AnonymBruker Skrevet 9. mars #1 Del Skrevet 9. mars Skjønner ikke noe av helfo. Det står at man kan få dekket samme type behandling man hadde hatt krav på i Norge, og at man skal vedlegge dokumenterer og henvisninger. Vi har ikke noe henvisning men valgte å gå privat etter privat utredning hos Hausken. Jeg trodde man bare fikk refundert medisiner, ikke selve behandlingen? Anonymkode: a56b6...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #2 Del Skrevet 9. mars Hva er det du ikke skjønner egentlig? Man har rett på å få dekket det samme som man får dekket i Norge så lenge man har all dokumentasjon og rette papirer. https://www.helsenorge.no/behandling-i-utlandet/infertilitetsbehandling-i-eu-eos/ Anonymkode: 2890a...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #3 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva er det du ikke skjønner egentlig? Man har rett på å få dekket det samme som man får dekket i Norge så lenge man har all dokumentasjon og rette papirer. https://www.helsenorge.no/behandling-i-utlandet/infertilitetsbehandling-i-eu-eos/ Anonymkode: 2890a...6d2 Det er dette jeg ikke skjønner. Har man da rett på å få dekket samme sum som behandlingen koster i det offentlige? Eller kun det man får refundert i Norge - som er medisinene? Selvom forsøkene offentlig er «gratis» koster det jo staten noe - det er denne summen jeg lurer på om man får dekket ved å gjennomføre behandlingen i utlandet. Anonymkode: a56b6...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #4 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er dette jeg ikke skjønner. Har man da rett på å få dekket samme sum som behandlingen koster i det offentlige? Eller kun det man får refundert i Norge - som er medisinene? Selvom forsøkene offentlig er «gratis» koster det jo staten noe - det er denne summen jeg lurer på om man får dekket ved å gjennomføre behandlingen i utlandet. Anonymkode: a56b6...a74 Det står svart på hvitt der... Du kan få dekket tilsvarende utgifter du ville fått dekket i Norge - det må søkes om, kriterier må være utfylt - altså det er individuelt utifra om man utfyller alle kriterier eller bare noen... Anonymkode: 2890a...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #5 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det står svart på hvitt der... Du kan få dekket tilsvarende utgifter du ville fått dekket i Norge - det må søkes om, kriterier må være utfylt - altså det er individuelt utifra om man utfyller alle kriterier eller bare noen... Anonymkode: 2890a...6d2 Dette kan jo tolkes som både selve summen for behandling (det det koster det offentlige) og også medisiner som man får refundert.. Jeg forstår det åpenbart ikke, så kan du ikke heller forklare enn å komme med nedlatende kommentarer..? Anonymkode: a56b6...a74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #6 Del Skrevet 9. mars 26 minutter siden, AnonymBruker said: Dette kan jo tolkes som både selve summen for behandling (det det koster det offentlige) og også medisiner som man får refundert.. Jeg forstår det åpenbart ikke, så kan du ikke heller forklare enn å komme med nedlatende kommentarer..? Anonymkode: a56b6...a74 Du får dekket det en person i Norge ville betalt. Det er i stort sett medisiner og egenandeler. Reise dekkes ikke, utenom det det hadde kostet til nærmeste offentlige klinikk Det blir det samme som om du hadde brukt privat klinikk i Norge. Anonymkode: 28163...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #7 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dette kan jo tolkes som både selve summen for behandling (det det koster det offentlige) og også medisiner som man får refundert.. Jeg forstår det åpenbart ikke, så kan du ikke heller forklare enn å komme med nedlatende kommentarer..? Anonymkode: a56b6...a74 Innen for EU/EØS så får man dekket helsehjelp og behandling. Dette gjelder også for IVF - altså behandlig og medisiner. Det står veldig enkelt forklart i linken jeg la ved om man trykker på Les mer.... Man kan få dekket tilsvarende hva man får dekket i Norge aka man kan få dekket behanlig og medisiner.. At du tolker det nedlatende er ditt problem.. Jeg skrev veldig klart i første kommentar at man får dekket samme som i Norge - så lenge man utfyller krav og kriterier.. Hva er det å missforstå eller som trenger mer forklaring enn det? Anonymkode: 2890a...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå