Gå til innhold

Melkefri sjokolade som er god for barn?


atropos

Anbefalte innlegg

Jeg er på let etter melkefri skokolade som er god for barn. Jenta vår på 7 skal ha et år uten melkeprotein for å forsøke å fikse melkeproteinallergi. (Legen som har bestemt dette) 

Hun er lei seg fordi hun savner sjokolade og vi har ikke klart å finne noen hun liker. Er det noen som har noen tips om en sjokolade som ligner på melkesjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moo free er veldig god for barn. Enkelte meny og obs-butikker selger, samt sjekk ut diggbox.no de har masse fra både det merket og andre. Jeg har selv melkeallergi. Jeg er også glad i sjokolader fra Love Raw (det er ikke raw sjokolade, bare høres sånn ut), og Buttermilk. 

Kan hun ha potensielt spor? Coop sin mellommørke kokesjokolade er mild, og både billig og god. Koster 10-15kr nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (2 timer siden):

Moo free er veldig god for barn. Enkelte meny og obs-butikker selger, samt sjekk ut diggbox.no de har masse fra både det merket og andre. Jeg har selv melkeallergi. Jeg er også glad i sjokolader fra Love Raw (det er ikke raw sjokolade, bare høres sånn ut), og Buttermilk. 

Kan hun ha potensielt spor? Coop sin mellommørke kokesjokolade er mild, og både billig og god. Koster 10-15kr nå. 

Tusen takk for tips. Moro free har vi ikke forsøkt enda :) hun har forsøkt kokesjokoladen og minde mørk, men det slo ikke an🙈 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

atropos skrev (27 minutter siden):

Tusen takk for tips. Moro free har vi ikke forsøkt enda :) hun har forsøkt kokesjokoladen og minde mørk, men det slo ikke an🙈 

Jeg er egentlig enig med henne 🤣🙈 De er helt ok, men finnes bedre, og er en vant med kumelksjokolade så er de kjipe 🤣😳😬🙈 

Jeg fikk påvist melkeallergi sent, men hatt det i 20+ år nå så aner ikke hva «vanlig» smaker lengre, men jeg er selv ikke fornøyd med «kun» Coop sin, men greit å ha i nøden, og veldig fin i baking. 
 

Kom på Ombar også, og denne her selger de bla på Sunkost så kanskje mer tilgjengelig. Akkurat denne på bildet har et hvit lag inni som er hvit så minner i utsende om Kinderegg. Bare vær obs på at merket også har mørkere sjokolade, men de har flere lyse, men denne er vel den mildeste samt helt plain med lav prosent (de har med ulik mørkhet). Mener å ha sett disse på xxl sport også av alle steder, og her jeg bor har de de på uavhengig helsekost også. 
 

Ichoc er også et merke mange liker som de også selger på Sunkost, men billigst på Søstrene grene. De har en med coockies i som jeg synes er for søt, men jeg er glad i merket 😊

Bare hyggelig å hjelpe 😊

IMG_3361.png

Endret av Daisy-love
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

atropos skrev (7 timer siden):

Jeg er på let etter melkefri skokolade som er god for barn. Jenta vår på 7 skal ha et år uten melkeprotein for å forsøke å fikse melkeproteinallergi. (Legen som har bestemt dette) 

Hun er lei seg fordi hun savner sjokolade og vi har ikke klart å finne noen hun liker. Er det noen som har noen tips om en sjokolade som ligner på melkesjokolade?

det er mange tips i den gruppen på facebook som heter barn med melkeallergi.
Det er altså en gruppe for foreldre som har barn med melkeallergi og ikke andre som bare er nysgjerrige.
bare meld deg inn.

Anonymkode: 10ab7...0ee

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrester meg om jeg tar feil, men jeg er rimelig sikker på at oreokjeks er fri for melkeprotein?? 

Anonymkode: e3cb6...3a8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Arrester meg om jeg tar feil, men jeg er rimelig sikker på at oreokjeks er fri for melkeprotein?? 

Anonymkode: e3cb6...3a8

Det stemmer 😁 Til og med vegansk. Kan inneholde spor da. Gjelder både enkelt og dobbelt fyll av sjokolade og de lyse og flere av de som av og til dukker opp. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

atropos skrev (På 8.3.2024 den 12.42):

Jeg er på let etter melkefri skokolade som er god for barn. Jenta vår på 7 skal ha et år uten melkeprotein for å forsøke å fikse melkeproteinallergi. (Legen som har bestemt dette) 

Hun er lei seg fordi hun savner sjokolade og vi har ikke klart å finne noen hun liker. Er det noen som har noen tips om en sjokolade som ligner på melkesjokolade?

Ichock kjøpes på søstrene grene og er basert på rismelk.🥰

Anonymkode: b1bbe...6c2

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser de ikke sjokoladeplater, men får i seg en del med sjokoladesmak likevel. De tåler ikke egg heller, men f.eks. Crazy cake fra Det søte liv er veldig god. Og mange andre sjokoladekaker. Sjokade er også uten melk. Og de basert på rismelk eller kokosmelk er gode som pynt og tilsetning.

Anonymkode: 69173...988

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 19.52):

det er mange tips i den gruppen på facebook som heter barn med melkeallergi.
Det er altså en gruppe for foreldre som har barn med melkeallergi og ikke andre som bare er nysgjerrige.
bare meld deg inn.

Anonymkode: 10ab7...0ee

Jeg har ei venninne som har melkeproteinallergi, og har fått sånn kjeft om jeg kaller det melkeallergi, for melkeproteinallergi er visst så mye verre og vanskeligere. Jeg aner ikke jeg altså, men det er i så fall det hun påstår (nå skal det sies at det meste som feiler henne er mye verre enn hva som feiler alle andre). Men kanskje vil en melkeallergi-gruppe gi villende råd til en med melkeproteinallergi, om det venninnen min påstår er riktig?

Ts: melkesjokolade basert på rismelk er helt greit😊 Smaker ikke som «vanlig» sjokolade, men det er iallfall de beste alternativene jeg har smakt. 
 

 

Anonymkode: 5e880...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ei venninne som har melkeproteinallergi, og har fått sånn kjeft om jeg kaller det melkeallergi, for melkeproteinallergi er visst så mye verre og vanskeligere. Jeg aner ikke jeg altså, men det er i så fall det hun påstår (nå skal det sies at det meste som feiler henne er mye verre enn hva som feiler alle andre). Men kanskje vil en melkeallergi-gruppe gi villende råd til en med melkeproteinallergi, om det venninnen min påstår er riktig?

Ts: melkesjokolade basert på rismelk er helt greit😊 Smaker ikke som «vanlig» sjokolade, men det er iallfall de beste alternativene jeg har smakt. 
 

 

Anonymkode: 5e880...84d

Allergi er alltid verre enn intoleranse uansett hvilken allergen det gjelder.

Anonymkode: b1bbe...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Allergi er alltid verre enn intoleranse uansett hvilken allergen det gjelder.

Anonymkode: b1bbe...6c2

Ja, det vet jeg😊 Var forskjellen på melkeallergi og melkeproteinallergi jeg skrev om.

Anonymkode: 5e880...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

atropos skrev (På 8.3.2024 den 12.42):

Jeg er på let etter melkefri skokolade som er god for barn. Jenta vår på 7 skal ha et år uten melkeprotein for å forsøke å fikse melkeproteinallergi. (Legen som har bestemt dette) 

Hun er lei seg fordi hun savner sjokolade og vi har ikke klart å finne noen hun liker. Er det noen som har noen tips om en sjokolade som ligner på melkesjokolade?

Go vegan ‘melkesjokolade’ er god! Her har de den både på Kiwi og REMA. Som en over her sier er oreokjeks også veganske og uten melk. Har en sønn som er veganer så vi har prøvd det meste…🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det vet jeg😊 Var forskjellen på melkeallergi og melkeproteinallergi jeg skrev om.

Anonymkode: 5e880...84d

Melkeallergi og melkeproteinallergi er det samme. Mange sier melkeallergi, men mener laktoseintoleranse. Det er lettere da man kan ha laktosefrie produkter pluss ost. Er man allergisk mot melkeprotein, kan man ikke ha noe med melk fra ku i seg. Det er ganske slitsomt, da det til og med er melkeprotein i tannkrem. 

Anonymkode: 1f7f9...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 15.50):

Melkeallergi og melkeproteinallergi er det samme. Mange sier melkeallergi, men mener laktoseintoleranse. Det er lettere da man kan ha laktosefrie produkter pluss ost. Er man allergisk mot melkeprotein, kan man ikke ha noe med melk fra ku i seg. Det er ganske slitsomt, da det til og med er melkeprotein i tannkrem. 

Anonymkode: 1f7f9...9ff

Takk for informasjon, da skjønner jeg ikke hvorfor jeg fikk kjeft av venninnen min. Føler vi kuppet tråden til ts, da🙈 Beklager det. 

Anonymkode: 5e880...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichoc fra Søstrene Grene er god, det samme er moo free og ombar fra helsekost. De har ichoc og vivani på helsekost, og de er veldig gode. Du finner også moo free eller sofree i allergi-hyllene på dagligvare-butikker. I tillegg har minde en pose med typiske sjokoladebiter

OIP.jpg.8f3fbac5a8f62c27512cadcb2ebfae2a.jpg

Google vegansk sjokolade, se bilder. Mange eksempler

vegansk sjokolade - Søk Bilder (bing.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...