Gå til innhold

Gratulerer med kvinnedagen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baktus skrev (3 timer siden):

Hvis kvinner skal " ta igjen " årtusener av undertrykking så spår jeg at menn, på et tidspunkt kommer til å foretrekke ungkarslivet , dyrke seg selv og sine interesser. Da vil kvinnen sitte igjen med katalogen over sæddonorer og være alene om alt. 

Jeg ville ihvertfall ikke hatt dette under mitt tak, så enkelt er det. Det er det ikke verdt.

Jo , det er det verdt og det bør bli enda mer av det i fremtiden. Flere og flere kvinner velger bort forhold/ekteskap og finner heller en donor med gode gener. Selvfølgelig er det positivt for fremtiden. 

Anonymkode: b019f...eec

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er flott hvis du ikke har opplevd diskriminering (regner med du er kvinne siden du referer til «nå må vi»). Men jeg synes du skal være jævlig forsiktig med å påta deg ansvaret med å snakke på vegne av alle andre kvinner, for det er dessverre slik at mange fortsatt opplever å bli behandlet annerledes og ufint på bakgrunn av kjønnet sitt.

også i Norge har vi utfordringer med ukultur og diskriminering, særlig i noen mannsdominerte yrker: https://www.nrk.no/mr/kvinnelege-lastebilsjaforar-opplever-trakassering-_-startar-nettverk-for-kvinner-i-bransjen-1.16779846

 

Anonymkode: cec40...d62

Det er en knippe kvinner som skal være jævlig forsiktige med å motsi ultrafeministene ja. Det er kort vei fra vakre taler til sannheten, som i få tilfeller til og med har resultert i vold utført av kvinner mot disse.
Internalisert misogyni for eksempel. Jeg kjenner ikke èn kvinne som kan tenke nyansert om feminismen som ikke etter diskusjoner har blitt fortalt at de er ofre, men ikke engang vet det selv. De kan ikke vinne.
Jeg har antakelig møtt langt flere ubehageligheter i Norge enn deg, fra både kvinner og menn. Men da det ikke handler om seksuelle tilnærmelser, har det lite til ingen betydninger for feministene. Menns problemer, likestilling og like muligheter i Norge er åpent uttalt ikke hva feminismen handler om uansett.
Kjemp for kvinner i U-land. Gjør nytte for dere.

Anonymkode: 1c9e8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo , det er det verdt og det bør bli enda mer av det i fremtiden. Flere og flere kvinner velger bort forhold/ekteskap og finner heller en donor med gode gener. Selvfølgelig er det positivt for fremtiden. 

Anonymkode: b019f...eec

Hvordan er det positivt for menns barneønsker om barn?
Med "gode genene" høres det ut som seleksjonssamfunnet er på plass allerede.

Anonymkode: 1c9e8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan er det positivt for menns barneønsker om barn?
Med "gode genene" høres det ut som seleksjonssamfunnet er på plass allerede.

Anonymkode: 1c9e8...c25

*Hvordan er det positivt for fremtidens menn som ønsker seg barn?

Anonymkode: 1c9e8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kvinnedagen 😀 også til de surmagede som ikke kjenner sin besøkelsestid og bruker dagen til å snakke om menn i stedet!

Endret av Lava Anne
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lava Anne said:

Gratulerer med kvinnedagen 😀 også til de surmagede som ikke kjenner sin besøkelsestid og bruker dagen til å snakke om menn i stedet!

Hehe. Finnes ikke besøkstid mot ujevnheter. Men jepp.
Gratulerer med dagen som kosedag.
 

Anonymkode: 1c9e8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Helt enig, sjokkert over hvilket menneskesyn som forfektes av enkelte her. Bare ved å se på antall partnerdrap i Norge i år bør gjøre det klinkende klart at det er behov for å styrke kvinners rettigheter til feks omvendt voldsalarm. Byrden med å bære voldsalarm skal ikke lempes på ofrene - uavhengig av kjønn, men det er dessverre en overvekt av kvinnelige ofre og mannlige voldsutøvere derfor blir det fort en kvinnesak. Blir man utsatt for stalking av noen som ikke prøver å gjemme seg har man heller ikke rett på hjelp eller beskyttelse fra politiet - dette er også situasjoner man ser en overvekt av kvinnelige ofre og mannlige stalkere. I krig og krisetider blir voldtekt av kvinner og barn brukt som maktmiddel selv den dag i dag, det er kanksje ikke noe som rammer oss her i Norge spesielt hardt, men kvinnedagen bør og skal ikke være begrenset til «våre» utfordringer. Du skal ikke tåle så inderlig vell den urett som ikke rammer deg selv osv osv.

Trenger menn også et løft? Ja absolutt, det er bare å se på de poengene jeg allerede har nevnt så skjønner man at det er et seriøst behov for at menn får oppfølging fra en ung alder til å lære seg å håndtere og sette ord egne følelser på en hensiktsmessig måte slik at man kan redusere voldsstatistikken, selvmordsstatistikken osv osv. Men det at menn har sine utfordringer skal ikke forstås som at kvinner dermed har det «for godt» med sine utfordringer. Det må gå an å ha flere tanker i hodet på en gang. Så kan man jo vurdere om det hadde vært bedre med en dag som løfter frem både mannssaker og kvinnesaker heller enn å dele dem opp? Hadde man unngått den kjønnspolariseringen som man blant annet ser i kommentarfeltet her? Jeg tror en skole som i større grad hadde tatt høyde for typiske «guttestyrker» hadde kommet alle til gode. Det fins jo tross alt både gutter og jenter som deler behov for mer praktiske/teoretiske oppgaver. Å tilrette samfunnet for ulike mennesker med ulik funksjonsgrad og styrker er noe man ofte tenker skal komme de svake til gode, men det fører til løsninger som også de som ikke har falt utenfor kan sette stor pris på og finne mye glede i. Det viktigste er at man ikke begynner å devaluere andres opplevelser, enten det er typiske utfordringer for menn, kvinner, funksjonsnedsatte eller hvem det måtte være så man ha respekt og forståelse for at mennesker som er annerledes enn en selv vil ha stått i situasjoner man vanskelig kan relatere til, men de vil like fullt være legitime og viktige perspektiver.

Anonymkode: cec40...d62

Synd du skrev denne som anonym, det er veldig mye fornuftig du skriver her :) Kan det tenkes at de menn som skriver på en slik måte allerede har falt ut fra samfunnet, og retter sin frustrasjon utad mot kvinner i stedet for å gå i seg selv om hvordan de kan gjøre sitt eget liv bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til alle flotte kvinner i det ganske land. 

Anonymkode: 98a31...4c8

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hehe. Finnes ikke besøkstid mot ujevnheter. Men jepp.
Gratulerer med dagen som kosedag.
 

Anonymkode: 1c9e8...c25

Klart det gjør. Det er alle andre dager, samt mannsdagen, som jeg ikke ville finne på å overkjøre med kvinnesaker eller å si at den er bortkastet. Enhver dag kan man også øve på evnen til å ikke være ræva på timing!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg gratulerer dere med kvinnedagen. Jeg gratulerer dere fordi det er hyggelig med en merkedag der jeg kan vie dere ekstra oppmerksomhet, og først og fremst dulle ekstra mye med kjæresten, litt som Valentines dagen.
Det har ingenting med hva jeg bør skjønne om den utdaterte kampen deres. Kvinner bør skjønne at de ikke ser alt for hva det er.

Anonymkode: 1c9e8...c25

Ja det er noen kvinner som ikke ser alt (noen menn) for hva det (de) er før det er for seint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bromance said:

Synd du skrev denne som anonym, det er veldig mye fornuftig du skriver her :) Kan det tenkes at de menn som skriver på en slik måte allerede har falt ut fra samfunnet, og retter sin frustrasjon utad mot kvinner i stedet for å gå i seg selv om hvordan de kan gjøre sitt eget liv bedre? 

Har har du i hvert fall én  som for ikke lenge siden snudde totalt 180 grader.
Virkeligbildet fikk seg en brist, men det er aldri for sent å bli smartere.  Og du snakker som om det er enkeltpersoner vi angriper fremfor det grunnleggende misvisende i hele ideologien. Det er feil. Mange av oss klarer å både gjøre eget liv bedre, kritisere feminismen og påpeke at det ikke handler om den individuelle kvinnen.
 

Anonymkode: 1c9e8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lava Anne said:

Klart det gjør. Det er alle andre dager, samt mannsdagen, som jeg ikke ville finne på å overkjøre med kvinnesaker eller å si at den er bortkastet. Enhver dag kan man også øve på evnen til å ikke være ræva på timing!

Alle andre dager blir like unyttige for de fleste. Så nei. Frem til dagen starter for alvor her, benytter jeg også Kvinnedagen til kritisere ujevnheter og falske påstander.

Anonymkode: 1c9e8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk, og særlig menn, la kvinner få ha kvinnedagen 8. mars i fred? 

Det er ikke nødvendig å betvile og mene noe om alt.

Kvinnedagen er ikke en trussel mot menn, men en feiring av kvinner. Noe positivt. Så la det være med det.

Gratulerer med kvinnedagen! :D 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har har du i hvert fall én  som for ikke lenge siden snudde totalt 180 grader.
Virkeligbildet fikk seg en brist, men det er aldri for sent å bli smartere.  Og du snakker som om det er enkeltpersoner vi angriper fremfor det grunnleggende misvisende i hele ideologien. Det er feil. Mange av oss klarer å både gjøre eget liv bedre, kritisere feminismen og påpeke at det ikke handler om den individuelle kvinnen.
 

Anonymkode: 1c9e8...c25

Anbefaler at du følger eget råd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alle andre dager blir like unyttige for de fleste. Så nei. Frem til dagen starter for alvor her, benytter jeg også Kvinnedagen til kritisere ujevnheter og falske påstander.

Anonymkode: 1c9e8...c25

Det er notert at du takker nei til evnen til timing. Da vil jeg også regne med at det er like kjærkomment at en del kvinner overdøver mannsdagen med kvinnesaker.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (10 minutter siden):

Kan ikke folk, og særlig menn, la kvinner få ha kvinnedagen 8. mars i fred? 

Det er ikke nødvendig å betvile og mene noe om alt.

Kvinnedagen er ikke en trussel mot menn, men en feiring av kvinner. Noe positivt. Så la det være med det.

Gratulerer med kvinnedagen! :D 

Takk, bombe! 🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lava Anne skrev (Akkurat nå):

Takk, bombe! 🤩

😅 Bombe!

Skulle bare mangle, Knallvarm! ♨️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (12 minutter siden):

Kan ikke folk, og særlig menn, la kvinner få ha kvinnedagen 8. mars i fred? 

Det er ikke nødvendig å betvile og mene noe om alt.

Kvinnedagen er ikke en trussel mot menn, men en feiring av kvinner. Noe positivt. Så la det være med det.

Gratulerer med kvinnedagen! :D 

Takk (og da spesielt for at du setter misogynistene på plass) :klem3:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (1 minutt siden):

Takk (og da spesielt for at du setter misogynistene på plass) :klem3:

Skulle bare mangle.

Det er nok av dager i året å spre giftig mannssjåvinisme på. Menn har en helt egen dag (19.nov) å gjøre det på også. Så ingen grunn til å vifte med balla den ene dagen i året der man skal holde balla i boxern og holde kjeft.

Kvinnedagen skal brukes til å framsnakke kvinner, til å heve fram kvinners prestasjoner og til å sette pris på fremrykk rundt likestilling. Samt til å fremme uretten som enda skjer kvinner.

Kvinnedagen handler ikke om menn i det hele tatt. Menn er i verstefall kun sammenligningsgrunnlaget. Og det, kjære menn, tåler du å høre om og lese om i 16 våkne timer èn dag i året. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 minutter siden):

Skulle bare mangle.

Det er nok av dager i året å spre giftig mannssjåvinisme på. Menn har en helt egen dag (19.nov) å gjøre det på også. Så ingen grunn til å vifte med balla den ene dagen i året der man skal holde balla i boxern og holde kjeft.

Kvinnedagen skal brukes til å framsnakke kvinner, til å heve fram kvinners prestasjoner og til å sette pris på fremrykk rundt likestilling. Samt til å fremme uretten som enda skjer kvinner.

Kvinnedagen handler ikke om menn i det hele tatt. Menn er i verstefall kun sammenligningsgrunnlaget. Og det, kjære menn, tåler du å høre om og lese om i 16 våkne timer èn dag i året. 

Flere menn som deg, takk  :thankyou:

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...