AnonymBruker Skrevet 10. mars #121 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor tillegger du meg meninger jeg ikke har? Det er faktisk ikke greit. Jeg ser da ikke ned på tykke folk, hvor får du det fra? Du ser jo at flere har kommentert "Er du feit da" flere ganger her. Derfor nevnte jeg det. Anonymkode: cb70a...905 Du er virkelig nærtakende. Det må være slitsomt. Anonymkode: d2c6d...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #122 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er virkelig nærtakende. Det må være slitsomt. Anonymkode: d2c6d...952 Kan du utdype? Anonymkode: cb70a...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #123 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 15.58): Mens du fylte oppi smågodt i en pose på matbutikken. "Trenger du virkelig å spise det der, sånn som du ser ut?" Dette skjedde meg akkurat nå, og jeg bare gråter og gråter her. Har mensen og blir ekstra følsom, skulle kose meg med litt smågodt. Spiser ellers sunt og trener mye. Jeg svarte "pass på deg selv". Dette var en eldre mann, rundt 60 kanskje. Ikke akkurat noen kjekkas. Og dere som skal kalle meg et troll trenger ikke kommentere. Dette skjedde og jeg er lei meg. Burde jeg sagt noe mer? Og er det flere som har opplevd noe lignende? De fleste hadde kanskje bare lagt dette bak seg men er ikke første gang jeg får stygge kommentarer fra menn, og er ekstra lei meg i dag Så jeg lurer bare på om jeg er sykt teit som griner over dette og om jeg burde sagt noe mer. Masse folk og kø så jeg ville ikke lage en scene heller. Anonymkode: cb70a...905 Ideelt sett hadde jeg bare sett han opp og ned, også ledd. Anonymkode: 60401...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #124 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du utdype? Anonymkode: cb70a...905 Du er normalvektig skriver du. Hvorfor skulle det da påvirke deg at en mann du ikke kjenner slenger en kommentar? Kunne forstått det dersom du virkelig var overvektig. Og så tar du deg nær av at jeg spør hvorfor du mener det er relevant å forklare at du er normalvektig. Det indikerer jo faktisk at du ville ha syntes kommentaren hans var mer «på sin plass» om du var tykk. Anonymkode: d2c6d...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #125 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du er normalvektig skriver du. Hvorfor skulle det da påvirke deg at en mann du ikke kjenner slenger en kommentar? Kunne forstått det dersom du virkelig var overvektig. Og så tar du deg nær av at jeg spør hvorfor du mener det er relevant å forklare at du er normalvektig. Det indikerer jo faktisk at du ville ha syntes kommentaren hans var mer «på sin plass» om du var tykk. Anonymkode: d2c6d...952 Jeg tar da meg ikke nær, hvorfor skriver du det? Du kverulerer jo som bare det her.. Men fint, da vet vi at du syns trakassering av folk er ok. Det får være din mening. Er du sånn selv kanskje, som sier stygge ting til folk offentlig? Kan opplyse deg om at det ikke er normal oppførsel. Anonymkode: cb70a...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #126 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ideelt sett hadde jeg bare sett han opp og ned, også ledd. Anonymkode: 60401...a54 Det sa venninna mi og Men jeg blir ekstremt sensitiv når jeg har mensen, vet det er teit men jeg er litt ekstra skjør akkurat da. Anonymkode: cb70a...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #127 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 15.58): Mens du fylte oppi smågodt i en pose på matbutikken. "Trenger du virkelig å spise det der, sånn som du ser ut?" Dette skjedde meg akkurat nå, og jeg bare gråter og gråter her. Har mensen og blir ekstra følsom, skulle kose meg med litt smågodt. Spiser ellers sunt og trener mye. Jeg svarte "pass på deg selv". Dette var en eldre mann, rundt 60 kanskje. Ikke akkurat noen kjekkas. Og dere som skal kalle meg et troll trenger ikke kommentere. Dette skjedde og jeg er lei meg. Burde jeg sagt noe mer? Og er det flere som har opplevd noe lignende? De fleste hadde kanskje bare lagt dette bak seg men er ikke første gang jeg får stygge kommentarer fra menn, og er ekstra lei meg i dag Så jeg lurer bare på om jeg er sykt teit som griner over dette og om jeg burde sagt noe mer. Masse folk og kø så jeg ville ikke lage en scene heller. Anonymkode: cb70a...905 Da hadde jeg tatt en Eddie Murphy sitat "Si meg, ble du født en drittsekk eller har du gått på kurs?" Anonymkode: 0dcb8...bea 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #128 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Da hadde jeg tatt en Eddie Murphy sitat "Si meg, ble du født en drittsekk eller har du gått på kurs?" Anonymkode: 0dcb8...bea Ah, elsket den! Med en personlig vri: "Jøss, ble du født hestkuk eller har du tatt utdannelse i å bli det?" *skriver den bak øret til en passende anledning* Anonymkode: 1f9e3...fe2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #129 Del Skrevet 11. mars Jeg opplevde noe lignende sammen med en venninne på butikken i dag. Vi hadde bestemt oss for å sette oss ut i en park og tenkte å kjøpe med oss noen biter smågodt hver (skulle spise lunsj litt senere). Om dette skulle ha noe å si så er både jeg og min venninne slanke og normalvektige. Vi kom inn på butikken, og jeg finner meg en Pepsi-Max. Deretter går vi bort til smågodthyllen, men vi står bare og ser på utvalget og har ikke begynt å fylle opp smågodt. Jeg har kun Pepsi-Max-flasken i hendene og ingenting annet. Min venninne står litt unna meg. Det kommer 2 eldre menn og 1 eldre dame på anslagsvis 70+ mot meg på vei til kassen. Han ene sier i en spydig tone: "Namnam, sjokolade er så godt, ikke sant? Sant sjokolade er det deiligste du vet i hele verden? Og så cola også da i tillegg, som om du ikke har nok med sjokoladen?" Alle 3 sto og stirret på meg og lo høyt. Når de kom i kassen sa den samme mannen til han i kassen: "Hun der kjerringen der borte skjønner visst ingenting, men eg e en gammel tulling som sier rett ut ka eg mener." Han i kassen lo med og syntes visst det var veldig morsomt. Jeg fikk en følelse av at mannen som slengte dritt virket beruset, men jeg sto også og lurte på om han ikke var helt ved sine fulle fem eller rett og slett begynnende dement. Det var utrolig ubehagelig å få noe sånn slengt i seg, særlig når det tilsynelatende var uten grunn, men veldig ekkelt at han i kassen lo med og syntes det var morsomt. Min venninne fikk med seg hele opptrinnet og lurte på hvorfor jeg ikke svarte tilbake, men helt ærlig så ble jeg ganske satt ut av denne oppførselen og fikk meg ikke til å svare. Jeg var også usikker på om han faktisk var beruset og var redd for at det kunne bli skikkelig bråk av det om jeg svarte tilbake, så jeg feiget ut og sa ingenting. Jeg kan ikke forstå at det faktisk finnes slike naut som må legge seg opp i andres valg og slenge drit til andre på denne måten på butikken, men jeg tror at dette er folk som rett og slett leter etter noen de kan være frekke mot, og da er det helt tilfeldig hvem de er spydige mot og hvorfor. Anonymkode: 96750...1de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #130 Del Skrevet 11. mars Godt du klarte svare,jeg hadde blitt sjokka.Men har blitt mobbet av vilt fremmede selv.Sier mer om mobbere enn deg/meg♥️Kos deg med godis🥰 Anonymkode: bdff5...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 11. mars #131 Del Skrevet 11. mars Hadde kvelt han med smågodt-krokodiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 11. mars #132 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 22.53): Dere som sitter og sier dere ville svart med samme mynt tilbake er jo ikke akkurat bedre mennesker, og fortjener egentlig nesten å bli snakket slik til om dere benytter beste anledning til å snakke ned en eldre mann selv om han er uforskammet. Eldre mennesker med feks demens eller kognitiv svikt kan feks si mye de ikke tenker over. Eller det kan være folk som bare blander seg i ting de ikke har noe med. Verden er noen ganger rar og noen ganger uforståelig. Kanskje var det godt ment, kanskje ikke. Såfremt ts valgte å ikke fremme en dialog med denne mannen, og ble stående fornærmet så inntok hun offerrollen. Istedenfor å ta eierskap over situasjonen og kommentarer om seg og sin kropp, så ble hun såret. Men hva kunne hun gjort? Jo, hun kunne satt grenser for seg selv. Hva med å heller ikke bry seg? Ikke legge så mye energi i det som blir sagt som er negativt og bare gå? Eller svart: «Takk for bekymringen din, men jeg vet best hva som er best for meg» « Takk, men er det noe spesielt du har i tankene som gjør at du synes det er greit å kommentere slikt?» «Jeg forstår at du mener det vel, men kommentarer på vekten min er ikke noe jeg setter pris på» «Det er ikke på sin plass å kommentere andres kropp på den måten» Anonymkode: a0317...dc4 Du sier hun inntok offerrollen ved å ikke klare å svare skikkelig, men du høres nå selv så skinnhellig ut at du er en dørmatte uten sidestykke. Gå rundt å takke folk som slenger dritt til deg på butikken? 😂 Da er nå både "pass dine egne saker" som ts sa eller ren stillhet/ignorering en bedre respons... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #133 Del Skrevet 11. mars «Du loktæ gammel pess» hilsen nordlending Anonymkode: 554b9...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #134 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 16.08): Ja jeg ble skikkelig satt ut. En ting er å tenke sitt om folk men å si noe sånt? Midt i lørdags-kaos på Kiwi. Jeg er ikke kjempetynn men normalt slank. Har gått ned litt i vekt også. Trener 4 ganger i uka og er nøye med kostholdet ellers, derfor er det så vondt å få stygge kommentarer som går på utseendet Har aldri hørt sånt på butikken før, men av fulle menn på byen og sånn da jeg var mye større. Anonymkode: cb70a...905 Hva var det han mente med "sånn du ser ut" da? Hvordan gikk den kommentaren på ditt utseende? Jeg tror ikke jeg skjønner hva han refererte til. Tror jeg ville tenkt at han snakket til noen andre enn deg. Anonymkode: 98808...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkestøv Skrevet 13. mars #135 Del Skrevet 13. mars Jeg håper jeg hadde sagt noe, men kjenner jeg meg selv rett hadde jeg non bare små smilt og presset frem en liten latter😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #136 Del Skrevet 13. mars Jeg hadde bare ledd og svart noe vittig. Så hadde jeg kanskje blitt lei meg hjemme. Anonymkode: f3013...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #137 Del Skrevet 13. mars Hadde sett tomt på ham og sagt «Synes du det der er en normal ting å si til en fremmed person?» i et rolig tonefall. Får ofte folk til å innse hvor sært det faktisk er å komme med slike utsagn. Eventuelt kan du jo late som at du ikke forstår og be ham forklare igjen. «Beklager, min norsk er dårlig, jeg prøver å lære! Kan du være så snill og forklare hva du sa nå?» med et sukkersøtt smil. Anonymkode: 44f55...d69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå