Gå til innhold

Både eggdonasjon og donorsæd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med dette? Vil ektefelle aldri få adoptere barnet? 

Anonymkode: 9623d...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt embryoadopsjon i Riga. Jeg hat jo født barna, så jeg blir automatisk regnet som biologisk mor i Norge. Mannen min blir automatisk regnet som biologisk far, siden vi er gift. 

Anonymkode: 8a714...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge får man ikke både egg og sperm donasjon da ene parten skal vøre biologisk. 

Men ved embryodonasjon i utlandet må ikke barnet adopteres av ektefelle da embryodonasjon i teori er adopsjon av embryo. 

https://www.institutobernabeu.com/no/embryoadopsjon/

Anonymkode: c5b08...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ektefellen adoptere barnet? Han er far (juridisk) ved fødsel.

Anonymkode: 967e9...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte av ulike grunner bort alt da vi stod i situasjonen for 10 år siden. Men med de mulighetene man har i dag må jeg si at jeg ville gått for embryodonasjon i utlandet, gjerne fra IVF embryo som ellers ville blitt destruert. 

Ellers stemmer det øvrige sier. 

Anonymkode: 32008...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer da hvis mor går til retten og krever dna av far i ettertid? Den vil vise at han ikke er biologisk far

Anonymkode: 1f267...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skjer da hvis mor går til retten og krever dna av far i ettertid? Den vil vise at han ikke er biologisk far

Anonymkode: 1f267...49d

Det vil da finnes dokumentasjon på ar det er foretatt embryodonasjon - så verken mor eller far vil da være biologisk tilknyttet.. Så det har ikke noe å si... 

Og hvorfor i alle dager skulle en kvinne som velger å bruke så mye penger, tid og energi på å få et barn via embryodonasjon i utlandet kreve dna av far i ettertid? Både hun og han VET jo at ingen av dem er biologisk foreldre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis det er to kvinner (ektepar)? Der har ikke den andre kvinnen noen automatisk rett til medmorskap ved fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom visst som anonym mitt siste innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hvis det er to kvinner (ektepar)? Der har ikke den andre kvinnen noen automatisk rett til medmorskap ved fødsel. 

Da er det nok kansje noe annerledes, men da er nok prosessen den samme som når 2 kvinner benytter seg av vanlig ivf - der den ene parten ikke er biologisk tilknyttet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...