Gå til innhold

Jeg vil bare ha en snill og glad mann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 21.21):

Som elsker meg for den jeg er, og som jeg kan elske for det han er. 

At noe så enkelt skal være så vanskelig.. 

Anonymkode: 87cb7...872

Nei, det vil du alldeles ikke.

Det er drøssevis av snille og glade menn der ute som ikke ser bra ut, og som du derfor ikke er interessert i.

Spar deg.

Anonymkode: 314c3...008

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke umulig. Lette i mange år. Møtte så klart snille menn, men kjemien var ikke der.

Også møtte jeg han, alt stemte fra starten. Vi elsker hverandre like høyt etter 5 år.☺️

Anonymkode: 2830f...efa

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en snill mann med et stort hjerte som alltid er glad og har ingen problem med verken humørsvingninger eller stort ego.

Dessverre er jeg også bare 173 cm høy, chubby og så og si skalla. Du kan jo gjette hvordan det går med meg på datingmarkedet :P

Jeg kan hilse innom tråden igjen når jeg får min første match som ikke er en spam-bot. Over 10 år siden sist så jeg hadde ikke holdt pusten!

Anonymkode: 8b753...de7

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/9/2024 at 9:39 PM, AnonymBruker said:

Samme her, men menn er ikke snille eller glade har jeg erfart. De er de mest moody egosentriske jævler. Får et bedre liv uten en. 

Anonymkode: adb26...c9a

Du får slutte å falle for bad boys, da

Anonymkode: 4217e...9ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 21.21):

Som elsker meg for den jeg er, og som jeg kan elske for det han er. 

At noe så enkelt skal være så vanskelig.. 

De som vil mye får ikke.

Anonymkode: dd9c0...6fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er en snill mann med et stort hjerte som alltid er glad og har ingen problem med verken humørsvingninger eller stort ego.

Dessverre er jeg også bare 173 cm høy, chubby og så og si skalla. Du kan jo gjette hvordan det går med meg på datingmarkedet :P

Jeg kan hilse innom tråden igjen når jeg får min første match som ikke er en spam-bot. Over 10 år siden sist så jeg hadde ikke holdt pusten!

Men hvis du er snill og glad, så er jo ts interessert i deg, så klart😁

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg kjenner menn som deg som har dame. Prøv deg utenfor app, bli kjennt med kvinner 😊 

Anonymkode: 5a8f9...f06

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv deg utenfor apper!! Alt handler om hvordan man bærer seg. Min eksmann er 175 og veier 120 kg, skallet. Vi var gift i 14 år og har barn. Han har alltid gått for å være en flott mann, snill er han også. Dessverre hadde vi helt forskjellige ønsker for fremtiden, men er fortsatt gode venner. Og jeg er faktisk slank (52 kg), og får alltid høre at jeg ser bra it, så selv for dere tjukke menn som vil ha slanke damer finnes det håp, altså. Han jeg dater nå er også under 180 og har litt mage - og er skallet. Han har veltet seg i damer frem til han giftet seg for 15 år siden.

Hva har disse mennene felles? Begge er spennende, har kjempegod energi og utstråling, og utrolig kul klesstil. Masse hobbyer og engasjement, menn som legger en plan og får ting til å skje! Har du draget, så har du draget!

As an aside: Selv har jeg veid 20 kg mer enn jeg gjør nå, og fikk aldri napp hos noen mann i de årene. Nå som jeg er slank er det null problem. Jeg kler meg likt, har samme utdanning og inntekt som nå, så jeg opplever egentlig omvendt problemstilling: Det er mennene som velger pga utseende, mens mennene som har sjarm og utstråling ikke sliter på markedet til tross for mange kilo ekstra…. 

Anonymkode: 5f9de...1f0

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
On 3/12/2024 at 5:10 PM, AnonymBruker said:

.. som må være 180cm høy, mørk, med nordisk utseende, ha bch-grad, men ikke innenfor regnskap, skal jobbe 150%-stilling mellom 9 - 15 man - fre, tjene 1 200 000,- (+++) i året, ha 23 cm gjennomsnittlig lang tissefant, ingen ekser  1 eks, men bør ha erfaring fra forhold, ha alt på stell, men ha plass for at jeg endrer alt litt, være god på kjøkkenet og gjøre det meste av husarbeid, men ikke være en husfar, bør ikke feste og drikke, men bør absolutt ikke være den som sier nei til selskap, kan ikke snorke, må ha fine neglbånd, ha lite hår overalt, men noe for all del ikke hårløs for det føles pedoaktig ut, hår på hodet er en selvfølge, bør helst betale for meg overalt av og til, men ikke få meg til å føle meg som et sugerbarn, bør skjønne at et ja egentlig betyr nei, må ha en svigermor som elsker meg, han kan ikke være seksualisert, men han bør ta initiativ til alt, mas er et rødt flagg for alt skal skje på mine premisser, og kanskje viktigst av alt barnløs og blåe øyne, uten briller og linser, bør helst ha kikkertsyn, og finner jeg en kvise på kroppen er det no-way altså, bicepsene må være passe  SCHVÆRE, men er han for tung er han overvektig, og det tar jeg ikke til takke med, og så må han ha en stor CV som han ikke skryter om, helst bør han la være å proklamere om alt han har fått til for det får meg til å føle meg små, og kotelettene biffenepå utegrillen bør være perfekte!

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig.

Anonymkode: c4617...6cb

😂 Jeg rettet den for deg. 😂 

TS: Det er vanskelig når du lar urinnstinkter styre deg i stedet for å ha øynene åpne for det du ser etter.  

Jeg rettet sitatet over til å stemme bedre. Det jeg har erfart så langt etter å ha vært singel en stund etter samlivsbrudd og entry på datingmarkedet, er at jeg fungerer ikke i dating-sammenheng. Jeg blir for "snill"=for kjedelig og får beskjed om at det ikke var kjemi, selv om enkelte av dem har jeg hatt utrolig bra kjemi med. Men de mangler den "tatt av en stormen" følelsen.  Samtidig, i IRL så opplever jeg tydelig interesse fra kvinner som kjenner meg.. Med "tydelig" mener jeg de ber meg på date, overnatting osv. Jeg har bare ikke truffet noen i IRL som jeg har falt for selv..

Så min konklusjon er at damer fra datingplattformer er ute etter dopamin-kicket.
Jeg blir ikke attraktiv før de lærer å kjenne meg, men det har ikke Tinder-damer tid til. 

Anonymkode: e25f5...1eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS: Det er vanskelig når du lar urinnstinkter styre deg i stedet for å ha øynene åpne for det du ser etter.  

Jeg rettet sitatet over til å stemme bedre. Det jeg har erfart så langt etter å ha vært singel en stund etter samlivsbrudd og entry på datingmarkedet, er at jeg fungerer ikke i dating-sammenheng. Jeg blir for "snill"=for kjedelig og får beskjed om at det ikke var kjemi, selv om enkelte av dem har jeg hatt utrolig bra kjemi med. Men de mangler den "tatt av en stormen" følelsen.  Samtidig, i IRL så opplever jeg tydelig interesse fra kvinner som kjenner meg.. Med "tydelig" mener jeg de ber meg på date, overnatting osv. Jeg har bare ikke truffet noen i IRL som jeg har falt for selv..

Så min konklusjon er at damer fra datingplattformer er ute etter dopamin-kicket.
Jeg blir ikke attraktiv før de lærer å kjenne meg, men det har ikke Tinder-damer tid til. 

Beklager å skuffe deg, men det er du ikke. For jeg er mann, og innlegget mitt var satire der alt var satt på spissen.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager å skuffe deg, men det er du ikke. For jeg er mann, og innlegget mitt var satire der alt var satt på spissen.

Det skjønte alle da. Men jeg vet ikke hva du mener jeg ikke er..

Resten av mitt innlegg er ikke satire. 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det jeg har sett i forhold til denne problemstillingen «vil bare ha en snill mann», er at når mange kvinner får denne snille mannen, så går det ikke lang tid før dere synes han er «for snill», og det blir et stort problem som ødelegger forholdet.
Så du ser nok etter noe annet også..

Anonymkode: feaa3...fe1

Jeg har faktisk til gode å oppleve at en kvinne forlater en mann fordi han er for snill. 

Det jeg derimot har opplevd mange ganger er at kvinner forlater menn som påstår at de er snille, men ikke egentlig var det. 

Det er ikke folk selv som kan definere om de er snille partnere. Snille generelt egentlig. Det er det andre som må definere, i hver relasjon man er i. Hjelper for eksempel ikke at mor synes du er en snill sønn angående forhold. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Jeg har faktisk til gode å oppleve at en kvinne forlater en mann fordi han er for snill. 

Det kodes gjerne som «kjedelig».

På samme måte som velstående kodes som «økonomien på stell»

Anonymkode: 63474...021

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min forrige ektemann var 174 cm og lubben. Jeg faller sjeldent for utseende alene, men snille menn blir utrolig flotte. Men det viste seg at min nå eksmann ikke var så snill, tvert i mot. Og lavtlønnet yrke hadde han også. Så høy lønn og lederstilling var heller ikke noe jeg så etter. 

Har datet litt rundt de siste 4 årene. Og datet både lave/høye, lubne/veltrente, skallede/ frodig manke, hårløse kropper/full kroppsbehåring, ledere/fagarbeidere, norske/utenlandske.  Det eneste jeg ikke har datet, som jeg ikke synes er attraktivt, er svært overvektige menn. 

Og er det noe jeg har lært, så er det ikke verken yrke eller utseende som er styrende for om en mann er snill og glad. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men snill er jo langt i fra synonymt med kjedelig? 

Man kan vel være snill, livsglad, imøtekommende, høflig, sosial, interessant osv. 

Snill trenger ikke være introvert, tøffelhelt, rutinemenneske, hjemmekjær, tiltaksløs. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

«Kjedelig» kan defineres ulikt. En snill og glad mann kan for noen virke kjedelig, men for andre er han ikke det. 

En kjedelig mann kan f.eks være en som trives hjemme med familien, en som ikke tilbringer timer i treningsstudio, driver med ekstremsport eller flyr på byen støtt og stadig. En stødig mann som har fokus på familie og venner, frivillig arbeid m.m.

Er det ikke bedre med en litt kjedelig mann som er snill mot de han er glad i og nyter livet, fremfor en bad boy som nedprioriterer kjæreste, familie og venner for å realisere seg selv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men snill er jo langt i fra synonymt med kjedelig? 

Man kan vel være snill, livsglad, imøtekommende, høflig, sosial, interessant osv. 

Snill trenger ikke være introvert, tøffelhelt, rutinemenneske, hjemmekjær, tiltaksløs. 

Det er ikke synonym men en omskriving for å rettferdiggjøre sine valg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja noen som ikke har noen eks er vel et rødt flagg. Confirmation bias 

Anonymkode: 4217e...9ce

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (På 10.3.2024 den 2.42):

Man kan fort bli ugrei av å slite på datingmarkedet i årevis. Markedet gjør oss menn til verre og verre mennesker.

Hvis det var dere damer som strevde så mye og ikke kom noen vei med det motsatte kjønn fra tenårene og opp til 40-årsalderen, hva ville det gjort med dere? 

Ser du har fått noen svar på denne, men kan jo fortelle hva dette scenariet har gjort med meg.

Jeg har en god karriere, egen leilighet, har hobbyer jeg elsker, god relasjon med familien, har reist verden rundt og i grunn levd livet. 
Har slitt på datingmarkedet i årevis, da jeg ikke opplever at menn vil ha meg (jeg har ikke helt utseendet med meg). Jeg føler ikke at jeg har blitt ugrei eller et verre menneske av den grunn. Jeg gjør det beste ut av hva jeg har.

Hilsen kvinne på 40 

Anonymkode: c7ce3...357

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet hvordan kvinner "koder", og ikke. Jeg vet også hvorfor kvinner forlater menn, og ikke. Det menn påstår og oppfatter det som er ikke nødvendigvis korrekt. (Sikkert motsatt vei også.)

Vi må forøvrig skille mellom å ikke gå videre med noen/dumpe noen før man har virkelig falt/etablert seg som par og når man har valgt hverandre og er etablert som par. Når man ikke har falt for noen ennå er det tusenvis av årsaker man kan henge det på, fra utiltalende spisemåter til dårlig klesstil. Samt kjedelig. Man bare falt ikke for vedkommende, og det er trossalt det vanligste. Begge veier. Når en kvinne har falt for og valgt seg en mann snevrer seg imidlertid inn med årsaker til å gå fra ham igjen, og det er ikke at han er for snill. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...