AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Del Skrevet 7. mars Trenger sårt noen råd. Nettopp ferdig med en runde IVF privat. Både jeg og mannen har normale verdier. Jeg er 32 og han 38. Hadde mange follikler men fikk kun ut 3 egg. Kun ett ble befruktet og «døde» dag 4 av delingen. Klinikken sier at det ikke er noen spesiell grunn til dette og at vi gjerne kan prøve igjen med samme protokoll og medisiner.. Kjenner at jeg er veldig interessert å finne årsaker når to friske mennesker med et godt utgangspunkt får et så nedslående resultat. Kan det rett og slett være uflaks? Dårlig syklus? Noen tanker? Anonymkode: d3c97...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #2 Del Skrevet 7. mars Uflaks. Feil miks medisinering. Genfeil hos en eller begge. De færreste trenger kun et forsøk. Anonymkode: 8c195...fc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 7. mars #3 Del Skrevet 7. mars Har dere prøvd iui? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #4 Del Skrevet 7. mars Sofakona skrev (17 minutter siden): Har dere prøvd iui? Kan ikke, jeg har tette eggledere. Vi hadde ICSI nå for å øke sjansene, men allikevel gikk det dårlig Anonymkode: d3c97...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #5 Del Skrevet 7. mars Det kan dukke opp andre ting som man ikke kan finne ut av uten å ha forsøk. Vi trodde også det "bare" var tette eggledere, men fant flere ting da vi satte i gang med forsøk. På tredje forsøk satt det for oss. Ville latt klinikken ta vurdering på medisiner - hvis du responderte godt er det ikke sikkert det er nødvendig å endre noe særlig. Anonymkode: 8ef15...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #6 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan dukke opp andre ting som man ikke kan finne ut av uten å ha forsøk. Vi trodde også det "bare" var tette eggledere, men fant flere ting da vi satte i gang med forsøk. På tredje forsøk satt det for oss. Ville latt klinikken ta vurdering på medisiner - hvis du responderte godt er det ikke sikkert det er nødvendig å endre noe særlig. Anonymkode: 8ef15...cc5 Takk for innspill. Jeg responderte egentlig ikke så veldig godt. Skjedde ingenting de første 5 dagene. De økte dosen halvveis og endte opp med en kort protokoll på nesten 19 dager. Så føler at kanskje eggene hadde et dårlig utgangspunkt fra start. Men kan for lite om dette til å egentlig kunne si noe konkret annet enn en magefølelse 😅 Anonymkode: d3c97...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #7 Del Skrevet 7. mars Det trenger absolutt ikke være noe galt med slike resultater. Mest sannsynlig helt tilfeldig og uflaks. Kan også være dårlig kompabilitet mellom dine egg og hans sperm, genfeil hos en eller begge, dårlig respons på medikamenter, dårlig eggkvalitet etc... Har en venninne som er 27, fikk ut 8 egg, kun 2 ble befruktet og kun 1 ble godt nok til innsett, men lykkes ikke. De har vært til en evig lang utredning, finner ingen feil annet enn at hun har ette eggledere. De aller færreste lykkes på første innsett og mange må igjennom mer enn et uttak. Du går privat - så burde absolutt be om revurdering av dose og medikament. Anonymkode: b3c1a...a5d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #8 Del Skrevet 7. mars Har du hatt alle forsøkene i det offentlige tidligere? Eller er dette helt første forsøk? Anonymkode: b1271...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #9 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du hatt alle forsøkene i det offentlige tidligere? Eller er dette helt første forsøk? Anonymkode: b1271...d53 Aller første forsøk Anonymkode: d3c97...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #10 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for innspill. Jeg responderte egentlig ikke så veldig godt. Skjedde ingenting de første 5 dagene. De økte dosen halvveis og endte opp med en kort protokoll på nesten 19 dager. Så føler at kanskje eggene hadde et dårlig utgangspunkt fra start. Men kan for lite om dette til å egentlig kunne si noe konkret annet enn en magefølelse 😅 Anonymkode: d3c97...f5e Ville helt klart tatt en diskusjon med klinikken om samme medisiner er beste vei videre, og hvilke andre alternativer som finnes. Når dere går privat kan dere være mer på og be om mer enn i det offentlige. Kanskje har de en god grunn for sin vurdering, men det hjelper alltid å ha fått høre hva legene tenker. Anonymkode: 8ef15...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 7. mars #11 Del Skrevet 7. mars Hei TS. Ved mitt første uttak opplevde jeg at fem embryo ikke overlevde fra dag 4-5. Det var en utrolig nedtur å ikke få komme inn til innsett, og tenkte det var mine egg det var noe galt med siden jeg er over 40 år. Byttet medisin og hadde nytt uttak to mnd. senere. Satt da igjen med 4 embryo på dag 5. Har termin denne sommeren, og alt ser bra ut så langt + at jeg nå har et lite «lager» i fryseren😊 Støtter meg derfor til de over som mener bytte av medisin, evt. oppjustering av dose kanskje er tingen. Håper min historie ga deg litt optimisme mtp. fremtidige forsøk. Du er fortsatt ung og lovende, og jeg ønsker deg alt av lykke på veien videre🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #12 Del Skrevet 8. mars Jullemy skrev (7 timer siden): Hei TS. Ved mitt første uttak opplevde jeg at fem embryo ikke overlevde fra dag 4-5. Det var en utrolig nedtur å ikke få komme inn til innsett, og tenkte det var mine egg det var noe galt med siden jeg er over 40 år. Byttet medisin og hadde nytt uttak to mnd. senere. Satt da igjen med 4 embryo på dag 5. Har termin denne sommeren, og alt ser bra ut så langt + at jeg nå har et lite «lager» i fryseren😊 Støtter meg derfor til de over som mener bytte av medisin, evt. oppjustering av dose kanskje er tingen. Håper min historie ga deg litt optimisme mtp. fremtidige forsøk. Du er fortsatt ung og lovende, og jeg ønsker deg alt av lykke på veien videre🤞 Hvilke medisiner byttet du fra og til? Anonymkode: 704c1...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 8. mars #13 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilke medisiner byttet du fra og til? Anonymkode: 704c1...ff4 Byttet fra Gonal f til Pergoveris. Har hørt om andre som også har lykkes ved å bytte til Pergoveris. Ellers benyttet jeg Fyremadel begge gangene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #14 Del Skrevet 8. mars Vi hadde et mislykket forsøk privat i 2022. Fikk ut 4 egg og de ble befruktet, men ingen overlevde til blasto. Da var jeg 35 år. To måneder senere ble jeg gravid og han er nå ett år. Jeg er gravid på nytt igjen nå. Så det at eggene ikke overlever trenger ikke bety noe. Anonymkode: 42315...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 8. mars #15 Del Skrevet 8. mars Første forsøk er litt prøve og feile, når det gjelder type medisiner og dosering. Når du måtte øke dosering etter noen dager pga ingenting skjedde, er det ingen grunn til å prøve det samme en gang til. Fare for samme resultat. Jeg hadde spurt om å starte på høyere dose. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå