Gå til innhold

65 000 på ingenting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er helt matt. Har nok vært ganske naiv og ikke en gang tenkt på dette som et mulig utfall.. Fikk ut ca 8 egg på uttak, halvparten ble befruktet også falt de fra en etter en og nå har vi ingenting å sette inn eller fryse. Så mye penger og logistikk rett ut av vinduet :( Har snakket med klinikken og han vil kjøre samme dose og medisin neste runde, men sette oss på en del tilskudd frem til neste forsøk.. Skjønner ikke hvorfor vi fikk så elendig resultat, vi er begge unge og har ingen problemer annet enn to tette eggledere…. Trodde det var ganske uvanlig å sitte igjen med 0 embryo etter en runde? :(  Er 32 år.

Anonymkode: 00bbe...60b

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke uvanlig, dessverre ❤️ Det er mer uvanlig å sitte igjen med mange egg på frys. Kjenner flere som har sittet igjen med 0. Mye rundt ivf handler om ren flaks og tilfeldighet. Det er svært mange andre ting som skal klaffe enn sperm og egg som møtes - selv når det skjer utenfor kroppen ❤️

Anonymkode: d932e...c7d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig å bruke  500 000 - 1 000 000kr på dette

Anonymkode: 5e23f...6ad

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som familie var det helt uaktuelt å bruke privatklinikk, så vi ventet på tur på Riksen. Der er det bare egen andel man betaler. 
Uansett, det er vanlig med mislykkede forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanskeligste med Ivf synes jeg var den totale mangelen på kontroll. Du vet ikke når du får forsøkene og undersøkelsene, du har ingen kontroll på hvordan kroppen reagerer på medisin, og utfallet avhenger av flaks. 

Den psykiske delen ved Ivf er brutal. 

Jeg tror jeg forventet positivt resultat første forsøk. Sjokket ble enormt når det var negativt. Fikk deretter to negative til. 

På fjerde satt storebror. Jeg husker ærlig talt lite av de månedene. Jeg var et vrak. Både før og etter positiv test. 

Nå er det 8 år siden førstemann og 6 år siden nr 2. Noe av det vanskeligste jeg har opplevd. Men også verdt det

Anonymkode: e4952...df9

• Liker 6
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300k her, fortsatt ikke barn... 150k bare de to siste månedene pga oppstart privat (kjøpte 3-pakk) og to innsett.

Veldig gøy i disse dyrtider. Føles som å kaste penger vi ikke har ned i et stort hull...

Anonymkode: 8bba7...01d

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, skjønner at det var skuffende. 😕

Jeg har ikke oversikt over hva statistikken sier, men etter å ha opplevd det samme opp til flere ganger selv med påfølgende googling så har jeg i alle fall skjønt at det ikke er direkte uvanlig, dessverre. 

Her hadde vi i utgangspunktet mannlig faktor, mens alle mine tester var fine. Første forsøk var jeg 33, altså ingen grunn til å tro at alder var avgjørende faktor heller, men vi klarte aldri å få gode embryo selv med ICSI. Fikk satt inn to ganger, men da med en dags ekstra dyrkning, noe som ikke er optimalt.

Vi endte til slutt opp med ED der mannens sperm skaffet to fine blastoer på første forsøk, de er i dag storebror og lillesøster. Utrolig ironisk at vi endte opp der ettersom vi i utgangspunktet oppsøkte hjelp pga. en skade hos han, mens alt så bra ut hos meg. Hadde spart oss for mye strev og penger hadde vi visst det i dag, men jeg angrer ikke på noe. 💕 Verdt det den dag i dag. 

Anonymkode: c2ce1...196

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

300k her, fortsatt ikke barn... 150k bare de to siste månedene pga oppstart privat (kjøpte 3-pakk) og to innsett.

Veldig gøy i disse dyrtider. Føles som å kaste penger vi ikke har ned i et stort hull...

Hvorfor velger dere å kaste pengene ut av vinduet når det bare betales egenandel i det offentlige? 

Anonymkode: 32158...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor velger dere å kaste pengene ut av vinduet når det bare betales egenandel i det offentlige? 

Du vet jo ingenting om de har brukt opp sine offentlige forsøk..? Mye standardmedisinering i det offentlige som gjør at forsøkene brukes fort opp uten suksess

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca 300 000. Er nå i 40-årene, barnløse. Lyktes aldri. 

Var unge, i slutten av 20-årene. Friske, ingen røyk, lite alkohol. Slanke og trente regelmessig. Alt så fint ut på tester hos begge. 

Jeg angrer ingenting, og ser på det som god bruk av penger. Vi gjorde det vi kunne, og det er det godt å vite. 

Anonymkode: 01799...0f0

• Liker 7
  • Hjerte 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har brukt opp alle offentlige forsøk...

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vurdert å heller adoptere? Desverre nok av foreldreløse barn her i verden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (12 minutter siden):

Har dere vurdert å heller adoptere? Desverre nok av foreldreløse barn her i verden. 

Du henger inne på et forum for prøvere, også råder du folk til å adoptere…? Nei takk, ønsker ikke å adoptere nei. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du henger inne på et forum for prøvere, også råder du folk til å adoptere…? Nei takk, ønsker ikke å adoptere nei. 

Du klager over at du har brukt 65 000 på ingenting. Også klager du over at jeg kommer med en fornuftig løsning på ufrivillig barnløshet? Er det løsninger eller sympati du er ute etter? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (33 minutter siden):

Det er en bransje du ville støttet? Gitt alle sakene som har vært oppe i det siste? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (5 minutter siden):

Du klager over at du har brukt 65 000 på ingenting. Også klager du over at jeg kommer med en fornuftig løsning på ufrivillig barnløshet? Er det løsninger eller sympati du er ute etter? 

Adopsjon koster normalt 200 000 - 300 000 kroner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Traktor skrev (39 minutter siden):

Før du kaster ut kommentarer om adopsjon: Aner su noe som.helst om adopsjonsprosessen? Aner du hva det koster? Hvor lang prosess det er? Hvor vanskelig det er å få adoptere nå etter alle sakene som viser til at adopsjoner har vært gjort på ulovlig vis? Adopsjon er ikke løsningen verken for barnløse, prøvere eller de foreldreløse barna. 

Å kaste ut slike kommentarer til prøvere er ren skjær uvitenhet. 

Anonymkode: d932e...c7d

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (14 minutter siden):

DU mener at det er en fornuftig løsning, de fleste er nok uenige med deg. Adopsjon er ikke økonomisk mulig for mange, og heller ikke noe de fleste ønsker når man prøver å få egne barn og fortsatt er relativt ung. Hvis løsningen din på ett mislykket forsøk er adopsjon burde du finne deg en annen tråd å trolle i.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (4 timer siden):

Kanskje du kan fortelle litt om hvordan dere gikk fram for å adoptere? Er veldig interessert i det, må ha vært en grei prosess siden du anbefaler det videre? ☺️

Anonymkode: f2bfe...6fa

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk mer førstehåndskjennskap til adopsjon enn de aller fleste, men har av åpenbare grunner ikke tenkt til å gå inn på noen detaljer her. 

Endret av Traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...