AnonymBruker Skrevet 10. mars #1 Del Skrevet 10. mars Hei. Jeg har en venninne, la oss kalle henne Aurora, som jeg anser som en av mine (få) beste venninner. Tilsynelatende så har jeg alltid trodd og følt det er gjengjeldt. Kanskje ikke at jeg er hennes aller nærmeste men allikevel ganske langt oppe. Aurora har en venninne, Silje, som jeg har blitt kjent med. Forrige helg ble Silje full og fortalte meg en ting som såret meg veldig, fordi det kunne indikere at Aurora har snakket en del stygt om meg til Silje. Type "jeg valgte å bli kjent med deg istedetfor å dømme deg etter ting Aurora fortalte, ville gi deg en fair sjanse". I tillegg sa hun at hun "ikke ville kaste Aurora under bussen med å si det jeg skal si nå". Og da virker det jo enda mer sannsynlig at det er stygge ting som har blitt sagt. Dette har jeg nå gnagd veldig på og klarer ikke bestemme meg for om jeg skal snakke med Aurora eller ikke. For da føler jeg at jeg kaster Silje under bussen. Eller at jeg skaper unødvendig drama. Jeg har også dårlig samvittighet for at jeg tror Aurora har snakket stygt om meg. Syntes dette er vanskelig. Anonymkode: a49f2...b2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 10. mars #2 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Jeg har en venninne, la oss kalle henne Aurora, som jeg anser som en av mine (få) beste venninner. Tilsynelatende så har jeg alltid trodd og følt det er gjengjeldt. Kanskje ikke at jeg er hennes aller nærmeste men allikevel ganske langt oppe. Aurora har en venninne, Silje, som jeg har blitt kjent med. Forrige helg ble Silje full og fortalte meg en ting som såret meg veldig, fordi det kunne indikere at Aurora har snakket en del stygt om meg til Silje. Type "jeg valgte å bli kjent med deg istedetfor å dømme deg etter ting Aurora fortalte, ville gi deg en fair sjanse". I tillegg sa hun at hun "ikke ville kaste Aurora under bussen med å si det jeg skal si nå". Og da virker det jo enda mer sannsynlig at det er stygge ting som har blitt sagt. Dette har jeg nå gnagd veldig på og klarer ikke bestemme meg for om jeg skal snakke med Aurora eller ikke. For da føler jeg at jeg kaster Silje under bussen. Eller at jeg skaper unødvendig drama. Jeg har også dårlig samvittighet for at jeg tror Aurora har snakket stygt om meg. Syntes dette er vanskelig. Anonymkode: a49f2...b2e I min verden hadde dette vært folk jeg bare stille og rolig fadet ut . Begge to. Hvis veninne A spør hvorfor du har trukket deg unna, hadde jeg fortalt . At du hadde fått høre sårende ting fra en tredjepart . Uten å navngi henne . Sånne «jenter « trashtalker andre/hverandre overalt . 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 10. mars #3 Del Skrevet 10. mars Jeg hadde nok vært litt avventende og kanskje konsentrert meg mer om andre venner, men det kan jo hende at Silje er ute etter å lage drama også. Stoler du at det Silje sier, er sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #4 Del Skrevet 10. mars Jeg ville kuttet begge relasjonene, og fokusert på å få meg nye. Nå vet ikke jeg hvor gammel / velstående du er, men det er mange steder man kan finne nye venninner - f.eks idrettsklubber, interesseorganisasjoner, turklubber... Fokuser på å finne nye relasjoner, og dropp både Aurora og Silje. Jeg tror at du får det bedre uten dem i livet ditt. Konfrontasjon vil ikke føre til svar du liker, og relasjonene er skadet uansett om du får vite sannheten eller ikke. Så jeg ser ikke helt hva du oppnår med en konfrontasjon, samtidig som det åpenbart er vanskelig å forsette i relasjonen når du vet det du vet. Anonymkode: 08d98...48c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #5 Del Skrevet 10. mars Jeg har kun en veninne og 3 kompiser. Pga slikt drama beskrevet her. K42. Det medfører for mye vonde følelser😕 Anonymkode: 16634...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #6 Del Skrevet 10. mars Ingen av de er noe å bruke energi på. Aurora tør ikje ta timg opp med deg. Silje kaster Aurora under bussen og liker drama. Silje er kanskje sjalu og prøver å kuppe Aurora for seg selv. Anonymkode: e837a...799 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 10. mars #7 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville kuttet begge relasjonene, og fokusert på å få meg nye. Nå vet ikke jeg hvor gammel / velstående du er, men det er mange steder man kan finne nye venninner - f.eks idrettsklubber, interesseorganisasjoner, turklubber... Fokuser på å finne nye relasjoner, og dropp både Aurora og Silje. Jeg tror at du får det bedre uten dem i livet ditt. Konfrontasjon vil ikke føre til svar du liker, og relasjonene er skadet uansett om du får vite sannheten eller ikke. Så jeg ser ikke helt hva du oppnår med en konfrontasjon, samtidig som det åpenbart er vanskelig å forsette i relasjonen når du vet det du vet. Anonymkode: 08d98...48c Enig . Pluss det er lite sannsynlig du vil få et ærlig svar , fra noen av dem. Usikre jenter prøver å «bonde « ved å trashtalke . Min erfaring er at hvis de blir konfrontert, lyver de bare enda mer. Bedre å trekke seg unna , å gå for venner som snakker deg opp i rom du ikke er i ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #8 Del Skrevet 10. mars Silje vil kanskje bare skape drama, og ha Aurora for seg selv? Det virker jo ikke som at hun om med noe konkret Aurora hadde sagt om deg, hun bare hintet til at Aurora hadde sagt noe. Så lenge du ikke tar opp dette med Aurora, vil det ikke bli bedre for deg. Da vil du bli gående å tenke på dette, og du vil uansett ikke klare å forholde deg til Aurora på samme måte som før. Anonymkode: a7b55...94a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #9 Del Skrevet 10. mars Alle jenter/damer snakker dritt om hverandre. Her var det Silje som var illojal og prøvde å skape splid. Anonymkode: 8e4d7...61a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #10 Del Skrevet 10. mars Hvorfor lurer du på dette? Hva er det i deg som kan få deg til å lure på om dette er venner å ta vare på? Ikke skap drama, gå videre, bare la de være bekjente. Dere høres alle umodne ut. Anonymkode: bd714...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #11 Del Skrevet 10. mars Just now, AnonymBruker said: Alle jenter/damer snakker dritt om hverandre. Her var det Silje som var illojal og prøvde å skape splid. Anonymkode: 8e4d7...61a Nei. Det er tull. Alle umodne jenter/damer snakker dritt om hverandre. Anonymkode: bd714...e89 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aoo19 Skrevet 10. mars #12 Del Skrevet 10. mars Jeg hadde bare holdt avstand til henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #13 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei. Jeg har en venninne, la oss kalle henne Aurora, som jeg anser som en av mine (få) beste venninner. Tilsynelatende så har jeg alltid trodd og følt det er gjengjeldt. Kanskje ikke at jeg er hennes aller nærmeste men allikevel ganske langt oppe. Aurora har en venninne, Silje, som jeg har blitt kjent med. Forrige helg ble Silje full og fortalte meg en ting som såret meg veldig, fordi det kunne indikere at Aurora har snakket en del stygt om meg til Silje. Type "jeg valgte å bli kjent med deg istedetfor å dømme deg etter ting Aurora fortalte, ville gi deg en fair sjanse". I tillegg sa hun at hun "ikke ville kaste Aurora under bussen med å si det jeg skal si nå". Og da virker det jo enda mer sannsynlig at det er stygge ting som har blitt sagt. Dette har jeg nå gnagd veldig på og klarer ikke bestemme meg for om jeg skal snakke med Aurora eller ikke. For da føler jeg at jeg kaster Silje under bussen. Eller at jeg skaper unødvendig drama. Jeg har også dårlig samvittighet for at jeg tror Aurora har snakket stygt om meg. Syntes dette er vanskelig. Anonymkode: a49f2...b2e Hvorfor spurte du ikke denne Silje der og da om hva Aurora hadde sagt da…? Det ville jo vært det naturlige. Du aner ikke hva som er sagt, i hva slags setting - og nå dikter du opp masse ikke scenario i eget hodet. For alt du vet kan det ha vært helt uskyldige greier. En annen mulighet - kanskje din venninne Aurora ønsker å beholde deg for seg selv, og er redd for at Silje skulle overta deg som venn? Du må jo snakke med folk. Anonymkode: 3db0f...72c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #14 Del Skrevet 10. mars Silje skaper drama, er du sikker på at hun snakker sant? Konfronter dem samtidig, så ikke en av dem kan lyve seg ut av det. Du risikerer å få svar og korrigering på egen oppførsel du kanskje ikke vil ha, i tilfelle Silje ikke har løyet. Anonymkode: a4fa4...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #15 Del Skrevet 10. mars Silje er en shit stirrer, mens Aurora baksnakker deg. Ville nok prøvd å finne noen bedre venner Anonymkode: c70ac...41d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #16 Del Skrevet 10. mars Jeg har vært i en lignende situasjon hvor en god venninne av meg (A), introduserte meg for en venninne av henne (B). Hvis jeg var sammen med B alene, sa hun masse rare ting om A. Ting jeg egentlig visste at ikke stemte. Og når A og B var sammen uten meg, fortalte B løgner om meg. Hun prøvde bevisst å splitte meg og A, fordi hun var sjalu på at vi var så nære. Kan det være noe lignende som skjer i din situasjon? Anonymkode: bed13...8a7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #17 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.41): Nei. Det er tull. Alle umodne jenter/damer snakker dritt om hverandre. Anonymkode: bd714...e89 Tull Anonymkode: aa303...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #18 Del Skrevet 12. mars Du får spørre ut Silje hva hun mente. Hun har indirekte sagt at Aurora har baksnakket deg. Be henne forklare i klartekst hva hun egentlig sikter til. Har man sagt A, må man si B. Det er ikke normal oppførsel å baksnakke en venninne som var der før en selv. Hun er på en måte ikke i posisjon til det, så fremstår som at hun prøver å splitte dere. Jeg setter en varseltrekant på Silje! ⚠️ Anonymkode: 22ea5...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #19 Del Skrevet 13. mars Mulig Silje løy til deg for å få deg til å ikke være venninne med Aurora lenger? Kan det være en ting, tro? Anonymkode: da751...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #20 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du får spørre ut Silje hva hun mente. Hun har indirekte sagt at Aurora har baksnakket deg. Be henne forklare i klartekst hva hun egentlig sikter til. Har man sagt A, må man si B. Det er ikke normal oppførsel å baksnakke en venninne som var der før en selv. Hun er på en måte ikke i posisjon til det, så fremstår som at hun prøver å splitte dere. Jeg setter en varseltrekant på Silje! ⚠️ Anonymkode: 22ea5...759 Tenker noe av det samme. Anonymkode: da751...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå