AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #21 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Om man skriver et brev uten å signere så kan de jo ikke finne ut av hvem som skrev brevet! Jeg har meldt en nær familie anonymt til barnevernet via et brev uten å skrive hvem jeg var, det brevet ble tatt virkelig på alvor, men de har ikke funnet ut hvem det er! Familien har mistanker om hvem det kan være, men de er ikke rettet mot meg! Anonymkode: 8d041...271 Og hvordan tror du egentlig at dettte føles for de som blir mistenkt for å ha meldt dem til Barnevernet da? Anonymkode: 7c89e...868 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #22 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Aner ikke men man har rett på å få vite. Venninne ble meldt falskt som hevn og fikk vite hvem det kom fra. Vedkommende som meldte er nå «upålitelig» . Anonymkode: 5f630...271 Nei. Jeg har meldt mange bekymringsmeldinger uten å være anonym på de samme barna (de bor nå i fosterhjem), og sa til BV at det ikke var hensiktsmessig at mor ble informert om at det var jeg som meldte pga min relasjon til barna som ble ansett som en bra ting i livet deres. Så det ble ikke fortalt av barnevernet før i etterkant. Men mor tok det veldig bra og var glad for at barna fikk det bedre. Mor var selv svært traumatisert fra egne opplevelser med å være barnebrud etc, så hun var ikke i stand til å ta vare på barn. Anonymkode: 305f8...b28
Forumkonto Skrevet 9. mars 2024 #23 Skrevet 9. mars 2024 Jeg meldte en gang. Da fikk jeg beskjed om at det ikke kunne være anonymt og at det ville komme fram hvem som meldte, siden de har rett til å få lese meldingen. Og siden en må forklare hva man han sett/hørt/hva som gjør en bekymret vil det uansett lett komme fram hvem som melder. Jeg meldte uansett fra, siden det var viktigere enn å beskytte meg selv fra det som måtte komme av reaksjoner. 1
Helene Skrevet 9. mars 2024 #24 Skrevet 9. mars 2024 Jeg meldte en gang en familie til barnevernet. Skikkelig vanskelig. Men det måtte gjøres. Der var ikke stoff eller alkohol i bildet. Dette var familievold. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #25 Skrevet 9. mars 2024 Du kan ringe barnevernet anonymt å drøfte bekymringen din med dem før du melder. Jeg har nylig gjort det selv, og det var veldig fint å kunne drøfte bekymringene mine med en fagperson og få råd på veien videre . Anonymkode: 1ad81...16a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #26 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei, ts her ☺️ Skitne barn, skittent hus og ting barna har sagt selv, som at faren drikker og at det ene barnet som er jente blir truet med at om hun ikke får gode karakterer så sender foreldrene henne tilbake til Iran for å bli kone i stedet. Barna sier de blir straffet med at de ikke får mat og at de blir slått om de gjør noe galt, men "bare litt". Mye av dette er ting de har sagt, ikke noe jeg har sett med egne øyne. Men jeg tror dem. Anonymkode: 582b4...b24 Høres ikke greit ut, anbefaler å melde det. Alkoholiserte foreldre og trusler er ikke innafor. Anonymkode: bb4c2...fa6
Helene Skrevet 10. mars 2024 #27 Skrevet 10. mars 2024 Den ene gangen jeg har ringt inn bekymring, det var berettiget. Nabo lot 6 åringer være alene timesvis. Jeg sa da, ingen av foreldre brukte stoff eller alkohol. Det var ren mishandling. Barna kom til meg og spurte om dopapir. Ikke en dag, men flere dager. Uker. I dag angrer jeg ikke på at jeg sa ifra. Jeg prøve å si ifra direkte til nabo først. Der gikk ikke inn. Men å ringe inn en bekymring betyr ikke at man har rett alltid. Jeg hadde rett i dette tilfelle. Damen ble banket opp og ned i mente. Hun var kjempesint på meg da jeg så dette. I ettertid takket hun meg. Hun kom seg ut.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #28 Skrevet 11. mars 2024 Tenk deg nøye om det er virkelig en grunn for å melde noe inn eller om én vil bare gjør noe vondt mot foreldrene! Det å melde inn noe bare for tull er ikke bare stressende for foreldrene, men også slitsomt for barnet. Finnes mange ekser (og andre folk) som melder noe som ikke er sant bare for å lage bråk. Anonymkode: 56329...3d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå