Gå til innhold

Er fremtiden mørk? Hva mener de forskjellige generasjonene?

AnonymBruker

Blir fremtiden dyster eller er det håp? Hva mener forskjellige generasjoner?  

117 stemmer

1. 1. Blir fremtiden dyster eller er det håp? Hva mener forskjellige generasjoner?

• (18-30 år) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      2
    • (18-30 år) Fremtiden ser dyster ut
      19
    • (30-50 år) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      19
    • (30-50 år) Fremtiden ser dyster ut
      59
    • (50 år og oppover) Ting kommer til å orde seg til det bedre
      4
    • (50 år og oppover) Fremtiden ser dyster ut
      10
    • (18-30 år) Er helt likegyldig
      0
    • (30-50 år) Er helt likegyldig
      3
    • (50 år og oppover) Er helt likegyldig
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

haha,....Jeg ler av de fra 18-30. Himmel dere er pessimistiske!

Nei, det ordner seg. Noe endrer seg, og noe må tilpasses, men det er klart det ordner seg. 

Anonymkode: 1ee1b...45c

Er jo 30-50 som er den mest pesimistiske her. Eller, egent   ikke mye positivt, når man ser på målingen. Men er jo denne aldergruppen det er mest negativitet i.

Anonymkode: f8341...c93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er bekymret for naturen. Brydde meg veldig mye om dyr før, gjør det jo egentlig enda men er lenge siden jeg har lest om hvordan det går. 

Anonymkode: fba1d...47d

30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Varmen er ikke en reell trussel på noen måte. Temperaturen har endret seg, gått opp og ned. Det er ingen krise. Men det er liten tvil om at befolkningsveksten i Afrika og deler av Asia er en trussel mot naturmangfoldet.

Men det jeg vet er en trussel. Er multikultur. Fordi menneskets nstur ikke takler det. Fy flate hvor jævlig det kommer til å bli. Folkegruppene kommer til å kjempe mot hverandre om privilegier. Mye mibbing, hat og faenskap. Nordmenn kommer til å føle det verst fordi de ikke ser ut til å forstå alvoret.

Eller virker det for øvrig som du bare sier det du tror du kommer til å bli belønnet for. Mer enn hva du forstår er riktig. Mange er slik. Noen har til og med hjerner som lurer dem til å tro på slik idioti, fordi det er en fordel.

Anonymkode: 6c450...fe1

Herregud

Anonymkode: 2a569...e25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjennomgår IVF-behandling, men er redd for fremtiden til det eventuelle barnet. Håper det ordner seg, men føler meg moralsk forkastelig som føder barn inn i dette. En ekstremt egoistisk handling slik ting ser ut nå.

Ting vi ikke får gjort noe med virker det som; plastforurensning, utryddelse av arter, skoghogst og koralldød, dårlig matpolitikk, forurensning, overforbruk, ensomhet, depresjon, hamstehjulet der man må jobbe til man stuper, osv osv. Dette er en negativ spiral.

Skulle ønske jeg ikke hadde denne syke trangen til å få barn. Min biologiske klokke tikker og ønsket blir bare større.

Anonymkode: 944f3...975

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler og at empatien synker blant mennesker. De kjemper for å fremme diverse saker, men tenker mest på seg selv. Vi nærmere 40 er de mer realistiske

Anonymkode: edef7...1fb

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjennomgår IVF-behandling, men er redd for fremtiden til det eventuelle barnet. Håper det ordner seg, men føler meg moralsk forkastelig som føder barn inn i dette. En ekstremt egoistisk handling slik ting ser ut nå.

Ting vi ikke får gjort noe med virker det som; plastforurensning, utryddelse av arter, skoghogst og koralldød, dårlig matpolitikk, forurensning, overforbruk, ensomhet, depresjon, hamstehjulet der man må jobbe til man stuper, osv osv. Dette er en negativ spiral.

Skulle ønske jeg ikke hadde denne syke trangen til å få barn. Min biologiske klokke tikker og ønsket blir bare større.

Mennesker har potensialet til å bli bedre enn vi er på mange områder om det ikke var så mange som brydde seg mest om penger og flere land hadde et system for søppel..men mange har gode ideer, og kanskje vil vi komme til en fremtid hvor det er mer respekt for naturen. Det har jo blitt mer opplyst de siste årene, kanskje vil det bli enda bedre? 

Håper du får barn, kos deg med livet ditt og familien din. Selv om mye er dumt og må fikses, kan det finnes en middelvei hvor du også kan nyte livet. Finnes mange smartinger jeg håper får mer fotfeste for en bedre fremtid med teknologi, husene våre, lurere løsninger for mat og mindre svinn, andre løsninger for plast og resirkulering. 

Bare syns ikke du skal føle deg egoistisk, det er naturlig å ønske barn. Hadde du fått 17 stykker har det vært i overkant, men det er mange måter vi kan være gode på, du trenger ikke utelukke å få barn 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi kommer til å leve med en dårligere standard enn nå. Mindre forbruk. Mindre midler. Men det betyr jo ikke at folk får det dårligere psykisk. Mulig det motsatte vil skje. Vi har jo aldri hatt det bedre enn nå- men heller aldri følt oss verre (i moderne tid)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om du faktisk mente det du skriver her, så jadde ikke du startet IVF behanding. Du skriver bare som du gjør fordi du tror at det er noe godt i det og ønsker belønning. At du i det hele tatt tror det er ganske sikkert at hjernen din lurer deg til å tro det fordi du har observert at det gir belønning.

Ingen ærlige mennesker kan menene det der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kommer til å leve med en dårligere standard enn nå. Mindre forbruk. Mindre midler. Men det betyr jo ikke at folk får det dårligere psykisk. Mulig det motsatte vil skje. Vi har jo aldri hatt det bedre enn nå- men heller aldri følt oss verre (i moderne tid)

Det er et valg som vi tar. Vi kan bytte ut lederne våre og leve mye bedre. Om vi bare greide å overbevise de enkle massene om at det ikke er noen belønning i å tenke og si som de gjør, vil mye bli løst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som liker å tenke positivt. Men mye er galt.  Ser man bort fra klima , krig  og forurensing , så syns jeg mennesker her i Norge -i grunnen helt fra korona- var virket mer uempatiske og kalde. De sier de kjemper for undertrykkelse av forskjellige parter, men det virker som et spill som skeier ut

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomSawyer skrev (På 7.3.2024 den 20.01):

Henger på forurensing, avskoging og tap av natur i et tempo verden bare har opplevd i en av de store masseutryddelsene fra forne tider. Har ikke glemt plastforurensningen heller, og andre østrogenhermere vi bader omgivelsene våre i.. Heldigvis gjør de oss sterile så blir nok færre mennesker etter hvert, hvis ikke plutselig.

For en koselig art vi er..

TomSawyer skrev (På 7.3.2024 den 19.28):

Glemte du klimakrisen, trusselen om atomkrig og den verste utryddelsen av arter og hele økosystem på 60 millioner år?

Tror jeg elsker deg..

Anonymkode: 5abf3...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mennesker er altfor egoistiske av natur til at vi kan klarer å redde oss selv og kloden fra å gå til helv.... I det minste så går det på 1.klasse for oss i den vestlige verden🕺Glad jeg ikke blir barn av morgendagen, men har fått oppleve en tid hvor selvdyrking ikke var tatt ut av proporsjoner. Alt handler om å konsumere, og vi er langt forbi det som er bærekraftig for lengst!!!

Anonymkode: 7dd00...a62

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror jeg elsker deg..

Anonymkode: 5abf3...4ff

Krysser fingre og tær for at det ikke er ironi jeg da..😬😂..og ber til høyere makter om at du skriver med nicket neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 70 år og alderspensjonist.  Synes det er mye å bekymre seg for.  Ikke for meg selv mest, og ikke for barna mine heller, men for barnebarna.  Synes kravene som stilles de unge for å føle seg vellykket, er altfor store.  Det ødelegger dem.  Alt er blitt trangere enn da jeg var ung.  Verden er urolig.  Jeg er redd for krig og/eller at barnebarna mine skal bli innkalt i militærtjeneste.  Det vil jeg ikke!  

Så kommer alle de globale bekymringene..  Klimaendringer osv.  Krig i Midt-Østen?  Krig mellom USA og Kina?  Hvem vet...  

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fremtiden er dyster, men livet mitt er fylt med håp. Hele verden kommer til å gå til helvete pga dumskapen som rår. 

Så kunne dessverre ikke finne noe å velge i pollen som passet. 

Anonymkode: 45f6e...6cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fremtiden er dyster, men livet mitt er fylt med håp. Hele verden kommer til å gå til helvete pga dumskapen som rår. 

Så kunne dessverre ikke finne noe å velge i pollen som passet. 

Anonymkode: 45f6e...6cc

Lagde en annen med flere alternativer, sa de kunne slette denne

Anonymkode: edef7...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 22.19):

Mennesker er altfor egoistiske av natur til at vi kan klarer å redde oss selv og kloden fra å gå til helv.... I det minste så går det på 1.klasse for oss i den vestlige verden🕺Glad jeg ikke blir barn av morgendagen, men har fått oppleve en tid hvor selvdyrking ikke var tatt ut av proporsjoner. Alt handler om å konsumere, og vi er langt forbi det som er bærekraftig for lengst!!!

Anonymkode: 7dd00...a62

Veldig veldig enig.

Se på industrilandbruket vårt. Milliarder av dyr tortureres fra fødsel til død.. for at vi skal spise de og betale minst mulig for det.

Det er uetisk, rent kvalmende og får meg til å skjemmes over å være menneske.

En ufyselig art er vi.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomSawyer skrev (15 timer siden):

Veldig veldig enig.

Se på industrilandbruket vårt. Milliarder av dyr tortureres fra fødsel til død.. for at vi skal spise de og betale minst mulig for det.

Det er uetisk, rent kvalmende og får meg til å skjemmes over å være menneske.

En ufyselig art er vi.

Den kyllingreklamen med hun der i rullestol var skikkelig kleint. "Åja, disse kyllingene har det SÅ bra før de blir drept." 

Anonymkode: 6a2c5...4e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den kyllingreklamen med hun der i rullestol var skikkelig kleint. "Åja, disse kyllingene har det SÅ bra før de blir drept." 

Anonymkode: 6a2c5...4e8

Viser bare hvor grunne folk er. Hvis de hadde det så bra burde de jo opplagt fått leve da..

Er det ikke mye mer etisk å drepe de dyra som har det skikkelig dårlig da?

Som f.eks 99,9 % av norske svin..som får se dagslyset for første gang den dagen de blir sendt til slakting..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...