Gå til innhold

65 000 på ingenting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Traktor skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg faktisk mer førstehåndskjennskap til adopsjon en de aller fleste, men har av åpenbare grunner ikke tenkt til å gå inn på noen detaljer her. 

Den grunnen er tydeligvis ikke åpenbar, for jeg skjønner ikke hva grunnen er. Med mindre grunnen er at du ikke hat noen kjennskap eller erfaring? 

Anonymkode: f2bfe...6fa

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fælt å si det, men 65 000kr i en sånn her sammenheng er faktisk ikke så mye penger, altså. Husker jeg så en artikkel med Jenny Hansen (hun country-dama) brukte ca 1 mill på datteren sin.

Anonymkode: 5e23f...6ad

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst deg med at jeg har hørt om de som har brukt 100-250 tusen på dette. Er svindyrt. 

Anonymkode: d3c3f...a1f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mislykka forsøk. 1 gikk bra. Tok akupunktur mot stress når det nærmet seg siste innsetting. 

Anonymkode: 7117d...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Den grunnen er tydeligvis ikke åpenbar, for jeg skjønner ikke hva grunnen er. Med mindre grunnen er at du ikke hat noen kjennskap eller erfaring? 

Jeg har ingen planer om dele detaljer om mitt privatliv her. Du tør jo ikke en gang å poste under brukernavn selv, i likhet med de aller fleste her.

Om det er detaljer rundt selve prosessen dere ønsker, har dere vel alle tilgang på google?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (25 minutter siden):

Jeg har ingen planer om dele detaljer om mitt privatliv her. Du tør jo ikke en gang å poste under brukernavn selv, i likhet med de aller fleste her.

Om det er detaljer rundt selve prosessen dere ønsker, har dere vel alle tilgang på google?

Kan du ikke bare holde deg unna denne tråden..? «Rådene» dine er jo ikke ønsket her.

Anonymkode: 00bbe...60b

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Traktor skrev (32 minutter siden):

Er jo normalt å gjerne utdype eller begrunne hvorfor man kommer med de rådene man gjør. Og i følge google er det en ganske heftig prosess som både er svært lang, svært dyr og krevende. Synes på rådet ditt som at det var en quick fix på problemet, derfor ble jeg intr i å høre hvordan det var for dere.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan du ikke bare holde deg unna denne tråden..? «Rådene» dine er jo ikke ønsket her.

Jeg kom bare med et fornuftig forslag. Så gikk flere av dere helt av skaftet, og begynte å spørre og grave om mine erfaringer med adopsjon. Sånn sett virker det jo tvert i mot som om dere ønsker mine råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 minutt siden):

Jeg kom bare med et fornuftig forslag. Så gikk flere av dere helt av skaftet, og begynte å spørre og grave om mine erfaringer med adopsjon. Sånn sett virker det jo tvert i mot som om dere ønsker mine råd. 

Men det er jo ikke et fornuftig forslag. Om du virkelig har adoptert så vet du vel at det er en jævlig lang og komplisert prosess? Som koster betraktelig mye mer enn ivf som de holder på med nå? Forsalget ditt er ikke fornuftig. Alle ufrivillig barnløse vet vel om adopsjon, er vel for faen ingen hjelp i å foreslå det til noen. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.manchester.ac.uk/discover/news/human-eggs-prefer-some-mens-sperm-over-others-research-shows/#:~:text=Humans spend a lot of,eggs can “choose” sperm.

«The egg does not always agree with the women’s choice of partner. The researchers found that eggs did not always attract more sperm from their partner compared to sperm from another male.

Is this egg or sperm choice? Professor Fitzpatrick explained that sperm have only one job – to fertilise eggs – so it doesn’t make sense for them to be choosy. Eggs on the other hand can benefit by picking high quality or genetically compatible sperm.»

Kan for mange være så enkelt som det over. 

Anonymkode: e4bd4...735

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (8 minutter siden):

Det er jo overhodet ikke et fornuftig forslag når det er snakk om et ungt og friskt par som har hatt 1 (!) forsøk. Bare slutt, vær så snill. Forstår at du verken har antenner eller empati når du kommer med sånne råd i denne kanalen. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

https://www.manchester.ac.uk/discover/news/human-eggs-prefer-some-mens-sperm-over-others-research-shows/#:~:text=Humans spend a lot of,eggs can “choose” sperm.

«The egg does not always agree with the women’s choice of partner. The researchers found that eggs did not always attract more sperm from their partner compared to sperm from another male.

Is this egg or sperm choice? Professor Fitzpatrick explained that sperm have only one job – to fertilise eggs – so it doesn’t make sense for them to be choosy. Eggs on the other hand can benefit by picking high quality or genetically compatible sperm.»

Kan for mange være så enkelt som det over. 

Anonymkode: e4bd4...735

Takk for nyttig info! I vårt tilfelle ble eggene befruktet og overlevde til dag 3. Har lest at dersom embryoene slutter å utvikle seg før dag 3 er det visstnok ofte pga sæd, mens etter dag 3 handler om eggkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for nyttig info! I vårt tilfelle ble eggene befruktet og overlevde til dag 3. Har lest at dersom embryoene slutter å utvikle seg før dag 3 er det visstnok ofte pga sæd, mens etter dag 3 handler om eggkvalitet.

Ts igjen. Altså at 4 ble befruktet - har skjønt at befruktning ikke er mulig dersom egg og sæd ikke er «kompitable» sammen, men vet ikke om dette er riktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit, skjønner at man er heldig

Gravid på første forsøk 2 ganger og har 2 friske, fine barn. 
ikke en selvfølge 

Anonymkode: c6eb1...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Shit, skjønner at man er heldig

Gravid på første forsøk 2 ganger og har 2 friske, fine barn. 
ikke en selvfølge 

Anonymkode: c6eb1...3ac

🙄 altså....hva faen. Read the room.

Anonymkode: fbadd...7a0

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hvilke tilskudd ble du anbefalt av legen? For det er en del ting man kan prøve på egenhånd, for å forbedre både eggkvalitet og spermkvalitet. Jeg og min samboer gikk på diverse tilskudd i 3 mnd før egguttak, og på tross av skikkelig dårlig amh så fikk vi to blastocyster. Jeg gjorde også justeringer på kosthold og livsstil i forkant og opplevde at min amh økte.

Var forresten noen av dere syke de siste 3 månedene før uttak? Feber? Det kan også ha hatt noe å si...

Det er dessuten veldig mange som opplever å ikke få blastocyster første gangen. Jeg var 100% forberedt på det selv! Men når man leser historier til damer som har vært igjennom flere runder med ivf, så er det ikke uvanlig med store variasjoner fra gang til gang. Jeg har lest om kvinner som fikk 0 første gang, og 3 neste gang på samme protokoll. Så ikke mist motet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts, hvilke tilskudd ble du anbefalt av legen? For det er en del ting man kan prøve på egenhånd, for å forbedre både eggkvalitet og spermkvalitet. Jeg og min samboer gikk på diverse tilskudd i 3 mnd før egguttak, og på tross av skikkelig dårlig amh så fikk vi to blastocyster. Jeg gjorde også justeringer på kosthold og livsstil i forkant og opplevde at min amh økte.

Var forresten noen av dere syke de siste 3 månedene før uttak? Feber? Det kan også ha hatt noe å si...

Det er dessuten veldig mange som opplever å ikke få blastocyster første gangen. Jeg var 100% forberedt på det selv! Men når man leser historier til damer som har vært igjennom flere runder med ivf, så er det ikke uvanlig med store variasjoner fra gang til gang. Jeg har lest om kvinner som fikk 0 første gang, og 3 neste gang på samme protokoll. Så ikke mist motet! 

Tusen takk for svar ❤️ Vi tok multivitamin, sink og selen og jeg tok folsyre i tillegg. Vi rakk bare å ta dette i tre uker før stimulering så skjønner at det nok ikke har fått full effekt. Vi fortsetter med dette frem til neste forsøk, og har også fått beskjed om å ta Co10 og melatonin. Dhea også, men det kjenner jeg at jeg er litt skeptisk til. Drikker også en del smoothie med maca og acai. Håper at alt dette får full virkning frem til neste forsøk da det har gått 3 måneder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ts igjen. Ingen av oss har vært syke. Hvilke tilskudd tok dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det billigere i Sverige eller Danmark? 

Anonymkode: 32158...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Traktor said:

Har dere vurdert å heller adoptere? Desverre nok av foreldreløse barn her i verden. 

Har du lest i nyhetene i det siste om adopsjon? 

Anonymkode: 44b79...23e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...