AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Del Skrevet 7. mars Når jeg tar knebøy får jeg veldig vondt i kneet på vei opp igjen. Tips til å unngå det? Kan det være noe jeg gjør galt? Anonymkode: 6c389...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 8. mars #2 Del Skrevet 8. mars Passe på at knærene går utover til siden som en saks som åpner seg. Sjekk mark rippeto Lowbar squat på YouTube. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 8. mars #3 Del Skrevet 8. mars Det kan være mange årsaker. Umulig å si uten å kjenne din fysiologi, uten å se hvordan du gjennomfører bevegelsen osv. Ville anbefalt en time med PT hvor dere hadde fokus på det. Kanskje det er noe med teknikken eller mobiliteten. Men årsaken kan like gjerne være at du har "dårlige" knær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #4 Del Skrevet 8. mars Blåmonster skrev (3 timer siden): Passe på at knærene går utover til siden som en saks som åpner seg. Sjekk mark rippeto Lowbar squat på YouTube. Ja, jeg lurer på om dette er noe av problemet. Jeg «vingler» i knærne, spesielt på gruppetimer når det skal gå litt fort. Anonymkode: 6c389...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 8. mars #5 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja, jeg lurer på om dette er noe av problemet. Jeg «vingler» i knærne, spesielt på gruppetimer når det skal gå litt fort. Anonymkode: 6c389...14b Man må aktivt jobbe med å pushe knærne ut til siden , slik de ikke beveger seg fremover, sett rumpa god tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 9. mars #6 Del Skrevet 9. mars On 3/7/2024 at 3:28 PM, AnonymBruker said: Når jeg tar knebøy får jeg veldig vondt i kneet på vei opp igjen. Tips til å unngå det? Kan det være noe jeg gjør galt? Anonymkode: 6c389...14b Mest typiske feil i bøy som påvirker knærne negativt er at vekten skifter mot tærne eller at knærne beveger seg innover på vei opp. Førstnevnte er ofte et mobilitetsproblem eller et teknikkproblem. Prøv å fokuser på at hele foten skal være plantet på bakken gjennom hele løftet. Det andre kan rettes på med å presse knærne utover for å hindre innovertendensene eller styrke muskelen på siden av hofta som bidrar til stabilitet i knærne. Ellers er det å oppsøke en PT som kan sakene sine det beste valget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå