Gå til innhold

Hva hadde du svart hvis noen sa dette til deg på butikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mens du fylte oppi smågodt i en pose på matbutikken. "Trenger du virkelig å spise det der, sånn som du ser ut?" 

Dette skjedde meg akkurat nå, og jeg bare gråter og gråter her. Har mensen og blir ekstra følsom, skulle kose meg med litt smågodt. Spiser ellers sunt og trener mye. Jeg svarte "pass på deg selv". Dette var en eldre mann, rundt 60 kanskje. Ikke akkurat noen kjekkas. 

Og dere som skal kalle meg et troll trenger ikke kommentere. Dette skjedde og jeg er lei meg. Burde jeg sagt noe mer? Og er det flere som har opplevd noe lignende? 

De fleste hadde kanskje bare lagt dette bak seg men er ikke første gang jeg får stygge kommentarer fra menn, og er ekstra lei meg i dag :( Så jeg lurer bare på om jeg er sykt teit som griner over dette og om jeg burde sagt noe mer. Masse folk og kø så jeg ville ikke lage en scene heller. 

Anonymkode: cb70a...905

• Liker 1
  • Hjerte 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde slått han ned...nei da men fy søren så sint jeg hadde blitt. Ikke ok

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde svart: Har du sett deg selv i speilet?!

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt: pass dine egne saker og se på deg selv. Ser vel ikke særlig bedre ut selv de som sier sånt til andre. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck han gubben der! Ikke ta deg nær av det (lettere sagt enn gjort) og trøst deg med at du har ihvertfall folkeskikk og manerer 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn over 60 eier ikke filter, de sier nøyaktig hva de tenker og er ofte litt predemente i tillegg, så de kan man få høre mye rart fra (snakker av erfaring). 

Anonymkode: 78121...cb6

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass deg nå din ekle gamle mann, ellers kommer jeg å setter meg på deg!

Anonymkode: 2a462...d51

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er ikke deg det er noe galt med. Det er han som presterte å slenge denne kommentaren som har problemer og kanskje burde få hjelp. Det er ingen oppegående, intelligente og mentalt friske mennesker som sier sånt til tilfeldige folk, verken muntlig eller skriftlig. Du burde synes mer synd på han enn på deg selv.

Anonymkode: 406e7...b2b

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, han må være forstyrra.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (1 minutt siden):

Fuck han gubben der! Ikke ta deg nær av det (lettere sagt enn gjort) og trøst deg med at du har ihvertfall folkeskikk og manerer 

Ja jeg ble skikkelig satt ut. En ting er å tenke sitt om folk men å si noe sånt? Midt i lørdags-kaos på Kiwi. Jeg er ikke kjempetynn men normalt slank. Har gått ned litt i vekt også. Trener 4 ganger i uka og er nøye med kostholdet ellers, derfor er det så vondt å få stygge kommentarer som går på utseendet :( Har aldri hørt sånt på butikken før, men av fulle menn på byen og sånn da jeg var mye større. 

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er dement, de sier mye rart. 

Anonymkode: b6492...e25

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig si at jeg nok hadde blitt så satt ut at jeg ikke hadde sagt noe. Enten det eller det hadde lyst rødt. 

Sender deg en klem, for jeg tror du trenger det 💚

Hva i alle dager kan en si: «nei jeg trenger ikke det, men jeg har både lyst og lov». 
Tror det hadde blitt noe så enkelt, evt hevet på, «og det gjør ikke deg noe». 

Husk at han her kjenner deg ikke. For han er du bare en tilfeldig som han slengte med leppa til. Helt unødvendig, men også helt tilfeldig. Det er ikke noe med deg personlig. Fattig trøst da 💚

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde sett på ham og svart undrende og smilende:

"Hørte jeg riktig? Uff da, stakkars deg, du har det visst ikke godt med deg selv med så lite selvinnsikt"

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sagt "Hva faen er i veien med deg? Sånn snakker man ikke til folk."

Anonymkode: 66f8d...96e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feit, du er stygg, jeg kan slanke meg

Anonymkode: 0cf8b...6e5

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Mens du fylte oppi smågodt i en pose på matbutikken. "Trenger du virkelig å spise det der, sånn som du ser ut?" 

Dette skjedde meg akkurat nå, og jeg bare gråter og gråter her. Har mensen og blir ekstra følsom, skulle kose meg med litt smågodt. Spiser ellers sunt og trener mye. Jeg svarte "pass på deg selv". Dette var en eldre mann, rundt 60 kanskje. Ikke akkurat noen kjekkas. 

Og dere som skal kalle meg et troll trenger ikke kommentere. Dette skjedde og jeg er lei meg. Burde jeg sagt noe mer? Og er det flere som har opplevd noe lignende? 

De fleste hadde kanskje bare lagt dette bak seg men er ikke første gang jeg får stygge kommentarer fra menn, og er ekstra lei meg i dag :( Så jeg lurer bare på om jeg er sykt teit som griner over dette og om jeg burde sagt noe mer. Masse folk og kø så jeg ville ikke lage en scene heller. 

What?!
Jeg tror jeg hadde ringt politiet og spurt hva jeg kunne gjøre.

Anonymkode: c19f3...b4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde latt som jeg ikke er norsk ( jeg er ikke det), og sagt noe som «Jeg forstår ikke deg». Og smilt.

Det var meningen å såre deg. Sånne mennesker som har det så ille at de har det bra bare når de gjør andre vondt skal vi synes synd på. Og ikke bli lei oss

sender deg en klem, ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å være stygg på utsiden enn innsiden

Anonymkode: 0cf8b...6e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo så paff når slike ting skjer at jeg er helt sikker på at jeg hadde blitt stum der og da, og så hadde jeg kommet med masse gode svar lenge etter at situasjonen var over.

Men drit i ham, TS - det er han det er noe galt med. 

Anonymkode: 9181f...792

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde sagt noe lignende som en annen i tråden: "hva faen er det du sier, hva er galt med deg?" eller kanskje bare fnøst og sagt "det kan du drite i". Sånn type oppførsel rettet mot meg gjør meg gjerne temmelig irritert, og etterhvert lattermild fordi det tross alt er ganske absurd og merkelig at noen sier slikt til vilt fremmede. MEN, jeg har verken lavt selvbilde når det gjelder kropp eller vært utsatt for mobbing eller nedsettende kommentare gjentatte ganger. Det har mye å si. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...