Gå til innhold

Jeg vil bare ha en snill og glad mann

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så min konklusjon er at damer fra datingplattformer er ute etter dopamin-kicket.

Korrekt.

Og da har du i realiteten forstått spillet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, Trolltunge said:

Jeg vet hvordan kvinner "koder", og ikke. Jeg vet også hvorfor kvinner forlater menn, og ikke. Det menn påstår og oppfatter det som er ikke nødvendigvis korrekt. (Sikkert motsatt vei også.)

Vi må forøvrig skille mellom å ikke gå videre med noen/dumpe noen før man har virkelig falt/etablert seg som par og når man har valgt hverandre og er etablert som par. Når man ikke har falt for noen ennå er det tusenvis av årsaker man kan henge det på, fra utiltalende spisemåter til dårlig klesstil. Samt kjedelig. Man bare falt ikke for vedkommende, og det er trossalt det vanligste. Begge veier. Når en kvinne har falt for og valgt seg en mann snevrer seg imidlertid inn med årsaker til å gå fra ham igjen, og det er ikke at han er for snill. 

Jeg tror det vi snakker om i tråden her er hvorfor en kvinne faller for en mann , eller ikke.  Ikke hvorfor hun forlater en mann hun allerede er med. 

Greit at du er kvinne og er på "innsiden" her. Men jeg tviler sterkt på at en kvinne faller for en mann, eller avviser ham pga klesstilen.  At det er tusenvis av årsaker til at hun ikke faller for en mann er også en uttalelse jeg vil utfordre. Hovedgrunnen til at menn og kvinner faller for hverandre er dopamin og seksuell tiltrekning. Det er mange som har gjort mer eller mindre profesjonelle studier på dette og alle lander på det samme. Det er (dessverre) utgangspunktet for de fleste dating-guruer, som oppfordrer menn til å begynne å spille spill. Hvis hun ikke føler denne type tiltrekning, kan hun gjerne kamuflere det med tusen ulike påskudd. Eller, siden vi lever i et moderne samfunn så hun kan også bli tiltrukket av en mann, men velge å holde seg unna fordi han ikke når opp til en del objektive kriterier som er viktig for henne, eller er full av røde. Dette er nok den observasjonen og opplevelsen de fleste kjenner seg igjen i.   

Det er interessant å høre kvinners betrakning rundt dette. Jeg tror de aller fleste menn har samme opplevelse av dette. Det typiske er at menn som bare oppfører seg snilt har lav tiltrekning på kvinner, mens menn med mye karisma og som gjør kvinnene spente og usikre har mer tiltrekning. Vi har sett dette utspille seg uttallige ganger etter det samme mønsteret. Så kvinnene må gjerne ha sitt perspektiv på dette, men for gutta er dette mønsteret mer forutsigbart en jordrotasjonen.  

Det klassiske er jo de jentene som har en guttevenn som sin beste venn. De henger sammen hele tiden er 100% i sync på alt, er den første de ser etter når de er i samme lokale osv, men de blir aldri kjærester. Om og om igjen ser guttevennen at hun blir kjæreste med dårlige gutter som behandler henne dårlig og etter at hun har blitt såret , sitter hun og gråter og klager over at hun aldri finner en skikkelig snill fyr.  

Det er mange kvinner som sier de blir (seksuelt) tiltrukket når en mann går ut med søpla (uten å bli bedt om det) , lager mat til henne, åpner seg om følelser, husker jubileumsdagen for når de traff hverandre og stiller opp med konfekt, osv. Problemet er at veldig mange kvinner tillater seg aldri gå så langt inn i en relasjon til at de opplever noe av dette. De bruker alt fra 60 sekunder til 2 kaffe-dates til å avvise menn som ikke gir dem et voldsomt dopamin-kick der og da. Og de snille mennene har ofte en svakere umiddelbar tiltrekningskraft, for deres styrke ligger på helt andre områder. Vi vet alle hvem som er gode på det umiddelbare dopamin-rushet.. Eller må jeg be KallePils forklare det enda en gang ;) 

Anonymkode: e25f5...1eb

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 21.21):

Som elsker meg for den jeg er, og som jeg kan elske for det han er. 

At noe så enkelt skal være så vanskelig.. 

Anonymkode: 87cb7...872

Det er det mange som sier. Men opplever at det er halve sannheten.

Problemet er at FØR en mann blir gitt sjansen til å vise frem personligheten må han først møte noen viktige kriterier.

-Utseende: Høyde, kropp, hår , tenner, smil

-Forsørgerevne. Jobb, status, utdannelse, ambisjoner

Først når utseende og forsørgerevne er godkjent får en mann mulighet til å "presentere sin sak".  80% blir silt bort i de innledende rundene. 

Kanskje manglet den rette for deg 5 cm på sokkelesten så han ble eliminert i første runde?

Anonymkode: 52dbd...0e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 3/10/2024 at 2:59 AM, Helene1982 said:

Det å ikke bli valgt eller valgt an mennesker som ikke vil deg godt, er vondt, og jeg kan forstå at man etter at man blir avvist eller behandlet dårlig over tid, lukker seg for å føle noe for noen, og dermed saboterer seg selv når man egentlig bare vil beskytte seg selv. Jeg tror likevel at all endring må starte med seg selv, og hva man kan tilby og hva man ser etter, er noe alle som søker parforhold har gode svar på. Og det burde ikke være grei, eller en som sier ja. Tidenes klisje er at man må elske seg selv først, og det er sant. Du kan ikke tilby noen annet enn en å ta vare på/utnytte, om du ikke tror at du er verdig.

Kloke ord som alltid fra den kanten. Skulle tro "elsk deg selv" for lengst var grunnskolepensum.
Fordi.. det tar tid å vokse på dette. Det er ekstremt mange folk som ikke skjønner, eller klarer å føle på kroppen hva det vil si å elske seg selv. Flere klarer det aldri.

Ja, avvisninger fikk jeg til slutt også nok av. Det var ingen "stygge" damer blant de jeg så meg ut. Noe dritt at samfunnet har verner om utseende og yrkes-stempling, skyhøye preferanser, og bunnløs terskler på "feil forhold". Ting som  gjerne blir avgjort lenge før rimelighetens tid, uten engang blitt forsøkt. 
Jeg har kun en eneste gang i livet(nåværende), fått hun jeg ønsket meg. I hele tre andre tilfeller, gikk vi i forhold, bare fordi hun viste interesse, Utnytting?

Sant som du sier; men jeg er overbevist om at i mange tilfeller så handler det ikke utelukkende om å beskytte seg selv, men at en naturlig følge av for mange avvisninger  fører til interessetap, vilje og evne, uten at det automatisk gjør dem til misbrukere om de forsøker. 

Men det er ingen andres ansvar enn hens eget uansett, bare for å ha sagt det også. 

Anonymkode: 1b12c...5c6

AnonymBruker
Skrevet
On 3/9/2024 at 9:21 PM, AnonymBruker said:

Kjærligheten er vanskelig for alle. Spesielt  i vesten, virker det som.  Ikke bare skal han elske deg for den du er, men sannelig skal du ogaå elske  han for det den han er! Da må du i det minste vite hva det innebærer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (10 timer siden):

Jeg har faktisk til gode å oppleve at en kvinne forlater en mann fordi han er for snill. 

Det jeg derimot har opplevd mange ganger er at kvinner forlater menn som påstår at de er snille, men ikke egentlig var det. 

Det er ikke folk selv som kan definere om de er snille partnere. Snille generelt egentlig. Det er det andre som må definere, i hver relasjon man er i. Hjelper for eksempel ikke at mor synes du er en snill sønn angående forhold. 

Et vennepar av kona og meg skiltes før jul. De hadde vært et par i 20 år og det var ingen store konflikter i det forholdet. 

Kona er god venninne med hun som gikk så jeg veit at det ikke foregikk noen rus, psyko, vold, krig eller lignende.

Faktisk kunne denne dama fortelle til min kone at hun skulle ønske at mannen hennes var utro, ble voldelig eller noe annet fordi da ville hun hatt en akseptable grunn til å skilles. Men han gjorde ikke noe galt og han ER en snill fyr. Og nettopp det gjorde det vanskeligere for henne. For hun hadde nemlig funnet seg en ny.

Så menn dumpes etter 20 år uten å ha gjort noe galt. Det skjer hele tiden. Det må vi menn bare akseptere..

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en snill mann , men ble separert for jeg ble alene i ekteskapet.

Han jobbet, trente , satt med mobilen.'Jeg vil ha  en som jeg kan prate flere timer med, går tur med, spille spill med.

Reise med., ha deilig sex med, som jeg savner det.😞

Men det er ikke lett å finne noen når man bikker 47.

Anonymkode: b1d3a...cd4

Skrevet

Etter snart 40 år sammen sier kona fremdels at jeg er snill. Om jeg er glad er stort sett opp til henne, og det er jeg som regel.

Å være snill med kona betyr for meg å støtte og bygge henne opp mentalt. Og det har jeg igjen for tusen million ganger. For da får jeg også en snill og glad kone . . .

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
On 3/12/2024 at 10:20 AM, AnonymBruker said:

Kan nok ikke være særlig snill og grei om kvinner ikke vil ha deg. Disse såkalte snille og greie er ulver i fåreklær. 

Anonymkode: adb26...c9a

Faktisk veldig grei😅 Og det mener de jeg kjenner også. Man får jo høre ting av venninner feks, at de skulle ønske de fant en som meg osv… Det er bare det at de ikke tenner på det

Anonymkode: 58c48...2af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
senior skrev (1 minutt siden):

Etter snart 40 år sammen sier kona fremdels at jeg er snill. Om jeg er glad er stort sett opp til henne, og det er jeg som regel.

Å være snill med kona betyr for meg å støtte og bygge henne opp mentalt. Og det har jeg igjen for tusen million ganger. For da får jeg også en snill og glad kone . . .

Din lykke er ikke hennes ansvar. Er en mann på 50 og har sett folk som i din situasjon bli "dumpet" og med kun ett bein å stå har det truffet veldig hardt. Lær deg å være ansvarlig for egen lykke. Ikke bli for needy og for avhengig av din kone. Lurt å være forberedt.

• Nyttig 1
Skrevet

Snille menn må innimellom vise deres rå maskuline kraft, spesielt i senga. Hvis de hele tiden er snille mister dama respekt for dem som menn

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Din lykke er ikke hennes ansvar. Er en mann på 50 og har sett folk som i din situasjon bli "dumpet" og med kun ett bein å stå har det truffet veldig hardt. Lær deg å være ansvarlig for egen lykke. Ikke bli for needy og for avhengig av din kone. Lurt å være forberedt.

Hvis ikke kjæresten eller partneren står medansvarlig for den andres lykke, hva er da poenget med forhold… 
På under ett millisekunder merket jeg hvor uenig jeg var i påstanden.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis ikke kjæresten eller partneren står medansvarlig for den andres lykke, hva er da poenget med forhold… 
På under ett millisekunder merket jeg hvor uenig jeg var i påstanden.

Ansvarlig og medansvarlig er to vesentlig forskjellige ting.

Det jeg responderte på var: Om jeg er glad er stort sett opp til henne, 

Om han er så avhengig av henne for å være lykkelig er det litt av et ansvar hun har. Han burde ha venner, interesser, hobbyer eller noe annet som han kan falle tilbake på eller lene seg på om kona skulle finne seg en ny.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror det vi snakker om i tråden her er hvorfor en kvinne faller for en mann , eller ikke.  Ikke hvorfor hun forlater en mann hun allerede er med. 

Greit at du er kvinne og er på "innsiden" her. Men jeg tviler sterkt på at en kvinne faller for en mann, eller avviser ham pga klesstilen.  At det er tusenvis av årsaker til at hun ikke faller for en mann er også en uttalelse jeg vil utfordre. Hovedgrunnen til at menn og kvinner faller for hverandre er dopamin og seksuell tiltrekning. Det er mange som har gjort mer eller mindre profesjonelle studier på dette og alle lander på det samme. Det er (dessverre) utgangspunktet for de fleste dating-guruer, som oppfordrer menn til å begynne å spille spill. Hvis hun ikke føler denne type tiltrekning, kan hun gjerne kamuflere det med tusen ulike påskudd. Eller, siden vi lever i et moderne samfunn så hun kan også bli tiltrukket av en mann, men velge å holde seg unna fordi han ikke når opp til en del objektive kriterier som er viktig for henne, eller er full av røde. Dette er nok den observasjonen og opplevelsen de fleste kjenner seg igjen i.   

Det er interessant å høre kvinners betrakning rundt dette. Jeg tror de aller fleste menn har samme opplevelse av dette. Det typiske er at menn som bare oppfører seg snilt har lav tiltrekning på kvinner, mens menn med mye karisma og som gjør kvinnene spente og usikre har mer tiltrekning. Vi har sett dette utspille seg uttallige ganger etter det samme mønsteret. Så kvinnene må gjerne ha sitt perspektiv på dette, men for gutta er dette mønsteret mer forutsigbart en jordrotasjonen.  

Det klassiske er jo de jentene som har en guttevenn som sin beste venn. De henger sammen hele tiden er 100% i sync på alt, er den første de ser etter når de er i samme lokale osv, men de blir aldri kjærester. Om og om igjen ser guttevennen at hun blir kjæreste med dårlige gutter som behandler henne dårlig og etter at hun har blitt såret , sitter hun og gråter og klager over at hun aldri finner en skikkelig snill fyr.  

Det er mange kvinner som sier de blir (seksuelt) tiltrukket når en mann går ut med søpla (uten å bli bedt om det) , lager mat til henne, åpner seg om følelser, husker jubileumsdagen for når de traff hverandre og stiller opp med konfekt, osv. Problemet er at veldig mange kvinner tillater seg aldri gå så langt inn i en relasjon til at de opplever noe av dette. De bruker alt fra 60 sekunder til 2 kaffe-dates til å avvise menn som ikke gir dem et voldsomt dopamin-kick der og da. Og de snille mennene har ofte en svakere umiddelbar tiltrekningskraft, for deres styrke ligger på helt andre områder. Vi vet alle hvem som er gode på det umiddelbare dopamin-rushet.. Eller må jeg be KallePils forklare det enda en gang ;) 

At mange gutter som strever med kvinner opplever ting slik og sånn betyr ikke at de har rett. Sannheten er at de fleste som strever ikke har innsikt og selvinnsikt i hvorfor og hva de feiler angående. Skal man lytte til noen angående hva som fungerer og ikke er det faktisk dem som ikke strever med å knytte nære og gode relasjoner man burde lytte til. Å lytte til dem som ikke får det til blir som å ha lærere som absolutt ikke kan sitt fag, og ikke engang skjønner sammenhengen av ting. 

At du refererer til en person med tydelige rekasjonsskader som "profet" sier sitt. 

Mange utvikler forøvrig også kjærlighet akkurat ut fra vennskap. Det skjer verken som standard eller det skjer ikke, men det er slett ikke veldig uvanlig. Min egen sønn er kjæreste med henne han først var kun venn med i flere år. Det gode vennskapet utviklet seg slik. Det er ingen uvanlig historie det, selv om vennskap ikke nødvendigvis utvikler seg slik. Faktisk ville du blitt milliarder om du knakk koden for hvordan folk forelsker seg i hverandre, og kunne dra frem en formel som virker. Å være perfekt etter alle ønsker, både utseende, personlighet og ressurser, er ikke engang en garanti for at følelser oppstår. Det er ikke få av oss kvinner som har datet absolutt perfekte menn etter ønskelista, og likevel ble det ingen følelser. Fryktelig irriterende, men slikt klarer man ikke å styre. 

Angående menn som blir valgt bort utstråler de ofte ting de overhodet ikke er bevisst på, og som kvinner ikke klarer å sette fingeren på heller, for det er vår ubevisste del av hjernen som er den beste silen på faresignaler vi automatisk vurderer alt og alle ut fra. Så når slikt slår inn klarer vi gjerne ikke sette fingeren på hva og hvorfor selv, men henger det på faktorer som kanskje virker tåpelige, for den egentlige årsaken til at vi føler motstand mot å gå videre med den mannen er det vanskelig å påpeke og sette ord på. En ting er uansett sikkert; Holdninger og verdier som er kvinnefiendtlige fanges opp av det ubevisste filteret, med mindre menn er svært bevisst på å skjule slikt. 

De som er flinkest til å skjule slikt er de aller verste, som konstant spiller et bevisst og strategisk spill. Psykopater og narsissister, og menn som din "profet", som bevisst spiller spill. Den vanlige mannen i gata har ikke tilstrekkelig selvinnsikt til å skjule slikt, og det siver frem i blikk, ord, holdninger og handlinger som får kvinner til å fange det opp. 

Kvinner er nok evolusjonelt flinkere til å fange opp faresignaler fra menn enn det er motsatt. Rett og slett fordi det er mer nødvendig for kvinner for å ikke komme i farlige situasjoner. Vi klarer ikke 100% å unngå det, akkurat fordi noen menn er veldig drevne på å bevisst skjule at de har sider vi bør styre unna, men betydelig mer enn det menn flest er klar over blir fanget opp av kvinner. Automatisk og ubevisst. Om det automatiske filteret definerer deg som crepy har du ingen sjanser hos kvinnen. Hun vil mentalt ta avstand, selv om hun gjerne ikke selv vet hvorfor, og om hun må sette ord på det henger det på overfladiske ting som virker helt teit/urimelig. 

Du har rett i at det det må være tenning eller potensiale for tenning, men det beror ikke bare på utseendet til mannen, men at han oppleves som trygg og positiv å tilbringe tid sammen med. Noe en mann som det automatiske ubevisste filteret har "merket" som en man bør være på vakt ovenfor aldri vil oppnå. 

Husker ikke nøyaktig fordeling på hvordan det automatiske filteret vurderer mennesker vi treffer på, men fordelingen er noenlunde slik: 80% av mennesker vi ser vurderes automatisk som uvesentlige for oss. De resterende 20 % vurderes automatisk og nedadgående i følgende kategorier. Potensiell venn, potensiell fiende og potensiell partner. Om jeg ikke husker helt feil ligger potensiell partner på 2% hos kvinner og 6 eller 8% for menn. 

Så er også første bud i å treffe kvinner å ikke være usynlig og taus. Mange menn feiler allerede der, og er man usynlig får man selvsagt ikke en kvinne. Man må være på markedet, og være i kontakt med kvinner, for å bli oppdaget. Havner man i kategorien uvesentlig (rundt 80%) vil kvinnen ikke engang registrere at du eksisterer. Du er bare "fyllmasse " i den ubetydelige bakgrunnen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Trolltunge said:

At mange gutter som strever med kvinner opplever ting slik og sånn betyr ikke at de har rett. Sannheten er at de fleste som strever ikke har innsikt og selvinnsikt i hvorfor og hva de feiler angående. Skal man lytte til noen angående hva som fungerer og ikke er det faktisk dem som ikke strever med å knytte nære og gode relasjoner man burde lytte til. Å lytte til dem som ikke får det til blir som å ha lærere som absolutt ikke kan sitt fag, og ikke engang skjønner sammenhengen av ting. 

At du refererer til en person med tydelige rekasjonsskader som "profet" sier sitt. 

Referansen til KallePils må du ha skjønt var en sarkastisk fleip. 

Saken er at det handler ikke om manglende selvinnsikt hos gutta. Det handler om manglende selvinnsikt hos jentene som kronisk velger usunne relasjoner.

At du peker på manglende selvinnsikt hos guttene hun avviser, blir bare rart. Det er først og fremst hennes problem at hun bare velger usunne relasjoner og sitter og gråter etterpå. Det er veldig mange snille og ålreite menn som blir "tatt" av andre emosjonelt modne og snille kvinner. Vi snakker ikke om incels som ikke får pult her, vi snakker om snille, emosjonelt modne menn som elsker deg for den du er. De mennene finner damer eller blir funnet av damer. TS sitt problem er at hun velger dem vekk og gråter over det etterpå.

De aller fleste gutter rapporterer om akkurat de samme empiri. Du må gjerne stille opp så kompliserte forklaringsmodeller du vil, men det er et helt entydig og forutsigbart resultat vi snakker om. Denne diskusjonen handler ikke om forsmådde menn. Den handler om jenter/damer som klager over at de "aldri" finner snille menn, enda det kryr av dem. Når man da prøver å forklare henne det, blir det veldig bakvendt og på kanten til hersketeknikk, at du skylder på gutta og mener det er dem sin skyld og manglende selvinnsikt som gjør at disse jentene velger feil.  

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ansvarlig og medansvarlig er to vesentlig forskjellige ting.

Det jeg responderte på var: Om jeg er glad er stort sett opp til henne, 

Om han er så avhengig av henne for å være lykkelig er det litt av et ansvar hun har. Han burde ha venner, interesser, hobbyer eller noe annet som han kan falle tilbake på eller lene seg på om kona skulle finne seg en ny.

Balanse altså. Skjønner.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Referansen til KallePils må du ha skjønt var en sarkastisk fleip. 

Saken er at det handler ikke om manglende selvinnsikt hos gutta. Det handler om manglende selvinnsikt hos jentene som kronisk velger usunne relasjoner.

At du peker på manglende selvinnsikt hos guttene hun avviser, blir bare rart. Det er først og fremst hennes problem at hun bare velger usunne relasjoner og sitter og gråter etterpå. Det er veldig mange snille og ålreite menn som blir "tatt" av andre emosjonelt modne og snille kvinner. Vi snakker ikke om incels som ikke får pult her, vi snakker om snille, emosjonelt modne menn som elsker deg for den du er. De mennene finner damer eller blir funnet av damer. TS sitt problem er at hun velger dem vekk og gråter over det etterpå.

De aller fleste gutter rapporterer om akkurat de samme empiri. Du må gjerne stille opp så kompliserte forklaringsmodeller du vil, men det er et helt entydig og forutsigbart resultat vi snakker om. Denne diskusjonen handler ikke om forsmådde menn. Den handler om jenter/damer som klager over at de "aldri" finner snille menn, enda det kryr av dem. Når man da prøver å forklare henne det, blir det veldig bakvendt og på kanten til hersketeknikk, at du skylder på gutta og mener det er dem sin skyld og manglende selvinnsikt som gjør at disse jentene velger feil.  

Nei det forsto jeg ikke, men det var godt å høre.

Jeg er enig med at noen kvinner kronisk velger usunne relasjoner. Når kvinner istedenfor å være oppmerksom og fokusert på om mannen er rett for dem, men har sitt fokus på om han vil ha dem, da blir det ofte slik, fordi et slikt fokus skyver til side samtlige viktige prosesser for å kunne velge god partner for seg. 

Så jeg er forsåvidt ikke uenig med deg angående at det finnes mange kvinner som har et veldig feil fokus, og derfor også gjør gjentagende dumme feil, til de ender opp med å skylde på menn, bitre på menn, mens det egentlig er eget fokus og egne valg som er problemet. Dette er selvfølgelig idiotisk, men ikke noe alle kvinner gjør heldigvis. De fleste kvinner og menn treffer potensielle partnere og partnere, opplever noen ganger at det ikke fungerer godt nok i praksis selv om tenning og følelser var på plass, lærer bedre hva som faktisk er viktig og vesentlig, og finner etterhvert sin varige partner. For de aller fleste av oss fungerer dette mellom kvinner og menn. Ikke uten leting, noe utfordringer og en del frustrasjoner, men med en slags lærekurve i dette som gir uttelling etterhvert. 

Det er imidlertid ikke den store massen som fant sin partner som lager mye støy rundt dette. Det er det dem som ikke har noe lærekurve som står for i hovedsak. Enten de som feiler såpass i utgangspunktet at det ikke er grunnlag for noe lærekurve, eller dem som har såpass feilfokus og dumskap i dette at det ikke blir noen lærekurve selv om de har hatt mulighet til å oppnå det. Mange av de bitre kvinner ligger i siste kategori, og jeg skylder ikke på menn for det nei. Jeg som kvinne synes imidlertid det er ugreit at kvinner generelt blir satt i bås med kvinner som aldri lærer, ikke utvikler seg, ikke har noen lærekurve, mentalt sett egentlig står stille på nivå med tenåringer angående forståelse for hva som egentlig er vesentlig og viktig for å få et varig og godt forhold, og som så ender opp bitre for valg de selv stengt talt gjorde helt selv. Igjen og igjen, uten å bli klokere av det. 

Dette med å finne sitt menneske er såpass komplisert, vanskelig og krevende i seg selv, fordi de aller fleste mennesker rett og slett ikke passer sammen, men er man overhodet ikke åpen for og villig til å se på seg selv og sin rolle i det som ikke ble bra, og har ingen lærekurve i dette, så er man nesten dømt til å gå på smell etter smell. Både som kvinne og som mann. 

Det jeg skrev i forrige innlegg ligger likevel bak mulighet til å "se" og treffe noen. Enig i at ts sitt problem er det du skriver, men forklaringsmodeller menn benytter som hva og hvorfor er ofte altfor altfor enkle. Dette er mye mer komplisert enn at snille menn velges bort. Vi kvinner VIL absolutt ha snille menn, men da reelt snille mot akkurat oss, og gode partnere. Mange snille menn gjør seg ikke engang synlige for kvinner, og svært mange menn som selv mener at de er snille er så absolutt ikke det, og på ingen måte gode partnere. Det hjelper ingenting at mor synes du er en fantastisk kjekk og grei mann, at dine kompiser sier at du er så snill og har alt på plass, eller at du er en godt likt kollega, når realiteten er at i dating og forhold har du sider disse menneskene ikke er klar over (de er ikke engang relevante for dem), men som en kvinne som vurderer forhold til deg eller er i forhold til deg opplever som ugreie og for vanskelig å kunne forholde seg til. Sider de selv også gjerne synes burde være akseptable, fordi de er helt naturlig og akseptert del av hvem de selv er, for seg selv. Folk har det med å forstå seg selv godt.

Absolutt alle mente min ene eks var en fantastisk snill og kjærlig mann for eksempel. Ikke minst han selv. Han var så sykelig sjalu og kontrollerende at jeg endte opp med å måtte få hjelp til å rømme fra ham. Ifølge seg selv var det absolutt ingen problemer med hvordan han var. Det er sjelden selvinnsikt på slikt. 

Du kan bytte ordet mann med ordet kvinne hvor du ønsker i dette, for nøyaktig det samme gjelder for mange kvinner. Veldig mange mennesker skjønner ikke selv hvorfor de feiler, for de har verken evne eller vilje til å vurdere seg selv i hvorfor ting går galt. 

Likevel, så mye debatt og utfordringer som det er med dette for altfor mange; De aller fleste menn og de aller fleste kvinner har en god utvikling og læring i forhold til å kunne finne en god og varig partner, og de fleste gjør det. 

(Så varer ikke bestandig ting som begynte bra og gjerne består av to egentlig bra mennesker heller riktig nok, for mye kan likevel bli vanskelig over år. Kjærlighet er vanskelig å finne og vanskelig å ivareta så godt at ingen utfordringer oppstår. Vi er kompliserte vi mennesker, og livet har nok av utfordringer å bryne seg på. Dette er ikke engang på sitt beste ren plankekjøring.)

Redigert: Jeg har ingen grunnlag for å hevde hva som er ts sitt problem. Jeg gikk i surr med annen tråd og ts i den tråden. Såvidt jeg har sett har ikke ts av denne tråden delt tilstrekkelig til at man kan påpeke hennes utfordringer i dette. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Et vennepar av kona og meg skiltes før jul. De hadde vært et par i 20 år og det var ingen store konflikter i det forholdet. 

Kona er god venninne med hun som gikk så jeg veit at det ikke foregikk noen rus, psyko, vold, krig eller lignende.

Faktisk kunne denne dama fortelle til min kone at hun skulle ønske at mannen hennes var utro, ble voldelig eller noe annet fordi da ville hun hatt en akseptable grunn til å skilles. Men han gjorde ikke noe galt og han ER en snill fyr. Og nettopp det gjorde det vanskeligere for henne. For hun hadde nemlig funnet seg en ny.

Så menn dumpes etter 20 år uten å ha gjort noe galt. Det skjer hele tiden. Det må vi menn bare akseptere..

Hun gikk likevel ikke fra ham fordi han er snill. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er det mange som sier. Men opplever at det er halve sannheten.

Problemet er at FØR en mann blir gitt sjansen til å vise frem personligheten må han først møte noen viktige kriterier.

-Utseende: Høyde, kropp, hår , tenner, smil

-Forsørgerevne. Jobb, status, utdannelse, ambisjoner

Først når utseende og forsørgerevne er godkjent får en mann mulighet til å "presentere sin sak".  80% blir silt bort i de innledende rundene. 

Kanskje manglet den rette for deg 5 cm på sokkelesten så han ble eliminert i første runde?

Men dette gjelder kvinner også:

Utseende: ikke for høy, for all del ikke høyere enn mannen, være smal/spedbygd og/eller slank. Ha kvinnelige former, pent ansikt og hår.

Personlighet: for de fleste menn være søt og føyelig. 

Heldigvis liker en god del menn også smarte damer, som ikke bare svimer i kjølvannet hans, men de firer ikke på utseendekravene. Mens de som kan nøye seg med en dame som ikke er så vakker, gjerne vil ha hun føyelige som ler av vitsene hans. 

Anonymkode: 282f2...3a0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 21.21):

Pass på å gi han sex annenhver dag. Selv om du kanskje ikke klarer. Og når det har gått seks uker etter fødsel, på dagen, da må du huske å ta på sexy undertøy, for da har han ventet lenge nok. Sex det er det eneste mannfolk blir lykkelig av.

Anonymkode: 52158...da1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...