Gå til innhold

Overnatting inne på Gardermoen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal fly ut fra Gardermoen midt på natten. Har ikke lyst å betale for hotell for et par timer. 
Finnes det rolige områder med myke benker, eller steder med liggestoler hvor man kan få en liten høneblund? 
Er ikke kjent på den flyplassen, har hovedsakelig bare vært der med jobb, og da fly på morgen, ettermiddag. 

Om noen vet når siste tog kommer inn fra Oslo S, vil jeg gjerne vite det også, men det kan jeg sjekke selv, har bare ikke kommet så langt enda.

Anonymkode: 7b885...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går an å overnatte der, men de fleste benkene er med armlener osv så man ikke kan ligge på dem. Sørg for at du er på innsiden før sikkerhetskontrollen stenger, for på utsiden er det fint lite av benker i det hele tatt.

Anonymkode: 5a56b...217

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lov å sove der, da blir man vekt av vektere. Har prøvd selv, er ikke å anbefale 

Anonymkode: 061c8...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke lov å sove der, da blir man vekt av vektere. Har prøvd selv, er ikke å anbefale 

Anonymkode: 061c8...258

Men hvis man har gått gjennom sikkerhetskontroll og evt. passkontroll, blir man kastet ut derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et fint området oppe ved C gatene, som heter relaxe. finnes liggestoler etc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl skrev (12 timer siden):

Men hvis man har gått gjennom sikkerhetskontroll og evt. passkontroll, blir man kastet ut derfra?

Ja! Det er ikke tillatt for pax å oppholde seg på rød sone når sikkerhetskontrollen er stengt. 

Anonymkode: 269b3...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja! Det er ikke tillatt for pax å oppholde seg på rød sone når sikkerhetskontrollen er stengt. 

Anonymkode: 269b3...634

Men den stenger jo ikke når ts skal fly et senere fly, regner med hun skal bare sove litt før flyet går og ikke ligge der til neste morgen 

Anonymkode: 89c9c...81a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du mener med midt på natten, tipper det er tidlig morgen du mener?

Da må du evt vente utenfor sikkerhetskontrollen, det er noen stoler der, men ikke mange, men har sett folk ta med egne luftmadrasser som de har sovet på 😉 

Anonymkode: 04bf7...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er ikke lov å sove der, da blir man vekt av vektere. Har prøvd selv, er ikke å anbefale 

Anonymkode: 061c8...258

Er dette noe nytt? Jeg har aldri hatt problemer med å sove der, men det er nesten et år siden sist jeg måtte overnatte.

Anonymkode: c9d45...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville undersøkt hvor mye ekstra det ville kostet å oppgradere til business for å få tilgang til en lounge. Benyttet meg av deg en gang og det var bare noen hundrelapper ekstra. Der er det også mat og drikke som er inkludert. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkna skrev (Akkurat nå):

Jeg ville undersøkt hvor mye ekstra det ville kostet å oppgradere til business for å få tilgang til en lounge. Benyttet meg av deg en gang og det var bare noen hundrelapper ekstra. Der er det også mat og drikke som er inkludert. 

Lounge er ikke åpen på natta og det er begrensning på hvor lenge en kan være der. Ellers så er det som regel billigere å kjøpe seg inn på lounge enn oppgradere billetten til business.

Anonymkode: 6c9fa...968

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frøkna said:

Jeg ville undersøkt hvor mye ekstra det ville kostet å oppgradere til business for å få tilgang til en lounge. Benyttet meg av deg en gang og det var bare noen hundrelapper ekstra. Der er det også mat og drikke som er inkludert. 

Loungen åpner 530 eller 6. 

Anonymkode: de2c1...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkna skrev (5 minutter siden):

Jeg ville undersøkt hvor mye ekstra det ville kostet å oppgradere til business for å få tilgang til en lounge. Benyttet meg av deg en gang og det var bare noen hundrelapper ekstra. Der er det også mat og drikke som er inkludert. 

Om det bare er for loungetilgang så vil det jo som regel være langt billigere å bare kjøpe loungetilgangen.

Anonymkode: 36e8e...453

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbrakt natten der  fra ca midnatt til flyet gikk rundt 06 på morningen. 

Kom ikke innenfor sikkerhetskontrollen.

sikkerhetskontrollen åpner ca 04. 

Ingen tilrettelagte soveplasser. 

Er man heldig kan man sitte på en benk 

 

Anonymkode: f49df...d59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er dette noe nytt? Jeg har aldri hatt problemer med å sove der, men det er nesten et år siden sist jeg måtte overnatte.

Anonymkode: c9d45...a32

kan ha med brannsikkerhet å gjøre. litt forskjellige krav til bygg med våkne og sovende gjester 

Anonymkode: f49df...d59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er dette noe nytt? Jeg har aldri hatt problemer med å sove der, men det er nesten et år siden sist jeg måtte overnatte.

Anonymkode: c9d45...a32

Nei, det er absolutt ikke noe nytt. En kan sove på hvit sone, om en greier å sove samtidig som en holder øye med bagasjen sin, men ikke på rød sone. 
 

Anonymkode: 269b3...634

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er før sikkerhetskontrollen. Rett før nedgangen til Flytoget. Er vel etasjen for ankomst. Her var det mange som lå på en benk eller gulvet i et bestemt område. Selv lå jeg på gulvet på lekeområde. Hadde fly kl. 6 på morgenen og tok siste flytoget inn. 

Anonymkode: b6d7a...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv overnattet innenfor sikkerhetskontrollen, men da var det i forbindelse med forsinket fly. Da blir man ikke kastet ut. Men sove fikk jeg ikke, ingen seter som egner seg noe særlig til det. Jeg har sett folk prøver å sove i halvsirkel i sånne runde sittegrupper i det nye området mellom taxfreebutikkene på utland. 

Anonymkode: 5a56b...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger endel folk og sover på de rareste steder i innsjekk-området, så du blir ikke den eneste. Men tenk over hvordan du skal ha kontroll på bagasje.
Skal du kjøre dit, ville jeg heller sovet i bilen (med vinduet på gløtt). 

Anonymkode: ca748...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde fly kl. 6 på morgenen og tok siste flytoget inn. 

Anonymkode: b6d7a...b7d

Det må da være mye bedre å sove på hotellet, eller ta taxi dersom man bor på Østlandet. 

Anonymkode: 88c3f...f74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...