), kokt egg eller peanøttsmør og banan spiser jeg som regel på skiva. 

Anonymkode: 230c6...6da

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg inne i en periode hvor jeg spiser yoghurt med cruesli. Liker også grovbrød med avokado og kokt egg 😋

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3 knekkebrød med makrell i tomat, agurk og pepper. Stort sett hver dag 😅

Anonymkode: ea802...72f

Skrevet

Spiser stort sett 2 brødskiver hver morgen. Pålegget jeg har på varierer. Det kan være ost eller smøreost, kyllingpålegg, leverpostei eller noe annet. Spiser ikke det samme pålegget hver dag. 

Noen dager lager jeg også kjøleskaps-grøt. 

AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt kokt på cashewmelk toppet med banan og hjemmelaget peanøttsmør eller grove skiver med linsepostei syltet rødbeter og spirer.

Anonymkode: a082f...ab7

Skrevet

1 knekkebrød med brunost og syltetøy og et glass biola

Skrevet

1-2 knekkebrød, flatbrød eller brødskiver, stort sett med ost av et eller annet slag. Kanskje en frukt.

Eller frokostblanding av diverse typer med melk eller yoghurt. Kanskje en frukt. 

Skrevet

Knekkebrød med hjertesalat, agurk, tomat og kyllingpålegg

Eggerøre med spinat og litt fetaost på toppen

Bagel med egg og laks

Overnight oats med det tilbehøret jeg måtte ha liggende

Avokado- og eggbrødskive

Skrevet

To skiver surdeigsbrød av spelt med røkt ørret med egg på, og noe grønt oppå.

Eller

Havregrøt med chiafrø, gresskarkjerner, knuste linfrø, sesamfrø i kokt på vann og økologisk peanøttsmør på toppen med bær,kanel og litt honning

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett kjøleskapsgrøt, sånn i hverdagen. Hvis brød, ofte med speilegg eller ferskt med ost. Spiser også gjerne bananpannekaker eller andre typer lapper. Noen ganger lager jeg bare en tallerken med diverse ting jeg har lyst på, f.eks. en variant egg, noe frukt og grønt, kanskje litt brød, pølsebiter, ost etc.

Anonymkode: 4b17d...e71

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelaget smoothie, knekkebrød med pålegg som for eksempel makrell i tomat, skinke, kokt egg, eggerøre med røkelaks og tomater, havregrøt med frukt og lignende. 

Anonymkode: aa8c4...276

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker yoghurt, så i ukedagene blir det alltid yoghurt i en eller annen form, frukt/bær + havregryn og nøtter/frø, iblant har jeg granola i stedet. Lager dette på jobb og spiser mens jeg leser epost, for takler ikke spise straks jeg våkner, må ha litt tid.

Anonymkode: 50f93...f04

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig dårlig matlyst på morgenen og spiser derfor sjeldent frokost. Men hvis jeg kjenner at jeg trenger å få i meg noe på morgenen, tar jeg en banan eller drikker sjokolademelk.

Anonymkode: 13d1a...816

AnonymBruker
Skrevet

Spiser så og si aldri frokost, er ikke et forkostmenneske i hverdagen.

Brødskive med ost og skinke eller youghurt det som spises de få gangene som er

Anonymkode: c19d2...84a

Gjest Jentamedtekopp
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og for dere som spiser brødmat, hva har du på som pålegg?

Anonymkode: ab044...6b6

Kaffe og snus. Lever på det frem til lunsj. 

Skrevet

Havregryn eller kjøleskapsgrøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...